10 tipů, jak získat sledující na Instagramu 2022

10 tipů, jak získat sledující na Instagramu 2022

Sociální sítě známe asi všichni a většina z nás je používá denně. Mezi ty nejsilnější a nejúspěšnější patří Instagram, na který se denně přihlásí neuvěřitelných 400 milionů lidí. Správný marketing na Instagramu dokonce dokáže podpořit prodej služeb nebo produktů. Jak získat sledující na Instagramu (followers) a zařadit se mezi úspěšné profily s desítkami tisíc fanoušků?

Koupit Followers a Likes můžete zde >>

Sledující na Instagramu: Jak je získat?

Instagram hýbe světem už nějakou tu dobu, proto získat stovky a tisíce sledujících není dnes již tak jednoduché, jak to bývalo v jeho začátcích, avšak není to ani nemožné. Konkurence je sice vysoká, ale na druhou stranu originalita a dobrá myšlenka stále dokáže přitáhnout spousty fanoušků. Pojďme se tedy podívat na 10 tipů, jak tvořit zajímavý obsah a zajistit, aby lidé odklikli magické tlačítko Follow/Sledovat. 

1. Zvolte si téma profilu

Ještě než si vůbec profil na Instagramu založíte, zamyslete se nad tím, na jaká témata se chcete zaměřit. Možností existuje spoustu: cestování, fitness, recepty, osobní rozvoj apod. Inspirovat se můžete například na svém oblíbeném webovém magazínu, který se věnuje populárním tématům. To, o čem si rádi čtete, vás může inspirovat i k tvorbě obsahu na Instagramu.

Doporučujeme volit pouze 1 až 3 témata maximálně. Pokud totiž budete své sledující zahlcovat i obsahem, pro který vás nezačali sledovat, brzy odejdou. Upřednostňujte kvalitu a soustřeďte se raději na pár témat, která jsou vám blízká a máte o nich co říct. 

2. Zaměřte se na kvalitu fotografií

Instagram vznikl jako platforma pro sdílení fotek a vytváření galerií, a proto zde kvalita fotek hraje důležitou roli. Nemusíte si hned pořizovat nejnovější zrcadlovku na trhu, avšak bez kvalitních fotografií vás stovky followerů nečekají. Naštěstí i s telefonem se dnes dá opravdu vyhrát a mohou vzniknout krásné fotky pro vaši galerii. Stačí znát pár základních pravidel a výsledek pak ještě vyladit v některé z aplikací na úpravu fotografií. 

3. Sjednoťte svůj feed

Jak už bylo zmíněno v předchozím bodě, Instagram představuje galerii fotografií, které by se sebou měly ladit. Celkový feed účtu není pouze o jedné fotce, ale o celkové atmosféře a dojmu při navštívení vašeho profilu. 

Dnes již existuje několik pomocných aplikací, které vám pomohou s úpravou vašeho feedu. V některých si můžete hrát s filtry a barvami fotek, v jiných jde dokonce simulovat prostředí Instagramu a upravovat jej pomocí posouvání a přeskupování nahraných fotek. 

Základní pravidla pro krásný feed Instagramu:

  • používejte stejné filtry a další úpravy fotek,
  • střídejte barvy vkusně a pravidelně tak, aby celý vzhled vašeho profilu ladil,
  • nebo můžete zkusit černobílou kombinaci,
  • buďte originální a nekopírujte ostatní,
  • střídejte typy fotografií a jejich obsahu (selfie, příroda, architektura, foto z dálky, detailní fotografie, apod.).

4. Využijte všechny nástroje Instagramu

Stories, IG TV nebo swipe doleva? Znáte všechny možnosti, které vám Instagram nabízí? Tak se je nebojte využívat. Komunikujte se svými fanoušky pomocí rychlých příběhů (stories) nebo zkuste živé vysílání. Lidé mají tyto formáty rádi a přidáváním pouze jedné fotky za druhou byste je mohli nudit.

5. Nekupujte sledující na Instagramu

Nikdy a za žádných okolností neplaťte za nákup sledujících. Tyto praktiky se sice dost běžně vyskytují v online marketingovém světě, avšak jejich nákupem si spíše ublížíte, než pomůžete.

Takto nakoupení followers totiž nemají žádnou hodnotu, jsou to opravdu jen čísla ve vašem profilu a tzv. “mrtví” sledující. Často jsou tyto profily jen roboti nebo neaktivní účty, které vám nic nepřinesou. 

Každý zkušený marketér navíc odhalí, že máte své fanoušky nakoupené podle statistik o aktivitě na vašem profilu nebo shlédnutí stories příspěvku. Na důvěryhodnosti vám to určitě nepřidá. 

6. Začleňte se do fotografií

Fotografie, které obsahují lidi nebo jejich části (ruka držící misku s jídlem, nohy visící nad krásným útesem u moře), mají lepší dosah a zaujmou více uživatelů. I když jste si zvolili téma profilu, do kterého se zdánlivě nehodí přidávat fotografie s lidmi, můžete se pokusit začlenit alespoň část sama sebe. 

Nemusíte být nutně vidět celí, i zakomponování rukou do fotky nebo obrysů těla má něco do sebe. Fanoušci na Instagramu rádi sledují další uživatele a profil s nádechem lidskosti působí důvěryhodněji a zajímavě. 

7. Zapojte se do komunity na Instagramu

Na Instagramu fungují celé sítě a komunity lidí, kteří se zde propojili a navzájem se inspirují, komunikují a baví. Zapojte se do určité sociální skupiny podle vašeho zaměření.

Tady zanechte milý komentář, támhle zase označte pěkné místo na fotce a občas nasdílejte inspirující příspěvky nebo profily ostatních. Rádi vám to oplatí a čísla followers porostou, protože se o vás dozví další skupiny lidí, a tak stále dokola. 

Skvělým, ale poněkud těžším způsobem, jak se zviditelnit, je využití influencerů a jejich umění prodat každého a cokoliv.

8. Sjednoťte formát fotek

Vraťme se ještě na chvíli ke vzhledu vašeho profilu. Typickým formátem fotografie na Instagramu je čtverec, to však neznamená, že jej musíte nutně dodržet. Zajímavé efekty se dají vytvářet pomocí rámečků a bílých (nebo černých?) okrajů na fotografiích

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu, zvolte pouze jednu a u té zůstaňte. Udržujte svůj feed jednotný a obměny dělejte pouze výjimečně. 

9. Vyprávějte příběhy

Lidé se rádi na sociálních sítích baví, inspirují a dozvídají informace. Proto se nebojte vyjádřit své myšlenky, názory a vyprávět příběhy. Fanoušci si vás najdou a budou rádi sledovat vaši cestu nebo číst zajímavé informace. 

Čím originálnější obsah, tím lépe. Popisek nabízí dostatek prostoru pro vyjádření, tak se toho nebojte. Můžete tím svým fotkám poskytnout úplně jiný rozměr a hodnotu. Vaše sledující pak bude bavit nejen pěkné pokoukání, ale také počtení na vašem profilu.

10. Používejte správné hashtagy

Hashtagy slouží ke třídění obsahu na sociálních sítích. Typické jsou například na Twitteru nebo právě na Instagramu. Naopak při marketingu na Facebooku moc užitku nepřinesou, jelikož není uzpůsoben pro vyhledávání pod oblíbenými křížky.

Používáním správných hashtagů můžete zvýšit své šance na získání sledujících. Skvělé jsou mřížky, které pod sebou (zjistíte po rozkliknutí hashtagu) mají stovky, tisíce nebo maximálně desetitisíce příspěvků. Pod takovými lidé hledají inspiraci a mohou najít i váš příspěvek. Pokud má hashtag miliony příspěvků, ten váš se mezi nimi skoro jistě ztratí a nikdo si jej nevšimne. 

Tipů pro zvýšení počtu vašich followerů existuje mnoho. Jaké strategie na sociálních sítích fungují vám? Co by měli čtenáři určitě vyzkoušet? Jak získáváte sledující na Instagramu vy? Podělte se s námi o vaše rady v komentářích!

Napsat komentář