Dvanáct trendů digitálního marketingu pro rok 2022

Dvanáct trendů digitálního marketingu pro rok 2022

Dvanáct trendů digitálního marketingu pro rok 2022


Dvanáct trendů digitálního marketingu pro rok 2022. Rada koučů časopisu Forbes

campaign performance 300x248 1


Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, ale rok 2022 bude pravděpodobně ve znamení dramatických změn. Podniky a značky musí budoucnost digitálního marketingu nejen plánovat, ale být připraveny ji využít. Zde je 12 hlavních trendů digitálního marketingu, které je třeba v roce 2022 sledovat, a jak je můžete využít ve svůj prospěch.

1. Meta je všude.

Facebook oficiálně změnil svůj název na Meta. Vytvoření názvu pro mateřskou společnost je sice logické (vzpomínáte, jak se z Googlu stal Alphabet?), ale důležitá je volba. Facebook hodně sází na Metaverse, což je termín pro virtuální a rozšířené zážitky. Jedná se o velkou sázku na budoucnost webu.

ig6

2. Počet influencerů nadále roste (a to i v případě B2B).

V roce 2021 dosáhne influencerský marketing 13,8 miliardy dolarů a bude dále růst. Kampaně s influencery ze své podstaty poskytují kontext a relevanci, protože influencer podporuje produkt. Značky B2B také nadále využívají influencery – tento trend využily společnosti Adobe, SAP, GE a PWC.

3. Reklama se potýká s ochranou soukromí.

Moderní digitální reklamy jsou při automatické optimalizaci do značné míry závislé na datech. Nová nařízení o ochraně osobních údajů, jako je aktualizace systému iOS a očekávané odstranění souborů cookie, snižují množství dat používaných v umělé inteligenci.

Tento podnikatel a autor říká, že vnitřní štěstí by mělo být na prvním místě vašeho seznamu
Doporučujeme: “Děkuji vám, že jste přišli na návštěvu: Marketéři by měli vyhodnotit, jaký dopad to bude mít na jejich reklamu, a být proaktivní.

4. Marketéři se stanou strategičtějšími.

Vzhledem k tomu, že automatizace, umělá inteligence a strojové učení odebírají digitálnímu marketingu spoustu hrubé práce, musí se marketéři stát strategičtějšími. Možnosti digitálního marketingu se stále rozšiřují.

Doporučení: V rámci digitálního marketingu je třeba se zaměřit na to, abyste se mohli zaměřit na digitální marketing: Marketéři musí přemýšlet strategicky, aby se zaměřili na to, co skutečně podporuje růst jejich podnikání.

5. LinkedIn roste, roste a roste.

LinkedIn je i nadále vycházející hvězdou v digitálním prostoru. Každé čtvrtletí vykazuje značný nárůst měsíčních aktivních uživatelů a zapojení na této platformě. Neustále také zavádějí nové funkce, které firmám a stránkám přinášejí lepší výsledky.

Doporučujeme: V roce 2015 se na LinkedIn objevily dvě nové aplikace, které se zaměřují na podporu a rozvoj sociálních sítí: Marketéři by se měli na LinkedIn zaměřit naplno.

6. SEO je méně hra a více integrované.

Optimalizace pro vyhledávače je jednou z nejstarších a nejcennějších forem digitálního marketingu. Vzhledem k tomu, že algoritmy vyhledávání se neustále stávají chytřejšími a kontextovějšími, musí se marketéři méně soustředit na “hacky” a “triky” SEO a více na poskytování vynikající a smysluplné zkušenosti svým uživatelům.

Doporučení: Marketéři by se měli méně soustředit na SEO a více na vynikající uživatelskou zkušenost.

7. Zážitky jsou novou sociální měnou.

Podniky stále prahnou po tom, aby získávaly pozornost sociálních sítí a podporovaly word-of-mouth. S tím, jak se reklamní prostředí stává hlučnějším, nabývají získaná média a word-of-mouth na důležitosti, aby prorazily.

Doporučení: Trhovci by se měli zaměřit na vytváření zážitků v každé fázi interakce se zákazníky, aby si vysloužili word-of-mouth v sociálních médiích.

8. Digitálních pracovních míst nadále přibývá.

Podle LinkedIn jsou digitální dovednosti nejžádanější. Přesto existuje velký rozdíl mezi počtem podniků, které hledají digitální dovednosti, a dovednostmi na trhu.

Doporučení: Marketéři by si měli zvyšovat kvalifikaci, aby zůstali relevantní, a vedoucí pracovníci by měli mít pro svou organizaci plány na zvyšování digitálních dovedností.

9. Facebook (Meta) se nikam neposouvá.

Objevuje se tolik titulků o odchodu lidí ze společnosti Facebook, ale pravdou je, že Facebook nikam neodchází. Facebook má nyní téměř 3 miliardy uživatelů a počet uživatelů každý měsíc roste.

Doporučujeme: “V současné době se Facebook nachází na jednom z nejlepších míst na světě: Marketéři by měli předpokládat, že Facebook bude i nadále dominovat.

10. Webové stránky se zrychlují.

Návštěvnost webových stránek je v drtivé většině mobilní, nicméně většina webových stránek stále nemá plně optimalizované prostředí pro mobilní zařízení. Vzhledem k tomu, že Google spustil Core Web Vitals design stránek, bude rychlost stále důležitější.

Doporučení: V roce 2015 se na trhu objevilo několik nových webových stránek, které se zaměřují na rychlost: Marketéři se musí ujistit, že jejich webové stránky jsou optimalizované.

10. Vše je řízeno algoritmy.

Každá část digitálního marketingu – informační kanály sociálních médií, zobrazování reklam, reklamy na sociálních sítích, optimalizace pro vyhledávače a dokonce i e-mail – se stává řízenou algoritmy. Všechny algoritmy optimalizují pro stejnou základní věc: uživatelský zážitek.

Doporučení: “V případě, že se vám podaří získat více informací, můžete se rozhodnout, zda se vám bude líbit: Aby marketéři zůstali relevantní, měli by poskytovat uživatelský zážitek, který zákazníci chtějí, jinak bude jejich obsah méně viditelný.

11. Méně je více.

Exploze možností digitálního marketingu znamená, že mnoho firem je rozprostřeno do příliš mnoha kanálů. Chytré podniky se zaměřují na dominanci jednoho kanálu.

Doporučení: V případě, že se vám podaří získat více informací, můžete se obrátit na jiný kanál: Marketéři by se měli více soustředit a snažit se dělat méně věcí lépe.

12. Na základech stále záleží nejvíce.

Je snadné nechat se rozptýlit novými nablýskanými digitálními objekty. Marketéři milují nové trendy a být na špici nových technologií a platforem. Pravdou však je, že většina obchodního růstu stále vychází ze základních nástrojů digitálního marketingu. Nezapomeňte se zaměřit na svůj základ. Optimalizace základního digitálního provedení často zajistí lepší návratnost investic než experimentování (a rozptylování se) s každým novým nástrojem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *