Instagram reels v roce 2024: Jednoduchý průvodce pro firmy
Přečtěte si, jak propagovat svou značku, oslovit nové lidi a zaujmout své publikum pomocí oblíbeného formátu Instagram Reels.
Obsah
- Co jsou to Instagram Reels?
- Jak vytvořit Reel na Instagramu v 5 krocích
- 5 tipů, jak vytvářet virální Reely jako firma
- Tahák na Instagram Reels
Teď už víte, že Instagram Reels jsou zlatým dolem, který vám pomůže zvýšit počet sledujících. Krátká, zábavná videa mají zvláštní schopnost upoutat pozornost uživatelů, což může pro vaši značku znamenat spoustu zapojení.
Od svého debutu před dvěma lety se Reels staly nejrychleji rostoucí funkcí platformy. Tvůrci jako Justin Bieber, Lizzo a Stanley Tucci pomohli proměnit návykovou funkci z rádoby TikToku v plnohodnotného konkurenta. A my se tomu nedivíme.
Víte, že si můžete koupit kvalitní sledující na Instagramu?
Jak ale tento nástroj využít, abyste oslovili více lidí, získali nové sledující nebo rozšířili informace o svých produktech a službách? V této příručce se věnujeme všemu, co potřebujete vědět, od toho, jak si na Instagramu vytvořit natáčení, až po zjištění nejlepšího času pro jeho zveřejnění.
Co jsou Instagram Reels?
Instagram Reels jsou celoobrazovková vertikální videa, která mohou být dlouhá až 90 sekund, pokud je nahrajete v aplikaci, nebo 15 minut, pokud nahrajete předtočené video. Jsou vybaveny mnoha jedinečnými nástroji pro úpravy a rozsáhlou knihovnou zvukových stop (obsahující vše od trendových písní až po úryvky virálního obsahu jiných uživatelů). Kromě zvuků mohou Reels obsahovat více videoklipů, filtry, titulky, interaktivní pozadí, samolepky a další prvky.
Reels se liší od Instagram Stories. Na rozdíl od Stories nemizí po 24 hodinách. Jakmile jednou Reel zveřejníte, je na Instagramu k dispozici, dokud ho neodstraníte.
To nejlepší na tom je? Reely jsou v současné době upřednostňovány algoritmem Instagramu, který je s větší pravděpodobností doporučí lidem, kteří vás nesledují, než příspěvky ve feedu. To je pro marketéry na sociálních sítích obrovský přínos.
Uživatelé mohou Reels objevit také ve speciální sekci aplikace Instagram. K rolovacímu kanálu plnému trendových Reels (neboli instagramové verzi stránky TikTok For You) se dostanete přes ikonu Reels ve spodní části domovské stránky aplikace Instagram.
Reels jednotlivých uživatelů lze zobrazit na vyhrazené kartě, která je přístupná nad Feedem účtu.
Jak vytvořit Reel na Instagramu v 5 krocích
Pokud znáte Instagram a/nebo TikTok, bude pro vás vytváření Reelů poměrně snadné.
Učíte se spíše vizuálně? Podívejte se na toto video a naučte se, jak vytvořit Instagram Reel za méně než 7 minut:
V opačném případě postupujte podle těchto jednoduchých pokynů krok za krokem.
Krok 1: Klepněte na ikonu plus v horní části stránky a vyberte možnost Reel.
Chcete-li získat přístup k Reelům, jednoduše otevřete aplikaci Instagram a přejděte na stránku svého profilu. Klepněte na tlačítko se znakem plus v pravém horním rohu obrazovky a vyberte možnost Reel.
K editoru Reels se dostanete také tak, že přejedete doleva na fotoaparát Instagramu a ve spodních možnostech vyberete položku Reel.
Krok 2: Nahrajte nebo odešlete videoklip
Aplikace Instagram Reels vám nabízí dvě možnosti, jak vytvořit videoklip Reel:
- Stisknutím a podržením tlačítka nahrávání pořídíte záznam.
- Nahrát videozáznam z role fotoaparátu.
Videoklipy Reels lze nahrávat v sérii klipů (po jednom) nebo všechny najednou.
Pokud na začátku nastavíte časovač, zobrazí se před zahájením nahrávání hands-free odpočítávání.
Během nahrávání můžete klepnutím na tlačítko nahrávání ukončit klip a dalším klepnutím spustit nový klip.
Poté se zobrazí tlačítko Zarovnat, které vám umožní zarovnat objekty z předchozího klipu před nahráváním dalšího. Díky tomu můžete vytvářet plynulé přechody pro momenty, jako je změna oblečení, přidání nové hudby nebo přidání nových přátel do svého Reelu.
Krok 3: Upravte svůj Reel
Po dokončení nahrávání můžete pomocí ikon v horní části editoru přidat nálepky, kresby a text a upravit tak svůj Reel.
Editor Reels obsahuje vestavěné kreativní nástroje, takže všechny úpravy můžete provádět z jednoho rozhraní.
Zde je uvedeno, co jednotlivé funkce dělají:
- Funkce Zvuk (1) umožňuje vybrat zvuk z hudební knihovny Instagramu nebo jej importovat ze zařízení a přidat jej do videa. Můžete si dokonce vybrat, zda chcete přidat pouze svou oblíbenou část.
- Délka (2) umožňuje změnit délku videa. Můžete si vybrat, zda bude vaše video trvat 15, 30, 60 nebo 90 sekund.
- Rychlost (3) umožňuje změnit rychlost vašeho videa. Zpomalte jej výběrem možnosti .3x nebo .5x nebo zrychlete výběrem možnosti 2x, 3x nebo 4x.
- Rozložení (4) umožňuje upravit rozložení a přidat do snímku více než jeden záznam.
- Časovač (5) umožňuje nastavit časovač, který se spustí před zahájením nahrávání, a nastavit časový limit pro další klip. To je užitečné, pokud chcete nahrávat bez použití rukou.
- Duální (6) umožňuje nahrávat videa pomocí přední a zadní kamery současně.
- Po nahrání prvního klipu se zobrazí položka Zarovnat (7). Umožňuje zarovnat objekty z předchozího klipu.
Po zarovnání klipů můžete klepnutím na ikonu hudební poznámky přidat trendové zvuky nebo hudbu, případně nahrát hlasový komentář.
Můžete také klepnout na ikonu stahování a stáhnout si Instagram Reels do svého zařízení, abyste si je mohli později prohlédnout nebo upravit.
Krok 4: Upravte nastavení svého Reelu
Až budete připraveni, klepněte na tlačítko Další v pravém dolním rohu obrazovky. Budete mít možnost: 1. Nastavit, zda chcete natáčet, nebo zda chcete natáčet:
- Upravit obálku svého Reelu. Můžete vybrat snímek z videa nebo přidat obrázek z role fotoaparátu.
- Přidat titulek.
- Označit osoby ve svém Reelu.
- Přidat místo.
- Povolte doporučení na Facebooku. Pokud vyberete tuto možnost, váš Reel se zobrazí uživatelům Facebooku, kterým se váš obsah pravděpodobně líbí (podle algoritmů Meta). K použití této funkce nepotřebujete účet na Facebooku.
- Přejmenujte svůj zvuk. Pokud do svého Reelu přidáte vlastní zvuk (např. hlasovou nahrávku), můžete mu dát název, který se bude zobrazovat v Reelech ostatních uživatelů, pokud se rozhodnou zvuk použít.
- Povolení nebo zakázání automaticky generovaných titulků.
- Rozhodněte, zda chcete, aby byl váš Reel zveřejněn ve vašem Instagram Feedu (a ne pouze na kartě Reels na vašem účtu).
Krok 5: Zveřejněte svůj Reel
Po úpravě nastavení klepněte na tlačítko Sdílet v dolní části obrazovky.
Gratulujeme! Zveřejnili jste svůj první Reel. Nyní přejděme k několika taktikám, které vám pomohou, aby tento formát fungoval pro vaši značku.
Volitelně: V případě, že chcete vytvořit videoklip, můžete si vybrat z následujících možností: 1: Naplánujte si Reel
Máte svůj Reel připravený, ale možná 23:30 v úterý není ten nejlepší čas pro maximální zviditelnění. Možná byste měli zvážit naplánování zveřejnění svého Reelu na ideálnější čas.
Donedávna byla tato funkce dostupná pouze prostřednictvím aplikace Meta Creator Studio nebo pomocí nástroje třetí strany, jako je, hádáte správně, Hootsuite!
Plánování v aplikaci Reel přichází jak na firemní účty, tak na účty tvůrců, přičemž společnost Meta potvrdila, že “testuje možnost plánování obsahu s určitým procentem naší globální komunity”.
Zatím je sice k dispozici pouze šťastným uživatelům Androidu (zkontrolujte si svou aplikaci, možná už ji máte!), ale očekává se, že funkce plánování bude brzy dostupná všem.
V tuto chvíli lze v aplikaci plánovat běžné příspěvky a Reels, nikoli však Stories, a funkce plánování není k dispozici ani pro uživatele počítačů.
5 tipů pro vytváření virálních Reelů jako firma
Instagram Reels mohou být skvělým způsobem, jak dostat svou firmu do povědomí správného publika. Tato funkce vám také může pomoci zvýšit počet sledujících a zvýšit míru zapojení. K tomu však nedochází automaticky. Musíte znát hacky, jak se stát virálními na Instagramu Reels.
Víte, že si můžete koupit kvalitní Instagram likes s okamžitým přičtením?
1. Zjistěte, jak funguje algoritmus Instagram Reels
Kouzlo funkce Reels spočívá v nepříliš tajné omáčce Instagramu – algoritmu. To je vševědoucí dohazovač, který platforma používá k určení, které Reels zobrazí kterým uživatelům. Pochopení fungování algoritmu Reels vám může pomoci získat více zobrazení na stránce Prozkoumat a na kartě Reels.
Přidávání trendových zvuků, používání správných hashtagů a vizuální přitažlivost vašich Reels jsou skvělými způsoby, jak algoritmu říct: “Hej! Věnujte mi pozornost!”.
2. Bavte se trendovými zvuky
Pokud pravidelně procházíte Instagram Reels nebo TikTok, všimnete si, že mnoho tvůrců používá na vrcholu svých videí stejné zvuky. Tisíce lidí použily zvuk The Home Depot Beat a zvuk psaní. To není náhoda.
Zvuky Instagram Reels jsou úryvky písní nebo zvukové klipy z videí jiných tvůrců. Když získají popularitu, mohou vám pomoci získat více zhlédnutí, pokud je přidáte do svých Reels. Je to proto, že uživatelé často vyhledávají podle zvuků a protože se to, upřímně řečeno, výše zmíněnému algoritmu zřejmě líbí.
Nejlepším způsobem, jak na Instagramu najít trendové zvuky, je používat platformu a všímat si, které zvuky se objevují častěji než jiné.
Při procházení Reels si všímejte všech zvuků, které mají vedle názvu zvuku šipku. Šipka znamená, že jsou trendy. Může být obtížné najít zvuky poté, co jste již vzrušili Reel, proto si je nezapomeňte uložit a použít později.
Poslední tip! Nezapomeňte si skladby vybírat s rozmyslem a používat je střídmě. Všichni víme, co se stane, když se trendové zvuky začnou nadužívat. (Ach ne, ach ne, ach ne, ach ne, ach ne, ach ne, ach ne).
3. Nebuďte příliš prodejní
I když byste možná chtěli prodávat, realita je taková, že uživatelé neotvírají aplikace sociálních médií v naději, že uvidí reklamy. Obracejí se na Instagram, aby prozkoumali nápady, spojili se s ostatními a získali rychlou dávku zábavy během přestávek ve svém dni. Proto se musíte postarat o to, aby jim vaše navijáky pomohly právě v tomto směru.
Ujistěte se, že vytváříte obsah (ano, to se týká i Reelů), který je pro vaši cílovou skupinu skutečně zábavný. Ať už to znamená opřít se do trendového tance nebo vytvořit rychlý návod na Reels, snažte se uživatele potěšit, informovat a pobavit, nikoli jim prodávat.
To však neznamená, že byste neměli z Reels udělat reklamu. Posilte tyto vysoce výkonné – ale neprodejné – Reely, abyste je ještě více zviditelnili.
4. Zveřejňujte příspěvky soustavně a nevzdávejte to
Pro úspěch s Reels můžete použít stejné strategie, které jste použili k posílení obsahu v Instagram Stories nebo v původním Feedu. Důsledné zveřejňování příspěvků je jednou z nejlepších věcí, které můžete udělat, abyste zlepšili svůj výkon napříč platformou, včetně Reels.
Pomáhá totiž zvýšit vaše šance na virální šíření. Algoritmus je navíc něco jako váš největší fanoušek – je rád, když zveřejňujete nové věci! Obecně platí, že bohové Instagramu dávají přednost zobrazování nejnovějších videí před těmi zastaralými, takže udržujte věci čerstvé.
Časté zveřejňování vám také pomůže shromáždit spoustu užitečných poznatků, které vám budou vodítkem, až se budete snažit zjistit, co a proč funguje. Čím více příspěvků zveřejníte, tím více se dozvíte o svém cílovém publiku – co se mu líbí, kdy roluje a podobně.
5. Spolupracujte s dalšími tvůrci
V loňském roce Instagram přidal novou funkci nazvanou Collabs. Tato možnost vám umožní sdílet kredit s jiným tvůrcem a umožní mu sdílet kolovrátek z jeho stránky, jako by byl jeho vlastní.
Funkce Collab mění pravidla hry, pokud spolupracujete s influencery, partnery značek a dalšími. Umožní vám rozšířit svůj dosah na všechny jejich sledující, což může znamenat spoustu dalších lajků, sdílení, dosahu a celkového zapojení.
Zde se dozvíte, jak funkci Collabs používat:
- Když jste připraveni publikovat svůj Reel, vyberte možnost Označit lidi.
- Klepněte na možnost Pozvat spolupracovníka.
- Vyberte uživatele, kterého ve videu představíte nebo zmíníte.
Jakmile uživatel přijme vaše pozvání ke spolupráci, Reel se zobrazí na kartě Reels v jeho účtu.
Tahák pro Instagram Reels
Potřebujete rychlé odpovědi na všechny palčivé otázky týkající se Reels? Projděte si náš tahák (a založte si ho na později).
Jak naplánovat Instagram Reels
Plánování v aplikaci
- Nahrávejte video a upravujte ho jako obvykle v aplikaci Instagram.
- Přejděte do Rozšířených nastavení a klikněte na možnost Naplánovat tento příspěvek.
- Vyberte datum a čas, kdy má být příspěvek nebo Reel zveřejněn, a klikněte na tlačítko Hotovo.
- Plán zveřejňování můžete upravit tak, že přejdete do nové sekce Naplánovaný obsah v Nastavení.
Jak stáhnout Instagram Reels
Ať už jste tvůrce, nebo spotřebitel, stažení Instagram Reels je užitečný nástroj, který můžete mít v rukávu.
Při tvorbě vám pomůže ukládat návrhy přímo do vašeho zařízení nebo je sdílet s ostatními ještě předtím, než se dostanou do živého vysílání. Vytvořené Reels si také budete chtít stáhnout, pokud je plánujete sdílet na jiné platformě.
Při posouvání vám stahování umožní uložit videa jiných tvůrců natrvalo, i když je tvůrce stáhne. Umožní vám také přístup k nim, když jste offline.
Existuje několik způsobů, jak stáhnout Instagram Reels.
Pokud reel vlastníte, můžete jej stáhnout pomocí možnosti Stáhnout na stránce pro úpravu reelů. Jakmile je zveřejněn, můžete jej stáhnout ze samotného Reelu. Klikněte na tři tečky v pravém dolním rohu Reelu a vyberte možnost Uložit do Camera Roll.
Pokud chcete stáhnout Reel někoho jiného, budete muset nahrát svou obrazovku nebo použít aplikaci třetí strany, například InstDown nebo InSaver.
Nejlepší doba pro zveřejňování Reelů na Instagramu
Když víte, v kolik hodin zveřejňovat na Instagramu Reels, můžete se snadno zaměřit na uživatele v době, kdy jsou nejaktivnější. Zastihnout je, když scrollují, znamená větší zapojení a další dosah pro vaši značku.
Jde o to, že pro každého je ideální čas zveřejnění jiný. Podle Hootsuite je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu od pondělí do čtvrtka mezi devátou hodinou ranní a polednem. Vaše publikum se však může přiklonit k pozdějšímu nebo dřívějšímu času nebo může více scrollovat o víkendech.
Nemějte obavy. Existuje rychlý způsob, jak zjistit, kdy publikovat. V aplikaci Hootsuite můžete z funkce Analytics zjistit, kdy je nejlepší publikovat obsah na Instagramu. Kliknutím na možnost “Nejlepší čas pro publikování” zjistíte, kdy je největší pravděpodobnost, že se vaši uživatelé zapojí do publikování příspěvku. Tepelná mapa je praktický způsob, jak vizualizovat nejlepší časy.
Dalším způsobem, jak zjistit nejlepší čas pro zveřejňování Reelů, je zjistit, co se vám nejlépe osvědčilo v minulosti. Chcete-li zkontrolovat výkonnost, svých stávajících přejděte do části Analytika na ovládacím panelu Hootsuite. Tam najdete podrobné statistiky, včetně:
- Dosah .
- Přehrání
- Líbí se mi
- Komentáře
- Sdílení
- Zachraňuje
- Míra zapojení
Správné rozměry instagram reels
Správné určení velikosti je dalším skvělým způsobem, jak nastavit svůj naviják na úspěch.
Použití špatných rozměrů může způsobit, že váš příspěvek bude vypadat – nebudeme to zlehčovat – vyloženě ošklivě. A to znamená okamžité přejetí uživatele prstem. Navíc všemocný algoritmus nemá rád, když vaše Reels vypadají roztažené nebo zkreslené. Nedivíme se jí.
Jaká je tedy ideální velikost Instagram Reel? Vytvořte si Reel v rámečcích a pokryjte jej rozměry 1080 × 1920 pixelů. Pokud se rozhodnete, že se váš Reel bude zobrazovat na běžné mřížce (mimochodem, pravděpodobně dobrý nápad), ujistěte se, že vaše miniatura odpovídá ideální velikosti 1080 pixelů na 1080 pixelů.
Jak je to s poměrem Instagram Reels? Uživatelé budou mít nejlepší zážitek ze zobrazení Reels v celoobrazovkovém režimu, který má poměr 9:16. Instagram však zobrazuje Reels také v hlavním kanálu a ořezává je na poměr 4:5.
Dbejte jen na to, abyste žádné důležité informace neumisťovali na okraje rámečku, protože by mohly být odříznuty.
Jak dlouhé mají být Instagram Reels?
Pokud je nahrajete a upravíte v aplikaci Instagram, mohou být Instagram Reels dlouhé až 90 sekund. Pokud do aplikace nahrajete předem natočené video, může být Reel dlouhý až 15 minut.
Když Instagram v roce 2019 poprvé debutoval s funkcí Reels, mohli uživatelé zveřejňovat Reels dlouhé pouze do 15 sekund. V roce 2022 mají uživatelé, kteří v aplikaci natáčejí Reels, na výběr ze čtyř Instagram Reelů o délce až 90 sekund. To znamená, že máte celou minutu a půl na to, abyste oslnili své publikum.
Ale měli byste skutečně využít všech 90 sekund (nebo 15 minut)? Ne vždy. Zcela záleží na samotném reelu. Obecně platí, že když se rozhodujete, jak dlouhý má být Instagram Reel, zaměřte se na uživatelskou přívětivost.
Delší Instagram Reels se hodí pro časově náročnější příběhy, návody, jak na to, prohlídky a další.
Rozhodně však nechcete věci protahovat. Pamatujte, že smyslem Reelů je vytvářet malé útržky úchvatného obsahu, takže je udržujte krátké a sladké.
Bonusový tip: Pokud nehledáte rychlý způsob, jak rozzuřit své publikum, nikdy byste neměli zveřejňovat vícedílná videa, když byste to mohli udělat v jednom. Od toho jsou tu devadesátivteřinové kotouče!
Jak vyhledávat Reels na Instagramu
Jednou z nejlepších věcí, které můžete jako zdatní tvůrci Reelů udělat, je podívat se, co na platformě dělají ostatní. Chcete-li získat jedinečné nápady na Instagram Reels, můžete vyhledávat obsah, který vám pomůže se inspirovat.
Rychlý způsob, jak vyhledávat Reely, je použít obecný vyhledávací panel v horní části aplikace. Zadejte hledanou funkci a prozkoumejte obsah, uživatele a hashtagy související s daným výrazem.
Standardní vyhledávací funkce Instagramu je sice užitečná, ale nezobrazuje pouze Reels. Dobrým skvělým způsobem, jak vyhledávat pouze Reels, je kliknout na hashtagy z jiných Reels. Tím omezíte výsledky na Reely a odfiltrujete obrázky.
Pokud jste například vášnivými konzumenty obsahu o štěňatech, můžete kliknout na hashtag #dogsofinstagram z popisku Reelu a zobrazit další Reely, na kterých jsou psi roztomilí.
Mohlo by Vás také zajímat:
Jakou hodnotu mají coiny na TikToku?
Jak a kde koupit followers na Instagramu?
Společnost Meta by mohla přidat placené modré značky na Facebooku a Instagramu
Co je důležitější TikTok Likes nebo Followers?
JAK POUŽÍVAT TIKTOK: PRŮVODCE KROK ZA KROKEM