Jak funguje TikTok algoritmus v roce 2024?
Vše, co potřebujete vědět o algoritmu TikTok, s přidanými tipy, jak se stát virálním ?.
Úvod
- Co je to algoritmus TikTok?
- Jak funguje algoritmus TikTok v roce 2022?
- 10 způsobů, jak hacknout algoritmus TikTok v roce 2022
Zajímá vás, jak funguje algoritmus TikTok?
Podělíme se s vámi o všechny důležité detaily a také o to, co můžete udělat, aby se vaše videa dostala na co nejvíce stránek For You.
Jste připraveni proniknout do podrobností? Přečtěte si celý příspěvek na blogu níže.
<<Koupit Tiktok Followers můžete zde>>
<<Koupit TikTok Likes můžete zde>>
<<Koupit TikTok views můžete zde>>
Co je to algoritmus TikTok?
Algoritmus TikTok je složitý systém, který je navržen tak, aby uživatelům zobrazoval obsah na základě toho, co považuje za vysoce zajímavé.
Podle společnosti TikTok: “Systém doporučuje obsah tak, že řadí videa na základě kombinace několika faktorů – počínaje zájmy, které vyjádříte jako nový uživatel, a přizpůsobuje se i věcem, které uvedete, že vás nezajímají.”
Jak funguje algoritmus TikTok v roce 2022?
S vědomím toho, že algoritmus TikTok je složitý systém, existuje více faktorů, které ovlivňují způsob, jakým je obsah uživatelům servírován.
Pojďme si je rozebrat:
1. Aktivita uživatelů
Čím více zapojení a zobrazení video TikTok získá, tím je pravděpodobnější, že bude servírováno většímu publiku. Mezi pozitivní ukazatele patří např:
- Líbí se mi
- Komentáře
- Sdílení
- Dokončení a opakovaná zhlédnutí
2. Předmět (informace o videu)
TikTok umí skvěle kategorizovat obsah podle zájmů uživatelů, takže předmět je důležitým faktorem, pokud jde o potenciál dosahu v aplikaci.
TikTok určuje předmět na základě:
- klíčových slov titulku
- Zvuky
- Hashtagů
- Efekty
- obsahu (tj. přepisu videa).
3. Umístění a jazyk
Algoritmus při rozhodování o tom, koho může video zajímat, rozpoznává nastavení zařízení uživatele (včetně polohy a jazyka). Mezi ně patří např:
- Umístění příspěvku
- Jazykové preference
- Typ mobilního zařízení
4. Zvuk
Pokud video obsahuje trendový zvuk nebo skladbu, algoritmus je použije ke kategorizaci obsahu a zobrazí jej relevantnímu publiku.
Využití trendového zvuku je skvělý způsob, jak oslovit nové publikum, protože algoritmus bude vaše video servírovat lidem, kteří se již s daným trendem setkali.
5. Zpětná vazba “Nemám zájem”
Algoritmus TikToku se vždy snaží každému uživateli servírovat videa s vysokým zájmem, k čemuž využívá předchozí aktivitu:
- Videa, která jste označili jako “Nezajímavá”.
- Uživatelé, které jste skryli
- Videa, která jste přeskočili
Každý z těchto faktorů je doporučujícím systémem TikTok individuálně zvažován (přičemž některé ukazatele jsou důležitější než jiné), což znamená, že každá stránka Pro vás je zcela jedinečná. To je jedná z věcí jak funguje TikTok algoritmus v roce 2022.
6. Faktory, které nemají vliv na algoritmus TikTok
Existuje několik faktorů, které nemají vliv na to, jak algoritmus TikTok hodnotí váš obsah. Patří mezi ně např:
- Počet sledujících
- Zda jste měli předchozí vysoce výkonná videa
To znamená, že i když máte jen hrstku sledujících nebo jste na TikTok nikdy předtím nepublikovali, stále existuje možnost, že se vaše video stane virálním. Hurá!
Posuňte svou strategii pro TikTok na vyšší úroveň. Naplánujte, naplánujte a automaticky publikujte svá videa TikTok předem pomocí aplikace Later. Zaregistrujte se ještě dnes zdarma.
Plánování videí TikTok předem
Plánujte, rozvrhujte a automaticky publikujte videa TikTok z počítače nebo mobilu. Je to zdarma!
Algoritmus TikTok se neustále přizpůsobuje, mění a učí se z chování uživatelů
Na základě všeho, co víme o tom, jak algoritmus funguje, vám přinášíme 10 způsobů, jak zvýšit svůj výkon a “hacknout” ho pro růst:
- Zaujměte své publikum do tří sekund
- Zaměřte se na určitou niku
- Používejte trendový zvuk TikTok
- Experimentujte s novými funkcemi TikToku
- Používejte relevantní hashtagy
- Zapojte se do spolupráce s tvůrci podobného obsahu
- Vytvářejte přístupný obsah
- Najděte nejlepší čas pro zveřejnění
- Vytvářejte kratší videa
- Nemažte starý obsah
TikTok Algorithm Hack #1: Zaujměte své publikum do tří vteřin
Vzhledem k tomu, že zhlédnutí celého videa je silným ukazatelem zájmu, TikTok obvykle upřednostňuje videa, která jsou snadno stravitelná, mají plynulou smyčku a jsou určena uživatelům s krátkou dobou pozornosti.
Z tohoto důvodu je důležité zaujmout své publikum během prvních tří sekund.
S více než 1B aktivními uživateli měsíčně v aplikaci se lidé chtějí bavit okamžitě, jinak přejdou na další.
Když mají videa zajímavý háček, diváci je s největší pravděpodobností budou sledovat až do konce nebo dokonce opakovaně.
Tento typ zapojení uživatelů signalizuje algoritmu, že se lidem obsah líbí, a v důsledku toho by měl být sdílen více uživateli.
Hack algoritmu TikTok č. 2: Zaměřte se na určitou výklenkovou oblast
Čím důsledněji budete sdílet videa týkající se vašeho výklenku, tím více algoritmus TikTok rozpozná vaše odborné znalosti a začne váš obsah servírovat správnému publiku.
Zamyslete se nad tématy obsahu, která nejlépe rezonují s vaší cílovou skupinou. Jsou to návody na krásu, rady ohledně randění, komediální skeče, recenze?
Jakmile si určíte svůj výklenek, důsledně přidávejte klíčová slova do popisků a obsahu videí. Poskytněte algoritmu vše, co potřebuje ke kategorizaci vašeho obsahu.
Hack algoritmu TikTok #3: Používejte trendové zvuky TikTok
Je samozřejmé, že trendové audio a TikTok si rozumí jako dům v ohni.
Vzhledem k tomu, že algoritmus TikToku má tendenci upřednostňovat videa využívající trendové zvuky, zvažte, zda se nechcete vrhnout na trendy, dokud jsou ještě žhavé.
Jak najít trendy zvuk na TikToku:
Projděte si TikTok a podívejte se, zda se tam neopakují nějaké skladby nebo zvukové klipy. Pokud si myslíte, že je klip trendy, klepněte na hudbu a podívejte se, kolik uživatelů vytvořilo videa s tímto zvukem.
Přes editor videa zkontrolujte kartu “TikTok Viral”. Výběrem tlačítka “Zvuky” můžete procházet nejnovější trendové zvukové skladby.
Hack algoritmu TikTok č. 4: Experimentujte s novými funkcemi TikTok
TikTok je především o testování a zkoušení nových nápadů.
Být “beta” uživatelem pro nově vznikající nástroje může hrát roli při získávání většího zájmu o váš obsah. Zejména proto, že TikTok při zveřejňování videa upozorňuje na to, jaké nástroje a funkce k jeho úpravě používáte.
Sledujte nové funkce, možná je budete chtít vyzkoušet, abyste se více zviditelnili!
TikTok Algorithm Hack #5: Používejte relevantní hashtagy
Podobně jako na Instagramu pomáhají hashtagy na TikToku kategorizovat obsah a usnadňují uživatelům vyhledávání obsahu.
Je však důležité používat relevantní hashtagy. Představte si je jako klíčová slova – budou algoritmu TikToku signalizovat, čeho se váš obsah týká.
Pokud jste například marketingový konzultant na Instagramu, můžete používat hashtagy jako #instagramtips, #smmtips nebo #socialmediamarketing.
Zahrnutím těchto hashtagů algoritmu v podstatě řeknete: “Hej, TikToku, podívej se sem! Náš účet sdílí tipy a triky pro manažery sociálních médií. Zobrazte prosím naše videa těmto uživatelům.”
A pokud naskakujete na nějaký trend, nezapomeňte v titulku použít také příslušný trendový hashtag.
TikTok Algorithm Hack #6: Zapojte se do spolupráce s tvůrci obsahu ve vašemu tématu
Sociální média mají být společenská – proto je důležité, abyste nepsali a nepovídali!
Odpovídání na komentáře a navazování konverzací s podobnými tvůrci ve vašem výklenku je skvělý způsob, jak zvýšit svou angažovanost, která je klíčovým ukazatelem pro algoritmus TikTok.
TikTok Algorithm Hack #7: Vytvářejte přístupný obsah
Vytváření přístupného obsahu je dalším cenným hackem algoritmu, díky němuž bude váš obsah také přístupnější.
Nejjednodušší způsob, jak toho dosáhnout, je přidat text na obrazovku a popisky.
Čím přístupnější vaše video bude, tím více lidí si ho bude moci prohlédnout a zapojit se do něj.
Algoritmický hack TikToku č. 8: Najděte nejlepší čas pro zveřejnění příspěvku
I když algoritmus TikToku řadí obsah na základě kombinace několika faktorů, stále je cenné zveřejňovat příspěvky v nejoptimálnějším čase.
Proč? Pokud zveřejníte příspěvek v době, kdy je většina vaší komunity online, oslovíte hned více lidí.
Neexistuje však univerzální nejlepší čas pro publikování na TikToku – bude se pohybovat v závislosti na poloze a zvyklostech vašeho publika při rolování.
Proto je klíčové zjistit, kdy je vaše publikum nejaktivnější.
Hack algoritmu TikTok č. 9: Vytvářejte kratší videa
TikTok v posledních několika letech postupně zvyšoval limity pro videa. Prvních 15 sekund. Pak jednu minutu. Pak tři minuty. A nyní prodlužuje délku videa na 10 minut.
To sice vytváří více příležitostí k vyprávění příběhů nebo kreativitě, ale není pochyb o tom, že 10 minut je neuvěřitelně dlouhá doba – zejména na platformě, kde je klíčová krátkost.
Algoritmus TikToku odměňuje obsah, který je sledován po celou dobu, takže snaha o svižných 15-30 sekund je dobrým začátkem.
Pokud však chcete experimentovat s dlouhými videi, vyzkoušejte je a uvidíte, jak na ně vaše publikum zareaguje.
Hack algoritmu TikTok č. 10: Nemažte starý obsah
Videa TikTok se mohou stát virálními několik dní, dokonce i týdnů po jejich zveřejnění.
Je tedy velká šance, že při důsledné kadenci zveřejňování se některé z vašich videí dostane na stránku Pro vás.
Příkladem může být např: DJ @koozebane zveřejnil v roce 2021 mashup PSY X Steve Lacy a ten se stal virálním o několik měsíců později, v roce 2022 – a vyvolal tak vlastní trend.
A pokud jedno z vašich starých videí získá na síle, budete mít k dispozici spoustu podobného obsahu, který mohou uživatelé procházet a zapojovat se do něj.
Shrnutí…
Nakonec neexistuje žádný spolehlivý způsob, jak algoritmus TikTok “porazit”.
Nicméně pochopení toho, jak algoritmus TikTok funguje, a dodržování hacků, o které jsme se podělili v tomto příspěvku, vám může pomoci vyladit strategii a zvýšit šance na to, že vás někdo uvidí.
Důslednost a budování silné přítomnosti je nejúčinnějším způsobem, jak “hacknout” algoritmus – a zázraky to udělá i s vaší značkou.
Jak funguje TikTok algoritmus? Už to víte?