Jak na Instagram Marketing v 8 snadných krocích 2025
Podporují vaše příspěvky na Instagramu vaše obchodní cíle? Hledáte lepší způsob, jak propagovat své podnikání pomocí Instagramu?
V tomto článku zjistíte, jak zlepšit svůj marketing pomocí osmi opatření, která vám pomohou dosáhnout vašich obchodních cílů.
Marketingová strategie na Instagramu v 8 snadných krocích v roce 2025
1: Plánujte příspěvky na Instagramu tak, aby byly v souladu s vaším marketingovým plánem a cíli
Instagram by měl být nedílnou součástí marketingového plánu vaší firmy a doplňovat vaše obsahové, e-mailové a další marketingové aktivity na sociálních sítích. Chcete-li vytvořit účinnou marketingovou strategii pro Instagram, začněte tím, že si projdete marketingový kalendář vaší společnosti a pro každou iniciativu vymyslíte relevantní obsah pro Instagram.
Plánujete sezónní akci nebo uvedení produktu na trh? Naplánujte obsah Instagramu pro každý krok procesu, od upoutávek přes oznámení až po spolupráci. Kalendář Instagramu můžete naplánovat kdekoli, kde to vašemu týmu vyhovuje, na tabuli, v tabulce nebo na platformě pro spolupráci.
Při přidávání nápadů na obsah do marketingového kalendáře si poznamenejte cíl každého příspěvku. Tímto způsobem se ujistíte, že jste sladili strategii Instagramu se svými marketingovými cíli. Mezi vaše cíle může například patřit:
Zvýšení povědomí o vaší firmě nebo vaší nabídce.
Přimět lidi, aby se zapojili do vašeho obsahu
Získání kliknutí na webové stránky z vašeho bio nebo příběhů na Instagramu
Prodej produktů z vašeho obchodu nebo webových stránek na Instagramu
2: Přizpůsobte svůj plán zveřejňování příspěvků na Instagramu podle toho, jak rostete
Měli byste zveřejňovat příspěvky každý den, několikrát denně, nebo jen párkrát týdně? Správná frekvence zveřejňování příspěvků je pro vaši strategii na Instagramu zásadní. Samozřejmě chcete zveřejňovat dostatek obsahu, abyste dosáhli výsledků, aniž byste zahltili své publikum nebo obdrželi negativní zpětnou vazbu.
Podle výzkumu společnosti Later určuje správnou frekvenci zveřejňování velikost vašeho účtu. Obecně platí, že pro malé účty je nejlepší publikovat několikrát denně, zatímco pro velké účty s 250 000 a více sledujícími je lepší publikovat přibližně jednou týdně.
Záleží také na době, kdy obsah publikujete. Zveřejňování obsahu v době, kdy je vaše publikum online, znamená, že je větší pravděpodobnost, že si ho prohlédne a zapojí se do něj.
Chcete-li zjistit, kdy jsou vaši sledující online, otevřete aplikaci Instagram Insights a klepněte na položku Celkový počet sledujících. Posuňte se dolů a zjistěte, který den v týdnu a v kterou denní dobu jsou vaši sledující obvykle online. Pak tyto časy přidejte do svého pravidelného rozvrhu zveřejňování příspěvků.
Ačkoli jistě můžete zveřejňovat příspěvky v daném okamžiku, můžete ušetřit čas tím, že si obsah na Instagramu naplánujete předem. Aplikace Facebook Business Suite i Creator Studio umožňují naplánovat obsah tak, abyste ho mohli publikovat vždy v ideální čas.
3: Upravte skladbu svého organického obsahu tak, aby odrážela měnící se demografické údaje a preference vašeho publika
Jakmile máte představu o druhu obsahu, který byste měli zveřejňovat, dalším krokem je určit, jak jej na Instagramu efektivně umístit. Je důležité se ujistit, že obsah, který zveřejňujete, rezonuje s vaším publikem, abyste mohli dosáhnout svých cílů.
Chcete-li se o svém publiku dozvědět více, otevřete aplikaci Instagram, klepněte na panel Insights a vyberte možnost Total Followers (Celkový počet sledujících). Můžete si prohlédnout rozdělení podle pohlaví, věkového rozpětí, města a země, což vám poskytne ucelený obraz o demografických údajích vašeho účtu.
Pokud jste již na Instagramu zveřejnili nějaký obsah, můžete se na panelu Insights také podívat, kdo vaše příspěvky ve svém kanálu viděl. Klepnutím na položku Accounts Reached získáte demografický rozpis a lepší představu o tom, koho jste oslovili. Sledujte toto rozdělení v průběhu času, abyste se ujistili, že vždy vytváříte obsah, který má ohlas.
I když hledáte nové nápady na obsah, můžete pomocí svých minulých příspěvků zjistit, co se vám osvědčilo dříve nebo čeho se v budoucnu vyvarovat. Přejděte na konec a podívejte se na obsah s největším dosahem. Poté klepněte na položku Accounts Engaged a posunutím na konec zobrazte nejlepší obsah na základě lajků a odpovědí.
Proměňte svou strategii pomocí školení světové úrovně
Svět marketingu sociálních médií
Chcete nejlepší školení a poznatky, abyste se mohli pustit do čehokoli – aniž byste opustili pohodlí svého domova nebo kanceláře?
Vstupenka On-Demand na Social Media Marketing World 2025 vám umožní přístup k záznamům všech klíčových přednášek, zasedání a workshopů z této akce po celý rok. Ale pospěšte si, nabídka brzy končí, pak už jsou nenávratně pryč.
Zapište si typy příspěvků, které měly nejlepší výsledky. Dávalo vaše publikum přednost lifestylovým nebo produktovým fotografiím? Reagovali lépe na příspěvky s krmivem nebo na příběhy? Jaký druh kopií generoval nejvíce lajků nebo komentářů?
Instagram sice odstartoval jako platforma založená na fotografiích, ale tato aplikace sociálních médií toho nabízí mnohem více než jen příspěvky ve feedu. Když chcete maximalizovat svůj dosah na Instagramu a optimalizovat své výsledky, je důležité prozkoumat všechny možnosti, které Instagram nabízí. Do své strategie pro Instagram zahrňte tyto typy obsahu:
Fotky: Od jednotlivých obrázků až po karusely s až 10 fotografiemi – můžete vytvářet přesvědčivé příspěvky ve feedu.
Videa: Slouží k vytváření videí: Nyní, když Instagram opustil službu IGTV, můžete do svého kanálu nahrávat videa, která trvají od několika sekund až po 60 minut.
Cívky: V případě, že se jedná o video, můžete si pořídit videoklip: Cívky: Jako možnost krátkých videí na Instagramu jsou ideální pro sdílení autentického obsahu, který se zveřejňuje na vyhrazené kartě ve vašem profilu.
Živé vysílání: Chcete-li komunikovat přímo se svým publikem, můžete z aplikace Instagram přejít do živého vysílání nebo naplánovat živou událost až 90 dní předem.
Příběhy: Trvají pouze 24 hodin, ale příběhy jsou ideální pro sdílení exkluzivního obsahu ze zákulisí nebo repostů od vašich sledujících.
Nejdůležitější informace o příbězích: Příběhy si můžete uložit na svůj profil vytvořením alba s vrcholy, které je trvale připnuté na začátek vašeho kanálu Instagram.
Udržujte si konzistentní styl, když se mění skladba vašeho obsahu
Vzhledem k tomu, že Instagram je platforma sociálních médií založená na fotografiích a videích, je pro firemní účty zásadní stanovit vizuální styl. Kromě toho, že konzistentní styl definuje vaši značku, usnadňuje sledujícím identifikaci a zapojení do obsahu vaší společnosti.
Pro Instagram není třeba vymýšlet zcela nový vzhled. Místo toho by měl styl vaší značky na Instagramu odrážet vaši vizuální identitu na webových stránkách a v dalších marketingových materiálech.
Váš styl Instagramu může například zahrnovat určitou sadu písem, barev, perspektiv nebo estetiky. V zájmu konzistence můžete dokonce použít stejný filtr pro svůj obsah.
Jak ukazuje příklad níže, účet @mirohq na Instagramu má jedinečný grafický styl. Veškerý obsah, od fotografií přes videa až po kotouče, obsahuje výrazné barvy a značková písma. Příspěvky jsou snadno rozeznatelné, takže sledující vědí, že jsou v interakci s obsahem značky digitální tabule, jakmile ho uvidí.
4: Udržujte svou kopii na Instagramu zaměřenou na konečný cíl
Bez ohledu na typ obsahu, který zveřejňujete, je vizuální stránka pouze částí rovnice. Abyste přiměli své publikum po zhlédnutí vašeho obsahu jednat, potřebujete účinné popisky, textové překryvy a živé skripty – souhrnně známé jako vaše kopie na Instagramu.
Způsob psaní kopie na Instagramu závisí na vašem publiku, průvodci stylem vaší společnosti a vašich cílech. Přemýšlejte o tom, jak zní vaši sledující, jak zní hlas vaší značky a čeho chcete dosáhnout. V kopii na Instagramu můžete použít výzvy k akci (CTA), které vaše publikum vyzvou.
Zanechte komentář, abyste se mohli seznámit se sledujícími a budovat komunitu.
Odpovězte na otázku o jejich preferencích, která vám pomůže při průzkumu trhu
Položit vám otázku, abyste mohli napsat scénář živého videa nebo získat nápady na obsah
Posunutím doleva zobrazíte všechny fotografie nebo videa v karuselu
Podívejte se na označené produkty, které si můžete prohlédnout nebo zakoupit ve svém instagramovém obchodě.
Klepnutím na odkaz ve vašem bio nebo příběhu můžete navštívit své webové stránky nebo e-shop
Například tento příspěvek @klaviyo využívá titulek i ikonu ruky k tomu, aby vybídl sledující k přejetí doleva, a ti si tak mohli prohlédnout zajímavosti ze zprávy o černém pátku této e-mailové marketingové platformy. Titulek také vybízí sledující, aby klepli na odkaz v bio účtu a dostali se k celé zprávě.
Níže uvedený kotouč @shannonmckinstrie také využívá vizuální podněty, aby přiměl diváky k akci. Textové překrytí vyzývá diváky k přečtení titulku, který obsahuje pět akčních tipů pro hledání klientů na Instagramu. Kromě toho se titulek ptá diváků, který tip plánují vyzkoušet jako první, což je taktika, která skvěle zvyšuje angažovanost.
5: Zvyšte dosah Instagramu pomocí hashtagů
Pro podporu objevování a zvýšení dosahu vašeho obsahu na Instagramu jsou rozhodující hashtagy. Uživatelé Instagramu mohou sledovat hashtagy, aby viděli určitá témata, a mohou také najít váš obsah vyhledáváním hashtagů.
Do příspěvků ve feedu a navíjecích příspěvků můžete přidat až 30 hashtagů a do příběhů až 10, takže máte spoustu možností. Kde byste tedy měli začít?
Zvykněte si přidávat k příspěvku alespoň jeden značkový hashtag, abyste svůj účet posílili. Pak přidejte všechny relevantní hashtagy kampaně a kombinaci oborových, popisných, lokalizačních nebo virálních hashtagů.
Hashtagy, které můžete použít, najdete zadáním nápadů do vyhledávacího řádku Instagramu a procházením návrhů. Aplikace automaticky sestavuje tabulky s celkovým počtem použití hashtagu, takže můžete rychle zjistit, zda je populární, nebo příliš obskurní.
Chcete-li získat další nápady, zadejte hashtag do vyhledávacího řádku a přejetím doleva zobrazte nejlepší obsah. Poté klepněte na některé z nejlepších příspěvků a podívejte se, které hashtagy používají.
Případně můžete použít aplikace třetích stran, které identifikují trendové hashtagy a vyhodnocují viralitu v čase. Tímto způsobem můžete zajistit, že si vyberete takové hashtagy Instagramu, které s největší pravděpodobností posílí váš dosah.
6: Doplňte organický obsah Instagramu obsahem generovaným influencery a uživateli
Většinu obsahu své značky na Instagramu možná vytváříte sami. Nemusíte však nutně vytvářet všechen. Místo toho můžete získat kvalitní fotografie a videa od jiných tvůrců včetně zákazníků a influencerů. Jak obsah generovaný uživateli (UGC), tak obsah od influencerů může obohatit strategii obsahu Instagramu každé značky.
Ve skutečnosti mohou být tyto typy obsahu ještě účinnější než obrázky a videa, které vytváří váš tým. Pro mnoho spotřebitelů hraje UGC velkou roli při jejich rozhodování o nákupu. To znamená, že přidání UGC do vaší obsahové strategie může zcela změnit vaše výsledky na Instagramu.
Pokud chcete ve svém kanálu Instagram zveřejňovat fotografie a videa vytvořená zákazníky, potřebujete jednoduchý pracovní postup pro shromažďování a připisování UGC. Můžete například sledovat značkové hashtagy a zmínky, abyste našli UGC, a pak poslat přímou zprávu (DM) původním tvůrcům a získat povolení ke sdílení jejich obsahu.
Můžete také sdílet příspěvky, příběhy a reporty vytvořené fanoušky přímo ve Stories Instagramu a bez problémů připsat kredit původnímu tvůrci. Například níže uvedený příběh @evernote obsahuje UGC od zákazníka @annavatuone. Původní příběh označuje aplikaci pro psaní poznámek v odpovědi na interaktivní otázku a příběh Evernote posiluje obsah původního tvůrce jako formu sociálního důkazu.
Pokud chcete navázat oficiální obchodní vztahy s vlivnými zákazníky, použijte raději nástroj Instagram Paid Partnership. Tento nástroj umožňuje vaší značce a influencerům, se kterými spolupracujete, zveřejnit váš vztah a schváleným partnerům umožňuje označit váš účet ve značkovém obsahu.
Chcete zahrnout obsah influencerů do reklam na Instagramu? Nástroj Branded Content (Značkový obsah) této platformy může také zajistit povolení pro placené kampaně.
7: Rychlé výsledky s reklamami na Instagramu
V některých případech můžete dosáhnout svých marketingových cílů na Instagramu pouze pomocí organického obsahu. Pokud však chcete budovat svou značku a zvyšovat příjmy zrychleným tempem, je reklama na Instagramu chytrá volba.
Můžete začít tím, že budete přímo z aplikace Instagram posilovat nejlépe fungující obsah. Pomocí vestavěného nástroje Instagram Insights najděte svůj nejlepší obsah a klepnutím na možnost Boost Post (Zvýšit příspěvek) zvyšte jeho dosah. Pak si vyberte z cílů, jako je více návštěv profilu, více návštěv webových stránek nebo více DM, vytvořte cílovou skupinu a nastavte rozpočet.
Pro složitější cíle, jako je generování potenciálních zákazníků nebo prodej v e-shopu, použijte nástroj Facebook Ads Manager a vytvořte kampaň. Můžete spustit reklamy na Instagramu, Facebooku a v síti Audience Network nebo přizpůsobit kreativy pro vysoce výkonná umístění, jako jsou Reels a Stories.
Například níže uvedená reklama @falconio využívá kreativu optimalizovanou pro umístění ve Story. Reklama zachovává minimální kopii a používá poutavou grafiku, která uživatele vybízí k přejetí a kliknutí na webovou stránku platformy pro správu sociálních médií.
Pokud s reklamami na Instagramu začínáte, zvažte, zda nezačít s malým rozpočtem – například 100 dolarů. Spusťte testovací kampaň, abyste zjistili průměrné náklady na tisíc zobrazení (CPM), náklady na kliknutí (CPC) a náklady na výsledek. Tyto počáteční výsledky použijte jako měřítka a poté testujte nové kreativy, publikum nebo umístění, abyste zjistili, čeho můžete dosáhnout s větším rozpočtem.
8: Usnadněte spotřebitelům nákupy pomocí nástrojů pro nakupování na Instagramu
Pokud vaše společnost provozuje elektronický obchod, měli byste do svého obsahu začlenit také nákupní nástroje Instagramu. Chcete-li je použít, připojte stránku své značky na Facebooku a nahrajte katalog produktů v aplikaci Facebook Commerce Manager. Poté otevřete nastavení účtu v aplikaci Instagram a vyberte možnost Business. Klepnutím na možnost Nastavit nakupování na Instagramu proces dokončíte.
Jakmile tuto funkci nastavíte, budou mít uživatelé přístup k vašemu katalogu e-shopů z tlačítka Zobrazit obchod na vašem profilu na Instagramu. Produkty můžete také označit na svých fotografiích a příbězích, aby zákazníci mohli začít ihned nakupovat.
Chcete povzbudit své sledující k nákupu ve vaší firmě, ale nenabízíte elektronický obchod? Kromě přidání klikacího odkazu do svého bio můžete odkazovat i ze Stories. Vytvořte příběh a přidejte nálepku s odkazem ze zásobníku nálepek. Poté použijte možnost přizpůsobení textu a přidejte k nálepce CTA, abyste zvýšili počet kliknutí.
Závěr
Ať už se chcete zaměřit na organické nebo placené výsledky, promyšlená strategie obsahu Instagramu je klíčem k dosažení vašich marketingových cílů. Podle těchto kroků můžete vytvořit úspěšnou strategii Instagramu pro své podnikání – od plánování kalendáře přes výběr správného obsahu až po stanovení rozpočtu na reklamy.