Jak na lajky na Instagramu v roce 2024

Jak na lajky na Instagramu v roce 2024

Jak na lajky na Instagramu v roce 2024 (stále na nich záleží)

Ať už lajky na Instagramu vidíte, nebo ne, pro algoritmus Instagramu jsou stále důležitým signálem zapojení. Lajky mohou pomoci vašim příspěvkům být viděny – zde je návod, jak jich získat více.

Jak získat více lajků na Instagramu
Jak získat více lajků na Instagramu

Jak získat více lajků na Instagramu

  1. Používejte správné hashtagy
  2. Označte relevantní uživatele
  3. Pište přesvědčivé popisky
  4. Vytvořte filmový kotouč
  5. Uspořádejte soutěž “Chci vyhrát
  6. Zveřejněte dobré fotografie
  7. Zveřejňujte obsah vytvářený uživateli
  8. Zveřejňujte obsah ze zákulisí
  9. Uspořádejte převzetí
  10. Zveřejněte obsah ve správný čas
  11. Přijměte memy
  12. Sdílejte příspěvky do svého příběhu
  13. Spolupracujte s ostatními tvůrci
  14. Buďte kreativní
  15. Buďte zábavní
  16. Zapojte se i mimo svůj kanál
  17. Měňte věci
  18. Vraťte to zpět
  19. Vydejte se na průzkumnou stránku
  20. Vyrobte si skvělý merch
  21. Sdílejte užitečné informace
  22. Sledujte, co funguje u konkurence
  23. Sdílejte uspokojivý obsah
  24. Označte svou polohu

Líbí se mi to je jen jedna z mnoha metrik Instagramu, které lze použít k měření vašeho úspěchu. Podívat se, kolik lajků má příspěvek, kolotoč nebo Reel, je jedním z nejrychlejších způsobů, jak zjistit, jak dobře si vedete.

Koupit Instagram Likes má svoji výhodu a to tu, že můžete svůj příspěvek nakopnout a dostat ho například na stránku prozkoumat.

Spoustu služeb pro sociální sítě najdeš na stránce Kupfollowers.cz

Jak moc jsou ale důležité? Počítají se ještě skryté lajky? Měli byste si lajky na Instagramu koupit?

Abychom odpověděli na poslední otázku: Ne. Nedělejte to. Kupování lajků na Instagramu nebude fungovat. Dobrou zprávou je, že jsme pro vás sestavili spoustu strategií, jak získat tato srdíčka legálním způsobem – nejlepší věci v lajcích jsou zdarma.

Jak získat likes na Instagramu

Pokud nemáte čas, toto video shrnuje nejdůležitější tipy z níže uvedeného seznamu:

Mají lajky na Instagramu stále význam, i když jsou skryté?

Určitě mají! Na lajcích záleží stejně jako kdykoli předtím.

Pokud vám to uniklo: Instagram v květnu 2021 oznámil, že dá lidem možnost skrýt veřejné počty lajků.

Od té doby existují dva způsoby, jak lajky skrýt:

Můžete skrýt počty lajků ve svém osobním kanálu Instagramu (takže neuvidíte, kolik lajků dostávají ostatní).

9 způsobů, jak získat followers na Instagramu
Můžete skrýt lajky u svých vlastních příspěvků (aby ostatní neviděli, kolik lajků dostáváte).
Ať už ale lajky na Instagramu vidíme, nebo ne, algoritmus Instagramu funguje podle platformy i nadále stejně jako vždy – a lajky jsou jedním z ukazatelů úspěšnosti, které mu pomáhají rozhodnout, zda se má obsah zobrazit více lidem.

Jak získat více lajků na Instagramu: 24 taktik

1. Používejte správné hashtagy

Používání hashtagů na Instagramu pomůže dostat váš příspěvek před více uživatelů, což vede k většímu počtu lajků. Jakmile použijete hashtag, váš příspěvek se zobrazí na stránce pro daný hashtag. Díky tomu vás lidé snáze najdou (a váš obsah se jim bude líbit).

Příspěvek na Instagramu společnosti Indochino (svatební záběry) obsahující značkové a kontextové hashtagy.

Tento příspěvek od společnosti Indochino používá hashtagy #Indochino, #IndochinoWeddings, #WeddingWednesdays a #BlackFriday2022, což uživatelům, kteří hledají svatební obsah (nebo obsah na černý pátek), velmi usnadňuje jeho nalezení.

2. Označte relevantní uživatele

Označení jiných uživatelů ve vašich příspěvcích na IG pošle těmto uživatelům oznámení – a nejenže se označeným uživatelům příspěvek obvykle líbí, ale pravděpodobně ho budou také sdílet. Větší viditelnost = více potenciálních lajků.

Tento super umělecký příspěvek vyžadoval spolupráci básníka, stylistky a několika keramiků a každý ze zúčastněných tvůrců je označen (a zmíněn v popisku). Tím se publikum příspěvku rozšíří na všechny sledující všech spolupracovníků.

3. Pište přesvědčivé popisky

Instagram je velmi vizuální platforma, ale přesto je dobrou strategií používat slova (koneckonců text se algoritmu čte mnohem lépe než obrázky). Věnujte čas napsání promyšlených popisků, které vašemu publiku řeknou více o vašem příspěvku – pomůže to ukázat ucelenější pohled na vaši značku. A to se uživatelům Instagramu líbí.

Tato tvůrkyně přepracovaných oděvů dává do svých výrobků hodně práce a v mnoha svých popiscích sdílí příběhy o těchto věcech. Její publikum tak nejen vidí finální výrobek, ale dozvídá se i o procesu vzniku (například že výroba kabátu výše trvala přes 8 hodin).

Jak získat sledující na Instagramu v roce 2023

4. Vytvořte si Reels

I když videa nejsou vaše parketa, zkuste si vytvořit Instagram Reel. Reely rychle přebírají platformu a mají vyšší míru zapojení na Instagramu než statické příspěvky (a do tohoto zapojení se počítají i lajky).

Na první pohled by se pro dílo tohoto malíře hodila spíše fotografie než video – ale místo toho, aby umělci zveřejnili pouze obrázek hotového díla, ukázali svůj proces zajímavým a poutavým způsobem Reel.

5. Uspořádejte soutěž “Like-to-win

Apelujte na univerzální lidskou lásku k věcem zdarma a spusťte soutěž “like-to-win”, aby se vám ty <3 opravdu začaly hrnout. Existuje spousta vynikajících strategií, jak vést úspěšnou soutěž na IG, ale ať už je to jakkoli, zaručeně získáte více lajků, pokud to bude součástí soutěžního příspěvku.

Tento giveaway vyžaduje, aby uživatelé pro účast v soutěži lajkovali příspěvek (kromě označení přátel a sledování stránky). Označení přátel je další geniální součástí soutěží na Instagramu – označení přátelé budou na příspěvek upozorněni, což je vybídne, aby se také přihlásili (a dali like).

6. Zveřejňujte dobré fotografie

Eyeroll, že? Jedním z nejzákladnějších způsobů, jak získat více lajků na svých fotografiích, je samozřejmě zveřejňování dobrých fotografií: myslete na kvalitní, dobře komponované, poutavé snímky, které se dají co nejvíce sdílet.

Tento kuřecí sendvič je dobrým příkladem. Předvádí sendvič opravdu v celé své šťavnaté kráse – těžko by nějaký gurmán odolal tomu, aby se mu nelíbil. Chcete-li vytvořit poutavou a krásnou grafiku, zkuste použít aplikaci Canva přímo v aplikaci Hootsuite Composer nebo některou z těchto 21 dalších aplikací pro úpravu fotografií na Instagramu.

7. Zveřejňujte obsah vytvořený uživateli

Zveřejňování obsahu generovaného uživateli (samozřejmě se svolením) vám pomůže posílit vztah s cílovou skupinou. Povzbuzujte uživatele, aby zveřejňovali fotografie vašich produktů a označovali vaši značku, abyste měli na výběr spoustu skvělého obsahu.

Například fotografii výše původně zveřejnila značka vintage oblečení, která označila Girlfriend Collective, značku, která vyrábí sukni s kapsami. Girlfriend Collective fotografii znovu zveřejnila (s uvedením původního autora) a získala tak bezplatný – a vtipný – obsah, který ukazuje jejich produkt. Získala 25 tisíc lajků.

Své sledující můžete povzbudit k publikování uživatelského obsahu vytvořením hashtagu. Přesně to udělala herečka Stephanie Hsu, aby přiměla lidi zveřejňovat své halloweenské kostýmy Everything Everywhere All at Once. Po Halloweenu se objevilo přes tisíc příspěvků s tímto hashtagem.

8. Zveřejňujte obsah ze zákulisí

Ne každá fotografie a video, které zveřejníte, musí být dokonalé a vybroušené – sdílení části vašeho procesu nebo obsahu ze zákulisí dává vašim sledujícím ucelenější pohled na vaši značku.

Tento kolotočový příspěvek (a doprovodný popisek) podrobně popisuje proces, jak tvůrkyně vyrábí své výrobky. Její sledující tak mohou lépe ocenit – a oblíbit si – veškerou práci, která za jejími ručně vyráběnými šperky stojí.

9. Sdílejte svůj profil i s někým jiným

Požádejte někoho spojeného s vaší značkou (zaměstnance, partnera, spolupracovníka apod.), aby na jeden den převzal váš Instagram a podělil se o osobnější stránku vaší práce. Tím se váš obsah otevře širšímu publiku, protože osoba, která převezme váš účet na Instagramu, bude pravděpodobně obsah sdílet i na svém osobním kanálu.

Například Anglický národní balet nechal jednoho ze svých tanečníků převzít Instagram a podělit se o malá kouzla ze zákulisí. To funguje i ve prospěch přebírajícího (to je odborný termín) – je vystaven vašemu publiku a naopak.

10. Zveřejňujte obsah ve správný čas

Pokud svůj příspěvek zveřejníte v době, kdy jsou vaši sledující online, získáte více lajků. Použijte nástroj, jako je funkce Nejlepší čas pro publikování v aplikaci Hootsuite, abyste se ujistili, že publikujete v optimální čas pro vaše publikum.

Best time to publish on Instagram heatmap in Hootsuite analytics

Mapa nejlepšího času pro publikování na Instagramu v analytické aplikaci Hootsuite

11. Přijměte memy

Ukažte odlehčenější tvář své značky (a přesvědčte generaci Z, že nejste krkolomní) zveřejněním relevantních, relativních memů.

Memy nedělají vaší značce otevřenou reklamu, ale jsou zábavné, sdílené a – pokud je uděláte správně – i vtipné. Společnost Chipotle se na svém Instagramu věnuje meme obsahu a za své geniálně bizarní příspěvky získává desítky tisíc lajků.

12. Sdílejte příspěvky do svého příběhu

Vzhledem k tomu, že mnoho uživatelů Instagramu místo procházení feedu prochází příběhy (a algoritmus Instagramu někdy znamená, že se vaše příspěvky v jejich feedu stejně neobjeví), je dobré sdílet nové fotografie nebo natočené příspěvky do svého Story.

reel
Zdroj: @hers

Při tomto postupu je dobré dát svým sledujícím nějakou motivaci, aby přešli na aktuální příspěvek (a dali mu lajk). Tento příběh od Hers sdílí nový kotouč s nálepkou “new Reel”, která diváky vybízí k tomu, aby přešli na samotný příspěvek a prohlédli si jeho obsah. (Pokud hledáte 32 nápadů na Instagram Story, máme pro vás tip).

13. Spolupracujte s dalšími tvůrci

Žádná značka není ostrov. Spolupracujte s dalšími tvůrci nebo influencery ve svém oboru, abyste podpořili svou online (i osobní) komunitu. Kromě toho, že získáte nové přátele, vám spolupráce s ostatními také pomůže dále rozšířit vaše publikum a dosah.

Dobrým příkladem je kolaborace Nike s Naomi Osakaovou – obě pracují v příbuzných odvětvích, takže partnerství dává smysl. Fanouškům společnosti Nike se představí Osakaová a fanoušci Osakové uvidí její podporu společnosti Nike. Je to oboustranně výhodné (a podobné).

14. Buďte kreativní

Zde je zřejmá, ale důležitá rada: jako tvůrce musíte být kreativní. Někdy je získání lajků tak jednoduché, jako přijít s jedinečným nebo chytrým nápadem.

Vezměte si tento příspěvek od Pantone. Je to dobrý marketing pro barvy Pumpkin Pie a Pecan Pie, je to krásně komponovaná fotka a nápad je celkově kreativní a zábavný. Má téměř 40 tisíc lajků.

15. Buďte vtipní

Proč tak vážně? Trocha humoru se na sociálních sítích hodí (viz: Embrace the Memes) a navíc vytváří ucelenější obraz vaší značky.

Výše uvedený příspěvek od společnosti Monday Hair Care se hřebíčkem na hlavičce nese v humorném duchu a odkazuje také na velmi populární každoroční vydání Spotify Wrapped. Relativně vtipný obsah (příklad: “Vaše ráno začalo 2786 hodin, kdy jste po sprchování seděli v ručníku”) je super sympatický a super sdílený.

16. Zapojte se i mimo svůj feed

V neustálé snaze dát lidem to, co chtějí, algoritmus Instagramu upřednostňuje příspěvky od účtů, které považuje za “blízké”. Jak měří blízkost? Tím, že sleduje, jak moc spolu účty komunikují.

Pokud tedy chcete rozšířit svůj dosah, a tedy i šance na získání “lajků”, nebuďte “nástěnkáři”: jděte dopředu a komunikujte. Buďte velkorysí v lajkování a komentářích.

17. Měňte věci

Pokud používáte Instagram k podnikání, většina vašich příspěvků má marketingový charakter. Je ale dobré občas něco změnit, aby váš feed nebyl jen koláží reklam na vaši značku. Jednou za čas zvažte zveřejnění zajímavého a poutavého obsahu na Instagramu, který nemusí nutně souviset s prodejem něčeho.

Tento příspěvek od Brooklyn Candle Studio se vůbec nezmiňuje o svíčkách, místo toho oslavuje barvy podzimu v New Yorku. Obsah stále souvisí se značkou, ale sledujícím nic přímo “neprodává”. Je to osvěžující odklon od tradičnějších marketingových snah a velmi sympatická fotografie, která esteticky zapadá do zbytku jejich obsahu.

18. Vraťte to zpět

Nenavrhujeme filantropii kvůli lajkům na Instagramu – vracení peněz by mělo být vždy cílem – ale sdílení způsobů, jakými podporujete svou komunitu, je důležité.

Spolu s tím, že svým sledujícím dokážete, že vám jde o víc než jen o peníze, můžete povzbudit ostatní značky, aby udělaly totéž.

Dobrým příkladem je stipendijní fond společnosti Cheekbone Beauty. Je to promyšlená, sociálně uvědomělá snaha podpořit svou komunitu a sdílení příspěvku na sociálních sítích je skvělý způsob, jak o tom informovat. A více lajků = více publicity = více žádostí a více inspirace pro další značky.

19. Dostaňte se na stránku prozkoumat

Stránka prozkoumat (sbírka veřejných příspěvků a videí) je jako personalizovaná nástěnka a je to skvělý způsob, jak předvést svůj obsah novému publiku. Dostat se na stránku explore vyžaduje použití mnoha strategií, které již byly zmíněny v tomto příspěvku: používání oněch relevantních hashtagů a geotagů, psaní popisných popisků a pořizování skvělých fotografií.

Tento příspěvek od Trader Joe’s je dobrým příkladem: jsou zde hashtagy #TraderJoes, #Brie, #Cheeseboard a #Charcuterie a navíc jasný a informativní popisek. Fotka je také vizuálně přitažlivá – dokonalý recept na 12 tisíc lajků.

20. Vytvořte skvělý merch

Merch je dobrou strategií, jak na Instagramu vydělávat peníze, a cool a kreativní zboží vám navíc vydělá lajky.

Příspěvek společnosti A24 s jejich roztomilou figurkou Marcela the Shell si vysloužil přes 24 tisíc lajků a také více než sto komentářů. Ne všichni z těchto uživatelů by si samozřejmě zboží koupili, ale tyto lajky vyjadřují podporu značce a dávají příspěvku dobrý nárůst algoritmu.

21. Sdílejte užitečné informace

Přemýšlejte o tomto typu příspěvku jako o službě, kterou poskytujete svým sledujícím: jaké odborné znalosti můžete nabídnout, které jim usnadní život? Zveřejňování bezplatných a užitečných informací je skvělý způsob, jak získat více lajků (a hlavně skvělý způsob, jak sdílet důležité informace).

Tento kotouč sdílející značky vlastněné domorodými obyvateli, které můžete nakupovat během svátků, je toho dokonalým příkladem. Jde o aktuální, praktické a cenné informace sdělené jasně a stručně.

22. Sledujte, co funguje u konkurence

Konkurence vás dělá lepšími – zejména když provedete analýzu konkurence. Zamyslete se nad superhvězdami ve svém oboru a využijte jejich strategie jako inspiraci pro ty své.

Pokud jste například začínající značka péče o pleť, možná si budete chtít vzít příklad z knihy Fenty Skin. Jejich soutěže na Instagramu, krásné fotografie, poutavé koláčky a další věci jsou skvělým začátkem.

23. Sdílejte uspokojivý obsah

Bez ohledu na váš obor nebo niku se na Instagramu téměř vždy dobře daří uspokojivému obsahu. Zamyslete se nad tím, jak můžete sdílet prvky své značky, jejichž sledování přináší uspokojení (dobrým příkladem jsou časosběrné záběry úklidu, balení, stavění nebo ničení věcí).

Hydraulic Press Channel je o tomto typu obsahu – i když nejste zrovna zapálení pro hydraulické lisy, každý se “rád” podívá na to, jak se kuželky mění v nudle.

24. Označte svou polohu

Označení polohy je způsob, jak může vaše fotografie najít a lajkovat více lidí. Ještě užitečnější je to v případě, že jste značka s kamennou provozovnou, protože si tak budujete pocit komunity se svými štamgasty… a potenciálními štamgasty. (Jen se nezapomeňte ujistit, že vaše fyzické souřadnice jsou správné, abyste se objevili na mapě.)

Beaucoup Bakery své (velmi chutně vypadající) fotografie lahůdek označuje geotagy, takže je milovníci pečiva snadno najdou.

15 tipů, jak získat sledující na Instagramu