Jak na úspěšný Instagram v roce 2022?

Jak na úspěšný Instagram v roce 2022?

Jak na úspěšný Instagram v roce 2022?

ig17

Jak na úspěšný instagram? Instagram patří mezi největší giganty v oblasti sociálních sítí. Společně s Facebookem se hřejí na výsluní oblíbenosti sociálních sítí. Jaké novinky přinesl minulý rok ve světě Instagramu? A jak na úspěšný profil i v tom letošním roce?

Tipy pro úspěšný Instagram v roce 2022

Instagram denně navštíví více jak 400 milionů uživatelů a čísla stále rostou. Využívají jej nejen jednotlivci pro zahnání nudy a inspiraci, ale také firmy, které díky němu podporují prodej svých služeb nebo produktů. Běžní uživatelé, influenceři, ale i online marketéři, usilují každý den o co největší podporu svých fanoušků. Jak na to?

1. Kvalita fotek hrají důležitou roli

Celý Instagram vznikl původně jako platforma pro sdílení fotek s přáteli a vytváření galerií vzpomínek. Není tedy divu, že kvalita fotografií zde hraje hlavní prim. Nemusíte nutně pořizovat nejnovější zrcadlovku, ale pěkné, čisté a ostré fotky zažijí větší úspěch než rozmazané, tmavé nebo přesvícené snímky.

Naštěstí i kvalitní telefon dnes dost dobře poslouží k tomuto účelu a vytvoří krásné fotky. Stačí znát pár základních pravidel fotografování (které doporučujeme nastudovat) a můžete se pustit do praxe.

2. Jaké bude téma vašeho profilu?

Jeden den přidáte fotku svého psa, poté kávu v oblíbené kavárně, třetí den se pochlubíte výletem v Tatrách a pak zase novým kouskem v šatníku? Pak neočekávejte velké zástupy followers. Nebudou totiž tušit, jaké je téma vašeho profilu a směsice obsahu je bude pouze zahlcovat.

Zamyslete se, které téma chcete na svém profilu řešit a čemu se budete věnovat. Kombinace dvou až tří témat představuje ideální poměr. Samozřejmě s vývojem vás i vašich fanoušků některá témata opustíte a jiná přidáte, avšak prvotní zaměření přiláká ty pravé sledující na váš profil.

3. Sjednocený feed působí příjemně

S kvalitou fotografií také souvisí jejich ladění do feedu Instagramu. Můžete zvolit nějaké barevné zaměření, střídat barevnou a černobílou fotografii nebo vytvářet sloupce. Čím víc si pohrajete s laděním profilu, tím lépe bude vypadat v jeho celkové kráse.

4. Aplikace, které vám pomohou s Instagramem

S laděním feedu, ale také se spoustou dalších funkcí, vám mohou pomoci různé aplikace. Pro plánování příspěvků můžete vyzkoušet Planoly, s filtry a barvami si nejčastěji vyhrajete v Lightroomu nebo třeba Snapseedu. Můžete zde také odstranit různé nedokonalosti fotografie. Pokud se plánujete věnovat video obsahu, můžete vyzkoušet aplikaci Filmr pro lehký střih, zrychlení apod. Pro sladěný feed doporučujeme aplikaci Preview, kde si vyzkoušíte nanečisto, jak bude galerie vypadat po přidání dalších příspěvků.

5. Nebojte se osobitosti

Osobité a přirozené profily lákají nejvíce fanoušků. Nebojte se tedy dodat svému Instagramu lidskost. Využít k tomu můžete video, živá vysílání nebo natáčení stories. Sdílejte každodenní trable i radosti a zůstaňte svý. Kopírování ostatních ještě nikdy nikoho nespasilo. Originalita je to, oč tu běží.

Jděte s dobou aneb Jaké novinky přinesl loňský rok?

Na sociálních sítích se pořád něco děje. Novinky přicházejí každý měsíc v podobě nových funkcí, samolepek nebo gifů. Jaké novinky se objevily na Instagramu v roce 2020?

Instagram loni zavedl povedenou obdobu TikToku díky svým rychlým videím zvaných Reels. Lidé si je rychle oblíbili. Denně přidají uživatelé tolik obsahu, že jej nejde ani stíhat sledovat. V Reels si můžete namixovat vlastní zvuk a využít tzv. voice-over. Pro větší ochranu tvůrců přidal Instagram možnost přidat do Reels vodoznak.

Ve stories jsme se také dočkali novinky v podobě funkce Photo-booth, která na jedno stisknutí vyfotí více snímků. Vy si pak můžete vybrat tu nejlepší a nejkvalitnější z nich. Instagram tuto novinku svým uživatelům přidává postupně. Je tedy možné, že ji zatím na svém profilu nevidíte, ale nebojte se, dojde i na vás.

Uživatele Instagramu v loňském roce také překvapila změna uživatelského rozhrání. Funkce změnily své pozice a najdeme je na jiných místech než jsme zvyklí. Děje se tak především na firemních profilech, protože se opět jedná o postupnou změnu.

Dejte nám vědět, jak jste naše tipy využili na svém vlastním Instagramu. Těšíme se na nové příspěvky.

Nástroje na podporu Vašeho Instagramu můžete najít zde

Napsat komentář