Jak organicky zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024
Jak organicky zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024. S více než 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně se Instagram stal jednou z největších platforem sociálních médií současnosti. Od ostatních sociálních sítí se však liší vysokou mírou zapojení – uživatelé na této platformě stráví v průměru 30 minut denně.
Obsah
- Optimalizujte svůj účet
- Vytvářejte atraktivní a smysluplný obash
- Dodržujte plán zveřejňování příspěvků
- Spolupracujte s mikroinfluencery
- Používejte správné hashtagy
- Socializujte a zapojte se
- Nepodvádějte
A co víc? Téměř 83 % spotřebitelů používá tuto platformu k objevování nových produktů nebo služeb a dalších 80 % ji využívá k rozhodování o nákupu. Proto je pro značky zásadní, aby se na Instagramu aktivně prezentovaly.
Je ale vůbec možné rozvíjet svůj účet na Instagramu, aniž byste museli utratit spoustu peněz za reklamy? Krátká odpověď zní ano.
Tento článek vás provede několika velmi účinnými taktikami, jak organicky zvýšit počet svých sledujících na Instagramu. Ty budou užitečné zejména v případě, že teprve začínáte a chcete pro svou značku rychle vybudovat angažovanou komunitu sledujících na Instagramu.
1. Optimalizujte svůj účet
Pokud chcete přilákat více sledujících na Instagram, prvním krokem je vytvoření stručného a zároveň chytlavého popisu vašeho bio na Instagramu. Pomocí něj vyprávějte příběh své značky způsobem, který působí na emoce lidí.
Do bio zahrňte relevantní hashtagy, abyste maximalizovali svůj dosah. Můžete dokonce přidat značkový hashtag, abyste získali větší přitažlivost. Vezměte si příklad z účtu GoPro na Instagramu.
Nezapomeňte uvést odkaz na své webové stránky nebo relevantní vstupní stránky. Přidejte také vhodný profilový obrázek (nejlépe logo vaší značky).
2. Vytvářejte atraktivní a smysluplný obsah
Své cílové skupině musíte dát přesvědčivý důvod, proč stisknout tlačítko “Sledovat”. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je důsledně publikovat kvalitní, relevantní a poutavý obsah.
K přilákání a zaujmutí sledujících používejte kombinaci videí typu Reels, IGTV, Stories a obrázků. Určete témata, která řeší nebo vyřeší jejich bolestivé body. Využívejte AMA a živé relace, abyste s nimi komunikovali a dozvěděli se více o jejich obsahových preferencích.
Nezapomeňte používat barvy, grafiku a další vizuální prvky, abyste vytvořili kanál Instagram, který bude rezonovat s vaší značkou. Tady se podívejte, jak to dělá společnost Coca-Cola.
3. Dodržujte plán zveřejňování příspěvků
Klíčem k vybudování věrných sledujících na Instagramu je konzistence. Publikování hrstky obrázků nebo videí v náhodných časech každý měsíc nepomůže. Místo toho si musíte vytvořit řádný kalendář obsahu na Instagramu.
Ten vám pomůže začlenit kombinaci různých formátů obsahu a témat, abyste zvýšili angažovanost. Využívejte také službu Instagram Insights, abyste zjistili, ve kterých dnech a časech mají vaše příspěvky největší engagement. Využijte je k doladění plánu zveřejňování příspěvků.
Měli byste také zvážit použití nástrojů pro správu sociálních médií, jako je Hootsuite nebo Buffer, k plánování příspěvků na Instagramu s předstihem.
4. Spolupracujte s mikroinfluencery
Spolupráce s influencery sociálních médií je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak rozšířit svůj účet na Instagramu. Spolupráce s renomovanými influencery s miliony sledujících však zahrnuje vysokou cenu.
Pokud je váš marketingový rozpočet omezený, zvažte spolupráci s mikroinfluencery, abyste rozšířili svůj dosah. Tito influenceři sice mohou mít jen několik tisíc sledujících, ale se svým publikem sdílejí silný vztah.
Například společnost Pupfluence pravidelně spolupracuje s influencery z řad domácích mazlíčků na vytváření nového obsahu a zvyšování angažovanosti.
5. Používejte správné hashtagy
Hashtagy jsou jedním z nejefektivnějších nástrojů pro zvýšení dosahu a povědomí na Instagramu. Instagram sice umožňuje přidat do příspěvku až 30 hashtagů, ale měli byste používat jen ty nejrelevantnější.
Prozkoumejte populární hashtagy ve vašem oboru a zjistěte, které z nich vaše cílová skupina nejspíše sleduje.
Vytvořte si také krátký a jedinečný značkový hashtag, který posílí identitu vaší značky. Prezentujte ho ve svém bio, abyste povzbudili své následovníky k používání hashtagu. Měli byste také zvážit sdílení obsahu vytvořeného uživateli na svém účtu, abyste ještě více zvýšili svou angažovanost a dosah.
6. Socializujte a zapojte se
Přilákat tisíce návštěvníků profilu a sledujících nestačí. Musíte se také zaměřit na jejich zapojení a udržení. Reagujte na komentáře ke svým příspěvkům na Instagramu. Odpovídejte na zprávy DM od svého publika, abyste udrželi konverzaci v chodu.
Měli byste také zanechávat promyšlené komentáře k příspěvkům na Instagramu od jiných značek z vašeho oboru, abyste se maximálně zviditelnili. Pomůže vám to oslovit širší publikum, které vaši značku možná ani nezná. Dbejte však na to, abyste se zapojovali do obsahu, který pravděpodobně zasáhne vaši cílovou skupinu.
7. Nepodvádějte
Když budujete svou značku na Instagramu, pokušení koupit si sledující může být příliš silné na to, abyste ho ignorovali. Nezapomeňte však, že algoritmus je navržen tak, aby pravidelně skenoval a vyřazoval z profilů na Instagramu roboty a falešné účty sledujících.
Když si navíc sledující koupíte, nijak to nepřispěje ke zlepšení úrovně zapojení ani míry konverze. Moudřejší je postupně budovat své sledující pomocí výše uvedených organických strategií.
Závěr
Silná přítomnost na Instagramu je zásadní pro růst a úspěch vaší značky. Využijte vestavěné nástroje k optimalizaci svého profilu a publikujte poutavý obsah. Využijte mikroinfluencery a hashtagy, abyste prudce zvýšili svůj dosah. A nakonec se ujistěte, že se svými sledujícími smysluplně komunikujete, abyste si je udrželi a posunuli své podnikání do nových výšin.