Jak používat Instagram pro své podnikání
Instagram není jen platformou pro sdílení fotografií a videí, díky kterým vám přátelé závidí váš báječný život. Je to také mocný marketingový nástroj pro firmy.
Každý měsíc používá Instagram miliarda lidí na celém světě. Z této miliardy lidí 9 z 10 sleduje na Instagramu nějakou firmu. To znamená, že vaše firma má na této vizuálně zaměřené platformě sociálních médií potenciál oslovit 900 milionů lidí.
Nejste si úplně jisti, jak Instagram využít pro své podnikání? Nevadí! Tento průvodce vás naučí, jak úspěšně používat Instagram pro své podnikání.
Proč si musíte vytvořit účet pro firmy?
Instagram nabízí tři typy uživatelských účtů: osobní, firemní a účet tvůrce. Pokud si účet vytvoříte poprvé, bude ve výchozím nastavení nastaven jako osobní profil. Osobní profil však můžete kdykoli převést na obchodní účet nebo účet tvůrce.
Jako majitel firmy je lepší převést na firemní účet. Tento profil je totiž určen pro firmy, které vydělávají peníze a prodávají produkty nebo služby. Účet tvůrce je naopak určen pro influencery. Oba profesionální účty však nabízejí další funkce. Získáte například přístup k aplikaci Instagram Insights a další kontaktní tlačítka.
Vlastnictví firemního účtu na Instagramu vám přináší další velkou výhodu: přístup k rozhraní API. To znamená, že můžete předem plánovat příspěvky a používat analytické nástroje třetích stran, abyste zjistili, jak dobře si vaše příspěvky vedou. Tvůrčí profily tento přístup nemají.
Kolik stojí vytvoření firemního účtu na Instagramu? Nic! Je to zcela zdarma. Pokud tedy k propagaci své firmy používáte osobní účet, měli byste hned přejít na účet Instagram Business!
Jak si založit účet pro firmy
Nejprve si vytvořte účet na Instagramu. Poté svůj účet na Instagramu převeďte na účet Instagram Business.
Jakmile budete mít účet nastavený, postupujte podle následujících tipů a naučte se, jak tento výkonný nástroj marketingu, prodeje a služeb zákazníkům co nejlépe využít.
5 tipů, jak používat Instagram pro své podnikání
1. Důsledně sdílejte obsah
Náš tip číslo jedna: Pravidelně sdílejte příspěvky, příběhy a reporty na Instagramu. Pokud totiž budete příspěvky zveřejňovat pravidelně, vaše publikum uvidí více vaší značky. Zůstanete v popředí zájmu.
Je však důležité, abyste se vyhnuli spamování svých sledujících. Nezveřejňujte příspěvky častěji než jednou denně. Pokud opravdu chcete ukázat více než jeden obrázek, můžete v jednom příspěvku sdílet více fotografií. Mějte však na paměti, že lidé nebudou swipeovat donekonečna. Snažte se omezit počet fotografií, které zahrnete do jednoho příspěvku.
Příběhy jsou však jiná záležitost. Můžete nahrát libovolný počet příběhů a přidávat nové tak často, jak budete chtít, aniž byste se museli obávat spamování sledujících. Příběhy jsou totiž oddělené od zbytku kanálu Instagramu.
Příspěvky, příběhy a natáčení na Instagramu
Jaký je tedy rozdíl mezi příspěvky, příběhy a natáčeními? Příspěvky a reely na Instagramu zůstávají na vašem profilu navždy (pokud nejsou smazány), takže je nejlépe používat pro aktualizace s vypilovaným a stále zeleným obsahem. Příběhy však zmizí po 24 hodinách (pokud je neuložíte do zvýrazněných příběhů), takže můžete být hravější. Jsou skvělé pro pohledy do zákulisí toho, na čem pracujete.
2. Využijte Instagram k navázání kontaktu se zákazníky
Instagram je nejen marketingový nástroj, ale také nástroj pro práci se zákazníky. A je důležité k němu tak přistupovat, protože z vašich sledujících se mohou stát zákazníci. Naplánujte si proto čas na odpovědi na komentáře a přímé zprávy (DM). Zejména ty druhé se často používají k dotazům na produkty a služby. Proto je důležité pravidelně sledovat svou schránku na Instagramu.
Podnikové účty na Instagramu mají dvě karty doručené pošty: Primární a obecná. Tento systém dvou záložek doručené pošty pomáhá profesionálním uživatelům Instagramu organizovat své DM. Přímé zprávy od lidí, které sledujete, přicházejí do vaší primární schránky jako první. Méně naléhavé zprávy můžete přesunout do schránky General. V primární schránce budete dostávat oznámení o nepřečtených zprávách, ale v nastavení je můžete vypnout. Ve schránce Obecné jsou oznámení automaticky vypnuta.
Kromě toho máte k dispozici také kartu s názvem Žádosti o zprávy. Žádosti jsou přímé zprávy od účtů, které nesledujete. Tyto žádosti můžete přijmout nebo odmítnout. Pokud zprávu přijmete, můžete ji následně přesunout na kartu Primární nebo Obecné.
3. Zkontrolujte analytiku účtu pomocí aplikace Instagram Insight
Pokud máte účet Instagram Business, získáte exkluzivní přístup k analytickému nástroji Instagram Insights. Dostanete se k němu klepnutím na tlačítko Insights na svém profilu.
Zde můžete získat užitečné údaje, jako jsou demografické údaje o sledujících, statistiky zapojení a nejlepší den a čas pro sdílení obsahu. Pokud je to možné, zahrnují postřehy a metriky o vašem účtu také placenou aktivitu. Využijte tyto poznatky k utváření své strategie obsahu.
Kromě toho můžete kliknutím na možnost Zobrazit postřehy pod jednotlivými příspěvky, videi a kotouči zobrazit konkrétní poznatky o daném obsahu. Například interakce, dosažené a zapojené účty atd.
4. Spusťte reklamní kampaň na Instagramu
Spouštění reklam je další funkcí, která je exkluzivní pro účty Instagram Business. I reklamní kampaň na Instagramu se skromným rozpočtem může přinést skvělé výsledky. Může vám pomoci splnit cíle, například zvýšit dosah příspěvků nebo prodat více produktů a služeb. Navíc si můžete nastavit vlastní rozpočet. A rozpočet můžete kdykoli upravit, což z něj dělá ideální marketingový nástroj pro malé firmy.
Reklamní kampaně na Instagramu můžete spouštět a spravovat prostřednictvím Správce reklam na Facebooku. Proč právě Facebook? Protože Facebook Instagram vlastní. Protože mnoho jeho uživatelů má také účty na Instagramu, Facebook sloučil reklamní možnosti obou sítí na jednom místě.
5. Prodávejte produkty prostřednictvím služby Instagram Shopping
Věděli jste, že s obchodním účtem můžete prodávat produkty přímo přes Instagram? Přesně tak! Díky této funkci může vaše publikum snadno nakupovat vaše produkty pouhým kliknutím na vaše příspěvky a příběhy. Jak to tedy funguje? Když aktivujete funkci Instagram Shopping, získáte možnost označovat produkty ve svých příspěvcích a příbězích. Když vaše publikum na značky klikne, bude přesměrováno na vaše webové stránky, kde dokončí nákup.
Jak tedy můžete na svém účtu povolit funkci Nákupy Instagram?
- Ověřte si, zda jste oprávněni prodávat na Instagramu. Pro některá odvětví existují omezení.
- Propojte svůj účet Instagram Business se stránkou své firmy na Facebooku.
- Nahrajte katalog produktů prostřednictvím Facebooku nebo platformy pro elektronické obchodování.
- Upozorněte Instagram, že si chcete založit obchod, odesláním účtu ke kontrole.
- Po schválení můžete aktivovat funkce Instagram Shopping a začít označovat produkty z katalogu produktů ve svých příspěvcích a Stories.
Potřebujete si ještě vytvořit webový obchod? Co kdybyste se podívali na oceňovanou webhostingovou platformu Bluehost? Rádi pro vás vytvoříme krásné a profesionální webové stránky.
Závěr: Instagram je skvělý nástroj pro vaše podnikání
Instagram je víc než jen sociální síť pro sdílení fotografií. Je to také mocný nástroj pro marketing, služby zákazníkům a prodej. Zvláště pokud si vytvoříte profil Instagram Business. Odemknete tak užitečné funkce, které vám umožní spouštět reklamní kampaně, označovat produkty v příspěvcích a zobrazovat analytiku účtu. Tak na co ještě čekáte?
Mohlo by Vás také zajímat:
Společnost Meta by mohla přidat placené modré značky na Facebooku a Instagramu
Co je důležitější TikTok Likes nebo Followers?