Jak rozvíjet podnikání na Instagramu v roce 2024

Jak rozvíjet podnikání na Instagramu v roce 2024

Jak rozvíjet podnikání na Instagramu v roce 2024

87BMwfljrurPAGKiVKSES1wa4YJ9pzJWu7Z0qdAE
Jak rozvíjet podnikání na Instagramu v roce 2024

Pomáhá vám váš účet na Instagramu rozvíjet vaši malou firmu? Měl by. Instagram má 1,4 miliardy aktivních uživatelů, což z něj činí čtvrtou nejpopulárnější síť. A díky marketingové strategii, která zahrnuje organický růst, můžete mnoho z těchto uživatelů oslovit bez použití placených reklam.

Marketingová strategie Instagramu, která se zaměřuje na organické (na rozdíl od placených) příležitosti, může majitelům firem a podnikatelům pomoci oslovit potenciální zákazníky, aniž by se jejich rozpočty na digitální marketing zvýšily o další tvrdé náklady na reklamu. Kromě (možných) nákladů na tvorbu fotografií nebo videí nebudete muset za organický růst zaplatit ani korunu.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Získání organického růstu však může vyžadovat určitou práci. Níže jsme pro vás připravili několik strategií, které vám pomohou s organickým růstem vašeho podnikání na Instagramu.

  1. Začněte používat Instagram Business
  2. Zveřejňujte příspěvky ve správný čas
  3. Optimalizujte své bio na Instagramu
  4. Zveřejňujte příspěvky často a konzistentně
  5. Zaměřte se na správné publikum
  6. Vždy používejte hashtagy
  7. Udržujte konzistentní vizuální estetiku
  8. Používejte marketingové strategie influencerů
  9. Sledujte své metriky
  10. Provádějte propagační akce a dárky

1. Začněte používat Instagram Business

Firemní profil na Instagramu nabízí funkce, které nejsou k dispozici u osobních účtů. S účtem Instagram Business můžete automaticky publikovat (pomocí plánovače), zobrazovat analýzy, označovat lidi, spravovat komentáře na Instagramu a prodávat přímo ze své stránky na Instagramu. V dubnu 2022 začal Instagram umožňovat osobním uživatelům označovat vaše produkty ve svých příspěvcích, což rozšiřuje potenciální dosah vašich firemních produktů na Instagramu.

Podnikové účty Instagramu mají na rozdíl od osobních účtů také přístup k funkci “Instagram Insights”, která nabízí analytické údaje, jež vám pomohou lépe porozumět zájmu a chování uživatelů. Služba Instagram Insights poskytuje údaje o počtu oslovených účtů, účtech, které se zapojily do vašeho obsahu (reklamy a organického obsahu), počtu sdílených příspěvků a nejaktivnějších časech zobrazení vašeho obsahu. Účty Instagram Business mohou vytvářet reklamy pro propagaci obsahu prostřednictvím platformy Meta (dříve Facebook) Ad Manager. Společnost Meta vlastní Instagram a majitelé účtů Instagram Business mohou spravovat placenou reklamu pro Instagram i Facebook v jejím ovládacím panelu.

2. Příspěvky zveřejňujte ve správný čas

Jak víte, kdy a jak často publikovat na svém firemním účtu na Instagramu? Stručná odpověď zní: zveřejňujte, kdykoli máte relevantní a kvalitní obsah. Přitom důsledné zveřejňování ve správný čas pomůže zajistit, aby vaše příspěvky vidělo cílové publikum.

Podle platformy pro správu sociálních médií Hootsuite je od června 2022 nejvhodnějším časem pro zveřejnění obrázku středa v 11 hodin dopoledne (UTC -8). Společnost také zjistila, že nejlepší čas pro zveřejňování na Instagramu je od pondělí do čtvrtka mezi 9. a 12. hodinou.

Post at the right times

‍Pokud se zaměřujete na globální publikum, můžete využít několik strategií, jak zvýšit angažovanost. Plánovací platforma Cobin navrhuje tři strategie pro načasování příspěvků pro různá časová pásma: Sledujte chování uživatelů a zveřejňujte příspěvky v nejvytíženějších hodinách, sledujte umístění uživatelů a zaměřte se na hlavní hodiny v nejziskovějších oblastech nebo zveřejňujte příspěvky třikrát denně (ráno, odpoledne, večer) každý den, abyste rozprostřeli širokou síť.

Zkuste zveřejňovat příspěvky v těchto časech (EST) po celý týden:

  • Pondělí v 6:00, 10:00 a 22:00 hodin.
  • Úterý ve 2:00, 4:00 a 9:00 hod.
  • Středa v 7:00, 8:00 a 11:00 hod.
  • Čtvrtek v 9, 12 a 19 hodin.
  • Pátek v 5, 13 a 15 hodin.
  • Sobota v 11, 19 a 20 hodin.
  • Neděle v 7, 8 a 16 hodin.

Zveřejňování třikrát denně v různých časech může být užitečné nejen pro sledující ve vašem časovém pásmu, ale také vám poskytne pokrytí v různých denních dobách v jiných částech světa.

3. Optimalizujte své bio na Instagramu

Jedním z vašich nejdůležitějších prodejních nástrojů na Instagramu je váš bio obsah. Ujistěte se, že vaše bio vypovídá o vaší firmě co nejstručněji a nejpřesněji na omezeném prostoru. Pomohlo by, kdybyste využili i další dostupné funkce, včetně odkazu na své webové stránky, klikacích hashtagů, emotikonů, chytrého profilového obrázku a produktových funkcí pro firemní účet.

Optimize instagram bio 1

Pokud máte více sociálních médií, měla by vaše stránka na Instagramu obsahovat stejné prvky značky jako ostatní. Měli byste se však vyvarovat prostého kopírování a vkládání všech popisů a prvků z jiných sociálních sítí. Instagram je vizuální sociální síť, takže vaše bio obrázky by měly být profesionální a kreativní.

Optimize instagram bio 2

Zdroj: Instagram.com/tomashavel

‍Instagram také umožňuje uživatelům uspořádat nejzajímavější příběhy na Instagramu do určitých rubrik (viz náš příklad Tomáše Havla výše). Při častém zveřejňování můžete vytvořit podkategorie, které by vaše zákazníky zajímaly.

4. Často a důsledně zveřejňujte příspěvky

Co se týče frekvence zveřejňování příspěvků na Instagramu, marketingová služba Hubspot provedla průzkum mezi svými uživateli, aby zjistila, jak často zveřejňují příspěvky pro své podnikání. V průměru asi 43 % podniků zveřejňuje příspěvky několikrát týdně a 26 % několikrát denně.

Post often and consistently

Zdroj: Hubspot

‍Některé zdroje doporučují zveřejňovat příspěvky vícekrát denně, což může být pro některé firmy na Instagramu lepší. Podle šéfa Instagramu Adama Mosseriho však žádný vzorec nevyhovuje všem. Jako výchozí bod však doporučuje začít s několika příspěvky ve feedu a několika příběhy denně. Uživatelům také doporučuje, aby více využívali videa (namísto statických obrázků) a vytvářeli obsah, který dokáže velmi rychle upoutat pozornost, když uživatelé procházejí své kanály.

Algoritmus Instagramu přikládá velkou váhu aktuálnímu obsahu, takže časté zveřejňování příspěvků vám může pomoci udržet se v hledáčku publika. Zveřejňování velkého množství obsahu, který nepřináší zapojení, však může také snížit váš dosah. V rámci průběžných úkolů byste měli experimentovat s frekvencí, načasováním a typem obsahu a sledovat zapojení uživatelů, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

5. Zaměřte se na správné publikum

Základním pravidlem veškerého marketingu je znát svou cílovou skupinu. Porozumění publiku Instagramu vám pomůže pochopit, jaký druh obsahu je pro vaši značku relevantní a pro uživatele Instagramu smysluplný.

Více než 60 % uživatelů Instagramu je ve věku 18 až 34 let. Přibližně 25 % je ve věku 34 až 54 let. Zaměřte svůj obsah na Instagramu na poutavé vizuály týkající se profesních nebo osobních zájmů. U značek vyšší třídy pomůže kvalitní fotografie nebo videa posílit dojem kvality vašich produktů. Pokud chcete oslovit teenagery, může váš obsah najít větší publikum na TikToku.

Target the right audience

‍Při plánování strategie obsahu na Instagramu začněte s obsahem, který přináší vašemu publiku hodnotu. Vaše marketingové podání může být druhořadé, zejména když vám přibývají sledující na Instagramu. Zaměřte se na sdílené zájmy, cenné informace, zábavu nebo prodejní a úsporné příspěvky, které udrží vysokou angažovanost a vaše publikum spokojené.

6. Vždy používejte hashtagy

I když jsou hashtagy módní až nadužívané, stále představují důležitý marketingový nástroj. Přidání relevantních hashtagů může pomoci dostat vaši značku do povědomí uživatelů, kteří vás v současné době nesledují – a dá vám šanci přimět je, aby sledovali váš firemní účet.

Pokud si nejste jisti, které hashtagy použít, můžete je najít několika způsoby. Nejprve se podívejte na účty konkurence a zjistěte, které hashtagy často používají, a založte si průběžný seznam hashtagů, které můžete začlenit do své širší strategie pro sociální média. Můžete také použít bezplatný nástroj pro správu hashtagů v sociálních médiích, jako je například Keyword Tool nebo All Hashtag.

Always use hashtags

Zdroj: Instagram.com/CartemsDonuts

‍Ale kolik hashtagů je ten správný počet? Technicky můžete v příspěvku použít až 30 hashtagů. Údaje Hootsuite ukazují, že horní hranice hashtagů se pohybuje blíže k 11 a většina příspěvků obsahuje pouze jeden až tři hashtagy. Některé nástroje pro hashtagy vám sdělí, kolik lidí konkrétní hashtag použilo. Zkuste používat vysokoobjemové hashtagy a více výklenkových příležitostí, které by mohly zaujmout hledané publikum.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Nakonec vymyslete kreativní značkový hashtag, který bude jedinečný pro vaši značku, a používejte ho po určitou dobu k posílení klíčového sdělení. V našem výše uvedeném příkladu Cartems Donuts například uvidíte #cartemsdonuts a #deepfrieddeliciousness.

7. Udržovat jednotnou vizuální estetiku

Maintain aesthetic

Zdroj: Instagram.com/Gucci

‍Instagram je především vizuální médium (což vysvětluje význam hashtagů). Vaše obrázky musí odrážet vaši značku svým designem a duchem. Poutavé obrázky přimějí lidi, aby si vaší značky všimli, ale konzistentní vzhled a atmosféra jim pomohou si ji zapamatovat.

To neznamená, že potřebujete fantastické obrázky vzdálených vodopádů – pokud tedy vaše značka není celá o vzdálených vodopádech. Spíše je třeba pečlivě vytvářet snímky na úrovni s využitím značkového přístupu k vývoji a úpravám, který pomůže, aby vaše příspěvky na Instagramu působily jako prodloužení vaší značky. Vytvořte si šablonu designu, aby vaše návrhy byly konzistentní a celý proces se zjednodušil.

Pokud chcete, aby vaše malá firma vynikla a měla pocit legitimity, mohou vám velmi pomoci kvalitní obrázky a elegantní design.

Maintain aesthetic 2

Zdroj: Instagram.com/Tentstile

8. Využívejte marketingové strategie influencerů

Influenceři na Instagramu si vytvořili vlastní marketingové strategie pro budování úspěšného podnikání na Instagramu.

Influencer marketing je strategie, která zahrnuje spolupráci s osobnostmi z výklenku sociálních médií a podobně smýšlejícími značkami. Nalezení influencera, který ocení váš produkt nebo službu, může pomoci vybudovat důvěru ve vaši značku. Vzhledem k tomu, že influenceři mají obecně důvěru svých sledujících, mohou mít významný vliv na budoucí nákupy svých sledujících.

Influenceři nemusí mít velké publikum, aby byli úspěšní. Pozitivní recenze od influencera s malým počtem věrných sledujících stačí k vybudování povědomí o značce a generování potenciálních zákazníků. Jednou z rozhodujících složek, kterou musí mít každý influencer, je integrita, která se promítá do důvěry u jeho sledujících.

Use influencer marketing

Zdroj: Instagram.com/Elyse_meyers

9. Sledujte své metriky

Jakmile začnete vytvářet skvělý obsah, může vám sledování metrik příspěvků na Instagramu pomoci při tvorbě budoucí strategie Instagramu.

Analytika Instagramu není pro běžné příspěvky nejrobustnější, ale můžete získat některé dobré informace z nástroje Instagram Insights Tool. Tento nástroj vám pomůže pochopit, jaký druh obsahu vaše publikum zajímá.

Každý příspěvek na Instagramu obsahuje počet zapojení, který můžete použít k určení popularity mezi příspěvky. Pokud vaše strategie zahrnuje Instagram Reels, můžete si zobrazit zobrazení a lajky pro lepší představu o míře zapojení. To vám pomůže pochopit, jaký druh obsahu byste měli nadále vytvářet a jaký pro vás nefunguje tak dobře.

Plánovací a analytické nástroje, jako jsou Sprout Social a Hootsuite, vám mohou sledování Instagramu usnadnit. Tyto a jim podobné platformy mohou vaším jménem spouštět automatické reporty ze sociálních sítí, které vám poskytnou ještě více informací o vašem publiku. Nabízejí také ovládací panel, který usnadňuje pochopení dat. Tyto nástroje sledují také zapojení na jiných platformách, takže jsou užitečné pro vaše širší marketingové úsilí v sociálních médiích.

Pravidelně kontrolujte počty svých sledujících na Instagramu, abyste se ujistili, že vaše základna sledujících spíše roste, než že ji ztrácíte.

10. Provádějte propagační akce a dárky

Run promotions

Zdroj: Instagram.com/FlameKingCo

Propagační akce a dárky jsou skvělým prostředkem k vyvolání zájmu o Instagram. Dobře naplánovaná soutěž vám může pomoci budovat povědomí o značce a zvyšovat počet sledujících.

Existuje mnoho způsobů, jak se do soutěže nebo dárku pustit. Bez ohledu na to, který druh si vyberete, nezapomeňte, že hlavním cílem je získat více zobrazení – a snad i prodejů. Několik nejčastějších propagačních akcí je následujících:

  • Líbí se mi nebo sdílejte a vyhrajte
  • Označte přítele a vyhrajte
  • Soutěž o popisek k této fotografii (nejlepší odpověď vyhrává)
  • Uživatelé sdílejí svůj obsah
  • Soutěž s hashtagy

Zlepšete svůj dosah na Instagramu

Pokud se chcete od začátku vyhnout běžným chybám v sociálních médiích, zvažte najmutí odborníka na sociální média, který vám pomůže dosáhnout cílů organického růstu na Instagramu. Stačí prohledat katalog projektů Upwork a najít kvalifikované a cenově dostupné talenty, kteří vám pomohou posunout váš kanál na Instagramu na vyšší úroveň.

Pokud jste odborník na sociální média na volné noze, propagace vašich služeb v síti Upwork vám může pomoci generovat kontakty od firem, které vás potřebují. Jednoduše si založte profesionální profil zdůrazněním svých dovedností a nechte společnost Upwork začít generovat potenciální zákazníky, kteří vám pomohou rozšířit vaši klientelu na volné noze.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Mohlo by Vás zajímat:

Jak zvýšit počet followers na Instagramu v roce 2023

Proč má smysl kupovat Instagram likes: 10 důvodů

7 nejlepších míst Kde koupit followers na Instagramu 2023

Jak si koupit TikTok Likes v roce 2023 (10 nejlepších webů)

Jak získat více lajků na Instagramu (zdarma nebo za peníze) 2023

12 tipů pro začátečníky na Instagramu

10 důvodů proč se firmy rozhodnou koupit Instagram followers v roce 2023

Seznam 10 nejsledovanějších Instagram účtu na světě

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *