Jak se stát influencerem: 10 snadných kroků 2024
Influencer marketing je žhavým marketingovým fenoménem, o kterém všichni mluví. Stal se mainstreamovou marketingovou taktikou a už se neomezuje jen na několik vybraných značek nebo agentur.
Koupit kvalitní Instagram followers
Koupit kvalitní Instagram lajky
Kupfollowers.cz – nejlepší obchod pro sociální media v Česku a Slovensku
Téměř každé významné odvětví zaznamenalo nárůst influencerů. A značky je nyní využívají více než kdy jindy. Být influencerem se stalo tak lukrativní, že není divu, že jím chce být každý ve své oblasti.
Pokud patříte mezi ty, kteří se chtějí stát influencerem, pak jste na správném místě. V tomto příspěvku probereme postup, jak se stát influencerem krok za krokem. Čtěte tedy dál a vydejte se na cestu k tomu, abyste se stali influencerem.
10 kroků, jak se stát influencerem na sociálních médií:
- Zvolte si svoje niche
- Optimalizujte své profily na sociálních sítích
- Přejděte na firemní účet
- Vytvořte si poutavý životopis
- Pochopte své publikum
- Vytvářejte a zveřejňujte relevantní obsah
- Buďte pravidelní a konzistentní
- Zapojte své publikum
- Dejte značkám vědět, že jste otevřeni spolupráci
- Často kladené otázky
1. Zvolte si svoje niche
Než se vydáte na cestu influencera, musíte si nejprve vybrat svůj výklenek. Musíte si vybrat výklenek, který vás zajímá a o kterém můžete soustavně vytvářet obsah. Měli byste mít také určitou úroveň odborných znalostí v dané oblasti, abyste se mohli prosadit jako influencer.
Jako influencer budete muset zkoumat a zveřejňovat obsah ve zvolené oblasti zájmu. Je tedy důležité vybrat si něco, co vás baví a čemu budete rádi věnovat svůj čas.
Ať už rádi vaříte a zkoušíte nové recepty, nebo se zajímáte o kutilské práce, musíte najít své poslání. Můžete si také zvolit kombinaci 2-3 zájmů, ale ne příliš širokou.
2. Optimalizujte své profily na sociálních sítích
Jakmile si vyberete svůj výklenek, dalším krokem je vybrat si preferované platformy sociálních médií a vytvořit/optimalizovat své profily. Většina influencerů je populární pouze na jedné nebo dvou platformách sociálních médií. Proto je nejlepší zaměřit své úsilí pouze na 1-2 kanály.
Po výběru kanálů je třeba buď vytvořit nové profily, nebo optimalizovat ty stávající.
Zde je několik věcí, které můžete udělat pro optimalizaci svých profilů:
3. Přejděte na firemní účet
Pokud máte v úmyslu stát se influencerem, musíte přejít na firemní účet, protože se vám tak otevírá mnohem více možností. Většina platforem, jako je Instagram, Twitter a Facebook, má v nastavení profilu možnost vytvořit si firemní účet.
4. Vytvořte si poutavý životopis
Vaše bio je první věc, kterou někdo uvidí, když navštíví váš profil, a je proto důležitou součástí vytváření skvělého prvního dojmu. Vaše bio by mělo poutavě vyprávět váš příběh. Měl by také obsahovat všechny důležité informace o vás, jako je vaše celé jméno, místo pobytu, kontaktní údaje a oblasti odbornosti.
5. Přidejte profilovou a titulní fotografii
Na svůj profil musíte přidat také profilovou fotografii a titulní fotografii, protože jsou také důležitými součástmi identity vaší osobní značky. Lidé často poznají profil na sociální síti podle profilové fotografie, proto je třeba obrázek pečlivě vybrat. Dbejte také na to, aby byl váš obličej dobře viditelný a kvalita obrázku byla dobrá.
6. Pochopte své publikum
Než začnete vytvářet obsah a publikovat na sociálních sítích, musíte pochopit své cílové publikum. Influenceři mají vliv na své publikum a mají s ním silné vazby. Je to dáno tím, že se nestarají o všechny, ale pouze o ty, kteří mají podobné zájmy ve stejném výklenku.
Chcete-li se stát influencerem, je důležité vědět, na koho se zaměřujete, a pak to dělat dobře, abyste si vybudovali základnu věrných příznivců. Chcete-li porozumět svému publiku, můžete nejprve začít analýzou své současné základny sledujících, abyste získali přehled o jejich demografických údajích a zájmech.
Většina platforem sociálních médií má vestavěný analytický nástroj, který takové poznatky o vašem současném publiku poskytuje. Například nástroj Twitter Analytics poskytuje přehled o zájmech vašich současných sledujících, jejich pohlaví, umístění atd.
Typy influencerů
Jakmile budete vědět, co se vašemu publiku líbí, budete připraveni jim to poskytnout.
7. Vytvářejte a zveřejňujte relevantní obsah
Dalším krokem k tomu, abyste se stali influencerem, je zveřejňování užitečného a relevantního obsahu pro vaše sledující. Čím více budete schopni se svým publikem komunikovat, tím více lidí bude ovlivněno vašimi názory a doporučeními.
To je nejdůležitější podmínka pro to, abyste se stali influencerem, tedy aby vás vaši sledující skutečně poslouchali.
Je třeba formulovat obsahovou strategii a používat kombinaci různých typů obsahu, nejlépe takových, které se vašemu publiku budou nejvíce líbit.
Někteří influenceři mají své kanály zaměřené pouze na vybranou oblast zájmu, jako je jídlo, cestování, móda, krása atd. Takoví influenceři nemíchají příspěvky o svém osobním životě s příspěvky o svém výklenku a udržují svůj obsah zaměřený pouze na svůj výklenek.
Což znamená, že influencer v oblasti jídla může zveřejňovat recepty, fotografie z návštěv restaurací, recenze, a dokonce i propagační akce značky.
Vezměte si například Instagramový kanál potravinové influencerky Audrey. Veškerý její obsah se točí kolem jídla a restaurací. Recenzuje restaurace a potravinářské značky a zveřejňuje sponzorovaný obsah a fotografie jídel, která má ráda. Zachovává si rozmanitost, pokud jde o typy obsahu, ale nikdy se neodchyluje od své hlavní oblasti působnosti.
Někteří influenceři do svých příspěvků raději přimíchávají trochu obsahu ze svého osobního života, aby se lépe sžili se svým publikem. Přidávání příspěvků o jejich každodenním životě pomáhá influencerům působit autentičtěji a relativněji. To posiluje jejich spojení s publikem.
Bez ohledu na to, jakou obsahovou strategii zvolíte, dbejte na to, aby byla dostatečně široká, aby se do ní vešla i budoucí spolupráce se značkami. Vaše sponzorované příspěvky by měly přirozeně zapadnout vedle ostatního obsahu, který zveřejňujete. Recenze můžete do svého kanálu přidat jako pravidelný prvek, abyste uvolnili místo pro placené příležitosti k recenzím, které se vám mohou naskytnout později.
Celkově se ve své obsahové strategii zaměřte na svůj výklenek, ale ne příliš úzce. Přemýšlejte z dlouhodobé perspektivy a hned od začátku se začněte připravovat na roli influencera.
8. Buďte pravidelní a konzistentní
Poté, co se rozhodnete, jaké typy obsahu budete zveřejňovat, je třeba dokončit frekvenci a plán zveřejňování. Algoritmy většiny platforem sociálních médií upřednostňují účty, které zveřejňují příspěvky pravidelně. To platí zejména pro Instagram, který pro větší viditelnost vyžaduje pravidelnou frekvenci zveřejňování příspěvků. Je to také největší platforma pro influencerský marketing.
Můžete si zvolit denní, týdenní nebo jakoukoli frekvenci zveřejňování, která vám vyhovuje. Než se pro ni rozhodnete, měli byste také zvážit, o jakou platformu se jedná. Některé platformy, jako například Twitter, mají dynamičtější charakter a vyžadují vyšší frekvenci zveřejňování příspěvků, pokud se chcete stát influencerem na této platformě.
Na jiných platformách sociálních médií, jako je Instagram, YouTube a Facebook, si vystačíte s publikováním jednou nebo dvakrát týdně. Vyberte si však dny a časy, kdy budete příspěvky zveřejňovat, a buďte konzistentní.
Tato studie společnosti Sprout Social odhalila, že existují určité dny a časy v týdnu, kdy můžete dosáhnout maximálního zapojení svých příspěvků. U většiny platforem lze nejvyšší míru zapojení zaznamenat v pozdních ranních a odpoledních hodinách uprostřed týdne. Středa je pro většinu platforem nejlepším dnem pro zveřejňování příspěvků. Měli byste si zjistit, kdy je pro vámi zvolenou platformu nejlepší zveřejňovat příspěvky, a podle toho sestavit svůj plán zveřejňování.
Zde jsou například nejlepší časy pro publikování na Instagramu v roce 2020.
9. Zapojte své publikum
Jakmile začnete zveřejňovat obsah na sociálních sítích, často se vám budou na vaše příspěvky objevovat lajky a komentáře. Pro influencera je důležité navázat kontakt se svými sledujícími, proto tyto komentáře nemůžete ignorovat.
Dobrým zvykem je odpovídat na komentáře a odpovídat na všechny otázky, které vám vaši sledující položí. Jejich komentáře můžete také jen “lajkovat”, abyste jim vyjádřili své uznání.
Dalším způsobem, jak navázat kontakt se svými sledujícími, je položit jim otázku a zahájit konverzaci na téma společného zájmu. Takové interakce pomáhají budovat osobní vazby s vaším publikem a upevňují vaši pozici influencera.
10. Dejte značkám vědět, že jste otevřeni spolupráci
Posledním krokem na cestě k tomu, abyste se stali influencerem, je oznámit to světu. Musíte vystoupit a prohlásit se za influencera, který má zájem o spolupráci se značkami.
Můžete to udělat tak, že do svého životopisu napíšete, že jste influencer a máte zájem o spolupráci. Můžete také uvést kontaktní údaje pro potenciální klienty, čímž jim poskytnete snadný způsob, jak se s vámi spojit.
Dalším způsobem je vlastní oslovení a zaslání zprávy příslušným značkám s nabídkou toho, co můžete nabídnout. Nejlepší je navrhnout šablonu oslovení, kterou můžete použít k oslovení různých značek, protože vám to může ušetřit spoustu času.
Existuje několik platforem pro influencery, kde se značky a influenceři mohou navzájem najít. Ty můžete využít i k vyhledání značek ve vašem oboru, které hledají spolupráci.
To jsou některé z přímějších způsobů, jak hledat spolupráci se značkami. Nepřímým způsobem je označovat značky a zmiňovat je, když ve svých příspěvcích mluvíte o jejich produktech.
Je důležité vybudovat si jméno a navázat kontakty se značkami ve vašem výklenku. To nemusí přinést okamžité výsledky, ale pomůže vám to vytvořit dlouhodobé asociace se značkami, které mohou vést k budoucí spolupráci.
Koupit kvalitní Instagram followers
Koupit kvalitní Instagram lajky
Kupfollowers.cz – nejlepší obchod pro sociální media v Česku a Slovensku
Závěr
Toto jsou vyzkoušené a ověřené tipy odborníků, které můžete použít, abyste se stali influencerem ve svém oboru. Postupujte podle těchto kroků, dejte tomu čas a určitě se dočkáte kýžených výsledků.
Nezapomeňte, že jde o proces, který vyžaduje čas a úsilí, aby přinesl výsledky. Nemůžete tedy očekávat, že se influencerem stanete přes noc. Pokud však budete postupovat podle těchto tipů, můžete se stát influencerem a začít vydělávat peníze online.