Jak vydělávat na Instagramu

Jak vydělávat na Instagramu

Jak vydělávat na Instagramu

Metody, které vám mohou nejlépe vyhovovat, budou záviset na vaší jedinečné značce obsahu na Instagramu, vaší cílové skupině a úrovni vašeho odhodlání.

Jak vydělávat na Instagramu
Jak vydělávat na Instagramu

Krásné na tom je, že honba za jedním zdrojem příjmů nemusí nutně vyloučit jiný.

Víte, že si můžete koupit kvalitní sledující na Instagramu?

Začněme tedy nejběžnějším přístupem k monetizaci Instagramu: partnerství se značkami jako influencer.

Tipy jak vydělávat na Instagramu

  1. Spolupráce se značkami na sponzorovaných příspěvcích
  2. Staňte se partnerem
  3. Otevřete si vlastní e-shop
  4. Vytvoření obchodu na Instagramu
  5. Prodávejte své fotografie online
  6. Zpeněžujte svůj obsah
  7. Prodávejte staré věci

1. Spolupráce se značkami na sponzorovaném obsahu

Termín „instagramový influencer“ se v dnešní době často skloňuje.

Influencer je v podstatě každý, kdo si vybudoval online pověst tím, že dělá a sdílí úžasné věci online. Pro své publikum jsou influenceři tvůrci vkusu, určovatelé trendů a důvěryhodní odborníci, jejichž názory na určitá témata jsou respektovány.

Mnoho značek s tím prostě nemůže soupeřit, a tak spolupracují s influencery na sponzorovaném obsahu, jako jsou příspěvky, reporty a příběhy, které pomáhají šířit informace o jejich produktech.

instagram influencer example
Příklad instagramového influencera

Značkám však nejde jen o počet sledujících a dosah vašeho účtu na Instagramu – jde o důvěru publika a zapojení do kvalitního obsahu.

Může být těžké najít rovnováhu mezi vašimi příjmy jako influencera a vaší integritou jako tvůrce, ale pokud se nespoléháte na své příjmy z marketingu na Instagramu, abyste se udrželi nad vodou, máte vždy možnost vybírat si značky, se kterými spolupracujete, stejně jako si značky budou vybírat instagramery, se kterými spolupracují.

Jak se rozhodnout, kolik si jako influencer účtovat?

Obvykle tyto dohody s influencery zahrnují vytvoření obsahu – instagramové reklamy, příspěvku, videa nebo příběhu – a někdy zahrnují povolení značky použít tento obsah na svých vlastních stránkách nebo v reklamě.

Většina těchto dohod je předmětem jednání a může zahrnovat jeden příspěvek nebo celou kampaň výměnou za poplatek, produkt zdarma, službu, dárek, příslib zviditelnění nebo nějakou kombinaci těchto možností.

Při vyjednávání mějte na paměti, že nenabízíte jen obsah, ale i přístup k publiku – potenciálně velký dosah na jedné z nejoblíbenějších platforem sociálních médií – a práva na používání.

Průměrný influencer, který má až 100 000 sledujících, si účtuje až 500 dolarů za příspěvek, jen pro představu, kolik jsou některé značky ochotny zaplatit a jak vyjednávat na základě karet, které máte v ruce.

V neposlední řadě je důležité, abyste jako influencer znali také své vlastní publikum.

Jaké je složení vašeho publika a jaká je vaše míra zapojení (celkové zapojení děleno počtem vašich sledujících)? Čísla, která vám to potvrdí, můžete vyšťourat v analytické zprávě Instagramu, pokud jste přešli na firemní účet. To vám pomůže být připraveni, až přijde čas vyjednávání.

Jak najít značky, se kterými můžete spolupracovat?

Pokud jste dostatečně velcí, je pravděpodobné, že si vás značky najdou. Můžete ale také hledat značky, se kterými budete spolupracovat a které jsou na podobné úrovni, co se týče osobnosti a hodnot, takže vaše publikum nebude mít pocit, že se „zaprodáváte“.

Můžete je oslovit přímo a pokusit se s nimi dohodnout, ale můžete se také zaregistrovat na některém z mnoha tržišť pro influencery, abyste zvýšili své šance na objevení, např:

  • Fohr. Propojte svůj Instagram, blog, kanál YouTube a další sociální platformy a vytvořte si „kartu“ influencera, která ukáže vaše různé profily a celkový dosah pro značky, které hledají partnerství. Máte také přístup k seznamu značek a jejich přání, takže můžete převzít iniciativu a oslovit je také.
  • Crowdtap. Plňte drobné úkoly spojené s tvorbou obsahu a získávejte odměny. To je skvělé, pokud máte menší publikum. K dispozici pouze v USA.
  • IndaHash: Vydejte se na cestu do zahraničí, abyste si mohli vyzkoušet, jak se vám daří. Značky zveřejňují kampaně, kterých se můžete zúčastnit. Zveřejněte na Instagramu obrázek s určenými hashtagy a získejte peníze. Abyste měli nárok, musíte mít alespoň 700 zapojených sledujících.

Pravidla se u sponzorovaného obsahu liší, ale abyste byli na bezpečné straně a respektovali důvěru svého publika, zvažte přidání hashtagu #sponsored k označení sponzorovaných příspěvků.

Příklady sponzorovaných příspěvků a toho, jak instagramisté začleňují značky do svých příběhů nebo popisků, najdete vyhledáním #sponsored na Instagramu, jako je tento od účtu How They Asked, který sdílí příběhy o žádosti o ruku na svatbě a spolupracuje se šperkařskou firmou:

paid partnership example
příklad placeného partnerství

Instagram má také značku „Placené partnerství s“, která viditelně označuje sponzorované příspěvky, které některé značky mohou vyžadovat, abyste použili ke zveřejnění svého vztahu s nimi.

Mohlo by Vás také zajímat:

JAK POUŽÍVAT TIKTOK: PRŮVODCE KROK ZA KROKEM

2. Staňte se partnerem

Na rozdíl od influencera se affiliate partner více podílí na realizaci prodeje pro partnerskou značku – ne pouze na vytváření povědomí – výměnou za provizi.

K tomu obvykle slouží sledovatelný odkaz nebo jedinečný promo kód, který zajistí, že se kliknutí skutečně promění v prodej. Používejte kombinaci klikacích odkazů v bio na Instagramu a ve Stories na Instagramu nebo prostřednictvím samolepek. Protože do příspěvků na Instagramu nemůžete vkládat odkazy, můžete si vytvořit promo kódy, abyste mohli vydělávat peníze z různých úhlů pohledu.

Zvažte oslovení některého z mnoha online obchodníků, kteří nabízejí partnerské programy. Nebo můžete prozkoumat oblíbená tržiště, jako např:

  • ClickBank. Partnerská platforma s úrovňovou provizí, která je otevřená všem.
  • LTK. Síť módních a lifestylových influencerů, která nabízí 20 % provize pouze pro zvané.
  • Amazon Associates. Oblíbená možnost, která vyplácí 10% provizi.

Ačkoli to zní jako hra čísel, affiliate marketing je také umění a větší šanci na úspěch budete mít, pokud se do něj pustíte s plánem a rozšíříte svou online přítomnost o webové stránky a další marketingové kanály.

Tip: Affiliate odkazy mohou být dlouhé a ošklivé, takže doporučuji zkracovač URL, jako je Bitly, zejména pokud odkazy směřují do vašeho bio na Instagramu.

3. Otevřete si vlastní e-shop

Teď už to možná zní, že jediným způsobem, jak může instagramista vydělat peníze, je prodávat a spolupracovat s jinými značkami.

Ale tvůrci všeho druhu mají dobrou příležitost „prodat se“ se svými vlastními produkty: fyzickým zbožím, službami nebo digitálními předměty, které mohou být rozšířením jejich značky, a vybudovat tak obchod, jehož středobodem je publikum.

Schopnost [tvůrců obsahu] prodávat produkty je tak přirozená, protože jejich hojnost obsahu jim umožňuje tyto momenty propojit s produkty.

Chris Vaccarino, zakladatel společnosti Fanjoy

Je třeba investovat nějaký čas předem, ale v dnešním světě je pro tvůrce téměř přirozené udělat skok k podnikání. To je s rostoucím seznamem nástrojů Instagramu, které jsou k dispozici pro budování publika, stále snazší.

Stačí se podívat na vlčáka Lokiho, jednoho z největších instagramových podnikatelů své doby.

loki the wolfdog website
Loki the wolfdog webové stránky

Díky prodeji vlastních věcí se nemusíte starat o to, abyste do své strategie zveřejňování příspěvků integrovali zprávy od jiných značek. A co víc, můžete na prodávané produkty umístit svou vlastní značku.

Fanoušci mohou projevit svou lásku a podpořit vaši práci tím, že si u vás koupí – nákup, ze kterého mohou mít dobrý pocit.

Existuje několik způsobů, jak prodávat vlastní zboží:

  • Můžete využít službu tisku na zakázku a vytisknout a odeslat vlastní trička, polštáře, hrnky na kávu, nástěnné obrazy a další.
  • Můžete prodávat služby, jako je fotografování nebo poradenství, a použít svůj životopis, který zájemce odkáže na kontaktní e-mail nebo odkaz na vaše profesionální webové stránky.
  • Můžete prodávat digitální produkty, jako jsou online kurzy, elektronické knihy nebo designové šablony.

Svůj podnikatelský účet na Instagramu můžete využít k založení startupu, který bude prodávat vaše vlastní originální produkty. Můžete využít dropshippingové plnění, takže se nemusíte zabývat držením zásob nebo vracením zboží.

Mohlo by Vás také zajímat:

JAK SI KOUPIT SLEDUJÍCÍ NA IG?

4. Vytvoření obchodu na Instagramu

Posledních několik let bylo pro značky a tvůrce elektronických obchodů, kteří chtějí prodávat na sociálních sítích, obrovských. Instagram vydal spoustu funkcí pod hlavičkou Instagram Shopping, které lidem umožňují snadno nakupovat videa a obrázky vaší firmy na platformě.

Nákupní značky Instagramu jsou tak efektivní – a každý měsíc na nákupní značky klepne více než 130 milionů lidí – protože umožňují lidem přejít od inspirace k informacím o produktu na několik klepnutí.“

Taylor Loren, v upraveném výňatku z kurzu Jak vydělávat peníze na Instagramu

Vše začíná obchodem na Instagramu, neboli vaší výlohou. V něm můžete sdílet svůj příběh a prodávat produkty. Instagram poskytuje nakupujícím elegantní prostředí pro prohlížení a nákup vašich kolekcí. Vše, co potřebujete k založení obchodu na Instagramu, je účet Business nebo Creator.

alo yoga bio
alo yoga bio

Svůj obchod si můžete přizpůsobit vytvořením kolekcí nebo kurátorských produktů prezentovaných v tématech. Mezi běžná témata patří novinky, dárky nebo sezónní trendy.

Instagram shop example
Příklad obchodu na Instagramu

Stejně jako v internetovém obchodě můžete i v obchodě vytvořit stránky s popisem produktů. Zde můžete uvést všechny důležité informace o produktu, jako jsou ceny a popisy. Lidi můžete poslat na své webové stránky, aby dokončili nákup, nebo je nechat nakoupit přes aplikaci pomocí Instagram checkout.

alo yoga instagram shop
Instagramový obchod alo yoga

Tím to ale nekončí. Lidé mohou vaše produkty nakupovat také v rámci celého Instagramu prostřednictvím funkcí, jako je např:

  • Shoppable posts a Stories. Pomocí značek produktů můžete ve videích a obrázcích prezentovat položky z vašeho katalogu. Lidé jednoduše musí klepnout, aby se o položce dozvěděli více.
  • Nakupovatelné reklamy. Značky produktů můžete přidávat i do reklam a rozšířit tak dosah svých shoppable příspěvků. Nastavení je jednoduché v aplikaci Ads Manager nebo můžete posílit stávající příspěvky na Instagramu ve svém kanálu.
  • Karta Instagram Shop. Nákupní karta Instagramu je cílem lidí, kteří chtějí objevit nové značky, které jsou pro ně relevantní. Díky tomu můžete v aplikaci snadněji oslovit nové zákazníky.
  • Nákupy v reálném čase. Milujete živé vysílání obsahu? Pak vám živé nakupování na Instagramu pomůže vydělat peníze. Stačí jít naživo a označit produkty z vašeho katalogu (nebo obchodu na Facebooku), které chcete ve vysílání představit. Produkt se zobrazí ve spodní části obrazovky, kde ho lidé mohou klepnutím okamžitě zakoupit.

To nejlepší na tom je? Zřízení obchodu na Instagramu je zdarma. Provizi zaplatíte pouze v případě, že někdo nakoupí přes instagramovou pokladnu.

Mohlo by Vás také zajímat:

CO JE DŮLEŽITĚJŠÍ TIKTOK LIKES NEBO FOLLOWERS?

5. Prodávejte své fotografie online

Někdo se možná proslaví na Twitteru vyprávěním 140znakových vtipů, ale Instagram je ve své podstatě aplikace pro sdílení fotografií. A fotografie jsou majetkem, který lze licencovat, tisknout a prodávat různými způsoby.

Pokud vás k Instagramu přivedla především fotografie, můžete své fotografie uvést na tržištích, jako je 500px nebo Twenty20, kde si je značky a vydavatelé mohou licencovat.

Své fotografie však můžete prodávat také jako výtisky a na jiných fyzických produktech podobným způsobem, který byl popsán v minulé části. Služby jako Printful a Teelaunch vám umožní umístit vaše fotografie na plakáty, pouzdra na telefony, polštáře a další, postarají se o vyřízení objednávek a zákaznický servis, takže jediné, o co se musíte skutečně starat, je realizace prodeje.

Vezměte si příběh Daniela Arnolda, který se podle rozhovoru v časopise Forbes dostal od „pojídání toastů třikrát denně“ k výdělku 15 000 dolarů za 24 hodin tím, že nabídl k prodeji výtisky svých populárních, ale kontroverzních fotografií. Pokud už máte poptávku, stačí převzít iniciativu a nabídnout svému publiku možnost koupit si od vás vaše fotografie.

Mohlo by Vás také zajímat:

10 TIPŮ JAK RYCHLE ZÍSKAT SLEDUJÍCÍ NA INSTAGRAMU

6. Zpeněžte svůj obsah

Zpeněžujte svá videa pomocí reklam

Dalším způsobem, jak mohou podnikatelé vydělávat na Instagramu, jsou reklamy ve videích. Pomocí těchto reklam se mohou značky propagovat v rámci vámi vytvořených videí.

Kolik vyděláte, závisí podle Instagramu na počtu zhlédnutí vašeho videa neboli na „zpeněžitelných přehráních“. Z každého zhlédnutí získáte 55 % příjmů z reklamy, které jsou měsíčně vypláceny na váš bankovní účet.

Zapněte si In-stream Video Ads a začněte vydělávat ve třech krocích:

  • Přejděte do Nastavení účtu. Klepněte na možnost Tvůrce a poté na možnost In-Stream Video Ads.
  • Klepněte na možnost Začít. Přečtěte si podmínky a souhlaste s nimi.
  • Přepněte možnost Allow Monetization (Povolit zpeněžení) na stávajících videích Instagram a poté klepněte na Continue (Pokračovat) a dokončete.

Chcete-li vydělávat prostřednictvím In-Stream Video Ads, musí být váš obsah originální a musíte vlastnit práva na veškerou hudbu. Abyste mohli vydělávat, musí vaše video trvat nejméně dvě minuty. Obrázky, ankety, videa ve smyčce, prezentace nebo textové montáže nejsou způsobilé.

Živé odznaky

Živé odznaky jsou novější funkcí, která pomáhá tvůrcům a influencerům vydělávat na Instagramu peníze. Populární koncept převzatý z Twitche a TikToku si představte jako Instagram Live badges, tedy jako tipy, které můžete získat během živého vysílání.

live badges on Instagram
živé odznaky na Instagramu

Díky této funkci si diváci mohou během živého vysílání zakoupit odznak, který se zobrazí v komentářích a odemkne funkce, včetně místa na seznamu odznaků tvůrců a přístupu ke speciálnímu srdci.

Lidé si mohou koupit např:

  • Jedno srdce za 0,99 USD
  • Dvě srdce za 1,99 USD
  • Tři srdce za 4,99 dolaru

Mohlo by Vás také zajímat:

22 TIPŮ, JAK ZVÝŠIT POČET SLEDUJÍCÍCH NA INSTAGRAMU V ROCE 2023

7. Prodej starých věcí

Pokud nejste influencer a chcete si jen přivydělat nějaké peníze, Instagram je skvělým místem pro prodej starých věcí. Ať už jde o nábytek, oblečení, sběratelské předměty nebo třeba zavařovací sklenice, jejich prodejem na Instagramu si můžete přivydělat. Navíc si můžete uklidit domov a pomoci tak šetřit životní prostředí.

Vezměte si například Lavender Loveseat. Tým se sídlem v Chicagu vyhledává starší kusy nábytku, renovuje je a prodává prostřednictvím Instagramu. Značka na své stránce sdílí zábavný a zábavný obsah, aby přilákala kupující a vydělala na prodeji.

sell old stuff on Instagram
Prodej starých věcí na Instagramu

Kolik vydělávají influenceři na Instagramu?

O tom, kolik si influencer na Instagramu vydělá, rozhoduje řada faktorů. Za jeden příspěvek si mohou vydělat od několika dolarů až po milion dolarů.

Výše výdělku závisí na několika faktorech:

  • Počet sledujících
  • Míře zapojení
  • Taktiky affiliate marketingu

Dobrá zpráva? Na Instagramu může vydělávat účet jakékoli velikosti. Obecně existuje pět úrovní influencerského marketingu rozdělených podle počtu sledujících.

  • Nanoinfluencer: 1 000-10 000 sledujících (10-100 dolarů za příspěvek).
  • Mikroinfluencer: 10 000-50 000 sledujících (100-500 USD za příspěvek)
  • Střední influencer: 50 000-500 000 sledujících (500-5 000 USD za příspěvek)
  • Makro-influencer: 500 000-1 milion sledujících (5 000-10 000 USD za příspěvek)
  • Mega-influencer: 1 milion a více sledujících (10 000-1 milion a více dolarů za příspěvek)

Pokud nemáte mnoho sledujících, nenechte se odradit. Získání důvěry svých sledujících a navázání kontaktu s nimi pomůže vašemu účtu růst. Více než počet sledujících hledají značky ke spolupráci influencery, kteří mají aktivní sledovanost.

Takže i když máte jen 1 000 sledujících, můžete si vydělat pořádné peníze. Abychom vám poskytli trochu inspirace, uvádíme několik příkladů nejlepších necelebritních influencerů, kteří se svými účty na Instagramu vydělali maximum:

Kolik sledujících na Instagramu potřebujete, abyste vydělali peníze?

Pokud vás teď zajímá, kolik sledujících potřebujete, abyste začali přinášet skutečné příjmy, krátká odpověď zní: ne tolik, kolik si myslíte.

Dlouhá odpověď závisí na faktorech, které se pohybují od:

  • Jaký je váše téma a jak snadno ho můžete přímo spojit s kategorií produktů (podle nejčastějších hashtagů na Instagramu jsou oblíbené výklenky móda, jídlo, krása a fitness).
  • Jak angažovaní jsou vaši sledující (100 000 falešných sledujících nebude nic moc).
  • Které kanály příjmů zkoumáte

Samozřejmě platí, že čím více angažovaných sledujících máte, tím lépe. Podívejte se na naše tipy, jak získat více sledujících na Instagramu.

Zatímco špičkoví instagramisté vydělávají tisíce dolarů za jeden příspěvek, i ti s malým, ale angažovaným počtem sledujících 1 000 mají potenciál začít vydělávat peníze.

Vydělávání na Instagramu i mimo něj

To, co začalo jako koníček – rozesmívání lidí, hloupé focení se psem nebo sdílení fotek jídla – se může proměnit v šanci proměnit svou stránku na Instagramu ve zdroj příjmů, který bude poháněn vašimi angažovanými sledujícími. Ale proč se zastavit na místě?

Pro tvůrce existuje svět možností, jak si na webu vydělat peníze. Pokud si chcete otevřít další zdroje příjmů na internetu, určitě si přečtěte naše tipy, jak vydělávat na YouTube. Vaši sledující na Instagramu se k vám určitě přidají i na dalších kanálech. Musíte jim jen otevřít dveře, kterými mohou projít.

Vydělávejte peníze na Instagramu FAQ

Lze na Instagramu získat peníze?

Ano, na Instagramu můžete dostávat peníze následujícími způsoby:

  • Vytvářet sponzorované příspěvky pro značky, které se chtějí dostat před vaše publikum.
  • Stát se partnerem a vydělávat na provizích prodejem produktů jiných značek.
  • Vytvořit a prodávat fyzický nebo digitální produkt nebo nabízet placenou službu
  • Založte si obchod na Instagramu
  • Prodávat licence na své fotografie nebo videa
  • Zpeněžujte svůj obsah

Kolik sledujících potřebujete, abyste na Instagramu vydělávali peníze?

Čím více sledujících na Instagramu máte, tím více peněz můžete vydělat. Sazby se také odvíjejí od zapojení, kvality obsahu, známosti jména, demografického složení publika a dovedností. Standardem je 10 dolarů za 1 000 sledujících, ale může se lišit v závislosti na vaší smlouvě a sponzorovi.

Koupit kvalitní sledující můžete zde

Kolik peněz vynese 10 tisíc sledujících na Instagramu?

Mikroinfluenceři neboli účty s 10 000 sledujícími nebo méně mohou na Instagramu vydělat kolem 88 dolarů za příspěvek.

Jak vydělávat na Instagramu také vysvětluje následující video