Jak začít s online marketingem pro rok 2024: Tipy a trendy
Jak začít s online marketingem pro rok 2024: Tipy a trendy
Důkladná strategie digitálního marketingu pomůže podpořit vaše podnikání. Před několika lety jednoduše stačilo být nalezen na internetu. Dnes je však s vývojem základních vyhledávacích algoritmů společnosti Google v nejlepším zájmu vašeho podnikání přizpůsobit tomu své marketingové strategie.
> Přičítáme okamžitě“>Zde můžete zakoupit sledující a likes pro sociální media >> Přičítáme okamžitě
Nejlepším způsobem, jak propagovat svůj e-shop, je být nalezen organicky na předních místech stránek s výsledky vyhledávání (SERP) Google. Přesto se to snadněji řekne, než udělá. Investice do optimalizace pro vyhledávače pomůže vašemu umístění, když budete analyzovat, upravovat a optimalizovat své stránky elektronického obchodu pro konkrétní klíčová slova. Pravdou však je, že ne každý podnik se může dostat na první stránku vyhledávače Google – nebo jiných vyhledávačů.
Co je tedy potřeba k tomu, abyste mohli svůj podnik propagovat na internetu? Některé marketingové strategie nabízejí lepší návratnost investic než jiné. A u jiných může trvat roky, než se osvědčí. Pojďme se podívat, jak se můžete orientovat v neustále se měnícím prostředí a vytvořit online marketingovou strategii, která posune vaši firmu vpřed.
Obsah
- Co je placená reklama a proč je důležitá?
- Placené a bezplatné metody reklamy
- 4 klíčové marketingové trendy, které je třeba znát pro rok 2022
- 4 klíčové tipy digitální marketingové strategie pro vaše online podnikání
- Alibaba.com a budoucnost podnikání
- Co je placená reklama a proč je důležitá?
- Placená reklama
Placená reklama je jedním z nejdůležitějších prostředků v arzenálu digitálního marketingu.
S technologickým pokrokem už není reklama vázána pouze na billboardy, televizi, rádio a tiskové formáty.
Vzhledem k rozsahu konkurence na dnešním digitálním trhu je placená reklama pro přežití vaší značky klíčová. Je klíčem ke zvýšení prodeje a posílení celkové přítomnosti a známosti vaší značky na stránkách sociálních médií.
Placená reklama je v podstatě model digitální reklamy, kdy inzerenti platí za zobrazení své reklamy v rámci slotů na konkrétní platformě nebo sociální síti. Mezi příklady placené reklamy patří například reklama typu PPC (Pay-Per-Click), online partnerství a přebírání webových stránek. Tyto reklamy se zobrazují publiku, které definujete v reklamní platformě, a platíte, když někdo na vaši reklamu klikne.
Digitální reklama a reklama na sociálních sítích jsou pro malé podniky obecně cenově dostupnější [1]. protože navíc cílí především na publikum, které hledá podobné produkty nebo služby, jaké nabízíte, mají obvykle vysokou návratnost investic a jsou neuvěřitelně účinné při budování povědomí o značce.
Zde se dozvíte, proč by placená reklama měla být nedílnou součástí vaší marketingové strategie pro e-shopy.
1. Je to účinný způsob propagace vašeho obsahu
Než si na sociálních sítích vypěstujete organickou sledovanost, může to chvíli trvat. Přesto stále potřebujete plnit své obchodní cíle. Placená reklama zvyšuje pravděpodobnost, že lidé narazí na vaši značku a její nabídku, a postrčí je poprvé k vašim sociálním médiím nebo internetovému obchodu.
2. Placené reklamní kanály mají rozsáhlý dosah
Reklamy Google zasahují více než 90 % uživatelů internetu [2]. faktem je, že vaše publikum je online a vy ho můžete efektivně oslovit pomocí PPC reklam. Stejný případ je, pokud jde o reklamu na sociálních sítích, jako je Instagram a Facebook. Vyhledávače a sociální sítě nesou o svých uživatelích mnoho údajů, které vám umožňují cílit na publikum podle charakteristik, jako je pohlaví, věk, typ zařízení a chování na internetu, a maximalizovat tak svůj dosah.
Placené a bezplatné metody reklamy
Existují různé způsoby, jak inzerovat svůj e-shop online a přinést konkurenční výhodu pro online prezentaci vašeho podniku.
Mezi placené reklamní metody, které stojí za čas, peníze a úsilí kvůli příjmům, které mohou vašemu podnikání přinést, patří např:
Reklamy ve vyhledávání
Reklamy ve vyhledávání vám nabízejí možnost umístit své reklamy do různých vyhledávačů, včetně vyhledávačů Google, Bing a Yahoo! Tyto reklamy se objeví, když uživatel vyhledá určitou sadu klíčových slov, která odpovídají vaší reklamní kampani. Jsou skvělým způsobem, jak porazit konkurenci a dostat se na přední místa v organických a místních výsledcích vyhledávání.
Pokud chcete zvýšit svůj podíl na trhu, reklamy Google mohou rozhodně působit kouzelně. Oslovte zákazníky na trhu pomocí kampaně Nákupy Google, která automaticky generuje reklamy na vaše produkty, kdykoli potenciální zákazník vyhledá relevantní dotaz.
Reklamy v sociálních médiích
Sociální sítě jako Facebook, LinkedIn, Instagram a Pinterest umožňují značkám inzerovat svým uživatelům. Vzhledem k ohromujícímu počtu návštěvníků, kteří na tyto stránky denně přicházejí, může být reklama na sociálních sítích pro vaše podnikání velmi přínosná.
Zobrazovací reklamy
Zobrazovací reklamy jsou umisťovány na relevantní webové stránky třetích stran prostřednictvím zobrazovacích sítí, jako je například Google Display Network, ve formě bannerů, obrázků nebo textových reklam. Lze je použít k přilákání publika na vaše webové stránky, platformy sociálních médií nebo jakékoli jiné digitální médium, aby provedlo určitou akci. Zobrazovací kampaně jsou také neuvěřitelně účinné při opětovném cílení na uživatele, kteří již navštívili váš e-shop.
Nyní už nemusíte za reklamu na webu vždy platit. Zde je několik bezplatných způsobů, jak můžete zviditelnit své jméno a rozšířit svůj dosah.
Vytvářejte obsah na blogu
Generování nového obsahu blogu je skvělým způsobem, jak zůstat relevantní, zejména s ohledem na SEO, které podporuje zásahy ve vyhledávačích. Ať už si vytvoříte vlastní blog na BizSugar nebo Medium, nebo napíšete příspěvek jako host pro relevantní web, je důležité, abyste si vytvořili své publikum, generovali poutavý obsah a neustále jej zveřejňovali. Mít blog nestačí, je třeba ho pravidelně aktualizovat.
V rámci příspěvků na blogu zahrňte výzvy k akci, zejména se zaměřením na přihlášení do mailing listu. Rostoucí e-mailový seznam vám dává možnost provádět e-mailový marketing, který může pomoci přeměnit první návštěvníky na opakované.
Zřízení stránek sociálních médií
Díky vestavěným funkcím, jako jsou hashtagy, tagy pro nakupování a propojené příběhy, nabízejí stránky sociálních médií jedny z nejlepších způsobů, jak získat bezplatnou reklamu. Vytvářením relevantního obsahu můžete využít nekonečné možnosti k rozšíření svého publika. Založení stránky na Facebooku s propagačními obálkami je skvělým způsobem, jak šířit poselství své značky, zatímco Pinterest poskytuje vzrušující vizuály, které přilákají nové uživatele.
Chcete-li snadno navázat profesní kontakty, zvažte vytvoření stránky LinkedIn pro svou firmu. Propojení s vaším osobním profilem může také posílit vaši značku a potenciálním zákazníkům poskytnout jasnou a ucelenou představu o firmě. Důležité je také, aby byl váš profil vhodný pro SEO, protože Google používá prvních 156 znaků informací „o vás“ ke kategorizaci.
Ať už si vytvoříte jakoukoli stránku na sociálních sítích, je důležité neustále vytvářet nový, relevantní obsah. Sdílejte proto zajímavé novinky, informace ze zákulisí nebo nové produkty, abyste si získali zájem.
4 klíčové marketingové trendy, které je třeba znát pro rok 2022
Společnost Google oznámila, že do roku 2023 postupně ukončí používání souborů cookie třetích stran, což digitálním marketérům dává něco málo přes rok na to, aby našli nové kanály pro opětovné cílení na své publikum. Facebook nedávno změnil svůj název na Meta, protože se snaží přijmout metaverzi – 3D virtuální svět, který způsobí revoluci v oblasti digitálního marketingu.
Celkově se svět digitálního marketingu vyvíjí rychlostí světla [3]. nový vývoj je normou, a proto je nezbytné držet krok s klíčovými trendy digitálního marketingu.
1. Storytellingový marketing
Jak propagovat svou značku ve světě, který je příliš automatizovaný a rychlý? Nejlepší strategií je zlidštit svou značku. Lidskost se stává novou prémií a firmy už nemohou být subjekty bez tváře. Lidé hledají a touží po větším propojení, protože svět se stává technologicky vyspělejším. Vyprávění příběhů o značce je klíčem ke spojení a zapojení vašeho publika na mnohem hlubší úrovni.
Kromě toho je na trhu přeplněno. Jak chcete konkurovat milionům firem, které vytvářejí obsah na stejných platformách jako vy? Internet zdemokratizoval marketing a zpřístupnil ho všem, což znamená, že je mnohem těžší vyniknout. Nestačí mít skvělý produkt – musíte o své značce mluvit způsobem, který vás odliší od davu.
Jednoduše řečeno, chcete, aby si vaši značku zapamatovali, a to tak, že svůj marketing zabalíte do příběhu, který vyvolá emocionální odezvu a zvýší přízeň v očích publika. Podělte se tedy o své výzvy, úspěchy a účel své značky, abyste se s lidmi spojili způsobem, který umíte jen vy.
2. Nové vizuální technologie v marketingu
Technologie virtuální reality (VR) a rozšířené reality (AR) jsou sice stále v raných fázích svého vývoje, ale nelze popřít, že již nyní mají vliv na oblast reklamy a marketingu. Tyto vizuální technologie mění způsob, jakým spotřebitelé komunikují se službami a produkty, a efektivně mění způsob, jakým značky komunikují se svým publikem[4].
Stále více značek začleňuje VR a AR do svých marketingových strategií, aby vytvořily pohlcující zážitek, který jistě zanechá trvalý dojem tím, že zlepší vnímání reality člověkem. Použití marketingu AR je proveditelnější a levnější než marketing VR, který vyžaduje nositelnou technologii k vytvoření vícesmyslového zážitku pro uživatele. Navíc AR vyžaduje pouze chytrý telefon nebo aplikaci pro stolní počítače, takže je pro uživatele dostupnější.
Existuje několik způsobů, jak můžete technologii AR nebo VR začlenit do svého marketingu. Například online prodejci mohou využít AR k tomu, aby zákazníkům umožnili virtuálně si vyzkoušet různé produkty. Zákazníci mohou také pomocí aplikací AR vidět, jak bude nábytek a další vybavení vypadat v jejich prostoru před nákupem.
3. Personalizace
Díky průlomovému vývoji v oblasti analýzy dat, strojového učení a umělé inteligence se marketingové prostředí za posledních několik let výrazně změnilo. Tyto pokroky daly marketérům možnost vytvářet osobnější a „lidštější“ zážitky napříč zákaznickými cestami.
Proč je to důležité? Lidé jsou neustále bombardováni nejrůznějšími druhy reklamních médií, od billboardů a televizních reklam až po e-mailové newslettery a reklamy na sociálních sítích. V důsledku toho si zvykli vyladit informace, které považují za irelevantní. Personalizace nabízí značkám příležitost navázat kontakt s publikem přirozenějším, nevtíravým způsobem.
Personalizace ve skutečnosti není jen konkurenční výhodou, ale stala se od firem očekávanou. Personalizace umožňuje poskytovat bezproblémovější, na zákazníka orientovanou zkušenost. Pokud chcete zaujmout a udržet pozornost svého publika, musíte poskytovat výjimečné zákaznické zážitky. Zákazníci mimořádně reagují na zprávy, slevy a nabídky šité na míru, stejně jako na personalizované čtení a doporučení produktů.
Je to vlastně jednoduché: chcete-li si v současném prostředí udržet konkurenceschopnost, musíte své nabídky přizpůsobit každému jednotlivému zákazníkovi.
4. Sociální obchodování
Sociální obchodování zahrnuje využívání sociálních sítí k prodeji vašich produktů a služeb. Většina internetového provozu dnes pochází z mobilních zařízení, což znamená, že zákazníci s větší pravděpodobností zahájí nákupní proces z mobilních aplikací. Sociální obchodování vznikne, když spojíte to nejlepší z elektronického obchodování se sociálními sítěmi a vytvoříte tak bezproblémovou nákupní cestu.
V podstatě celý nákupní proces – od objevení produktu až po pokladnu a zákaznický servis – probíhá přímo na platformě sociálních médií. Mezi stránky, které byly přizpůsobeny pro sociální obchodování, patří Facebook, Instagram a Pinterest.
Problémem je, že mobilní uživatelé mají mnohem vyšší míru opuštění nákupního košíku. Z tohoto důvodu je zásadní, aby byl proces objednávky pro uživatele jednodušší, rychlejší a pohodlnější. Vzhledem k tomu, že pro optimalizaci stránek sociálních médií podle vašich preferencí toho nemůžete udělat mnoho, musí být váš zákaznický servis výjimečný, pokud chcete tento potenciální kanál příjmů využít.
4 klíčové tipy pro strategii digitálního marketingu pro vaše online podnikání
Existuje spousta pák, za které můžete zatáhnout, abyste efektivně propagovali své podnikání, rozšířili své publikum a zvýšili své hospodářské výsledky. Zde je několik tipů, jak můžete využít klíčové platformy a nástroje digitálního marketingu k rozšíření dosahu vašeho podnikání.
1. Využívejte marketing na sociálních sítích
Vaše marketingová strategie je neúplná, pokud není účelově vytvořena pro sociální média. Marketing na sociálních sítích vám umožní navázat kontakt se stávajícími zákazníky a oslovit nové. Díky aplikacím, jako je TikTok, které usnadňují získávání příznivců nebo virální šíření, jsou sociální média klíčem k budování vaší značky, zvyšování prodeje a zvyšování návštěvnosti webových stránek.
Najděte si platformy, které nejlépe vyhovují vaší značce, a začněte s publikováním relevantního obsahu. Hlavní strategií je vytvářet sdělení a obsah, který je přizpůsoben vašemu publiku, abyste zvýšili počet lajků, sdílení a komentářů. Nebojte se připojit k některým trendům, pokud image vaší značky zůstane konzistentní. Mají-li se zákazníci s vaší značkou autenticky spojit, musí v ní vidět osobnější stránku.
2. Posilte svou vizuální strategii
Většina digitálních marketingových kanálů se spoléhá na vizuály více než na text. Proto by vaše marketingové kampaně měly mít jasně definovanou vizuální strategii. Do svého marketingu můžete začlenit mnoho vizuálních prvků, včetně obrázků, videa, technologie rozšířené reality a virtuální reality. I když v současné době kraluje video, protože sociální sítě ovládly Instagram Reels a TikTok, je důležité mít komplexní vizuální strategii, která je přizpůsobena vašemu publiku a jeho preferencím.
Vaše publikum diktuje, jaký obsah budete vytvářet a kde by měl být tento obsah šířen. I v tomto případě musí vizuální obsah působit mladistvě, energicky a zábavně, pokud má být široce sdílen. Další zásadní strategií obsahového marketingu je konzistentní image značky z hlediska barevné palety, stylů ilustrací a dalších vizuálních prvků ve všech vašich médiích.
3. Investujte do SEO (textové a hlasové vyhledávání)
Investice do optimalizace pro vyhledávače je pro marketéry v oblasti elektronického obchodování naprostou samozřejmostí. SEO je mnohostranná strategie, která může pomoci s reklamou a budováním vaší značky. Lidé dělají vše prostřednictvím vyhledávačů – přičemž Google má více než 90% podíl na trhu [5]. investice do SEO tedy může pomoci zvýšit návštěvnost webových stránek, přilákat kvalitní potenciální zákazníky a zlepšit uživatelský komfort.
Chybou, které se většina značek dopouští, je ignorování hlasového vyhledávání. Je pravděpodobné, že vaše příspěvky na blogu a webové stránky e-shopů jsou optimalizovány pro klíčová slova, aby poskytovaly pozitivní uživatelský zážitek a lépe se umisťovaly v Googlu. Ale vzhledem k tomu, že se každý měsíc provádí více než 1 miliarda hlasových vyhledávání, bylo by nedbalostí, kdybyste neoptimalizovali také pro hlasové vyhledávání[6].
4. Optimalizujte svou e-mailovou marketingovou strategii
E-mail je neuvěřitelně účinná marketingová taktika elektronického obchodu, zejména pokud jde o výchovu potenciálních zákazníků. Jediné, co musíte vzít v úvahu, je, že vaše e-maily pravděpodobně skončí v moři zpráv, které se budou ucházet o pozornost příjemců. Proto má personalizace zásadní význam.
Mezi užitečné tipy, které vám pomohou optimalizovat vaše e-mailové marketingové kampaně, patří např:
- Věnujte zvláštní pozornost předmětům a ujistěte se, že jsou relevantní k vašemu obsahu. Na prvním dojmu záleží a je nedílnou součástí zajištění toho, aby byly vámi zaslané e-maily otevřeny.
- Vytvářejte personalizovaná sdělení. E-maily, které obsahují křestní jméno zákazníka, mají vyšší míru prokliků. E-maily můžete také personalizovat pomocí demografických informací a informací o chování, včetně historie nákupů.
- Vyvolávejte pocit naléhavosti. Dejte příjemcům najevo, že dobré věci ne vždy vydrží a že zboží v jejich košíku rychle mizí ze skladu.
- Pište přesvědčivý obsah, který se snadno čte. Nezapomeňte, že doba pozornosti je nízká, takže váš obsah musí být stručný, ale poutavý.
- Zahrňte jasnou výzvu k akci. Konečným cílem e-mailové marketingové kampaně je vyvolat konverzi, například použití slevového kódu k nákupu.