Jak získat placenou spolupráci na Instagramu
Vím, že všichni čekají, že budu mluvit o tom, „jak získat placené spolupráce jako influenceři?“. Pracuji na tom už nějakou dobu a konečně mám spoustu věcí, o které se s vámi můžu podělit, jak začít vydělávat. Tento příspěvek je tedy rozdělen na dvě části, takže tady je ta první.
Už jste si udělali domácí úkol k předchozímu blogu, kde jsem vás požádal, abyste našli odpověď na otázku „Znáte hodnotu sebe sama?“. Pokud ano, pak je dobré pracovat na tomto blogu. Pokud ne, pak vám doporučuji, abyste poznali sami sebe a pak pracovali na tom, jak za svou práci influencera dostat zaplaceno. Protože tím, že znáte sami sebe, se cítíte jistí v tom, jak uvádět své reklamy.
Jak získat placenou spolupráci na Instagramu?
Kdy jsem začala dostávat zaplacené spolupráce?
Věřte mi, že první placené spolupráce jsem začala získávat, když měl můj Instagram právě 2000 sledujících. To byla moje vůbec první spolupráce. A nyní mám více než 13 000 sledujících a můj účet dosahuje více než 78 000 dosažených lidí za 7 dní. Před 2 lety, když se uskutečnila moje první spolupráce, jsem toho o spolupráci moc nevěděla. V té době ještě influencerský průmysl nebyl příliš známý pro každou značku. Ale přesto jsem přistála na placené spolupráci s pouhými 2000 sledujícími na Instagramu.
Tehdy jsem svůj blog vzala vážně a hodně jsem pracovala na tom, abych se zlepšila ve všech možných směrech. Tím, že jsem se poznala, jsem zlepšila své fotografie, důslednost v publikování na Instagramu i blogu. To je moje krátká historie o tom, odkud pocházím!
Jste influencerka pracující na výměnný obchod? Pak je to právě pro vás!
Jak jsem řekl, udělal jsem spoustu předběžné práce, abych získal podněty od různých lidí pro tento blogový příspěvek. Nedávno jsem si začal ověřovat u několika lidí na Instagramu, jak pracují se značkami. K mému překvapení influenceři/blogeři s 10 000 a 20 000 sledujícími dělají sponzorované příspěvky za barter (právě výměnou za produkty). Zatímco existují influenceři, kteří dělají placené příspěvky se stejnou značkou, která má méně než 10 000 sledujících. Dokážete si představit, o co teď přicházíte? Jak tedy získat placené spolupráce?
V posledních dnech se platforma influencerů zabydlela mezi lidmi, startupy a špičkovými značkami. Současná situace nás totiž přivedla k velmi nízkému počtu televizních diváků a vysokému nasávání sociálních médií. Souhlasíte? Značky tedy začaly místo televize inzerovat v sociálních médiích.
Když chtějí inzerovat v televizi nebo jiným vlastním způsobem, musí si najmout agenturu, která se postará o fotografování nebo natáčení a sdílení na jejich sociálních médiích. Když přijdou k influencerům, celý tento proces prostě překonají a navíc se zbaví nákladů na tvorbu obsahu. Prostě vám pošlou produkty, vy vytvoříte obsah, sdílíte ho v médiích a děláte jim reklamu, mám pravdu?
Značky dostanou možnost propagovat své produkty a vydělat na tom byznys. Ale co za to dostanete vy? Je to jen skříň plná produktů? Neříkám, že byste barter neměli dělat vůbec. Do určité míry je to v pořádku, možná do té doby, než získáte nějaké zkušenosti s prací se značkami. Myslíte si, že můžete jako influencer přežít jen díky práci za barter? Tak se omezte.
Možná jste začali svůj Instagram/blog jako vášeň, ale jak to jde, mění se to na profesi. Žádnou profesi přece neděláme zadarmo, ne?
Zde jsou důvody, „proč“ se vám nemusí podařit získat placenou spolupráci!
Strach ze ztráty klientů:
To je hlavní důvod, proč influenceři nepožadují zaplacení. Ano, bojíme se, že přijdeme o příležitost! Když vás značka osloví, jste dostatečně šťastní a řeknete „ano“ na cokoli, o co si řekne. Existují miliony značek, které jsou připraveny vám zaplatit. Jde jen o to, že si to neuvědomujete.
Řekněte „ne“ barterové spolupráci a nechte si zaplatit spolupráci:
Nejsem proti barterové spolupráci, ale raději ji držím v mezích. Začněte říkat „NE“, až budete mít dobrý dosah na svou práci. Pokud si myslíte, že si zasloužíte mnohem víc než barterovou spolupráci, pak si prostě řekněte o zaplacení. Dokud si nezačnete říkat o zaplacení, je to pro vás velké „ne“. Značky se vám sice hned neozvou, ale budou přemýšlet o vaší hodnotě a o tom, co jim můžete vrátit. Vrátí se k vám a řeknou, že jsou otevřené placené spolupráci.
Jak vyjednávat a získávat placené spolupráce?
Jakmile začnete účtovat, měli byste vědět, jak vyjednávat. Značky budou vždy vyjednávat a žádat nižší náklady. Takže na to pamatujte a udržujte si vyšší cenu!
I vy jste místní podnik!
Existují značky, které se s námi spojují a ptají se: „Jsme místní podnik, takže můžete dělat barter?“. Než jim odpovíte, nezapomeňte, že i vy jste místní podnik!
Vše je řečeno, je jen na vás, co z toho chcete vytěžit!
Před několika měsíci Mike Johnson na Instagramu hovořil o tom, jak dostat zaplaceno. Několik bodů z jeho vstupů.
Mluvil jsem s Anjali, pekařkou za blogem bakesalotlady, pomohla mi s několika body, které sem přidám! Můžete ji také dohnat na Instagramu