Vědci zjistili jak získat více lajků na Instagramu 2024
Chcete více lajků na Instagramu? Marketingoví vědci objevili vzorec pro dokonalý obrázek.
“V praxi jsme zjistili, že pokud použijete vhodný filtr, můžete zvýšit počet lajků jakéhokoli obrázku přibližně o 3 %.
Chcete více lajků na Instagramu? Marketingoví vědci objevili vzorec pro dokonalý obrázek
Skupinu výzkumníků ze Severokarolínské státní univerzity však zajímalo, co by se stalo, kdyby ignorovali velikost počtu sledujících a chytré popisky a prostě zkoumali obrázky samotné: Mohli by uživatelé přilákat více lajků tím, že by se rozhodli nahrávat určité typy obrázků?
Aby se pokusili odpovědět na tuto otázku, napsali počítačový program, naskenovali 147 963 obrázků na Instagramu, vygenerovali skóre na základě 6 různých vizuálních kvalit, které podle předchozích studií vedou k vysoké angažovanosti uživatelů, a poté zohlednili matoucí proměnné (počet sledujících apod.). Jejich zjištění byla dnes zveřejněna v článku, který by mohl sloužit jako příručka pro vizuální vlastnosti obrázků, které jsou nutné k optimalizaci lajků na Instagramu.
Výsledky se rovnají jednomu z nejpečlivějších průzkumů obrázků na Instagramu, jaký byl kdy proveden. Název článku zní “Jednoduchost není klíčová: “Pochopení obrázků vytvořených firmou na sociálních sítích a lajkování spotřebiteli”. Výzkumníci se nakonec ustálili na dvou pravidlech jako jakési hlavní dvojici jin a jang: Obrázek je buď extrémně jednoduchý, nebo velmi složitý.
Těchto 6 konkrétních vlastností:
- Barevná složitost: V podstatě platí, že méně je více, získáte více lajků.
- Entropie jasu: Čím více jasu na obrázku, tím lépe!
- Počet jedinečných objektů: Než abyste na jednu fotografii nacpali mnoho různých věcí, je lepší snažit se o to, aby se na snímku nacházelo méně objektů.
- Hustota okrajů: U ideálního snímku bude dosaženo téměř dokonalé rovnováhy mezi hranami a nehranami na snímku. Představte si velkou vlajku před prosklenou budovou – nepomohou ani složité vzory, ani obří jednobarevné pozadí.
- Nepravidelnost uspořádání objektů: Vizuální nepořádek: Čím méně pravidelný je vizuální vzhled, tím lépe, obecně pro více lajků. Představte si cihlovou zeď oproti zdi s graffiti. Lajky může získat i extrémní jednoduchost.
- Asymetrie uspořádání objektů: Vlastnost, která je nejpříměji spojena s generováním více lajků? Kolik symetrie, vertikální i horizontální, obrázek obsahuje.
Naštěstí, píší autoři, návrháři rozšířené reality na Instagramu už tuto těžkou část práce dělají za vás: “V praxi jsme zjistili, že pokud použijete vhodný filtr, můžete zvýšit počet lajků jakéhokoli obrázku přibližně o 3 %. . . . A co víc, náš model naznačuje, že optimalizace složitosti funkce i designu by mohla zlepšit zapojení spotřebitelů asi o 19 %.”
Jejich cílem bylo vytvořit program a soubor dat, které by mohly být použity “pro rozhodování profesionálů v oblasti designu v marketingovém sektoru”, ale tým dodává, že zveřejňuje i surový kód samotného programu. “V tuto chvíli není v uživatelsky přívětivé podobě,” přiznává Bill Rand, výkonný ředitel školní iniciativy pro obchodní analýzu a spoluautor studie. “Ale jsem si jistý, že ti správní technicky zdatní lidé by z něj mohli vytvořit cenný nástroj pro průmysl.”
Mnoho podniků se vyhýbá placení za pozornost sociálních médií, protože se jim může zdát, že nezískají okamžitý prodej nebo výsledky. Sponzorované příspěvky však zvyšují povědomí a zapojení ideálního publika. Lidé často nenavštíví odkaz, když poprvé uvidí reklamu na Instagramu, ale navštíví profil. Ověří si, zda jste legitimní firma.
Jakmile navštíví váš profil, je pravděpodobnější, že při příští kampani uvidí více vašich reklam. Postupem času tak roste známost značky a vede k prodeji.
Propagované příspěvky se na Instagramu stávají normou a těší se velkému zájmu. Lidem se sponzorovaný příspěvek na Instagramu bude líbit stejně jako příspěvek ve feedu Instagramu. To znamená, že příležitost ke zviditelnění je v současné situaci obrovská.
Totéž platí pro placení za funkce s influencerem Instagramu. Využitím publika někoho jiného na Instagramu se můžete sladit s jeho značkou a zvýšit svou důvěru. Influenceři na Instagramu jsou často přehlíženým způsobem, jak si vybudovat publikum, a často vám zajistí zviditelnění, které se jinak těžko získává.