Jak získat více lajků na Instagramu (a proč na nich stále záleží)
Přestože se jedná o jednu z prvních metrik sociálních sítí, které ukazují výkonnost příspěvků, lajky na Instagramu jsou stále pro mnoho značek ukazatelem. Pro diváka jsou to nízké náklady: stačí dvakrát klepnout. A lajk na Instagramu se přibalí k obecným číslům angažovanosti.
I když je Instagram v testovací fázi odstraňování veřejných počtů lajků z příspěvků, tato metrika tu zůstane jako interní měření. Odstranění počtu lajků na Instagramu již bylo testováno v několika zemích, včetně Austrálie a Kanady, a k datu vydání tohoto článku byl test rozšířen i na USA. V tuto chvíli ještě nevíme, co se nakonec stane s veřejnými Líbí se mi na Instagramu, ale důležité pro značky a influencery je, že vaše analytika bude stále zobrazovat počty.
Níže uvádíme směsici tipů, které jsme sestavili, abyste mohli zvýšit počet lajků na Instagramu na jeden příspěvek. Vynechali jsme základy, jako je pořizování dobrých fotografií a konzistentnost, ale vždy je dobré na ně pamatovat. Tyto základy Instagramu pro firmy jsou základem vaší strategie, zatímco tyto tipy jsou vylepšováky, které vám pomohou vytěžit z vašeho obsahu maximum.
9 způsobů, jak získat více lajků na Instagramu
1. Inspirujte se jinými značkami a odvětvími
Odkud čerpáte inspiraci? Pokud sledujete pouze své odvětví nebo okruh svých přátel, nenajdete čerstvé nápady. Místo toho věnujte čas průzkumu a hledání inspirativních účtů, které můžete sledovat. Ať je to kombinace vašeho oboru, příbuzných odvětví a odvětví divoce mimo váš okruh. I když jejich zákaznická základna není stejná jako ta vaše, je pravděpodobné, že v jejich příspěvcích najdete nějakou inspiraci, kterou můžete extrapolovat pro svou vlastní strategii.
Společnost Williams Sonoma používá ilustrace ke zvýraznění některých tipů, které by jinak mohly být komplikované pomocí fotografie. Je to přehledné, snadno čitelné a navázané na svátky v pravý čas. Ačkoli tedy toto konkrétní téma nemusí být pro vaši značku relevantní, snadno si můžete všimnout, že použití ilustrací k pojednání o těžkém tématu je přínosné.
2. Spusťte soutěž založenou na lajcích
Jedny z nejpoutavějších obsahů na Instagramu se soustředí na prodeje a dárky. Lidé se rádi účastní soutěží, a čím jednodušší je do nich vstoupit, tím větší zapojení získáte.
Chcete-li spustit fotosoutěž založenou na lajkování, je třeba, aby jednou z podmínek účasti bylo, že se jim příspěvek musí líbit. Další dvě podmínky budou obvykle zahrnovat sledování účtu a označení jednoho nebo dvou přátel. Lajkování příspěvku pro vstup je tak nízká bariéra, že budete mít jistotu poměrně velkého zapojení.
V tomto příkladu společnost Soma zvýšila soutěžní sázku tím, že navázala spolupráci s další značkou a několika influencery z oblasti zdraví a wellness. Ze soutěže mají prospěch všichni, kteří se zviditelní díky své značce, a navíc získají podporu v podobě zvýšení počtu lajků na Instagramu.
3. Pracujte na strategii hashtagů
Jedním z nejjednodušších způsobů, jak se organicky zviditelnit, je využít hashtagy ve prospěch své značky. To neznamená spamovat každý příspěvek tagy #top, #amazing nebo #hair. Znamená to být selektivní v používání hashtagů, a to jak značkových, tak oborových. Když máte značkový hashtag, je snazší najít související obsah a influencery. Oborové hashtagy vám pomohou zjistit, co je ve vašem oboru trendy, a zajistí, že vám nic neunikne.
Strategie hashtagů společnosti Madewell u tohoto příspěvku je poměrně jednoduchá. Používá tři značkové hashtagy: dva vlastní a jeden od představované značky. Přidala také hashtag #collabs, aby se zařadila mezi ostatní příspěvky o spolupráci tamtéž. Všimněte si také, že hashtagů v titulku je minimum: je tam jen jeden. Zbývající tři hashtagy jsou přidány jako komentář, aby neodváděly pozornost od titulku.
4. Označte správné účty
Přiznejte si zásluhy tam, kde je třeba. Je-li to relevantní, označte na příspěvku a v popisku ty, se kterými spolupracujete. Například pokud jsou na fotografii významné produkty nebo lidé, označte je v příspěvku. Nezabere to moc času a tvůrcům to dodá kredit. Často tyto značky vedou k tomu, že se jim váš příspěvek líbí a komentují ho.
CB2 často přeposílá fotografie svých zákazníků nebo mluví o tom, kdo se podílel na stylizaci prostoru. V tomto konkrétním příspěvku označili designéry, produkt a místo konání. Pro společnost je označování designérů a prostor, které používají jejich výrobky, posílením loajality zákazníků a uznáním jejich práce. Je to výhodné pro všechny zúčastněné.
5. Požádejte o označení přítele
Už jste někdy viděli příspěvek na Instagramu, který byl tak zajímavý, že jste o něm okamžitě chtěli říct kamarádovi? Když se to stane, máte obvykle několik možností: zkopírovat odkaz a napsat mu ho, poslat mu ho přes DM nebo ho označit v komentáři. Pokud máte obsah, který je zajímavý nebo vtipný, požádat uživatele o označení přítele je snadný krok. Pravděpodobně se už stejně chystali někoho označit, takže je to jen další krok.
Tyto dva příklady se liší, ale přesto přinášejí stejné výsledky. Jeden je informativní, zatímco druhý je prostě hloupý. Oba však přímo vyzývají sledující, aby označili přítele. Výsledkem je spousta lajků a vysoká angažovanost.
6. Označte místo, kde se váš příspěvek nachází
Označení místa je důležité zejména pro cestovní a maloobchodní značky, protože zajistí, že se vaše fotografie objeví, když si lidé dané místo prohlédnou. Je to dostatečně snadné a nemělo by vám to zabrat více času při publikování.
Mnoho návštěvníků, kteří se na Instagramu stravují, jej také používá k vyhledávání nejlepších možností jídla a pití v restauraci. Po otevření označeného místa mohou snadno najít fotografie jídel, která chtějí vyzkoušet. Pokud je váš obsah dobrý, Likes na Instagramu budou přicházet organicky prostřednictvím označení místa.
Vogue Living v tomto příspěvku označil lokalitu města. Ti, kteří chtějí místo navštívit nebo se o něm dozvědět více, mohou prozkoumat všechny příspěvky v místě. Je také možné, že ostatní na tomto příspěvku přistanou, protože si Apulii prohlíželi jako potenciální místo pro dovolenou. Právě tito návštěvníci budou přidávat na oblíbenosti.
7. Vytvářejte stejně dobré popisky jako fotografie
Všichni už víme, že vynikající média jsou klíčem k vytvoření zaujatého publika. Ale co doprovodný popisek? Neupozorňujte na tuto část jako na zbytečnou nebo nejeďte se slovy na autopilota. Se správným tónem a hlasem mohou být vaše popisky stejně poutavé jako vaše fotografie.
Rozvíjet dobré popisky jako prioritu znamená vytvořit u publika očekávání. Budou se těšit na popisky k dalším příspěvkům a stráví s vašimi příspěvky více času. Psaní poutavých popisků je dovednost, kterou lze časem rozvíjet.
Časopis The New Yorker je známý svými slovy a fotografiemi a jeho účet na Instagramu v tomto ohledu neselhává. Díky správnému úryvku z článku je čtenář vtažen do příběhu a chce se o dítěti na fotografii dozvědět víc.
8. Vycházejte z nějakého memu nebo trendu
Při strategickém použití memy a trendy v příspěvcích stále přinášejí poutavé výsledky. Na Instagramu existují celé meme účty věnované tématům a tématům. Chcete-li je začlenit do svého vlastního účtu, musíte se nejprve ujistit, že pro to máte vhodné publikum. To znamená, že se orientují v popkultuře a jsou na internetu dostatečně často na to, aby rozpoznali meme, když ho uvidí. Pro některé značky, kterým tento typ humoru nesedí, by mohl být mem spíše odcizující než užitečný, takže než se pustíte do něčeho jen proto, že je to trendy nebo virální, ujistěte se, že jste naladěni na své publikum.
Letiště DFW zveřejnilo tento mem mezi fotografiemi letadel. Je velmi specifický pro jejich účet a je vtipný pro ty, kteří memu rozumí. Má v sobě také tu správnou dávku geekovství.
9. Míchejte typy obsahu na Instagramu
Se zavedením Příběhů se rozšířily typy obsahu Instagramu. S tím možná souvisí i to, že přibližně ve stejné době klesla angažovanost příspěvků ve feedu. Obecně je však angažovanost mezi typy obsahu prostě více rozložená. Metrika nyní zahrnuje zobrazení videí, lajky příspěvků a dokonce i odpovědi ve Story.
Pro vás to znamená, že byste měli využívat různé typy a křížem je propagovat, když to jde.
Příběh Trader Joe’s udělal jeden příspěvek na svém nejnovějším příspěvku ve feedu. Je to běžná taktika, jak zaujmout ty, kteří sledují Příběhy více, a přivést je tak k feedu. Pokud uživatele zaujmete, kliknou na váš příspěvek a dají mu like.
Získejte větší angažovanost na Instagramu
Cítíte se jistí ve své strategii, jak získat více lajků? Pokračujte v budování své přítomnosti s těmito základními průvodci marketingem nejen na Instagramu:
10 tipů jak rychle získat sledující na Instagramu
Jak si koupit sledující na IG?
Jak používat TikTok: Průvodce krok za krokem
Jak si koupit followers na TikToku?
Jak organicky zvýšit počet lajků na Instagramu
Existuje mnoho způsobů, jak zvýšit počet lajků u svých příspěvků na Instagramu, i když veřejná metrika může být brzy skrytá. Od přidání značky místa až po vyzkoušení meme – mít více Líbí se mi na Instagramu je jen jeden malý způsob, jak pomoci své značce zviditelnit se na platformě.
Abyste zajistili, že maximalizujete potenciál svého příspěvku, použijte nativní analytiku Instagramu a najděte pro vás čas na míru nebo jako výchozí bod použijte doporučené časy, jako je tabulka níže.
Vyzbrojeni těmito tipy pro zvýšení počtu lajků na Instagramu, budete na cestě k většímu úspěchu v zapojení na Instagramu. Napište nám na @SproutSocial a podělte se s námi o to, jaké strategie se vám osvědčily.
1 komentář