Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v roce 2024 [Kompletní průvodce]

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v roce 2024 [Kompletní průvodce]

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v roce 2024 [Kompletní průvodce]

Analyzovali jsme více než 30 000 příspěvků na Instagramu od firem všech velikostí, abychom našli absolutně nejlepší časy pro publikování na Instagramu v roce 2024.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v roce 2024 [Kompletní průvodce]
Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v roce 2024 [Kompletní průvodce]

Kdy je nejlepší čas na zveřejnění příspěvku na Instagramu, abyste si byli jisti, že příspěvek uvidí?

A co nejlepší den v týdnu, abyste získali nejvíce lajků? Nejvíce komentářů?

Prošli jsme čísla a zjistili univerzální nejlepší časy pro zveřejňování příspěvků na Instagramu. Samozřejmě, že všechny firmy a všechna publika se liší, takže vám také pomůžeme vypočítat jedinečné nejlepší časy pro zveřejňování příspěvků vaší značky.

Obsah

  • Existuje nejlepší čas pro publikování na Instagramu?
  • Celkově nejlepší čas pro publikování na Instagramu pro získání lajků, komentářů a sdílení
  • Nejlepší čas pro zveřejňování přetáček na Instagramu
  • Jak jsme zjistili nejlepší časy pro zveřejňování na Instagramu pro náš účet
  • Tipy, jak najít nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v současnosti

Existuje nejlepší čas pro publikování na Instagramu?

Každá značka má pro publikování na Instagramu trochu jiné sladké místo. To proto, že každá značka na sociálních sítích oslovuje jedinečné publikum s unikátními vzorci chování.

Ale nevzdávejte se naděje! Existují určité osvědčené postupy, kterými se mohou obchodníci na sociálních sítích řídit, aby dosáhli skvělých výsledků ve všech oblastech.

Algoritmus Instagramu upřednostňuje aktuálnost, takže zveřejňování příspěvků v době, kdy jsou vaši sledující online, je klíčové. To znamená, že pokud je vše ostatní stejné, novější příspěvek se v newsfeedu zobrazí výše než starší.

Recence je upřímně řečeno jednou z nejrychlejších a nejsnadnějších výher, pokud jde o optimalizaci příspěvku pro úspěch. (I když pokud vás to zajímá, máme spoustu dalších tipů, jak získat zdarma lajky na Instagramu).

Kromě toho je ale také důležité, abyste si ujasnili cíle své marketingové strategie na Instagramu. Máte konkrétní cíle týkající se budování povědomí, vyššího zapojení nebo zvýšení návštěvnosti? Jak pro vás vypadá úspěch a kdy ho vaše příspěvky v minulosti dosáhly? Vaše minulá vítězství jsou klíčovým vodítkem pro to, kdy byste měli celkově publikovat.

Celkově nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu pro získání lajků, komentářů a sdílení

Abychom zjistili tyto výsledky, analyzovali jsme data z více než 30 000 příspěvků na Instagramu od firem všech velikostí. Poté jsme se poradili s naším vlastním sociálním týmem o poznatcích získaných z publikování příspěvků pro publikum čítající 170 tisíc sledujících.

(Buben, prosím…)

Univerzální nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu je ve středu v 11 hodin dopoledne.

Chart: Best times to post on Instagram 2022
Graf: Nejlepší časy pro zveřejňování příspěvků na Instagramu 2022

Zjistili jsme, že uživatelé Instagramu nejčastěji interagují s obsahem v pracovní době uprostřed dne a uprostřed týdne. A to dává smysl – je to ideální doba na to, abyste si odpočinuli od práce nebo školy a trochu si zascrollovali. (A lajkovat. A komentovat.)

Víkendy jsou obvykle nejhoršími dny pro zveřejňování příspěvků a nebývají příliš angažované. Máme podezření, že je to proto, že lidé jsou venku a v reálném světě, místo aby projížděli Instagram.

Plánujete zveřejňovat příspěvky častěji než jednou týdně? Zde je rozpis nejlepších časů pro zveřejňování na Instagramu pro jednotlivé dny v týdnu.

(A nezapomeňte: níže uvedené nejlepší časy jsou zaznamenány v americkém tichomořském čase, což pro Česko či Slovensko moc nemění. Lidé u nás jsou aktivní v podobný čas).

  • Den v týdnu Čas
  • Pondělí 12:00 hod.
  • Úterý 9:00 hod.
  • Středa 11:00 hod.
  • Čtvrtek 11:00
  • Pátek 14:00 hod.
  • Sobota 9:00
  • Neděle 19:00

Pokud na Instagramu teprve začínáte a nemáte k dispozici mnoho dat z minulosti nebo poznatků o publiku, zkuste publikovat v těchto špičkových časech.

Jakmile váš účet poroste, doporučujeme upravit plán zveřejňování tak, aby odpovídal konkrétním vzorcům aktivity vašeho publika.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v pondělí

Nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v pondělí je 12:00 hodin. Zdá se, že většina instagramistů může chtít začít týden v práci silně. V době oběda už hledají na svých instagramových kanálech odpočinek.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v úterý

Nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v úterý je 9:00 hodin. Zapojení je silné i dříve ráno, mezi 8. a 10. hodinou, ale vrcholí kolem 9:00.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu ve středu

Nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu ve středu je 11:00. Středa je také dnem, kdy se zdá, že účty mají celkově nejvyšší zapojení.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu ve čtvrtek

Nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu ve čtvrtek je 12:00. Obecně platí, že úsek od 11:00 do 14:00 je vhodný pro vysokou angažovanost v kterýkoli všední den.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v pátek

14:00 je nejlepší čas pro publikování na Instagramu v pátek. Páteční angažovanost je konzistentní během celého dopoledne a polední přestávky, tedy od 7:00 do 14:00.

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v sobotu

9:00 je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v sobotu. Zachyťte tyto oční bulvy dříve, než se lidé pustí do svých offline víkendových plánů!

Nejlepší čas pro publikování na Instagramu v neděli

Nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v neděli je 19:00. Angažovanost v neděli je poměrně konzistentní po celé odpoledne a večer. Od 12:00 do 20:00 hodin zůstává stabilní.

Nejlepší čas pro zveřejňování reels na Instagramu

Pokud chcete zvýšit počet svých sledujících na Instagramu a angažovanost, je zveřejňování Reels v kteroukoli denní dobu bezproblémové. Naše data ukazují, že Reels mohou získat až o 300 % větší zapojení než běžná videa na Instagramu.

Jak jsme zjistili nejlepší časy pro zveřejňování příspěvků na Instagramu pro náš účet

Zde je návod, jak jsme postupovali při hledání ideálních časů pro publikování na Instagramu v aplikaci Hootsuite.

(Psstt: Pokud se vám nechce číst, můžete se podívat na naše video, kde najdete odpověď a tipy!)

Brayden Cohen, stratég sociálního marketingu a propagace zaměstnanců společnosti Hootsuite, nám řekl:

“Obvykle rádi zveřejňujeme příspěvky brzy ráno a uprostřed odpoledne. V případě Instagramu to znamená, že se snažíme publikovat kdykoli mezi 8:00 a 12:00 PST nebo 16:00 a 17:00 PST ve všední dny.”

Našim příspěvkům na Instagramu – pro severoamerické B2B publikum Hootsuite – se nejlépe daří, když se trefíme do časného rána nebo do doby oběda pro naše publikum v pacifickém časovém pásmu a do doby, kdy sedíme v práci nebo se odhlašujeme ve východním časovém pásmu.

(Nezapomeňte, že to je jen to, co funguje u nás. Hlavní čas pro podniky v různých odvětvích a různých časových pásmech může být velmi odlišný).

Pomocí heatmapy aktivity poskytované v nástroji Hootsuite Analytics lze snadno zjistit, kdy je publikum na Instagramu online:

Hootsuite Analytics followers online activity heatmap

Cohen a tým sociálních služeb také používají nástroje v aplikaci Hootsuite Impact ke kontrole výkonnosti příspěvků. “Data, která tam jsou, nám říkají, zda se máme nadále zaměřovat na stejnou strategii, nebo něco změnit do budoucna.”

Celkově Cohen říká, že rozhodování o tom, kdy publikovat na Instagramu, probíhá přibližně takto:

“Jako vůdčí hvězdu používáme minulý výkon a jako druhý názor pak přezkoumáváme, kdy je publikum online. Pokud ani poté náš obsah nemá dobrou výkonnost, vyzkoušíme různé časy, abychom zjistili, zda se tím výkonnost příspěvku změní.”

Nakonec by měl být kalendář obsahu na Instagramu založen na datech stejně jako zbytek vaší marketingové strategie.

A protože záleží i na širších souvislostech, zde je několik klíčových statistik, srovnávacích ukazatelů a demografických údajů o Instagramu, které vám pomohou při tvorbě strategie:

  • Podniky zveřejňují příspěvky na svých kanálech v průměru 1× denně.
  • Průměrná míra zapojení příspěvku z firemního účtu je 0,96 %.
  • Lidé stráví na Instagramu každý den zhruba 30 minut
  • Každá návštěva platformy trvá přibližně 6 minut a 35 sekund
  • 63 % amerických uživatelů kontroluje Instagram alespoň jednou denně
  • 42 % amerických uživatelů kontroluje Instagram několikrát denně

Tipy, jak dnes najít nejlepší čas pro publikování na Instagramu

Prohlédněte si své nejúspěšnější příspěvky

Nejprve zvažte, o jaký výkon usilujete: o povědomí o značce nebo o zapojení. Váš přístup k plánování příspěvků na Instagramu se může lišit v závislosti na vašich cílech.

Které z vašich příspěvků si v minulosti vysloužily vysoký počet zobrazení? Kdy jste je zveřejnili? A liší se tyto příspěvky od těch, které získávají lajky? Co vám tato čísla říkají o vašem nejzajímavějším obsahu?

Vaše poznatky a analytika Instagramu jsou zde nejlepším zdrojem pravdy. Ne všechny analytické nástroje se však rodí stejně. Některé nástroje pro správu sociálních médií vám mohou pomoci vyhnout se těžkému chroupání dat.

Hootsuite Best Time to Publish feature
Funkce Hootsuite Nejlepší čas publikování

Zjistěte, kdy je vaše publikum nejaktivnější online

Dále se podívejte na své analýzy a zjistěte, kdy vaši sledující procházejí svůj kanál.

Jako marketéři potřebujeme znát své publikum. Pokud se na Instagramu zaměřujete na fanoušky vysokoškolských sportů, jejich používání sociálních sítí se může výrazně lišit od používání sociálních sítí manažery v oblasti technologií, kteří se probouzejí ve čtyři hodiny ráno.

online followers hourly analytics
Hodinová analýza online sledujících

Funkce Hootsuite Best Time to Publish tyto informace automaticky rozdělí do heatmapy (viz výše). Pomůže vám také experimentovat tím, že předpoví konkrétní časové úseky, kdy jsou vaši sledující na Instagramu online.

Pokud chcete otestovat nové taktiky, navrhne vám také vhodné časové úseky, které jste v posledních 30 dnech nevyužili.

Zvažte, kdy zveřejňují příspěvky vaši konkurenti

V závislosti na vašem oboru mohou vaši konkurenti provádět některé stejné výpočty a experimenty jako vy. Social listening (nebo dokonce kompletní analýza sociálních sítí konkurence) vám pomůže sledovat, co funguje u ostatních.

Tip pro profesionály: Mnoho značek zveřejňuje příspěvky v hodinových intervalech. Vyhněte se konkurenci tím, že budete publikovat několik minut před nebo po :00.

Vytvořit: V rámci svého projektu se můžete zaměřit na to, abyste si vytvořili vlastní sociální síť, která by vám pomohla v případě, že byste chtěli, aby se vaše sociální síť stala součástí vašeho webu. Plánujte. Publikujte. Zapojte se. Měření. Vyhrajte.

Publikujte v časovém pásmu svého publika

Pokud máte globální publikum nebo sídlíte mimo “obvyklá” časová pásma, může se ukázat, že váš hlavní čas pro publikování je ve tři hodiny ráno.

Místo nastavování nějakých opravdu krutých budíků můžeme doporučit automatizaci vašich příspěvků na Instagramu? Plánovač Instagramu vám pomůže zajistit, aby se vaše příspěvky objevovaly ve správný čas, den co den.

Zde je stručný přehled toho, jak plánovat příspěvky pomocí funkce plánování Instagramu aplikace Hootsuite:

https://www.youtube.com/watch?v=2KYUjVP28Mg&ab_channel=Hootsuite

Sledovat a upravovat

Ano, optimalizace příspěvků na Instagramu pro úspěch vyžaduje spoustu práce – je to mnohem víc než jen výběr správného filtru.

Ale věnovat čas kontrole čísel je ve skutečnosti jeden z nejjednodušších způsobů, jak zlepšit svůj dosah. (Každopádně jednodušší než zvyšování úrovně vašich videografických nebo spisovatelských dovedností. I když i to bychom doporučovali!)

Podle Braydena Cohena z týmu Hootsuite pro Instagram: “Týdně se díváme na naše nejúspěšnější příspěvky, abychom zjistili, jestli existují nějaké poznatky, které nám pomohou přepracovat naši strategii sociálních médií nebo kadenci zveřejňování. Obecně však měníme časy zveřejňování příspěvků pouze jednou za čtvrt roku, pokud vůbec.”

Cohen poznamenal, že například v souvislosti s vlivem pandemie na pracovní rozvrhy v roce 2020 strávilo mnoho lidí méně času dojížděním do práce nebo tradiční polední přestávkou. V důsledku toho začalo B2B publikum trávit více času na svých telefonech a používání Instagramu se začalo rozkládat do celého dne.

Svět se mění a návyky publika se mění s ním. Nastavte si v kalendáři připomínku, abyste pravidelně kontrolovali své výsledky a prováděli úpravy.

Ukazujte se dlouhodobě a konzistentně

Abyste mohli plně využít všech těchto poznatků o svém cílovém publiku, je důležité, abyste zveřejňovali příspěvky systematicky. Jistě, možná nezaznamenáte závratný nárůst jen díky tomu, že sem tam zveřejníte příspěvek o několik hodin dříve než obvykle. Ale jak ukazují naše data, na načasování příspěvků na Instagramu záleží a důsledné plánování časem pohne s výsledkem.

Když si vaše publikum zvykne na to, že se vaše značka objevuje v jejich feedu, váš obsah se jim líbí a zapojují se do něj. Udržování vaší přítomnosti na Instagramu pomáhá budovat důvěryhodnost, důvěru a smysluplnější vztahy s vaším publikem.

Nakonec, když máte autentické spojení se svým publikem, algoritmus Instagramu si toho všimne, a tak se zvýší i vaše výsledky.

Spravujte svou přítomnost na Instagramu společně s ostatními sociálními kanály a ušetřete čas pomocí aplikace Hootsuite. Z jediného ovládacího panelu můžete plánovat a publikovat příspěvky, zapojovat publikum a měřit výkon. Vyzkoušejte si ji zdarma ještě dnes.

Mohlo vy Vás zajímat:

Instagram reels v roce 2023: Jednoduchý průvodce pro firmy

JAK ZÍSKAT VÍCE LAJKŮ NA INSTAGRAMU v roce 2023 (stále na nich záleží)

Jak získat více lajků na Instagramu (a proč na nich stále záleží)

Co je důležitější TikTok Likes nebo Followers?

Jak používat TikTok: Průvodce krok za krokem

Jak vydělávat na Instagramu

Jak používat Instagram pro své podnikání

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *