Věděli jste, že TikTok je nejpoutavější aplikací sociálních médií s průměrnou dobou sezení uživatele téměř 11 minut? A teď k tomu přidejte ohromujících 1,2 miliardy uživatelů měsíčně.

Abychom uvedli na pravou míru, TikTok dominuje na poli sociálních médií a stává se zlatým dolem krátkého, snackového obsahu. To sice zní vzrušujícím způsobem – ale jak můžete začít?
Jak používat TikTok: Průvodce krok za krokem
Zde je hrstka kroků – s fotografiemi -, které vás provedou nastavením vašeho profilu, natočením prvního videa, přidáním speciálních efektů a využitím výzev nebo duetů k navázání kontaktu s ostatními uživateli.
Jak používat TikTok
- Stáhněte si aplikaci a zaregistrujte se.
- Nastavte si profil.
- Prohlédněte si svůj videokanál.
- Lajkujte, komentujte nebo sdílejte videa, která se vám líbí.
- Vyhledávejte videa.
- Uspořádejte si uložená videa pomocí Sbírek.
- Sledujte uživatele.
- Sdílejte svůj TikTok pomocí TikCode.
- Nastavte si záběr a vyberte si speciální efekty.
- Nahrajte video.
- Proveďte konečné úpravy a přidejte k videu titulek.
- Duet s ostatními uživateli.
- Zúčastněte se výzvy.
- Nastavení účtu
Vytvořte Váš profil
1. Stáhněte si aplikaci a zaregistrujte se.
Přejděte do obchodu App Store nebo Google Play a stáhněte si aplikaci TikTok. Když ji otevřete, TikTok umožňuje poměrně snadnou registraci. Můžete provést okamžitou registraci pomocí Facebooku, Gmailu nebo Twitteru nebo přidat standardní uživatelské jméno a heslo, pokud nechcete mít žádný z těchto účtů připojený.
2. Nastavte si svůj profil.
Jakmile se přihlásíte, okamžitě se vám zobrazí kanál s videi. Ve třetím kroku vám ukážu, jak to funguje. Nejprve však klepněte na ikonu v pravém dolním rohu, která vypadá jako obrys osoby, a zobrazte a upravte svůj profil.
.jpg?width=500&name=tiktokprofile%20(1).jpg)
Po vstupu do profilu klepněte na tlačítko Upravit profil a poté vyberte profilovou fotografii nebo video. Měli byste také přidat své uživatelské jméno a biografické údaje. Pokud se chcete pochlubit svými dalšími profily na sociálních sítích, můžete propojit své stránky na Youtube a Instagramu. Pokud jste firma, může to být užitečný způsob, jak propagovat své další vizuální platformy.
Jak najít videa a zapojit se na TikToku
. Zobrazte si svůj feed.
Nyní, když jste nastavili svůj profil, klepněte zpět na kartu Domů a zobrazte svůj videokanál.
.jpg?width=300&name=feedtiktok%20(1).jpg)
Představte si tento kanál podobně jako kanál Twitteru, kde je však hlavním obsahem video. Pokud ještě nemáte žádné sledující, aplikace vám bude posílat náhodná trendová videa. Jakmile začnete sledovat více lidí a komunikovat s nimi, váš feed se začne více přizpůsobovat vašim zájmům.
4. Lajkujte, komentujte nebo sdílejte videa, která se vám líbí.
Když najdete video, které se vám líbí, můžete klepnout na srdíčko, aby se vám líbilo, nebo na řečovou bublinu, abyste ho okomentovali. Chcete-li video sdílet, stiskněte znaménko vpřed pod symbolem komentáře a zobrazí se možnosti sdílení. Všechny tyto symboly se nacházejí na pravé straně videa.
.jpg?width=300&name=likecommenttiktok%20(1).jpg)
Pokud se vám video opravdu líbí a chcete se podívat, zda má uživatel další příspěvky, které se vám budou líbit, přejetím doleva přepnete na jeho profil.

5. Vyhledávání videí.
Klepnutím na druhou kartu nebo lupu vstupte do vyhledávací oblasti aplikace. Na této kartě můžete buď vyhledávat účty nebo videa, nebo se můžete pod vyhledávací lištou podívat na videa podle trendového tématu.

6. Uspořádejte si uložená videa pomocí funkce Sbírky
Jakmile začnete „lajkovat“ videa, můžete je znovu sledovat na kartě Uložená. Ale pozor: karta Uložené může být rychle nepřehledná. Naštěstí můžete svá oblíbená videa uspořádat do kategorií – nebo jak se jim na TikToku říká, do Sbírek.

Do Sbírek se dostanete kliknutím na ikonu záložky pod ikonou komentáře. Poté stiskněte tlačítko „+ Vytvořit novou sbírku“ a přidejte sbírku. Uložené příspěvky můžete kategorizovat podle tématu (např. fitness, recepty, videa se psy), estetického hlediska nebo jakéhokoli jiného členění. Kromě toho můžete vytvořit sbírku svých oblíbených zvuků, efektů a hashtagů.
7. Sledujte uživatele.
Pokud chcete držet krok s tvůrci skvělých videí, můžete je sledovat stisknutím ikony, která obsahuje jejich profilový obrázek a znaménko plus.
Pokud již znáte účet TikTok nebo osobu, kterou chcete sledovat, můžete ji vyhledat ve vyhledávacím řádku a poté stisknout filtr „Uživatelé“.
8. Sdílejte svůj TikTok pomocí kódu TikCode.
Nyní, když máte TikTok, je čas jej sdílet široko daleko. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak to udělat, je použít TikCode. TikCode je QR kód jedinečný pro váš profil, který mohou ostatní naskenovat a rychle se tak dostat k vašemu profilu. Je to ideální možnost, pokud osobně narazíte na přítele, který si vás chce přidat.

Chcete-li najít svůj vlastní TikCode, přejděte na svůj profil a vstupte do možností nastavení. Poté klikněte na možnost QR kód. Tím se otevře váš jedinečný kód.
Jak zveřejňovat příspěvky na TikToku
9. Nastavte záběr a vyberte speciální efekty.
Klepnutím na prostřední kartu přejděte do režimu fotoaparátu. Chcete-li fotoaparát natočit správným směrem, klepněte na ikonu Překlopit v pravém horním rohu. Na pravé straně obrazovky uvidíte také ikony pro následující funkce:
- Rychlost: Umožňuje nahrávat video zpomaleně nebo zrychleně.
- Beauty: Filtr, který dokáže skrýt vady a vyhladit pleť.
- Filtry: Slouží k úpravě vzhledu, abyste si mohli prohlédnout, jak vypadá: Umožňuje změnit barevný filtr fotoaparátu.
- Časovač: Umožňuje nastavit automatické odpočítávání záznamu, pokud chcete natáčet bez použití rukou.
- Blesk

Zvuky a efekty
V horní části uprostřed obrazovky fotoaparátu se také zobrazí hudební poznámky, vedle kterých je uvedeno „Přidat zvuk“. Klepněte na ně a vyberte hudební překryv nebo zvukový efekt, se kterým chcete pracovat.

V dolní části fotoaparátu uvidíte vpravo také ikonu Efekty a vlevo tlačítko pro nahrávání – pro případ, že chcete nahrávat svá videa mimo aplikaci.
Když klepnete na tlačítko Efekty, zobrazí se obrovská řada filtrů rozšířené reality a dalších speciálních efektů, které mohou zvětšit váš obličej nebo vaše okolí. Můžete si zde také vybrat filtr ve stylu překrytí videa.

V černém pruhu pod fotoaparátem můžete nastavit časový limit videa nebo klepnutím na Šablona fotografie vytvořit místo videa slideshow fotografií.

10. Nahrávání videa: Nahrávejte video, které chcete.
Jakmile jste připraveni, stiskněte a podržte červené tlačítko nahrávání. Video můžete nahrát buď celé najednou, nebo po částech.

Pokud chcete do každého videa vměstnat různé záběry nebo ho nahrávat po částech, jednoduše podržte tlačítko nahrávání pro každý segment, pak ho pusťte a znovu ho stiskněte a podržte, až budete připraveni na další záběr.
Nechcete držet tlačítko nahrávání po celou dobu? Než vstoupíte do režimu nahrávání, můžete také použít časovač, abyste měli dostatek času na podepření telefonu a pózování před ním, než se začne automaticky nahrávat.

11. Proveďte závěrečné úpravy a přidejte k videu titulek.
Po dokončení nahrávání videa budete moci ještě přidat hudební překryv, filtry a další základní speciální efekty. Na video můžete také přidávat nálepky a textové překryvy.

Až budete hotovi, stiskněte tlačítko Další. Budete přesměrováni na stránku podobnou stránce příspěvku na Instagramu, kde můžete přidat titulek, příslušné hashtagy a úchyty účtů ostatních uživatelů. Můžete také nastavit soukromí videa, zapnout nebo vypnout komentáře a povolit duety nebo reakce.

Pokud ještě nejste připraveni zveřejnit příspěvek, stačí stisknout tlačítko Koncepty v levém dolním rohu a uložit jej na později.
12. Duet s ostatními uživateli.
Vidíte hudební příspěvek, který se vám líbí? Chcete se připojit k osobě, která ho vytvořila? TikTok vám umožňuje odpovědět videem Duet. Chcete-li použít tuto bývalou funkci Musical.ly, najděte video, se kterým chcete duetovat, stiskněte tlačítko Sdílet, aby se zobrazily možnosti sdílení, a poté stiskněte možnost Duet na spodním řádku uprostřed.

Vedle videa se zobrazí obrazovka vašeho fotoaparátu. Odtud můžete stisknout tlačítko nahrávání a zpívat spolu s hudbou, tančit nebo dělat cokoli chcete.

Abychom vám ukázali, jak vypadá hotový produkt, uvádíme jeden skvělý příklad
@g.westtt #duet with @jervoelz90 ♬ original sound – tarynlovebae183
Pokud vytvoříte příspěvek a nechcete, aby s vámi někdo duetoval, můžete na stránce s příspěvkem před zveřejněním klepnout na tlačítko „Duet/React Off“.
13. Zúčastněte se výzvy.
Stejně jako na jiných platformách sociálních médií se občas objeví videa s hashtagy pro „výzvy“. Výzva je, když videopříspěvek, společnost nebo osoba vyzve uživatele, aby se natočili, jak dělají něco zvláštního – například jak bez rukou obracejí víko misky Chipotle s sebou. Účastníci se pak při této činnosti natočí a v popisku příspěvku uvedou název výzvy.
Ve výzvě TikTok obvykle nejsou žádní vítězové, ale její hashtagování vám může pomoci získat více sledujících nebo zobrazení, protože vás lidé najdou při vyhledávání hashtagu.
Pro rychlou představu, co účast na výzvě obnáší, uvádíme video, na kterém někdo plní výše zmíněnou výzvu #ChipotleLidFlip:
@gilmhercroes I Love @chipotle ? I challenge you to try the #chipotlelidflip , can you do it?? #ad ♬ Flip – Future
Několik zajímavostí z TikToku
Až budete vymýšlet nebo natáčet svá první videa, zde je několik tipů, které vám pomohou vytvořit jedinečné a poutavé příspěvky:
- Bavte se speciálními efekty. Existuje spousta způsobů, jak video ozvláštnit, a diváci na TikToku to očekávají. Proto si s nimi hrajte a experimentujte.
- Přijměte hudbu. Většina videí na platformě má v pozadí nějaký typ písně nebo zvukový efekt.
- Natočte několik videí s více záběry. Díky tomu bude působit zajímavěji a aktivněji.
- Nebojte se ukázat odlehčenou stránku nebo smysl pro humor. Lidé se na tuto platformu chodí bavit.
- Používejte módní hashtagy a vyzkoušejte video s výzvou. Do titulku příspěvku pak uveďte příslušné hashtagy, aby se vaše video zobrazilo, když ho lidé budou vyhledávat.
- Podívejte se, co dělají ostatní značky. I když vaše společnost ještě nemusí skočit na TikTok, videa zveřejněná jinými značkami by mohla inspirovat některé nápady pro vaši vlastní strategii.
Ano, TikTok se nyní může zdát jako nová, experimentální platforma, ale později může být skvělým nástrojem pro zapojení a šíření povědomí o vašem mladším publiku.