Jak používat karusely na Instagramu vzhledem k marketingu
Karusely na Instagramu vykazují míru zapojení 1,92 % (ještě vyšší, pokud je použito všech 10 snímků) ve srovnání s mírou zapojení 1,74 % u obrázků a 1,45 % u videí. Stejná studie však zjistila, že karusely zabírají pouze 19 % veškerého obsahu zveřejněného na webu.

Vaše značka by se měla snažit vytvářet nejpoutavější typ obsahu pro každou platformu, a na Instagramu jsou to karusely.
V průběhu tohoto článku se ponoříme do toho, co přesně karusel na Instagramu je, jak ho vytvořit, a probereme 10 různých způsobů, jak můžete karusely ve svém marketingu využít.
Jak používat karusely na Instagramu vzhledem k marketingu
- Co je to Instagram karusel?
- Jak vytvořit karusel Instagramu
- 15 způsobů, jak využít kolotoče Instagramu k zapojení publika
- Sdílejte vzdělávací zajímavosti
- Zapojte se do trendového memu
- Prezentujte obsah vytvořený uživateli
- Vyprávějte příběh
- Ukázat různé verze produktu
- Vytvoření značkové grafiky
- Podpora prodeje
Co je to Instagram karusel?
Karusel na Instagramu je příspěvek s více fotografiemi. Uživatelé mohou do jednoho příspěvku na Instagramu přidat až 10 obrázků a vytvořit tak posuvník, který diváci posouvají ze strany na stranu, aby si mohli prohlédnout všechny obrázky.
Zde je příklad karuselu na Instagramu:
V mobilním telefonu se jednoduše přejetím doleva dostanete na další fotografii nebo se přejetím doprava vrátíte zpět. Na počítači jsou šipky další a zpět, které uživatelům umožňují přecházet z fotografie na fotografii.
Při prohlížení něčího kanálu je kolotoč Instagramu označen ikonou naskládané vrstvy v pravém horním rohu.
V příkladu níže vidíme ikony označující příspěvek s možností nakupování, Naviják, respektive karusel.

Proč používat karusely na Instagramu?
Již jsme hovořili o tom, že karusely na Instagramu mohou pomoci generovat ještě větší zapojení než jiné typy příspěvků na Instagramu. Mezi další klíčové výhody však patří:
- V jednom příspěvku můžete sdílet ještě více informací.
- Můžete propagovat celou produktovou řadu najednou
- S kolotočovými obrázky můžete pracovat kreativně.
- Můžete kombinovat fotografie a videa do jednoho karuselu
Ještě více důvodů, proč mohou být karusely na Instagramu skvělým typem obsahu, uvidíte, když vám níže ukážeme všechny různé způsoby, jak můžete tuto funkci využít.
Jak vytvořit karusel na Instagramu?
Vytvoření kolotočového příspěvku na Instagramu je jednoduché. Postupujte podle těchto kroků a začněte.
- Klepněte na ikonu + v horní části kanálu Instagram.
- Klepněte na ikonu kolotoče (dvě na sobě položené vrstvy) v horní části role fotoaparátu.
- Vyberte až 10 obrázků, které chcete do kolotoče přidat. Snažte se je klepnout v pořadí, v jakém je chcete zobrazit. Poté klepněte na možnost Další.
- Pokud chcete, přidejte ke každému z nich filtry. Obrázky můžete také přeskládat tak, že podržíte obrázek a přetáhnete jej na nové místo v sestavě pro případ, že jste je vybrali v jiném pořadí. Poté klepněte na tlačítko Další.
- Napište titulek, označte osoby a/nebo produkty nebo jakékoli další informace, které chcete k příspěvku přidat.
- Klepnutím na možnost Sdílet publikujte svůj nový příspěvek v kolotoči.
15 způsobů jak využít karusely na Instagramu k zapojení publika
1. Sdílení vzdělávacích zajímavostí
Společnost Teachable použila svůj kolotoč na Instagramu k vytvoření grafiky s výukovými tipy pro své cílové publikum. Vzhledem k tomu, že Teachable je platforma pro pořádání a prodej online kurzů, její uživatelé samozřejmě hledají způsoby, jak zvýšit prodej v tomto prázdninovém období.
Zvažte, jaké tipy by vaše firma mohla sdílet se svým publikem. Tipy, jak používat váš produkt, vzdělávací informace o vašem oboru a důležité údaje nebo statistiky jsou skvělými nápady pro tento příklad kolotoče.
2. Účast na trendovém memu
Memy rychle přicházejí a odcházejí z módy, takže pokud chcete mít šanci se jich zúčastnit, je důležité držet krok s trendy. Metoda použila meme „they’re a 10“ ve formátu kolotoče, takže mohla vytvořit více grafik s použitím stejného meme a zároveň je konsolidovat do jednoho příspěvku.
Příklad, který jsme si ukázali na začátku tohoto článku od společnosti Shopify, je další verzí tohoto karuselového nápadu a využívá kdysi populární meme „Malá slečna“. Věnujte pozornost trendovým memům na Instagramu, Twitteru a TikToku, abyste na ně mohli naskočit a udržet svůj obsah relevantní.
3. Prezentace obsahu vytvořeného uživateli
Pokud jste uspořádali soutěž nebo jste shromáždili podobné fotografie či grafiku s obsahem vytvořeným uživateli, sestavte z nich kolotoč. To se dokonale osvědčilo společnosti Canva, která sdílela fotografie ze své soutěže o nejlepší design.
Můžete to také použít k prezentaci různých způsobů použití produktu nebo různých lidí, kteří nosí určitý kus oblečení. Výrobek pomáhá spojit fotografie dohromady a vytváří mnohem přesvědčivější obsah.
4. Vyprávějte příběh
Vytvářejte grafiku s textem, který vypráví příběh. Uživatelé pak mohou přecházet z fotografie na fotografii a číst dál, aby získali úplný obraz. Společnost ConvertKit použila tento nápad nejen k vyprávění příběhu, ale také k navázání vztahu s cílovou skupinou ve snaze prodat jim svůj velký prodej.
Tento nápad můžete použít k vyprávění příběhu o tom, jak vaše firma vznikla, o vašem poslání, velkých milnících nebo o čemkoli jiném, co je pro vaši firmu a/nebo obor významné a důležité.
5. Předvedení různých verzí produktu
Pomocí kolotoče fotografií můžete ukázat různé verze, formáty nebo velikosti stejného produktu. Společnost Day Designer jej použila k prezentaci digitální tapety na chytrém telefonu, tabletu a počítači, aby si uživatelé jakéhokoli zařízení mohli před stažením prohlédnout, jak bude vypadat.
To je také skvělý nápad pro oděvní řady, které se prodávají ve více velikostech (tj. oblečení pro maminku a mě, dětské oblečení od miminka po malé dítě), a další podobné produktové řady, aby vaši zákazníci mohli posoudit, zda je to pro ně to pravé.
6. Vytvoření značkové grafiky
Značková grafika je jakýkoli typ grafiky, který odpovídá písmu a barvám vaší značky nebo alespoň písmu a barvám kampaně. Lze je použít mnoha způsoby a pro mnoho nápadů na obsah, ale nám se líbí, jak se společnost Starbucks rozhodla vytvořit grafiku pro párování na dovolené.
Začleněním astrologie, která je na Instagramu oblíbeným tématem, a dobře navržených ilustrací určitých potravin a nápojů vytvořila společnost Starbucks poutavý instagramový kolotoč propagující její produkty.
7. Podpora prodeje
Chystáte nějaké velké výprodeje nebo slevy? Propagujte je pomocí kolotoče na Instagramu. Společnost DressUp použila tento nápad k prezentaci několika různých kusů oblečení s jejich původní cenou a následnou výprodejovou cenou ve snaze zvýšit konverze na svých webových stránkách.
Vyzkoušejte tento formát nebo podobný nápad na vlastním Instagramu. Můžete je dokonce učinit nákupními tím, že v jednom příspěvku s karuselem označíte až 20 produktů (maximálně 5 na jeden obrázek).
8. Vytváření souvislých snímků
Jedná se o jeden z našich nejoblíbenějších nápadů na kolotočové příspěvky a zároveň jeden z nejkreativnějších. Protože přecházení z jednoho obrázku na druhý je v karuselu zcela plynulé (tj. mezi obrázky není žádná čára ani přestávka), můžete snadno vytvořit souvislé obrázky nebo grafiku, které do sebe vzájemně přecházejí.
Tato místní svatební fotografka právě takto postupuje při sdílení fotografií klientů na svém účtu na Instagramu a vytváří tak zábavný a jedinečný způsob, jak se pochlubit svými fotografiemi. Toho lze dosáhnout také pomocí značkové grafiky nebo dokonce horizontálních/panoramatických snímků rozdělených do čtverců.
9. Představení případů použití produktu
Máte výrobek, který se dodává ve více barvách nebo se dá použít více způsoby? Vytvořte karusel, který bude představovat každý z těchto různých případů použití. Jedním z příkladů je kolotoč na Instagramu společnosti The Sill, která v tomto jediném květináči představuje více druhů rostlin.
Existuje nekonečně mnoho způsobů, jak to můžete udělat i vy. Předveďte tričko stylizované několika různými způsoby. Sdílejte fotografie kusu nábytku v několika různých místnostech. Propagujte typ make-upu, který lze použít pro více různých oblastí na obličeji.
10. Propagace vašich produktů
Samozřejmým nápadem pro použití karuselů na Instagramu je propagace vašich produktů. Společnost Estelle Colored Glass to dělá tak, že vytváří grafiky všech barev svých produktů v jednotlivých řadách a zveřejňuje je prostřednictvím karuselu.
Tento nápad můžete využít k prezentaci zcela nové produktové řady, sdílení produktu v různých barvách a podobně.
11. Předváděcí ceny
Pokud pořádáte dárky v rámci spolupráce se značkou, pravděpodobně existuje několik různých sad cen. Použití kolotoče na Instagramu je skvělý způsob, jak dát každé značce, která se rozdávání účastní, vlastní obrázek v centru pozornosti.
Přesně to udělaly společnosti Mau a Made by Nacho ve svém společném giveawayi, když prezentovaly produkty, které se rozdávaly. Pomáhá to také přitáhnout ještě větší pozornost, vzrušení a zapojení do dárků.
12. Sdílení otázek a odpovědí
Na prvním snímku kolotoče položte otázku a poté použijte tolik snímků, kolik potřebujete k poskytnutí odpovědi. Jedná se o zábavný způsob, jak zaujmout publikum a přimět ho, aby si posunutím zobrazilo zbytek obsahu.
Společnost Seed to ve výše uvedeném příkladu dělá tak, že na prvním slajdu položí velkou otázku a poté pomocí zbývajících slajdů odpoví na další otázky s ohledem na jejich první otázku.
13. Sdílení informací o produktu
Hodí se některé skupiny výrobků k sobě? Použijte karusel k prezentaci těchto produktů ve svazcích a sdílejte více informací o určitých produktech.
Společnost Cocokind odvedla skvělou práci, když pomocí karuselu představila typy produktů péče o pleť, které jsou vhodné pro citlivou pleť, pleť se sklonem k akné, suchou pleť atd. Vytvořili grafiku, která ukazuje produkt a cenu – spolu s velkou slevou na probíhající výprodej.
14. Propagace příčiny
Existuje charitativní organizace nebo důležitý cíl, pro který je vaše firma zapálená? Použijte kolotoč, abyste o ní sdíleli více informací, zejména když se objeví příslušné svátky.
Podívejte se, jak společnost Pelacase využila svou platformu (a kolotoč na Instagramu) k propagaci Světového týdne vody 2022 a sdílela se svými sledujícími důležité informace o vodě.
15. Vytváření návodů Jak na to
Pomocí karuselů můžete vytvářet výukové programy nebo návody pro zákazníky. Díky tomu budou moci co nejlépe využít váš produkt, službu nebo software.
Vezměte si příklad z knihy společnosti Bloomscape. Pomocí karuselu vytvořili podrobného průvodce péčí o rostliny pro jeden ze svých produktů. Dělají to každou chvíli s různými rostlinami a dbají na to, aby poskytli všechny potřebné informace, které pomohou jejich zákazníkům udržet jejich rostlinné miláčky při životě.
Začněte vytvářet karusely na Instagramu ještě dnes
Zvyšte dosah a angažovanost na Instagramu přidáním karuselových příspěvků vedle příspěvků s jedním obrázkem. Chcete-li se dozvědět ještě více o tom, jak maximálně využít svou marketingovou strategii na Instagramu, zjistěte, jak funguje algoritmus Instagramu, abyste mohli zveřejňovat nejoblíbenější typy obsahu.
Často kladené otázky
Mají karusely na Instagramu lepší výsledky?
Studie ukazují, že karusely na Instagramu mají vyšší engagement než běžné příspěvky na Instagramu. Začlenění karuselů do vaší strategie na Instagramu může být skvělý nápad.
Jaký je limit pro karusely Instagramu?
V jednom karuselu Instagramu můžete mít maximálně 10 obrázků.
Jaký je rozdíl mezi reel a karuselem?
Reel je vertikální video o délce 90 sekund nebo méně. Karusel je prezentace obrázků.
Proč byste měli zveřejňovat karusely na Instagramu?
Zveřejňování karuselů na Instagramu pomáhá rozdělit typy sdíleného obsahu na Instagramu a udržet váš kanál poutavý a zábavný. Existuje také řada kreativních způsobů využití karuselových příspěvků, které pomáhají ještě více zaujmout vaše publikum.
Kolik fotografií v karuselu je nejlepší?
Časopis Search Engine Journal zjistil, že míra zapojení je nejlepší, když příspěvky využívají všech 10 slotů pro obrázky v kolotoči Instagramu.
O Sociálních sítích píšeme spoustu dalších zajímavých článků, mohlo by Vás tedy také zajímat:
Jak se stát virálním na TikToku: 11 nejlepších tipů (a proč fungují)
10 nejsledovanějších Instagram účtu na světě
Měli byste si koupit TikTok Likes? Výhody a nevýhody v roce 2023
Kolik sledujících na Instagramu potřebujete abyste začali vydělávat peníze
Jak zjistit kdo si prohlíží váš profil na Instagramu? 2 způsoby, jak to zjistit
Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)