Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)

Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)

Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)

Všichni víme, že pokročilé vyhledávání na Instagramu je nezbytnou součástí strategií firem v sociálních médiích. S více než 500 miliony aktivních uživatelů denně (nebo jednou miliardou měsíčně), která značka nesní o tom, že se na této platformě stane virální?

Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)
Jak se stát virálním na Instagramu (Virální příspěvky na IG)

Když máte příspěvek, který se stane virálním, je to v podstatě příležitost stát se “slavným na Instagramu”. Váš obsah koluje po platformě (plus po dalších platformách, protože je obvykle kopírován a sdílen) a najednou všichni vědí, kdo jste. Navíc budete mít větší šanci, že se z návštěvníků a sledujících vaší stránky stanou zákazníci. Pak jste opravdu trefili do černého.

Můžete si pomoct nákupem sledující pro Váš profil na Instagramu << Koupit sledující můžete zde>>

Můžete si pomoct nákupem lajků pro Váše příspěvky  << Koupit likes můžete zde>>

Můžete si pomoct nákupem views pro Vaše reels  << Koupit views můžete zde>>

Vzhledem k tomu, že denně nahrajete více než 1,8 miliardy fotografií (bez videí a příspěvků na IGTV), může být náročné, aby se o vašich příspěvcích mluvilo jako o nejzajímavějších, protože konkurence je opravdu velká. Jak tedy můžete zvýšit své šance, že se stanete virálními na ‘gramu’?

Aby bylo jasno, netvrdíme, že můžete kontrolovat, zda se stanete virálními, ani že vám můžeme zaručit, že se stanete trendovými. Nikdo vás k tomu nemůže donutit, a pokud vám nějaký marketér slíbí, že vás přiměje stát se virálními, utíkejte. Je ale velmi cenné naučit se, jak získat sledující na IG správným způsobem!

Můžete však vytvořit skutečně návykový a šťavnatý obsah, který může potenciálně upoutat pozornost lidí. Je to jako střádání šancí ve váš prospěch, protože virální obsah má skutečně poněkud unikátní vzorec.

Zde je šest způsobů, jak to udělat.

Jak se stát virálním na Instagramu díky skvělému obsahu

1. Přijměte výzvy co nejdříve

Sociální média se neustále mění a vyvíjejí. Proto je důležité držet krok s novými výzvami, které se objevují. Výzvy musí být součástí vaší obsahové strategie instagram!

Když říkáme “výzvy”, máme na mysli věci jako Mannequin Challenge. Do té se zapojila dokonce i Hillary Clintonová a její zaměstnanci!

Jako značka musíte držet prst na tepu a využívat tyto události právě ve chvíli, kdy se začínají stávat virálními. To vám pomůže získat spoustu návštěvnosti tím, že lidem ukážete, že víte, co se chystá, a vystavíte se publiku, které brzy prudce vzroste.

Ale tady je věc, kterou chceme opravdu zdůraznit: Musíte se do toho pustit včas. Opravdu brzy. Virální obsah musíte vidět ještě předtím, než se stane plně virálním. Naskočte v tu chvíli na vlak a můžete se tak trochu svézt na jeho chvostu až na vrchol. Značky, které se Mannequin Challenge chytily včas, ještě předtím, než se skutečně rozjela, nepochybně sklidily výhody tak masivního zviditelnění. Můžete také použít tmavé reklamy, abyste se vyhnuli zobrazování příliš velkého množství propagačního obsahu. Když čekáte, až bude ve hře příliš pozdě, není už na výzvě nic svěžího a vzrušujícího. Všichni už to udělali.

Jedním ze způsobů, jak najít trendy, je pravidelně kontrolovat mřížku Explore. Tato karta s více než 200 miliony návštěvníků denně vám pomůže zjistit, o čem vaši sledující básní. Můžete se dále podívat do mřížek IGTV a Shop nebo prozkoumat různé kategorie, jako je DIY, Food, Lifestyle, Tech a Travel. Mějte na paměti, že tato karta se zaměřuje přímo na vaši aktivitu, takže se ujistěte, že se zaměřujete na správné publikum, které se zobrazuje na stránce Explore vašich zákazníků.

Stejně tak si dávejte pozor na hashtagy, které používají vaši konkurenti, členové komunity a lídři v oboru, a na takové, které jsou relevantní pro vaši cílovou skupinu. Odtud můžete čerpat nápady, co je aktuální a co má potenciál přimět zákazníky mluvit.

Načasování je zde vším. Pozorně sledujte výzvy, které se zdají být hodné virálního šíření, a zvýšíte tak své vlastní šance na virální šíření.

2. Vytvořte si vlastní výzvu

Online výzvy účinně přitahují zájem uživatelů, protože se jich chtějí účastnit. Místo účasti v trendových výzvách (nebo jako doplněk k nim) můžete zkusit zahájit vlastní kampaň, do které zahrnete prvky svého podnikání.

Zde je několik nápadů, které vám pomohou začít:

  • Pokud chcete, aby vaše výzva byla velmi poutavá a aby upozornila na vaši věc nebo nadcházející aktivity, zvažte něco podobného jako výzva ALS Ice Bucket Challenge.
  • Máte nový recept, který chcete, aby vaši sledující vyzkoušeli? Spusťte uměleckou kampaň zaměřenou na jídlo nebo nápoje, jako je například Dalgona Coffee Challenge.
  • Značky DIY mohou upozornit na různá kreativní využití vašich výrobků spuštěním online trendů, jako je například Bottle Flipping nebo Bottle Cap Challenge.

Při řešení výzev nezapomeňte vždy zůstat věrní hlasu své značky. Mějte na paměti, že ve snaze být společensky relevantní byste neměli zacházet příliš daleko nebo se o to příliš snažit.

Podívejte se na jednu ženu, která se zúčastnila výzvy #BusyMomMakeUpChallenge společnosti L’Oreal, jejímž cílem je posílit postavení zaneprázdněných maminek po celém světě.

3. Spolupráce s influencerem

Účinným způsobem, jak masivně zviditelnit své příspěvky, je spolupráce s influencery, kteří mají značný počet sledujících a vysokou angažovanost u cílového publika. Influenceři mohou přimět lidi, aby vyzkoušeli vaše produkty a služby. Mohou povzbudit své sledující, aby se s vámi zapojili prostřednictvím sledování, lajků, sdílení a komentářů. V podstatě mohou zlepšit povědomí o vaší značce, zvýšit důvěru spotřebitelů a rychle vytvářet obsah.

Věnujte čas průzkumu několika influencerů, kteří mají publikum odpovídající vašemu podnikání. Můžete také zvážit využití nano-influencerů pro konkrétnější a cílenější přístup k vašim příspěvkům. Ačkoli mohou mít méně sledujících, mohou mít také lepší vztahy a silnější vazby se svou komunitou, a tím generovat vyšší konverze pro vaši značku.

Místo toho, abyste museli znovu vynalézat kolo, spolupracujete s influencery, kteří vám mohou poskytnout přístup k publiku, které je připraveno a dychtivé vstřebávat váš obsah. Nespolupracujte však jen s jakýmkoli influencerem. Jejich značka, sdělení a estetika musí ladit s vaší vlastní. Věnujte čas potřebný k vytvoření pevného vztahu i zde. Jeden dokonalý influencer je lepší než tři, kteří jsou pro vaši značku jen v pořádku. Kvalita má přednost před kvantitou.

Když navážete spolupráci se správnou osobou, můžete zaznamenat masivní nárůst návštěvnosti a dát svému obsahu lepší příležitost stát se virálním.

4. Strategičtější používání hashtagů

Nemusíme vám říkat, že hashtagy usnadňují vyhledávání obsahu, rozšiřují dosah a podporují zapojení publika. Zvyšují povědomí o vaší firmě a zvyšují příležitosti pro vaše větší zviditelnění. A co je ještě důležitější, poskytují přehled o tom, co dělá vaše konkurence a co lidé říkají o vaší značce.

Proto je nezbytné před přidáním hashtagů do příspěvků prozkoumat, které z nich jsou relevantní pro vaše zákazníky a podnikání. Zahrňte značky specifické pro dané odvětví nebo značku, abyste lépe oslovili svůj trh a ty, kteří záměrně hledají váš obsah.

Zvažte používání značkových hashtagů, které lidem automaticky vnuknou myšlenku na vás. Ty jsou užitečné při propagaci vašich produktů, šíření informací o uvedení na trh nebo prostě při inspiraci vašich sledujících.

Ale počkejte – to není všechno.

Můžete se posunout ještě o krok dál. Pokud jde o hashtagy, věnujete pozornost tomu, jak často jsou používány? Pokud byl hashtag použit desítky milionůkrát, ano, je populární! Ale znamená to nutně, že vám přinese největší návštěvnost? Ne.

Neříkáme vám, abyste superpopulární hashtagy nepoužívali. Spíše experimentujte s kombinací těch velmi populárních a cílenějších, specializovaných. Okruh lidí, kteří je používají, není tak vysoký, ale zvyšuje to vaše šance na zviditelnění, protože konkurence není zdaleka tak vysoká. Podívejte se na hashtagy v tomto příspěvku od Sunny Lenarduzzi. I vzhledem k tomu, jak je známá, používá hashtagy, které nemusí být nutně tak populární – a funguje to.
Jako příklad tedy můžete použít kombinaci hashtagů, která vypadá takto:

  • 2 hashtagy se 70 000-200 000 příspěvky.
  • 2 hashtagy s 200 000-1 milionem příspěvků.
  • 1 nebo 2 tématické hashtagy

Tato čísla nejsou pevně daným pravidlem. Spíše se vás snažíme přimět k tomu, abyste přemýšleli o používání různých typů hashtagů. Testujte, testujte, testujte! Nikdy nemůžete skutečně vědět, co funguje, dokud to nevyzkoušíte.

5. Maximalizace obsahu vytvářeného uživateli

Chcete-li získat větší dosah a zapojení, povzbuzujte své příznivce a zákazníky, aby vytvářeli obsah, který představuje vaše produkty nebo hodnotí vaše služby. Využití obsahu vytvořeného uživateli – přeposíláním označeného obsahu nebo jeho sdílením ve svých příbězích – poskytne příslušnému publiku autentické doporučení a pomůže mu při rozhodování o nákupu. Především ale dáte svým sledujícím pocit, že jsou součástí vaší komunity. Přečtěte si také příspěvek o tom, jak plánovat příspěvky na Instagramu, abyste zlepšili frekvenci jejich publikování!

Společnost Oreo ráda zveřejňuje příspěvky s recepty od svých sledujících. (Psst! Vidíte, jak také naskočili na trend šlehané kávy? Pěkné!).

Sociální média nejsou jednostranný vztah! Pozvěte své publikum, aby se zapojilo do diskuse. Udělejte z nich aktivní členy komunity, ne jen svědky.

6. Získejte osobní přístup

Uživatelé sociálních médií jsou zvyklí na to, že se jim prodává. Proto se jim nesnažte prodávat.

Místo toho zkuste jiný přístup a dejte svým příspěvkům osobní nádech, abyste získali něco jiného, poutavého a jedinečného.

Tím, že ukážete svou zábavnou a dobrodružnou stránku – a strávíte trochu času tím, že nebudete mluvit o obchodu – můžete zvýšit své šance na virální šíření. Kromě svých produktů a služeb zvažte sdílení fotografií ze všedního dne na vašem pracovišti, fotografií z vašich akcí a aktivit nebo inspirativních obrázků. Zjistěte, zda by někteří z vašich současných zákazníků nebyli ochotni nahrát svědectví, která by zdůraznila jejich osobní zkušenost s vaší značkou.

Pocity a emoce jsou tím, co nás všechny pomáhá spojovat. Pokud trochu více ukážete osobní stránku své značky, lidé se s vámi pravděpodobněji ztotožní. Právě takový obsah má skutečný ohlas.

Pokud jde o technickou stránku věci, pro širší dosah a vyšší zapojení nezapomeňte zveřejňovat kvalitní fotografie s výraznými a optimistickými popisky. Fotografie střídejte s poutavými videi a nezapomeňte své příspěvky doplnit službami Instagram Stories, Live a IGTV.

Nezapomeňte najít správnou rovnováhu mezi propagací, prodejem a skutečným propojením s publikem. Lidé oceňují autenticitu a vztahovost, takže se budou častěji zapojovat do komunikace se značkami, které tyto hodnoty vyznávají.

Často kladené otázky

Kolik zobrazení potřebujete, abyste se stali virálními na Instagramu?

Obecně platí, že k virálnímu šíření na Instagramu potřebujete alespoň 100 000 lajků. Existuje však několik výjimek. Například pokud máte velké množství angažovaných sledujících, můžete se stát virálními i s méně než 100 000 lajky. Ve většině případů však budete potřebovat alespoň 100 000 lajků, abyste oslovili významný počet lidí.

Co způsobuje, že se příspěvek stane virálním?

Musíte vytvářet obsah založený na trendových tématech, která chce vaše publikum vidět. Pro začátek, příspěvky se silnou emocionální odezvou (pozitivní nebo negativní) mají tendenci si vést lépe než ty, které jsou spíše neutrální. Příspěvky s jasnými barvami nebo poutavými vizuály mají také tendenci získat více sdílení než ty bez nich.

Jaké hashtagy jsou na Instagramu virální?

Záleží na tom, co je zrovna populární. Mezi hashtagy, které se v minulosti staly virálními, patří #ThrowbackThursday, #SelfieSunday a #FoodPorn. Obecně platí, že hashtagům, které jsou vtipné, inspirativní nebo sexy, se na Instagramu obvykle daří.

Přitahují hashtagy sledující?

Ano, hashtagy mohou přilákat sledující organicky. Při správném použití mohou hashtagy pomoci lidem, kteří se zajímají o určité téma, najít váš příspěvek a sledovat vás.

Začněte vytvářet virální příspěvky již dnes

Vymýšlení potenciálně trendových příspěvků může být pro značky náročné, ale zároveň skutečně naplňující. Pamatujte, že nikdo vám nezaručí, že se stanete virálními. Cílem je vytvářet obsah, který s mnohem větší pravděpodobností upoutá pozornost lidí. Je to specifický cíl, který vyžaduje specifický přístup.

Mějte na paměti, že těchto šest kroků bude fungovat pouze v případě, že skutečně rozumíte svým obchodním cílům, cílovému publiku a konkurenci. Stejně tak se ujistěte, že u každého příspěvku sledujete metriky, abyste mohli určit, co funguje a co ne. A když všechny tyto věci provedete efektivně, vaše úsilí jistě pomůže zvýšit povědomí o vaší značce, zlepšit zapojení zákazníků a přinést obchodní úspěch.

Jaké máte další tipy pro tvorbu příspěvků hodných virálního šíření? Budeme rádi, když nám je sdělíte. Podělte se o ně s námi v komentářích níže!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *