11 způsobů, jak získat více followers na TikToku v roce 2024
Jedna z nejnovějších platforem sociálních médií, TikTok, je zaměřena na vytváření krátkého a poutavého virálního videoobsahu. Značkám, které teprve začínají, však připadá, že může trvat celou věčnost, než si získají zdravé množství příznivců.
Koupit sledující můžete zde >>
Abychom vám pomohli rozšířit váš profil a získat více followers na TikToku, připravili jsme pro vás 11 praktických tipů.
Začněme.
1. Určete si své cílové publikum
Prvním krokem k růstu počtu followers na jakémkoli sociálním kanálu je ujistit se, že víte, na koho se svým obsahem zaměřit, a že vytváříte obsah, který se bude vašemu cílovému publiku líbit.
Existuje několik způsobů, jak na to jít, pokud jde o růst počtu vašich followers na TikToku.
Nejprve zvažte, zda se nepodívat na konkurenty a influencery ve vašem oboru. Jaký obsah zveřejňují? Udělejte si poznámky o nejoblíbenějších videích a využijte je k vymýšlení vlastních jedinečných nápadů.
Dále se zamyslete nad tím, jaké druhy obsahu zveřejňujete na svých dalších kanálech. I když obsah, který zveřejníte na TikToku, bude pravděpodobně značně odlišný, přesto můžete určit některé společné trendy a typy obsahu nebo nápady, o kterých víte, že budou mít dobrou výkonnost.
Nakonec si jednoduše na chvíli znovu projděte osobnost svého zákazníka a připomeňte si jeho záliby a zápory. Co by chtěli vidět na platformě, jako je TikTok?
Mějte na paměti, že je to všechno pokus a omyl, zejména u nové a virálně řízené sítě, jako je TikTok. Můžete vyzkoušet milion různých typů videí, než najdete to, které bude u vašeho publika skutečně rezonovat. (Pokud se však ujistíte, že dobře znáte své cílové publikum, můžete si být jisti, že jich bude mnohem méně než milion. Možná tak pět nebo šest).
2. Věnujte pozornost trendům
Trendy jsou na TikToku velkou věcí. Pokud jste si platformu prohlíželi už dříve, pravděpodobně jste si všimli, že několik videí má velmi podobnou osnovu nebo používá stejný zvukový klip. Je to proto, že tento typ videa je trendový, což dokazuje jeho popularitu. Pokuste se vytvořit podobné video, které má smysl pro vaši firmu, a využijte příslušných trendů TikToku.
Přejděte na stránku Discover v aplikaci a podívejte se, jaké hashtagy a zvukové klipy jsou trendy, abyste se inspirovali, co můžete použít ve svém vlastním kanálu.
Snímek obrazovky karty Objevovat v aplikaci TikTok.
Jak vidíte na výše uvedeném snímku obrazovky, dva trendy hashtagy, které by se mohly hodit pro určité firmy, jsou #GymTok (ideální pro tělocvičny a fitness značky) a #LearnHow (ideální pro značky sdílející návody a videa krok za krokem).
3. Vytvořte TikTok výzvu
Jednou z věcí, kterou je TikTok proslulý, jsou různé videovýzvy, ať už jde o tance, výzvy apod. Při procházení videí v aplikaci pravděpodobně narazíte na několik různých výzev. Podívejte se, zda by některá z nich byla vhodná pro vaši značku, nebo zvažte vytvoření vlastní výzvy TikTok.
Přesně to zde udělala společnost MoonPie s výzvou #MoonPieChallenge. Představili ji hned svým prvním videem na TikToku a následovalo několik dalších videí s výzvou.
Jednalo se o jedno z jejich nejoblíbenějších videí a zároveň o skvělý úvod k prezentaci jejich značky v aplikaci.
4. Zahrňte správné hashtagy
Stejně jako na Instagramu, Twitteru a mnoha dalších platformách sociálních médií pomáhají hashtagy uživatelům najít váš obsah. Je však důležité dbát na to, abyste používali správné hashtagy.
Jednou z praktik, kterou vidíme u mnoha lidí, je, že v popiscích jednoduše označí všechny trendové hashtagy. Nedělejte to však, pokud tyto hashtagy skutečně nesouvisejí s tím, co zveřejňujete. V opačném případě to vypadá jen jako spam.
Místo toho začněte při vytváření titulku zadávat relevantní hashtagy a zjistěte, kolik zobrazení tyto hashtagy získávají. A nezapomeňte uvést stále populární hashtagy #fyp nebo #foryou, které se s oblibou používají ve snaze dostat se na stránku For You. I když vliv těchto hashtagů na umístění nebyl potvrzen, jejich široké používání může přesto rozšířit dosah vašeho obsahu.
Jak zjistit popularitu hashtagů na TikToku.
5. Zveřejňování videí na TikToku ve správný čas
Je důležité najít nejlepší čas pro publikování na TikToku, abyste dosáhli co největšího dosahu svých videí. Tuto informaci můžete zjistit tak, že zamíříte do svých firemních nástrojů nebo nástrojů tvůrce a zkontrolujete své analytické nástroje.
Na kartě followers přejděte dolů a najděte aktivitu followers. Zde se budete moci podívat na to, v jaké dny a časy jsou vaši followers nejaktivnější. Zkuste publikovat své příspěvky těsně před nejoblíbenějším časem daného dne, abyste viděli nejlepší výsledky.
Analýza followers v mobilní aplikaci TikTok.
Je také dobré vést si záznamy o tom, kdy jste obsah publikovali, abyste mohli testovat různé časy a zjistit, co pro vaši značku funguje nejlépe.
6. Sdílejte obsah vytvořený uživateli
Pokud lidé na TikToku zmiňují vaši značku nebo sdílejí videa hyperrelevantní pro váš obor, zeptejte se, zda můžete toto video sdílet také! (Samozřejmě s plným uznáním – v popisku můžete označit původního tvůrce).
Zde je skvělý příklad obsahu vytvořeného uživateli z internetového obchodu s rostlinami The Sill. Znovu sdíleli video nového zákazníka, který rozbaluje jednu z jejich rostlin.
Je to skvělý způsob, jak šířit informace o jejich službách, ukázat spokojené zákazníky a dát lidem představu o tom, co mohou očekávat, když si u nich objednají.
7. Spolupracujte s TikTok influencery
Marketing s influencery je skvělou taktikou na Instagramu, která se však přenáší i na TikTok. Díky velkému počtu „TikTok-slavných“ uživatelů může být spolupráce s influencery skvělým způsobem, jak dát o svém podniku vědět.
Zde je příklad od hvězdy TikToku Kat Stickler. Ztvárnila ikonickou videoaplikaci Elle Woodsové z Harvardu jako sponzorovaný příspěvek pro řadu péče o pleť Beekman 1802.
Pro Beekman 1802 je to skvělý způsob, jak oslovit ještě větší publikum, protože každý, kdo sleduje Kat, toto video pravděpodobně uvidí a potenciálně u této značky nakoupí.
Mějte na paměti, že spolupráce s influencery TikToku s sebou nese své vlastní náklady. V závislosti na svém marketingovém rozpočtu se možná budete chtít pro začátek svého influencerského marketingu poohlédnout po mikroinfluencerech s vysoce angažovaným publikem na TikToku.
8. Křížová propagace vašich videí na TikTok
Rozšiřte informaci o tom, že jste na TikToku. Vaši followers na jiných kanálech nemusí vědět, že jste si vytvořili profil TikTok, proto je dobré svá videa křížově propagovat na jiných kanálech.
Ostatní platformy, jako je Instagram a YouTube, nabízejí vlastní verze krátkého videoobsahu, což vám dává ideální prostor pro další využití obsahu vytvořeného pro videa TikTok. Na některých platformách, jako je Twitter a Instagram (videa z kanálu), můžete videa z kanálu TikTok uložit s logem TikTok a svou rukojetí v rohu obrazovky a poté je nahrát v nezměněné podobě, čímž svým followers poskytnete snadný způsob, jak se dozvědět, jak vás na TikToku najít.
Některé platformy mají několik omezení, která podporují originální obsah oproti překopírovaným videím TikTok. Instagram Reels neumožňuje přeposílání videí s vodoznakem, takže budete muset nahrát originální krátké video nebo je odpovídajícím způsobem upravit. YouTube Shorts sice umožňuje videa TikTok s vodoznakem, ale nelze je zpeněžit.
9. Využijte funkce TikToku k zapojení publika
Pokud chcete, aby se na váš profil TikTok dívalo více lidí, jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je zapojit se do jiných videí. Lajkujte, komentujte a sešívejte/duetujte videa ostatních uživatelů.
Sešívání umožňuje přidat vlastní video na konec klipu videa jiného uživatele. To je ideální pro přidání vlastního komentáře nebo dalšího obsahu ke stávajícímu videu.
Dueting umístí vaše video vedle videa jiného uživatele, takže můžete reagovat na stávající video nebo ho doplnit vlastním obsahem.
Ujistěte se, že vlastní stehy nebo duetová videa jsou hyperrelevantní pro vaši značku. V opačném případě stačí lajkovat a komentovat videa, která vytvoří vaše cílová skupina, abyste upoutali její pozornost.
10. Na konci videí používejte CTA.
Další skvělý způsob, jak získat více followers na TikToku? Zeptejte se!
Zkuste svá videa zakončit CTA, abyste navštívili svůj profil, podívali se na podobná videa nebo vás sledovali. Můžete to udělat přidáním jednoduché textové nálepky ke konci videa, jak vidíme v tomto příkladu od Visme.
CTA pro sledování na konci videa TikTok.
Zatímco když to budete dělat v každém videu, které zveřejníte, může to vašim stávajícím followers zkazit náladu, nikomu nebude vadit, když občasné video bude obsahovat výzvu k následování vašeho obsahu.
Nejlépe tuto taktiku využijete, když vytváříte sérii videí nebo zveřejňujete vícedílné video. Stačí přidat textovou nálepku, která říká něco jako: „Sledujte nás, abyste se podívali na druhý díl!“.
11. Vyzkoušejte TikTok reklamy
Naším posledním tipem je jednoduše vyzkoušet vložit část svého rozpočtu na marketingovou reklamu do propagace videí TikTok. Je to ideální přístup, když teprve začínáte, abyste měli výchozí základ pro měření toho, co funguje a co ne pro vaše nadcházející videa.
Existuje několik různých typů reklam TikTok, které můžete vyzkoušet, ale pro tento účel bude nejlepší volbou převzetí značky nebo reklamy ve feedu. Ty však vyžadují váš vlastní videoobsah, takže začněte vymýšlet nějaká chytlavá videa, která vaše cílové publikum zaujmou a budou vás sledovat.
Získejte více followers na TikToku ještě dnes
Těšíte se, až začnete uplatňovat některou z těchto taktik? Začněte tím, že budete sbírat inspiraci od ostatních značek na TikToku a zjistíte, co u nich funguje. TikTok může být skvělým způsobem, jak generovat povědomí o značce a příjmy, proto na této platformě nezaspěte.
Jsi krásná ❤️❤️