8 tipů, jak získat lajky u nové Facebook stránky

8 tipů, jak získat lajky u nové Facebook stránky

8 tipů, jak získat lajky u nové Facebook stránky

Jak získat lajky pro vaši novou firemní facebook stránku? Na facebooku už je dnes organický dosah, co se týče firemních stránek, minimální. Ty doby, kdy to bylo relativně v pohodě a na firemních stránkách byla příjemná fluktuace lidí, lajků, atd. jsou již pryč. Ještě v roce 2014/15 to byla paráda. FB od té doby několikrát změnil algoritmus, aby se přiblížili lidé lidem.

Prosadit se dnes s nově vzniklou FB stránkou vyžaduje více práce, více uvažování a také se musí počítat s nějakým budgetem alespoň pár tisícovek na sponzorované příspěvky. Já osobně využívám FB už jen na placené kampaně. Organický dosah se dnes spíše chytne na instagramu.

Ale pravidlo organického dosahu a získávání fanoušků je všude stejné. I na youtube to tak chodí. Klíčem je pravidelnost příspěvků.

Nyní už k tématu “Jak získat lajky u nové (i už nějakou dobu zajeté) facebookové stránky”.

Vše, co zde čtete, vysvětluji také v sérii dvou videí. Odkaz je na konci článku.

Jak získat lajky TIP č.1

I když ještě stránku nemáte veřejnou, chovejte se tak, jako byste už nějaké sledující měli. Sdílejte fotky, videa, pište příspěvky. Nasdílejte například videa či články, kde se návštěvník dozví něco nového nebo se něco nového naučí, zkrátka najde inspiraci. Nebojte se zveřejnit nějaké své tajné tipy a triky, například když rádi rybaříte a máte o tom stránku na téma rybaření, prozraďte sledujícím, na co vám ryby nejlépe zabírají. Občas taky stačí video, u kterého se člověk pobaví.

Když stránku následně zveřejníte, bude to vypadat jako už pěkně nastartovaný projekt a lidé poznají, že to myslíte vážně. Opravdu jim za jejich lajky nabízíte hodnotný obsah, který už na stránce mohou okusit. Hlavním důvodem, proč zveřejnit stránku až s nějakými příspěvky, je, že návštěvníci budou vědět, co od Vás očekávat a jakým směrem se obsah stránky bude ubírat.

Jak efektivně dostávat lajky? Točte videa. Odlišíte se tak od davu. Mnoho lidí ještě videa netočí, protože není úplně snadné je sestříhat a upravit. Skrze video se informace nejlépe dostávají k lidem, například zveřejníte video, kde se lidé pobaví nebo se něco zajímavého dozvědí. Budou ho sdílet a dostane se tak ke kamarádům vašich kamarádů a takhle ještě dál. Facebook videa miluje, převážně pak ta, pod kterými se vám podaří rozpoutat diskuzi. Například natočíte-li recenzi na foťak, zeptejte se, co na něj ostatní říkají, ať vám napíšou do komentů. Cílová skupina fotografů se jistě ozve a bude se chtít pochlubit svými stroji. Dalším důvodem, proč točit videa, je, že i cizí lidé, kteří vás sledují, dostanou pocit, že Vás už trochu znají. Což se do budoucna může hodit.

Dobrá rada: Vždy video vkládejte přímo na Facebook, nekopírujte YouTube odkaz. Facebook to nemá rád (bere YouTube jako konkurenci a sníží dosah vašeho příspěvku).

Netřeba zoufat, že první obsah na vaší stránce nikdo moc neuvidí. Vlastně jen ti první návštěvníci. Ale nevadí. Obsah se dá recyklovat. Za rok to nasdílíte znova s jiným popiskem. ?

TIP č.2 – Prozkoumejte Facebook

Jak přilákat na vaši facebookovou stránku i cizí lidi? Prozkoumejte Facebook a najděte skupiny, které souvisí s tématem vaší stránky. Tyto stránky a skupiny v dnešní době plní funkci jako před 15ti lety plnila diskuzní fóra. Řeší se tam nejrůznější věci a vy můžete být ten, kdo poradí, pomůže, přispěje k tématu či inspiruje a tak získáte nové fanoušky na svou stránku. Přidávejte příspěvky s hodnotným obsahem, provozovatel oné FB stránky to jen ocení. Nikdy nesdílejte do cizích FB skupin a stránek banery, reklamní obrázky a nějaké akční letáčky. Nepůsobí to dobře a admin stránky vás může klidně zablokovat. Samozřejmě se předtím informujte v pravidlech dané skupiny, zda můžete své příspěvky přidávat.

Finta: Najděte si FB skupiny, uzavřené i otevřené, které mají hodně členů, ale přísnější kritéria pro vkládání příspěvků. Ve skupině, kde může přidávat příspěvky úplně každý, se ty vaše ztratí. Seznamte se proto s provozovateli těchto skupin s přísnějšími pravidly, kteří vám v rámci dobrých vztahů povolí tyto příspěvky zveřejňovat, a vy tak budete jedním z mála, kdo v těchto skupinách bude vidět. Je to lehce vychcané, ale funkční…

TIP č.3 – Mějte logo své stránky

Mějte logo své stránky. Souvisí to tak trochu s předchozím bodem, odlišíte se od ostatních, když například okomentujete nějaký příspěvek a zaujmete, logo působí profesionálně a důvěryhodně. Dále byste měli zbystřit při výběru úvodní fotky nebo videa. Měla by vzbuzovat emoce. Například děláte počítačový software. I když je to poměrně chladná, technická věc, zveřejněte video o tom, jak jste pomohli v nějaké firmě s počítačovým softwarem a jakou z toho měli lidé radost. Dalším podstatným bodem jsou informace o vás. Na své stránce vždy vše vyplňte (jméno, webovou stránku, telefonní číslo, atd.)

TIP č.4 – Založte si Instagram

Založte si Instagram. Aplikace, na které už ujíždí většina lidí a jde víc a víc do popředí. Propojte si ho s Facebookem. Na Instagramu je výhodou to, že pokud někoho začnete sledovat (dáte mu tzv. follow), z 80ti % vás začne sledovat taky. Takže když budete mít dlouhou chvíli, můžete followovat lidi vašeho zájmu o 100 6. Na Instagram můžete přidávat hodnotný obsah stejně jako na FB, můžete zde vložit například minutu dlouhé video.

Také je zde skvělá možnost tzv. „storýček“.

TIP č.5 – Perfektní promo video

Vytvořte hned na začátku to nejlepší promo video, jaké dovedete. Řekněte v něm, jaké je vaše poslání, co chcete návštěvníkům předat a co se zde dozví a naučí. Důležité je to udělat na samém začátku, dokud je ve vás ještě ta počáteční energie a nadšení ? Můžete ho udělat i vtipné, zaujmete tak více lidí. Dokonce si ho můžete schovat na pozdější chvíli. Jakmile se vám organicky získávaný počet lajků zastaví (někdy se to děje u 200, někdy u 500 lajků), poté video nasdílíte jako sponzorované pár stovkami Kč a znovu získáte novou vlnu fanoušků a publika.

TIP č.6 – Říkáte si o lajky?

Samozřejmá věc, která ale není moc k vidění – můžete snadno získat lajky prostě tím, že si o ně začnete říkat. Dělá to spousta youtuberů, nebojte se zkrátka vyzvat lidi k akci. Na konci všech videí automaticky říkejte: “Líbí se Vám to? Dejte lajk/sdílejte s přáteli.” Funguje to, lidi reagují na výzvu k akci.

TIP č.7 – Trocha srandy

Tip vypůjčený také z youtuberového světa. Tento je pro odvážnější lidi, můžete se například zavázat k tomu, že až bude mít stránka/video 500 lajků – “natočíte pokračování, které bude výjimečné v tom a tom… Zkrátka a dobře buďte lidi, buďte sami sebou a udělejte si ze sebe tak trochu srandu. Třeba za 500 lajků natočte video s parukou na hlavě. ?

TIP č.8 – Blogujte a publikujte

Fanoušky můžete získat i z vyhledávačů. Založte si nejjednodušší blogovou stránku, na té pište, publikujte, blogujte. Když někdo bude hledat radu nebo třeba výrobek, týkající se vašeho tématu, narazí na váš článek na webu. Skrze ten se klidně dostane na váš facebook, kde si vás oťuká víc a stane se fanouškem, pokud se mu budete líbit.

Dalším způsobem, jak publikovat na webu, je umístit článek na silném, známém webovém magazínu s vaší cílovou skupinou. Zveřejnění článků zde může být zpoplatněno, to ale nevadí. Váš článek, který poradí, inspiruje a přesměruje lidi na váš facebook či webovky tam bude léta letoucí…

Rada k lajkům na závěr

Nečekejte na vytvoření Facebookové stránky, až když bude vytvořená vaše hlavní webová stránka či aplikace. Můžete o svém projektu dávat vědět dopředu a získávat kontakty. Když pak někdo přijde na vaši hotovou webovou stránku a uvidí propojení s Facebookem, zjistí, že už nějakých alespoň pár stovek lajků máte a váš projekt nebude vypadat tak nově a bude tedy důvěryhodnější.

Také můžete využít tyto nástroje na podporu vaší stránky, odkaz zde

Napsat komentář