Jak získat sledující na Instagramu
Jak získat sledující na Instagramu. Instagram patří v posledních letech k předním tahákům sociálních sítí. Nejen na světě, ale i v České republice je jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí. Nejen jednoduchostí použití, ale také možností zviditelnění a slušného výdělku. Aby se však člověk stal úspěšným influencerem, je důležité vědět, jak získat followers, jak zviditelnit Instagram nebo jak získat sponzory na Instagramu. V tomto článku si ukážeme užitečné tipy ke zvýšení popularity.
Obsah článku
- 1 Jak Instagram funguje?
- 2 Jak vytvořit úspěšný profil na Instagramu
- 2.1 Cílová skupina
- 2.2 Proč chcete více sledujících
- 2.3 Konkurenční výhoda
- 3 SEO na Instagramu
- 3.1 Uživatelské jméno a název profilu
- 3.2 Hashtagy
- 3.3 Alternativní text u obrázků
- 3.4 Aktivita na Instagramu
- 3.5 Uživatelský profil
- 4 Jak si koupit sledující
- 4.1 Popugram
Jak Instagram funguje?
Nejdříve si musíme uvědomit, že Instagram funguje podobně jako internetový vyhledávač. Používá vyhledávací algoritmy zaměřené na fotografie a videa. Díky těmto informacím víme, že je možné optimalizovat profil tak, aby byl lépe dohledatelný pro uživatele a nové fanoušky.
Jak vytvořit úspěšný profil na Instagramu
Nejdříve si shrneme úplné základy, které vám pomohou vytvořit dobrý a atraktivní profil a zvýšit počet sledujících na Instagramu. To je prvním krok k tomu jak vydělávat peníze na Instagramu.
Cílová skupina
Určení cílové skupiny je naprostý základ. Uvědomte si pro koho obsah sdílíte a podle toho pak vytvářejte příspěvky. Roli může hrát věk, skupina, společenské postavení nebo například finanční situace.
Proč chcete více sledujících
Určení cíle vám může pomoci s tvorbou relevantního obsahu.
- Za jakým účelem chcete zvýšit počet sledujících?
- Chcete propagovat své služby a výrobky?
- Chcete mít vliv na větší okruh lidí?
- Chcete se zviditelnit kvůli další spolupráci?
Konkurenční výhoda
Profilů na Instagramu je bezpočet a na vás je se od nich odlišit. Najděte svou konkurenční výhodu. Proč by měli lidé sledovat právě vás? Co konkrétního jim nabízíte? Pro oslovení nových followerů je taková odpověď klíčová.
SEO na Instagramu
Nebojte se hlouběji ponořit do problematiky SEO. Optimalizace SEO je většinou spojená s texty, webovými článkami a blogováním. Na Instagramu je možné ale s určitou optimalizací pracovat také.
SEO je soubor různých metod, které optimalizují stránky tak, aby se zobrazovaly na prvních příčkách. Optimalizace pro vyhledávače se většinou používá u různých firemních webů. Některé strategie se však dají velmi účinně využít právě na Instagramu.
Uživatelské jméno a název profilu
Nejdůležitější klíčové slovo je vaše uživatelské jméno. To podle něj vás většinou sledující může najít. Vytvořte si dobře zapamatovatelné uživatelské jméno, ale zároveň dost originální na to, aby se neztratilo mezi ostatními.
Název profilu pak může obsahovat další klíčová slova, podle kterých vás followeři mohou dohledat. Pracujte tak s Instagramem například jako s Googlem a zamyslete se, pod kterými slovy by se vás mohli lidé snažit najít.
Na Instagramu lidé nejen sledují zeď, ale také vyhledávají skrze uživatelské profily a hashtagy. Instagram se stává jedním z předních vyhledávačů (po Google, Seznam, YouTube,…).
Hashtagy
Stejně tak nezapomínejte, že hashtagy fungují jako nástroj pro vyhledávání na Instagramu. Na jejich základě se nejen dá vyhledat určitý obsah, ale také je na nich postaven algoritmus, který pak právě přes ně doporučuje uživatelům relevantní obsah.
Pokud chcete přilákat české fanoušky a uživatele, využívejte u svých příspěvků české hashtagy.
Alternativní text u obrázků
Alternativní text u obrázků slouží zrakově postiženým. Jeho vyplněním můžete popsat, co na obrázku je. Stejně tak ale pomáhá pochopit i samotnému Instagramu, co vlastně za obsah vkládáte a zobrazovat vaši fotku na Googlu. Využijte toho tak a u každého obrázku v pokročilém nastavení kolonku alternativní text vyplňte.
Aktivita na Instagramu
Důležitou součástí je také být na Instagramu aktivní. Sledujte jiné influencery, dávejte jim „lajky“ a přidávejte komentáře. Zaměřte se na ty profily, které pracují s podobnou tématikou. Můžete si tak udělat pěknou reklamu a zaujmout širší obsah lidí. Zároveň se nebojte sdílet tvorbu ostatních, která vás zaujme, ve svých Insta Stories.
Důležitá je také vaše vlastní tvorba obsahu. Přidávejte příspěvky na svoji zeď. Aktuálně se doporučuje minimálně jednou denně. Můžete se vám podařit virální obsah, ale důležité je pravidelně a dlouhodobě tvořit a publikovat.
Uživatelský profil
Uživatele, které zaujmete se vaším komentářem anebo fotkou, se podívají na váš profil. Je tedy vhodné mít sepsaných pár vět a bodů v popisku profilu. Inspirujte konkrétními příklady a profily, jak sepsat originální BIO na Instagramu.
Jak si koupit sledující
Doteď jsme se věnovali tomu, jak získat sledující na Instagramu zdarma. Dalším způsobem, jak se zviditelnit na Instagramu, je nákup followerů. Tato metoda má však i mnohá úskalí a negativní stránky.
Existuje mnoho stránek, které vám nákup followers nabízí. Výhodou může být to, že lehce seženete do začátku například 500 nebo 1000 followerů a na další potenciální sledující můžete působit věrohodněji a zajímavě. Na druhou stranu ale nejen, že přímo porušujete pravidla Instagramu, ale zároveň přicházíte o organický dosah, sledující s vámi nemají nic společného, většinou jsou to jen roboti na Instagramu a v neposlední řadě si tím i ničíte pověst.
Popugram
Jednou z nejznámějších metod minulých let pro získání více sledujících na Instagramu bylo využití profilu Popugram. Jinými slovy je Popugram účet, který vám může dopomoci ke zvýšení počtu sledujících.
Popugram funguje tak, že Instagramovému profilu dáte odběr a následně dáte odběr i všem jejím sledujícím. Poté stačí jen počkat, až někdo z fanoušků vám dát také follow. Jakmile si získáte nové followery, můžete odhlásit u všech odběr na Popugramu a proces znovu opakovat pro získání ještě většího počtu sledujících.
Dnes už existuje mnoho Instagramových účtů Popugram, které vznikly aby přilákaly další uživatele a followery.
Snad jedninou výhodou této metody je to, že je relativně bezpečná, protože je prováděná manuálně a je zdarma. Na druhou stranu se zde můžete setkat se stejnými nevýhodami, jako u kupování followerů. Bude vám stoupat jen počet sledujících, ale komentáře a „lajky“ s největší pravděpodobností ne. Většina vašich sledujících pak budou lidé, pro které není váš obsah vůbec relevantní.