Jak získat v roce 2024 více followers na firemním Instagramu?

Jak získat v roce 2024 více followers na firemním Instagramu?

Jak získat v roce 2024 více followers na firemním Instagramu?

Jak získat v roce 2022 více followers na firemním Instagramu? Ve srovnání s dobou před rokem nebo dvěma už prostě dnes není tak jednoduché získat na Instagramu nové sledující. S více než miliardou uživatelů, ultra-chytrým algoritmem a tisíci kreativních firemních účtů se stal Instagram bitevním polem.
Jak získat v roce 2024 více followers na firemním Instagramu?
Jak získat v roce 2024 více followers na firemním Instagramu?

A vzhledem k tomu, že teď Instagram schovává lajky, bude v roce 2022 ještě více záležet na počtu sledujících. Podle expertů musí firmy začít přistupovat k Instagramu kreativněji a autentičtěji, než kdy dřív. Pokud využíváte Instagram jako marketingový nástroj, určitě zužitkujete následující tipy.

1. Vytvářejte delší popisky

Pokud chcete mít více followers, měli byste s lidmi začít opravdu komunikovat. V minulosti byl Instagram čistě o vizuálu. Sjednocující design, kvalitní fotky a grafika byly hlavními předpoklady pro diváckou úspěšnost. 

Ale experti se shodují, že největším trendem v roce 2022 bude autenticita – dlouhé a zajímavé popisky vám umožní lépe seznámit lidi s vaší firmou a vizí.

Podle výzkumu firmy Fohr se průměrná délka popisků u příspěvků na Instagramu od roku 2016 zdvojnásobila. A očekává se, že v roce 2020 by měla dosáhnout 405 symbolů, což dělá asi 65-70 slov!

Když nabídnete lidem zajímavý, vtipný nebo poučný text, je o mnoho pravděpodobnější, že vám budou příspěvky sdílet a komentovat.

2. Sdílejte více videí

Videa jsou budoucností instagramu a mnoho firem už v dnešní době vytváří delší video-obsah pro IGTV. 

IGTV je velmi zábavná funkce Instagramu a díky nedávným změnám ze strany platformy je na Instagram teď víc napojená, takže je snazší dostat video-obsah k cílové skupině.

Video-obsah je uživatelsky velmi přístupný a je u něj oproti fotkám či obrázkům větší pravděpodobnost reakce sledujících. Každé vide sdílené do IGTV se navíc na domovské stránce sledujících zobrazuje 4x více než fotky.

3. Propagujte obsah svého Instagramu i na dalších platformách

Pokud chcete získat více followers, je na čase začít nad Instagramem přemýšlet v kontextu celé vaší online marketingové strategie. Máte i web, newsletter, Twitter, Facebook, YouTube nebo Pinterest? 

Vzájemné promo těchto stránek je něco, na co byste rozhodně neměli zapomínat. Jde o efektivní a vcelku nenáročný způsob získávání nových sledujících. Můžete to dělat několika způsoby, například:

  • Zakomponujte Instagram Feed do designu vaší webové stránky,
  • povzbuďte lidi, aby „zjistili více“ na Instagramu,
  • zařaďte Instagram do vašich e-mail marketingových kampaní.

4. Vytvořte vlastní Instagram Stories filtr

Rozšířená realita je něco, co v marketingu roku 2020 rozhodně nesmí chybět. A nemusíte hned vyvíjet vlastní aplikaci jako například Burger King. Zkuste začít s navržením vlastního filtru na Instagramu.

5. Používejte vlastní hashtag, abyste vytvořili komunitu

Vlastní #hashtagy jsou skvělý způsob, jak:

  • pomoci šíření povědomí o vaší firmě,
  • nalézt obsah, který se vás týká a vytvořili ho vaši fanoušci
  • dát vzniknout komunitě a přilákat nové followers.

Ve skutečnosti je, alespoň podle studie firmy Simply Measured, 70 % všech nejvíce používaných hashtagů vytvořeno firmami.

Je to něco unikátního, co musí souznít s vaším brandem. Může to být úplně jednoduché jako název nebo motto vaší firmy, produktu nebo kampaně, nebo si s tím můžete vyhrát. 

Jako příklad takového zajímavějšího hashtagu, který se mně osobně líbil, uvedu hashtag kosmetické firmy LUSH#wethebathers, který sjednocuje komunitu lidí, kteří se rádi koupou s LUSH koupelovými bombami. Velmi populární byl také jejich vánoční hashtag #lushchristmas.

Podpořit Váš profil můžete zde

6. Vytvářejte memy, které budou s lidmi rezonovat

Firmy si uvědomují sílu chytrých memů, obzvláště když se snaží budovat image a identitu firmy, zvyšovat zájem o produkty nebo získávat nové followers.

Ačkoliv každý pozná meme, když ho vidí, jeho definice není snadná.

Obecně je to médium, které se přenáší sdílením mezi lidmi na internetu. Většinou mají memy nějaký kulturní význam, jsou vtipné a chytré a typicky zahrnují kombinaci textu a fotky. 

Ač není snadné je definovat, je nad slunce jasné, že je všichni milují. Výzva, kterou pro firmy představují, spočívá v hranici mezi aktuálností a podbízivostí. Uřčitě nechcete dělat kompromisy v oblasti estetiky, serióznosti nebo poselství vaší firmy.

Ale pokud dokážete chytře zahrnout do vašeho klasického obsahu i trochu té legrace v podobě memů, rozhodně vám to v roce 2020 může prospět.

7. Spolupracujte s mikro-influencery

Pokud chcete oslovit nové potenciální zákazníky nebo klienty, influencer marketing je v současné době jedním z nejlepších způsobů, jak to udělat.

průměrnou odezvou 3,21 % je Influencer marketing daleko před 1,5% odezvou klasické reklamy na sociálních sítích. Dobře provedená spolupráce vám tedy může pomoci poměrně rychle zvednout počet sledujících.

V současné době začínají lidi být přesyceni velkými influencery se statisíci fanoušků. Namísto toho hledají autenticitu a někoho, s kým se mohou lépe ztotožnit. Proto byste měli v budoucnu jít po menších influencerech. Lidé, které sleduje 0-25 tisíc fanoušků, mívají od své základny sledujících největší míru odezvy.

Podpořit Váš profil můžete zde

#instagram #marketing #instagrammarketing #onlinemarketing #socialnisite #inspirace #tipy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *