Kolik Followers potřebujete, abyste mohli vydělávat?

Kolik Followers potřebujete, abyste mohli vydělávat?

Kolik Followers na sociálních sítích potřebujete, abyste mohli vydělávat?

Jednoduchá otázka, avšak složitá odpověď.

influencer

Kolik Followers na sociálních sítích potřebujete, abyste mohli vydělávat?

Dostatečně velcí influenceři dnes na populárních platformách, jako je TikTok, YouTube nebo Instagram, mohou vydělávat vskutku velké peníze. Vše se ale zpravidla odvíjí od počtu sledujících a počtu zhlédnutí jejich publikovaného obsahu.

Zatímco světové megastar jako Dwayne „The Rock“ JohnsonKylie Jenner nebo fotbalista Cristiano Ronaldo (každý z nich má jen na Instagramu přes 200 milionu sledujících) si mohou za jediný marketingový post dovolit účtovat i více než jeden milion dolarů (přes 21 milionů Kč), menší influenceři rekrutující se z „běžných lidí“ ve skutečnosti nepotřebují až tolik sledujících, jak by se mohlo zdát, aby jim jejich sociální sítě mohly začít slušně vydělávat.

Kolik je to přesně, se nyní pokusila spočítat platforma pro hudební licence Lickd.co, která pro tyto účely vytvořila speciální analýzu nazvanou „social salary calculator“. V té se jednak zaměřila na to, jakou minimální výkonnost musí váš účet na dané platformě mít, abyste mohli začít generovat příjem. Na základě zveřejněných dat tak lze relativně snadno dopočítat, za jakých podmínek vám ta která síť bude schopna vydělat větší peníze.

Koruna aktuálně posiluje a jeden dolar vychází na asi 21 Kč, takže si pojďme říct, že když už do sociálních sítí investujete úsilí a čas, chtěli byste z nich začít generovat nějaký pořádný příjem. Řekněme 100 000 $ neboli 2,2 milionu korun ročně. To je hromada peněz, ale v tomhle komerčním světě není její dosažení tak nerealistické, jak by se mohlo zdát.

Ještě bych dodal, že analýza samozřejmě probíhala na základě podmínek pro anglicky hovořící trh, což je dobré brát v potaz, jelikož podmínky na českém trhu mohou být horší:

YouTube

Dle Lickd.co potřebujete mít na YouTube minimálně 1000 odběratelů a asi 24 milionů zhlédnutí ročně, abyste si mohli odnést 100 000 $. Abyste totiž z YouTube mohli začít vydělávat, musíte se dostat do Youtube Partner Programme (YPP), skrz který vám plynou peníze z reklam u vašich videí.

Pro vstup do YPP influencer potřebuje minimálně 1000 odběratelů a za posledních 12 měsíců musí jeho videa nasbírat aspoň 4000 „validních hodin sledování“ plus je potřeba k účtu připojit AdSense od Google.

YouTube kalkulačka od Influencer Marketing Hub odhaduje, že průměrný YouTuber dnes dostává 7,60 $ za každých 1000 zhlédnutí jeho videa, přičemž 45 % tohoto příjmu plyne do kapsy Google. Pro výpočet potenciálních příjmů z YouTube lze použít i YouTube Money Calculator od Influencer MarketingHub.

Instagram

Jak se ke 100 000 $ dostat na Instagramu? Dle analýzy potřebujete mít aspoň 5000 sledujících ročně zveřejnit 308 sponzorovaných postů. Což může být ve skutečnosti opět snazší, než si myslíte.

Nedávný dokument z dílny HBO ostatně ukázal, jak běžní lidé dokáží manipulovat nejen s Instagramem, ale i dalšími platformami, aby se z nich stali slavní influenceři. Lidé, kteří zde mají přes milion sledujících, dostávají od značek údajně přes 250 000 dolarů za každý sdílený post.

Pro rozjetí příjmů z Instagramu je potřeba změnit svůj účet na profesionální účet a zvolit Firma.

TikTok

Na TikToku potřebujete minimálně 10 000 odběratelů a přes 270 milionů zhlédnutí za rok, abyste si mohli odnést odhadem 100 000 $. Odhad vychází z blogu na SocialPubli.

TikTok má stejně jako YouTube partnerský program zvaný TikTok Creator Fund. Abyste se do něj mohli dostat, musíte mít sídlo v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku nebo Itálii, musí vám být přes 18 let, musíte mít aspoň 100 000 sledujících a 100 000 zhlédnutí videí za posledních 30 dní. Stejně jako v případě předchozích platforem je zároveň důležité, aby váš účet a obsah na něm byl v souladu s komunitními podmínkami a neporušoval podmínky užívání dané platformy. To se pak totiž snadno může stát, že o své příjmy z reklam přijdete, o čemž by mohl nejeden youtuber vyprávět.

Sledující či lajky můžete získat zde

#socialnisite #influencer #prijem #partnerstvi #youtube #instagram #tiktok

Napsat komentář