TikTok vs. Instagram – porovnání uživatelů a statistik pro rok 2024

TikTok vs. Instagram – porovnání uživatelů a statistik pro rok 2024

TikTok vs. Instagram – porovnání uživatelů a statistik pro rok 2024

Nedávná studie statistik TikToku ukazuje, že má ve srovnání s ostatními aplikacemi sociálních sítí nejlepší průměrnou délku sezení (10,85 minuty).

TikTok vs. Instagram - porovnání uživatelů a statistik pro rok 2024
TikTok vs. Instagram – porovnání uživatelů a statistik pro rok 2024

V letech 2017 až 2019 dosáhl v USA míry zapojení 1 533 procent. Instagram za tu dobu získal pouze 6procentní míru zapojení.

Průměrný uživatel TikToku v Americe otevře aplikaci více než 8krát denně.

Na druhou stranu je Instagram gigantem sociálních médií, který si oblíbily téměř všechny druhy podniků. Téměř 13,15 % z 3,8 miliardy celosvětových uživatelů sociálních médií je denními uživateli Instagramu.

A 11,01 procenta ze 4,54 miliardy celosvětových uživatelů internetu přistupuje na Instagram denně.

Snapchatu trvalo 6 let, než dosáhl 150 milionů denních uživatelů, zatímco Insgaram toho dosáhl během 8 měsíců od spuštění Instagram stories.

Podíváme se na podrobné statistiky TikTok vs. Instagram.

Klíčové statistiky TikTok vs. Instagram

  • Instagram používá více než 1,3 miliardy lidí, zatímco TikTok má 1 miliardu uživatelů.
  • Přibližně 63 % mladých lidí ve věku 12 až 17 let používá TikTok každý týden.
  • Příjmy společnosti TikTok za prvních 11 měsíců roku 2021 dosáhly 2 miliard dolarů.
  • TikTok byl v roce 2021 stažen 745 milionkrát, zatímco Instagram si lidé nainstalovali 545 milionkrát.
  • 76,2 % mileniálů dává přednost Instagramu, zatímco 44,6 % má rádo aplikaci TikTok
  • 89 % marketérů dává pro digitální marketing přednost Instagramu před TikTokem
  • Instagram má 30krát více mikroinfluencerů než je počet jeho makroinfluencerů
  • V Indii bylo v roce 2019 zaznamenáno více než 323 milionů stažení aplikace TikTok
  • 59 % uživatelů TikToku jsou ženy, zatímco uživatelů Instagramu je 50,8 %.
  • Průměrná doba strávená na TikToku celosvětově činí 52 minut, zatímco na Instagramu je to 28 minut.
  • Průměrný uživatel otevře TikTok 19krát denně
  • Děti tráví na TikToku v průměru 75 minut denně
  • TikTok je nejoblíbenější u mladších generací

Podrobné statistiky TikTok vs. Instagram

1. Podle statistik používá Instagram více než 1,3 miliardy lidí, zatímco TikTok má necelou 1 miliardu uživatelů.

Studie zveřejněná v říjnu 2021 zjistila, že na Instagramu je aktivních přibližně 1,4 miliardy uživatelů, zatímco TikTok má dle Googlu 834.3 million uživatelů, což je úbytek oproti rokům 2021 – 2022 kdy se předpokládalo, že TikTok měl okolo 1 miliardy aktivních uživatelů.

image 2
Přehled aktívních uživatelů na jednotlivých sociálních sítích 2023

Přestože Instagram má ve zprávách náskok, odborníci se domnívali, že TikTok nabírá na tempu a brzy Instagram předstihne. To se však zatím neděje a po posledních kauzách ohledně bezpečnosti TikToku a aktuální statistice to vypadá, že TikTok naopak přichází o svojí sílu.

Zde můžeme vidět, že růst uživatelů, alespoň v USA na TikToku se pomalu zastavuje:

TikTok user growth chart
Graf růstu počtu uživatelů TikToku 2023

2. Asi 63 % mladých lidí ve věku 12 až 17 let používá TikTok každý týden

Zpráva zveřejněná na CNBC v roce 2021 zmiňuje, že přibližně 63 % lidí z USA ve věku 12 až 17 let používá TikTok každý týden.

A 57 procent ze stejné skupiny používalo během týdne Instagram.

Zajímavé je, že Instagram byl v roce 2020 dominantní platformou sociálních médií, kterou sledovalo 61 procent dětí, zatímco TikTok stojí na druhé pozici s 50 procenty.

Na druhou stranu YouTube získal nárůst o 3 procenta a stal se oblíbenou platformou sociálních médií pro 72 procent mladých lidí z generace Z v USA v roce 2021 oproti 69 procentům v roce 2020.

image 3

3. Příjmy TikToku za prvních 11 měsíců roku 2021 ve výši 2 mld. dolarů

Statistika příjmů TikToku za rok 2021 ukazuje, že se stává velmi úspěšnou platformou sociálních médií.

Přestože aplikace stojí na čtvrtém místě podle podmínek App Store, byla v roce 2021 považována za celosvětově nejvýnosnější aplikaci.

Během této doby získal TikTok 67% meziroční nárůst. Podle společnosti Sensor Tower vydělá TikTok 2,3 dolaru na útratách a dosáhne celkové výše 3,8 miliardy dolarů.

Instagram během roku 2020 dosáhl příjmů ve výši 24 miliard dolarů.

4. TikTok byl v roce 2021 stažen 745 milionkrát, zatímco Instagram si lidé nainstalovali 545 milionkrát

TikTok byl v roce 2021 s 745 miliony instalací vedoucí staženou aplikací sociálních médií.

Statistiky Moneycontrol ukazují, že Instagram byl za stejnou dobu stažen 545 milionkrát.

V první pětce se nachází Facebook, WhatsApp, respektive Telegram. V USA je TikTok populární s 94 miliony instalací během roku 2021, následuje Instagram s 64 miliony stažení.

V jakých zemích lidé tráví nejvíce času na TikToku za rok 2022

23 Important TikTok Stats Marketers Need to Know in 2023
V jakých zemích lidé tráví nejvíce času na TikToku za rok 2022

6. 76,2 % mileniálů dává přednost Instagramu, zatímco 44,6 % se líbí aplikace TikTok

Lidé ve věku 25 až 34 let uvedli, že tráví více času na Instagramu než na TikToku.

Instagram se líbí 52,4 % lidí ve věku 35 až 44 let, zatímco TikTok 29,50 %. Asi 9,6 procenta lidí, kterým je 65 let, uvedlo, že Instagram je zábavnější než TikTok.

Statistiky však ukazují, že mladí lidé ve věku 12 až 24 let používají TikTok raději než Instagram.

image 5
image 6

7. 89 % marketérů dává při digitálním marketingu přednost Instagramu před TikTokem

Když se TikTok i Instagram porovnají na základě marketingu, je vidět, že Instagram vede.

Statistiky ukazují, že Instagram získal v roce 2021 z reklamy více než 26 miliard dolarů. Influencer Marketing Hub uvádí, že téměř 96 % značek používá pro své kampaně Instagram, zatímco TikTok 6,8 %.

Na platformě Instagram není snadné vytvářet kvalitní obsah ve srovnání s TikTokem, kde je k dispozici spousta filtrů a podpůrných aplikací pro zveřejňování obsahu.

Přesto je Instagram první volbou všech digitálních marketingových agentur.

8. Instagram má třicetinásobný počet mikroinfluencerů ve srovnání s počtem jeho makroinfluencerů

Instagram je považován za nejlepší aplikaci sociálních médií pro Influencer marketing. Na Instagramu jsou miliony influencerů, což ukazuje, proč generuje větší příjmy z reklamy.

Na TikToku může být 5000- 50 000 účtů s 1000 a více sledujícími, zatímco na Instagramu má 2-37 milionů influencerů 1000 a více sledujících.

Podle statistik má Instagram více než 113krát vyšší příjmy než TikTok.

Nedávné statistické údaje však ukazují 17,96 % míru zapojení mikroinfluencerů na TikToku ve srovnání s 3,86 % na Instagramu.

image 7
image 8
tiktok stat

8. V Indii bylo v roce 2019 zaznamenáno více než 323 milionů stažení TikToku

Přibližně 43,76 % celosvětových instalací TikToku v roce 2019 pocházelo z Indie. K dnešnímu dni bylo z Indie zaznamenáno přibližně 611 milionů stažení TikToku.

V případě Instagramu je to 140 milionů indických a amerických uživatelů, následuje Brazílie s 99 miliony. V Číně bylo provedeno přibližně 196,6 milionu stažení aplikace TikTok.

9. 59 % uživatelů TikToku jsou ženy, zatímco 50,8 % uživatelů Instagramu jsou ženy.

Oběma aplikacím sociálních médií dominují Ženy, u nichž TikTok vykazuje vyšší zastoupení. Instagram sleduje přibližně 49,2 % mužů, zatímco u TikToku je to 39 %.

Instagram a TikTok poskytují nejnovější módní trendy a aktualizace o jejich oblíbených značkách, což jsou některé důvody ženské dominance na obou platformách.

10. Průměrná doba strávená na TikToku celosvětově je 52 minut, zatímco na Instagramu je to 28 minut.

Podle statistik přistupuje k aplikaci TikTok 90 % uživatelů denně. V USA se TikTok používá 68 minut denně a ve Velké Británii přibližně 60 minut.

Přibližně 10,8 minuty je průměrná doba relace strávená na TikToku, což z něj činí jednu z nejpoutavějších aplikací sociálních médií.

Průměrná doba strávená na TikToku celosvětově činí 52 minut, zatímco na Instagramu je to 28 minut.

Lidé mladší 24 let strávili používáním Instagramu více než 32 minut, zatímco u lidí ve věku 25 let a více to je 24 minut.

11. Průměrný uživatel otevře TikTok 19krát denně

Vzhledem k tomu, že máme aplikace sociálních médií na dosah ruky, není překvapením, že k nim přistupujeme několikrát za den a často se nad tím ani nezamyslíme. Údaje ukazují, že průměrný uživatel otevře aplikaci TikTok 19krát denně. Jak je to s vaším používáním?

12. Děti tráví na TikToku v průměru 75 minut denně

Není žádným tajemstvím, že děti dnes tráví na svých mobilních zařízeních spoustu času. Mnoho z nich se pro zábavu obrací na TikTok, což může vést k nekonečnému rolování na FYP (For You Page)

Z celosvětových údajů společnosti Qustodio vyplývá, že děti tráví na TikToku v průměru 75 minut denně. Jedná se tak o platformu sociálních médií, kterou používají nejčastěji.

Time kids spent on the most popular social media apps

13. TikTok je nejoblíbenější u mladších generací

Mladší věkové skupiny se nemohou nabažit procházení TikToku. Ve Spojených státech tvoří osoby ve věku 10-19 let 25 % aktivních uživatelů TikToku. Zde je rozdělení podle věkových skupin:

  • Věk 10-19 let tvoří 25 % uživatelů.
  • Věk 20-29 let tvoří 22,4 % uživatelů.
  • Ve věku 30-39 let je 21,7 % uživatelů.
  • Ve věku 40-49 let je 20,3 % uživatelů.
  • Ve věku 50+ je 11 % uživatelů.

Údaje ze Spojeného království jsou podobné. Statista uvedla procento uživatelů internetu ve Velké Británii, kteří používají také TikTok. Od roku 2020 používá tuto platformu k tvorbě a konzumaci videa 24 % osob ve věku 15-25 let.

Často kladené otázky FAQ

Které aplikaci sociálních médií dávají Millenels přednost?

Lidé ve věku 25 až 34 let uvedli, že tráví více času na Instagramu než na TikToku.

Instagram se líbí 52,4 % lidí ve věku 35 až 44 let, zatímco TikTok 29,50 %.

Asi 9,6 procenta lidí, kterým je 65 let, uvedlo, že Instagram je zábavnější než TikTok. Statistiky však ukazují, že mladí lidé ve věku 12 až 24 let používají TikTok raději než Instagram.

Kolik lidí používá TikTok a Instagram?

Podle statistik používá Instagram více než 1,3 miliardy lidí, zatímco TikTok má 1 miliardu uživatelů.

Která aplikace sociálních médií z Instagramu a TikToku byla v roce 2021 nejstahovanější?

TikTok byl v roce 2021 stažen 745 milionkrát, zatímco Instagram si lidé nainstalovali 545 milionkrát.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *