Získejte více sledujících na Instagramu pomocí těchto 10 tipů. Trávíte hodiny plánováním a vytvářením obsahu pro Instagram. Na krátký okamžik po stisknutí tlačítka „Sdílet“ je všechno na světě v pořádku. Jste si jisti, že jste zveřejnili něco skvělého.
Koupit sledující nebo likes můžete zde>>
Pak nastane ticho. Nebo pár lajků a komentářů od hrstky vašich sledujících. Jak ale získat více sledujících na Instagramu, když ne publikováním skvělého obsahu?
Pro růst na Instagramu neexistuje žádný návod krok za krokem. Existují však osvědčené postupy, které vám pomohou oslovit širší publikum a získat nové sledující.
Zde je 10 způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu.
Instagram se stal základním kamenem přítomnosti mnoha značek na sociálních sítích, protože přivádí ziskovou návštěvnost na vstupní stránky, zvyšuje konverze a buduje angažované publikum.
Pokud vaše přítomnost na Instagramu není tak silná, jak doufáte, možná je na čase naučit se, jak vybrousit strategie pro získání skutečných, organických sledujících na Instagramu. Čím větší je vaše publikum, tím více příležitostí máte k tomu, abyste s uživateli navázali kontakt a vytvořili pro ně jedinečné zážitky.
Důležité je organické rozlišení: někdy se značky při snaze získat více sledujících na Instagramu vydávají snadnou cestou. Všude jsou k dispozici placené stránky s lajky a sledujícími, ale tyto zkratky se nikdy nevyplatí, protože algoritmus Instagramu se pravidelně aktualizuje, aby vyřadil placené, nekvalitní účty a interakce.
Nemluvě o tom, že počet sledujících na Instagramu nakonec nic neznamená, pokud nepředstavuje angažované fanoušky, kteří nakupují, navštěvují vaše vstupní stránky a propagují vaše značky u přátel a sledujících. Začněte budovat svou přítomnost správným způsobem pomocí těchto tipů, jak získat více sledujících na Instagramu.
10 způsobů, jak zvýšit počet sledujících Instagram
1. Optimalizujte svůj účet na Instagramu
Než se pustíte do hledání způsobu, jak získat sledující na Instagramu, je jedním z nejdůležitějších kroků mít svůj účet plně optimalizovaný. Představte si bio své značky na Instagramu jako „domovskou stránku“ svého účtu.
Jak lidé poznají, že účet patří vaší značce, když na něm nemáte životopis, popisky k obrázkům, správné uživatelské jméno nebo profilový obrázek? Může se to zdát samozřejmé, ale na Instagramu pomáhá bio a obrázek tvořit základy identity vaší značky. Odkaz v bio je vaším jediným místem, odkud můžete přivést návštěvníky Instagramu na své stránky, takže optimalizace účtu je nezbytná.
Pokud si nejste jisti, kam odkazovat, zkuste marketingové nebo produktové stránky, které se vztahují ke konkrétním klíčovým slovům, hashtagům nebo kampaním na vašem účtu na Instagramu. Odkazování na domovskou stránku je v pořádku – ale proč uživatelům neposkytnout ucelený zážitek při přechodu z bio na web? To vedlo k popularitě vstupních stránek s odkazy na IG, na kterých jsou umístěny relevantní odkazy na několik posledních částí obsahu zmíněných ve feedu značky, a příspěvků „odkaz v bio“, které pomáhají nasměrovat publikum na tyto odkazy.
Kromě toho udržujte své uživatelské jméno co nejpřívětivější pro vyhledávání, což obvykle znamená držet se blízko skutečného názvu značky. Pokud je název vaší firmy delší, zkraťte ho na něco, co by vaše publikum poznalo. Nepřidávejte do uživatelského jména čísla ani speciální znaky, a pokud je to možné, udržujte ho v souladu s ostatními uživatelskými jmény, která již máte na sociálních sítích.
Nejlepším způsobem, jak optimalizovat svůj účet, je vytvořit a dodržovat marketingovou strategii Instagramu. Stáhněte si našeho bezplatného průvodce a začněte.
2. Udržujte konzistentní kalendář obsahu
Nejhorší věc, kterou můžete udělat, když se snažíte získat sledující na Instagramu, je zveřejňovat obsah v náhodných, nahodilých časech. Pokud máte to štěstí, že vás uživatelé sledují od začátku, nechcete, aby zapomněli, že vás vůbec sledovali.
Chcete-li proti tomu bojovat, dodržujte pravidelný plán zveřejňování příspěvků. Obvykle by značky neměly publikovat více než několikrát denně, aby se vyhnuly spamu, ale ať už je vaše kadence jakákoli, udržujte ji konzistentní. Denně se na Instagram přihlásí přibližně 200 milionů uživatelů, takže chcete-li svou síť ještě více rozprostřít, zkuste publikovat několikrát během celého dne.
Náš vlastní výzkum nejvhodnějších časů pro publikování na Instagramu ostatně přesně určuje nejlepší časy pro publikování pro více odvětví, nebo můžete sledovat náš výzkum nejlepších časů ve všech tematických oblastech.
Dodržování plánu vám pomůže vytvořit konzistentní zážitek pro vaše sledující a udržet je v obraze o vaší značce. Pokud si však lámete hlavu nad tím, jak nezapomenout publikovat v různých denních dobách, máme pro vás funkci plánování a optimální časy ve službě Sprout – přečtěte si další podrobnosti.
3. Naplánujte si příspěvky na Instagram předem.
Algoritmus Instagramu se sice změnil tak, aby uživatelům zobrazoval více obsahu, který se jim líbí, ale i tak může zveřejňování příspěvků ve správný čas zvýšit jejich viditelnost tím, že zvýší jejich celkovou angažovanost.
Pro zvýšení viditelnosti může vaše značka udělat mnoho věcí a díky službě Sprout Social je nyní jednou z nich plánování obsahu na Instagramu. S našimi nejnovějšími nástroji můžeme vaší značce pomoci naplánovat obsah prostřednictvím snadného procesu.
Díky plánování obsahu s předstihem může celý váš tým efektivněji sledovat kampaně a plány. Vždy je chytré vytvářet obsah s předstihem a s našimi nástroji pro plánování Instagramu můžete oslovit své publikum a zároveň udržovat konzistentní tok obsahu.
Můžete také použít patentovanou funkci ViralPost společnosti Sprout a nechat nás, abychom udělali práci za vás. ViralPost analyzuje historii zapojení vašeho vlastního účtu a algoritmicky identifikuje optimální časy pro zveřejnění příspěvků.
4. Získejte partnery a příznivce značky, aby zveřejnili váš obsah.
Když se učíte, jak získat více sledujících na Instagramu, je důležité znát hodnotu svého publika. Čím větší bude počet vašich sledujících (organicky), tím více kupujících a zájemců budete mít.
Nejlepší způsob, jak přimět zákazníky, aby vás sledovali, je dostat se před ně a být přítomen. Rozhodující je být přítomen na vlastním Instagramu i na ostatních. Zkuste sponzorovat obsah vytvářený uživateli, aby se vaše značka dostala do feedů zákazníků. Můžete také pořádat soutěže na Instagramu, abyste svou značku dostali.
k většímu publiku. Tyto typy kampaní vytvářejí sociální důkaz tím, že ukazují, že vaši fanoušci investují do vašeho obsahu natolik, že jej přeposílají nebo vytvářejí vlastní UGC.
Dalším způsobem je dostat svou rukojeť před mnohem větší publikum. Zkuste spolupracovat s většími instagramovými účty ve vašem oboru, například s významnými influencery ve vašem oboru, a sdílet váš obsah s jejich publikem.
Jen se ujistěte, že poskytujete něco hodnotného. Poslední věc, kterou chcete udělat, je působit příliš prodejně. Najděte si marketingovou spolupráci a společné marketingové plány s jinými podniky, abyste si vybudovali publikum na Instagramu.
5. Vyhněte se falešným následovníkům Instagramu
Mezi falešnými a legitimními sledujícími účtu na Instagramu je obrovský rozdíl. Může se zdát lákavé jednoduše nakoupit sledující Instagramu, ale zpětná reakce převáží nad výhodami organického růstu sledujících.
Falešní sledující Instagram mají tendenci:
Podvádět nové sledující: Pokud uživatelé přijdou na neaktivní kanál Instagramu s desítkami tisíc sledujících, sníží to důvěryhodnost účtu. Nepodvádějte lidi, aby vás sledovali. Pro lepší zapojení budujte důvěru a dlouhodobé vztahy.
Nemějte žádnou návratnost investic: Může se zdát, že je jednodušší si sledující koupit, ale váš získaný bot nebo neobsazení noví sledující si nic nekoupí. Lidé sledují značky na Instagramu z nějakého důvodu – líbí se jim, co zveřejňujete, nebo vaše společnost obecně. Ti skutečně utrácejí a přinášejí vašemu podnikání peněžní hodnotu.
Vytvářejte malý až žádný buzz: Pokud máte 10 000 falešných sledujících, kolik z nich bude váš obsah komentovat, lajkovat a sdílet? Je více než pravděpodobné, že tyto botové nebo falešné účty Instagram vyčistí, smaže a vaše příspěvky budou vypadat jako hřbitovy angažovanosti.
Skuteční lidé mají možnost vaše příspěvky na Instagramu sdílet, lajkovat, komentovat a zapojovat se do nich. Tito uživatelé jsou navíc rádi, když na druhé straně někdo reaguje.
Například společnost Lush Cosmetics věnuje čas odpovědím na různé dotazy týkající se produktů, což vede k tomu, že se uživatelé vracejí, sledují je nebo případně sdílejí s ostatními. Tyto interakce budou mít vždy větší hodnotu než soubor neaktivních sledujících.
6. Prezentujte svůj Instagram všude
Jak mají lidé najít účet, pokud nepropagujete svůj Instagram? Ujistěte se, že je váš účet na Instagramu uveden u vašich webových stránek a dalších sociálních sítí.
Vytváření viditelnosti a povědomí je jedním z nejlepších způsobů, jak se nechat objevit. Pokud chcete skutečně získat více sledujících na Instagramu, dejte lidem vědět, kde vás najdou. Na své webové stránky a blog můžete přidat tlačítka sociálních médií, která pomohou podpořit sdílení na všech sítích a také lidem ukáží, kde vás na Instagramu najdou.
Dalším skvělým nápadem je křížová propagace napříč vašimi účty na sociálních sítích. Muzeum moderního umění pravidelně šíří povědomí o svém Instagramu prostřednictvím Twitteru. Můžete snadno využít své další sociální sítě k tomu, abyste uživatele nasměrovali na svůj Instagram.
Dbejte však na to, abyste nežádali pouze o sledování. Místo toho byste se měli snažit propagovat na svém Instagramu jedinečný obsah, aby uživatelé měli důvod vás tam sledovat. Naštěstí s tím, jak Instagram přidává spoustu nového obsahu a video funkcí, jako jsou Stories, IGTV a Reels, máte skvělou příležitost získat sledující prostřednictvím kreativního obsahu.
7. Zveřejňujte obsah, který sledující chtějí
I když se to snáze řekne, než udělá, je chytré zjistit, jaký obsah chtějí vaši sledující vidět. Na Instagramu rychle zjistíte, že některý obsah má lepší výsledky než jiný. Proto je testování tak důležité.
Ať už jde o filtry, popisky, typy obsahu nebo časy zveřejnění, i ten nejmenší detail může mít zásadní vliv. Sledujte nové trendy na Instagramu, abyste věděli, že zveřejňujete populární obsah.
Chcete-li analýzu posunout o krok dál, měla by vaše značka investovat do nástrojů pro analýzu Instagramu. To vám usnadní sledování, porovnávání a analýzu obsahu Instagramu napříč účty.
Be confident in your content strategy by analyzing different filters, captions and more to see what works best with your audience. If you’re unsure where to start, try analyzing your competitors.
You shouldn’t directly copy your competitors, but it’s smart to take notes on what they’re doing or posting that drives engagement. A little competitive research can go a long way. You can use our Instagram Competitors report to get a look at what’s working for other brands in your industry.
8. Začněte konverzaci
Jedním z nejlepších způsobů, jak dát uživatelům vědět o svém Instagramu, je konverzace. Podle Sprout Social Index 2020 se spotřebitelé chtějí zapojit především do vizuálního obsahu, jako jsou fotografie (68 %) a videa (50 %), a 30 % chce zapojit textové příspěvky. Instagram se pro tento profil publika dokonale hodí, protože spojuje poutavé vizuály s popisky, které mohou být stejně poutavé, když zdokonalíte své dovednosti v psaní popisků na Instagramu.
Lidé stále používají sociální média jako kontaktní odkaz na značky, ať už jde o neformální dotazy a chat, vážné dotazy na péči o zákazníky nebo pochvaly na své oblíbené značky a produkty. A pokud jde o vaši firmu, musíte být na Instagramu vstřícní a komunikativní.
Snažte se odpovídat na co nejvíce dotazů nebo komentářů, protože to může znamenat rozdíl mezi získáním nového zákazníka, následovníka nebo zlepšením vztahu s vaším publikem. Náš průzkum Index také ukázal, že 89 % spotřebitelů nakoupí u značky poté, co ji sledují na sociálních sítích, takže je důležité zajistit si pozornost a loajalitu potřebnou k tomu, aby se návštěvník vašeho profilu změnil ve sledujícího.
9. Najděte hashtagy, které se konvertují
Jedním z nejosvědčenějších způsobů, jak získat sledující na Instagramu, jsou hashtagy. Hashtagy už léta slouží jako základní nástroj pro objevování a umožňují nám rozšířit dosah na sociální sítě. Jako obchodník chcete budovat svou komunitu získáváním sledujících a hashtagy vám právě toto umožňují.
Pro začátek si najděte hashtagy, které nejsou příliš zaplněné. Na tuto teorii poukazuje Social Media Examiner, když vysvětluje, že hashtag #love má více než 184 milionů fotografií, které jsou s ním spojeny. Snažit se zvýraznit svůj obsah na Instagramu v moři milionů fotografií a videí není snadné.
Musíte najít hashtagy, které lidé z vaší cílové skupiny budou s větší pravděpodobností kontrolovat. Pokud dojde k relevantnímu spojení, tito uživatelé budou váš účet s větší pravděpodobností sledovat. Jedinečné značkové hashtagy jsou jedním ze způsobů, jak seskupit příspěvky kolem hyperrelevantního obsahu pro vaši značku a kampaně.
Například společnost M&Ms skvěle zaměřuje hashtagy na událost, které se účastní. Použitím hashtagů jako #mmspotlight značka cílí na své publikum přímo tam, kde se koncertní událost Spotlight koná, a vytváří tak povědomí.
Stejně zásadní pro používání hashtagů je také pochopení toho, jak si vaše hashtagy na Instagramu vedou. A díky nástrojům pro analýzu hashtagů od společnosti Sprout Social máte přímý přístup k údajům o výkonu a používání hashtagů, abyste zjistili, co funguje nejlépe.
Nevstupujte do světa hashtagů naslepo, ale vězte, co označujete, abyste si mohli vybudovat sledovanost.
10. Udělejte svým sledujícím na Instagramu radost
V neposlední řadě, když uděláte svým sledujícím na Instagramu radost, odměnou vám bude nárůst publika. Poskytli jsme vám spoustu tipů pro brainstorming a plánování obsahu, tak je uveďte do praxe tak, aby odpovídaly výrazu vaší značky. Jinými slovy, vyvarujte se toho, abyste působili potřebně, prodejně nebo roboticky.
Pro mnoho účtů to znamená, že do nich budete vkládat příspěvky, které mají legitimně vykouzlit úsměv na tváři sledujících a budovat vztahy se zákazníky. Nezapomínejte svým sledujícím poskytovat obsah, jako by byli přáteli na vašem osobním kanálu: to může zahrnovat zveřejňování memů, inspirativního obsahu nebo jen opětovné sdílení zajímavých fotografií či uměleckých děl (vše samozřejmě řádně označené), které mohou vašim sledujícím během dne trochu zvednout náladu.