10 kroků k získání více lajků a zapojení na Instagramu 2024
Jak získat více instagramových lajků?
Instagram je platforma s více než 500 miliony uživatelů denně, kteří stisknou tlačítko To se mi líbí v průměru 4,2 miliardykrát denně.
> zde “>Kupte Instagram followers nebo likes, stačí přejít do našeho obchodu >> zde
Pro podnik, který chce získat více lajků a zvýšit angažovanost, vypadají tyto statistiky slibně. Problémem však není získání lajků, ale získání dostatečného počtu lajků, které zvýší vaši viditelnost, aby se více lidí zapojilo, sledovalo vaši značku a investovalo do ní.
Chcete-li na Instagramu získat více lajků, musíte k obsahu přistupovat takticky.
V tomto příspěvku vám ukážeme deset způsobů, jak zvýšit počet lajků na Instagramu:
Obsah
- Používejte vysoce kvalitní fotografie
- Strategicky a velkoryse používejte hashtagy
- Využívejte videoobsah
- Uspořádejte soutěž nebo dárek
- Pište přesvědčivé popisky
- Sdílejte obsah napříč sociálními médii
- Označujte relevantní osoby a značky
- Zapojte ostatní
- Zveřejňujte obsah ve správný čas
- Žádejte o lajky
Některé tipy vyžadují jen drobné úpravy, zatímco jiné vyžadují trochu více práce. Všechny však mohou pomoci vylepšit váš obsah tak, aby více lidí dvakrát kleplo na tlačítko se srdíčkem.
Nejlepší tip: Tento příspěvek předpokládá, že jste si již vytvořili firemní profil na Instagramu, rozumíte základům marketingu na Instagramu a naučili jste se, jak na této platformě oslovit cílové publikum. Pokud ne, naučte se základy v našem průvodci marketingem na Instagramu pro malé firmy pro začátečníky ?.
Než se těmto tipům budeme věnovat do hloubky, podívejme se, jak Instagram nedávno změnil funkci lajků a proč je generování lajků stále důležité.
Proč má Instagram lajky stále význam
V roce 2019 zahájil Instagram zkušební fázi skrývání lajků pro uživatele v Austrálii, na Novém Zélandu, v Kanadě, Brazílii, Japonsku, Irsku, Itálii a USA. Cílem je snížit soutěživost a soutěže o popularitu, a motivovat tak ke změně chování při zveřejňování příspěvků směrem ke kreativitě, vyprávění příběhů a spontánnosti.
Jak uvedl generální ředitel Instagramu Adam Mosseri: “Myšlenkou je pokusit se deprimovat Instagram, udělat z něj méně soutěže, dát lidem více prostoru, aby se mohli soustředit na spojení s lidmi, které mají rádi, a na věci, které je inspirují.”
Skrytí lajků znamená, že lidé prohlížející si vaše příspěvky nebudou moci vidět počet lajků, které mají. Následně mohou lidé častěji komunikovat se značkami, ke kterým mají skutečný vztah, než aby je přitahovaly značky s vysokým počtem lajků.
Pro značky to znamená, že každý lajk, který dostanete, si zasloužil skutečný fanoušek. V tomto smyslu se lajky, byť veřejně skryté, stávají vlivnějšími než kdykoli předtím.
Ačkoli jsou lajky skryté, k číslům máte stále přístup v zadní části. Stále tak můžete sledovat, jak si příspěvek vede, a upravovat obsah tak, aby se líbil algoritmu Instagramu – který nadále upřednostňuje lajky jako signál hodnocení.
Ať už bude ve Velké Británii zavedena natrvalo, nebo ne, lajky zůstávají klíčovým měřítkem úspěchu a jejich získání vyžaduje kvalitní obsah.
S ohledem na tyto věci se pojďme pustit do tipů.
1. Používejte vysoce kvalitní fotografie
Každý den je na Instagram nahráno více než 95 milionů příspěvků. Při každém příspěvku soupeříte o pozornost s ostatními značkami, influencery a přáteli a rodinou sledujících.
Chcete-li vyniknout, musí váš obsah uživatele zastavit v jejich stopách. To znamená žádné rozmazané, rozpixelované nebo špatně nasvícené fotografie.
Příspěvek na Instagramu od společnosti Lush cosmetics
Moderní chytré telefony naštěstí disponují fotoaparáty, které jsou více než schopné vytvořit kvalitní záběr.
Kdykoli pořídíte fotografii nebo natočíte video na telefon:
- fotografujte v režimu HDR
- Použijte stativ pro chytrý telefon, aby byl telefon stabilní.
- Vytvářejte fotografie o šířce 1080 pixelů
Odborník na fotografii má několik skvělých tipů, jak z fotoaparátu telefonu vytěžit maximum.
Když jste připraveni nahrát fotografie, vyberte filtr, který uživatele zaujme. Studie společnosti TrackMaven zjistila, že nejlépe se na interakce hodí filtr Mayfair, následovaný žádným filtrem – ten klade větší důraz na kvalitu původního snímku.
2. Používejte hashtagy strategicky a velkoryse
Hashtagy mají potenciál dostat vaše příspěvky na Instagramu před zcela nové publikum. A pro každý výklenek existují populární výrazy.
Nejjednodušší způsob, jak najít ty správné hashtagy, je zadat do vyhledávacího řádku Instagramu několik slov souvisejících s vaším obrázkem nebo podnikáním.
Seznam oblíbených hashtagů kolem jídla
Případně můžete do popisku zadat # následované klíčovými slovy. Tím se zobrazí nejoblíbenější hashtagy Instagramu.
Dalším způsobem, jak najít relevantní hashtagy, je použít stránku s generátorem hashtagů, například All Hashtag. Do vyhledávacího pole zadejte klíčové slovo a nástroj vygeneruje nejlépe související hashtagy.
Snímek obrazovky generátoru hashtagů “All Hashtag”
Chcete-li svým příspěvkem oslovit co nejvíce lidí, používejte nejoblíbenější hashtagy ve svém oboru.
Chcete-li oslovit lidi ve svém okolí, použijte hashtagy založené na poloze. Chcete-li je najít, vyhledejte v Googlu “populární účty na Instagramu + [vaše město]” a podívejte se, jaké výrazy používají nejsledovanější účty ve vašem okolí.
Kolik hashtagů byste měli používat?
Instagram umožňuje použít až 30 hashtagů na jeden příspěvek, ale to může být přehnané. Průzkum strategie hashtagů od společnosti Sprout Social ukazuje, že většina značek používá jeden až pět hashtagů, ale sladkou tečkou pro zapojení je devět.
3. Přijměte video obsah
Podle společnosti Mention mají příspěvky obsahující videa o 38 % vyšší engagement na Instagramu než příspěvky obsahující obrázky. A obecně platí, že video dosahuje nejlepší návratnosti investic (ROI) do marketingových aktivit na sociálních sítích obecně.
Existuje několik způsobů, jak s omezeným rozpočtem vytvořit kvalitní videa, a to pomocí chytrého telefonu, softwaru pro snímání obrazovky, animovaných videí nebo obsahu generovaného uživateli.
Na každou z těchto metod jsme se podrobně podívali v našem průvodci, jak rozvíjet malou firmu pomocí videomarketingu. Průvodce se zabývá také typy videoobsahu, které můžete použít k zapojení svého publika, včetně:
- Předváděcí videa produktů
- Události
- Případové studie
- Videa ze zákulisí
- Rozhovory
Podle serveru wibbitz jsou návody, jak na to, nejoblíbenější formou videoobsahu na Instagramu. To je třeba mít na paměti, pokud máte něco, co můžete své publikum naučit.
Něco dalšího, co je třeba mít na paměti, jsou technické specifikace:
- Formát: FORMÁT: MP4
- Délka: 3-60 sekund
- Velikost souboru videa: Velikost souboru: až 512 MB, ale pro rychlejší odeslání je lepší, aby velikost souboru nepřesáhla 50 MB.
- Poměr stran: 1,91:1-4:5
- Čtvercový, na výšku nebo na šířku
4. Uspořádejte soutěž nebo dárek
Soutěže jsou jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit angažovanost na Instagramu. Chcete-li zvýšit počet lajků, můžete vstupní bariéru nastavit tak jednoduše, jako je “lajkování pro výhru”.
Chcete-li zvýšit zapojení, můžete zvýšit sázky tím, že požádáte účastníky, aby vás také sledovali a označili přítele, jak ukazuje tento giveaway od Diala’s Kitchen.
Příklad soutěže na Instagramu od Diala’s Kitchen
Aby vaše soutěž nebo giveaway na Instagramu zaujala, ujistěte se, že je cena relevantní pro vaši značku a cílový trh a dostatečně specifická, aby přilákala dlouhodobé fanoušky.
Pokud například provozujete restauraci, rozdávání jídla pro dva zdarma nebo dárkové karty je něco, co by skutečné fanoušky zajímalo. Na druhou stranu rozdávání iPadu nebo dovolené v Disneylandu může přilákat pouze oportunisty, kteří o vaši značku nemají skutečný zájem.
Než spustíte jakoukoli soutěž nebo rozdávání dárků, přečtěte si pokyny pro propagaci na Instagramu. Není to zrovna vzrušující, ale udrží vás to na správné straně moderátorů platformy.
5. Pište přesvědčivé popisky
Popisky dávají hlas vašemu vizuálnímu obsahu. Umožňují rozšířit fotografie, ukázat vaši osobnost a dát sledujícím pokyny.
Chcete-li napsat dokonalý titulek:
- Udělejte správný tón. Instagram je zábavný a odlehčený, takže vaše příspěvky by to měly odrážet. Pokud má váš tón hlasu tendenci být spíše firemní nebo formální, vneste do něj trochu osobnosti, abyste působili lidštěji a autentičtěji.
- Důležité detaily uvádějte na prvním místě. Text titulku se ve feedu Instagramu po dvou nebo třech řádcích usekne. I když chcete, aby lidé klikali na “více”, předpokládejte, že to neudělají. Nejdůležitější sdělení vložte na začátek a hashtagy si nechte na konec.
- Příliv příspěvku na Instagramu demonstrující useknutí textu
- Napište výzvu k akci. Pokud chcete, aby vaši sledující něco udělali, požádejte je o to. Například “klikněte na odkaz v bio” nebo “lajkněte, pokud byste to udělali” nebo “napište do komentáře svůj oblíbený příspěvek XYZ”.
- Používejte emotikony. Emodži dodávají příspěvkům osobitost, ale také fungují tak, že upoutají pozornost a rozbijí text. Pokud jsou k dispozici kompatibilní emoji, můžete jimi nahradit i text.
Jak dlouhé by měly být vaše popisky na Instagramu?
Popisky na Instagramu mají limit 2200 znaků, což vám dává dostatek prostoru pro vyjádření vašeho názoru.
Přesto nedávná studie více než 8,9 milionu příspěvků na Instagramu provedená společností Quintly zjistila, že značky s jedním milionem sledujících nebo méně mají největší interakci s příspěvky o délce 1-50 znaků. A společnost Sprout Social uvádí, že ideální délka popisku je 138-150 znaků. Nejlepší je tedy zachovat stručnost.
6. Sdílejte obsah napříč sociálními médii
Pokud jste aktivní na jiných sociálních platformách, využijte je k propagaci svého obsahu na Instagramu.
Nejlepší tip: Pokud nejste na jiných sociálních sítích, měli byste být. Více než polovina z 97 % digitálních spotřebitelů, kteří v posledním měsíci použili sociální média, je použila k průzkumu produktů. Marketing na sociálních sítích může být nákladově efektivním a dynamickým přístupem k marketingu značky, ale je třeba jasně definované strategie, abyste svou značku etablovali online. Chcete-li se dozvědět více o tom, jak toho dosáhnout, přečtěte si našeho průvodce vytvořením marketingové strategie pro sociální média v 7 krocích pro vaši malou firmu?.
Instagram umožňuje automatické sdílení příspěvků na Facebooku, Twitteru a Tumblru. Neměli byste to dělat u každého příspěvku, protože je dobré sdílet originální obsah na každou platformu. Připomínání sledujících na další kanály, kde jste aktivní, je však další způsob, jak bez většího úsilí generovat zobrazení a lajky na Instagramu.
Kromě automatického sdílení můžete lidi požádat, aby vás sledovali na Instagramu, v příspěvcích, e-mailových newsletterech nebo, jak to zde udělala FSB, v životopisech na sociálních sítích.
Účet FSB na Twitteru s výzvou k akci na Instagramu
Obsah můžete také sdílet křížem, aniž byste opustili Instagram, a to pomocí funkce Stories, která umožňuje odkázat lidi na vaše organické příspěvky.
Každý den používá Instagram Stories 500 milionů lidí a 62 % uživatelů tvrdí, že se o značku nebo produkt začali více zajímat poté, co je viděli ve Stories. To z ní dělá silnou funkci, která umožňuje přitáhnout více pozornosti k příspěvkům ve vašem kanálu.
Společnost Diala’s Kitchen využila Stories s velkým efektem k propagaci soutěže, kterou jsme vám ukázali dříve.
7. Označte relevantní osoby a značky
Označení jiné značky nebo osoby je způsob, jak jim vyjádřit uznání, které si zaslouží, a nasměrovat své sledující jejich směrem.
Výhody z toho však plynou i pro vás.
Označení upozorní ostatní na váš nový obsah. Díky sekci “označeno” také pomáhá zobrazovat vaše fotografie na Instagramu na jejich profilu.
Příklad značek používaných v příspěvcích na Instagramu
Také podpora jiné značky zvyšuje pravděpodobnost, že vám projeví lásku zpět (více o tom v dalším tipu).
Při označování lidí v příspěvcích na Instagramu je označujte jak na fotografii, tak v popisku. Udělejte to, když jste:
- pracujete na projektu s jinou firmou
- Křičíte na zákazníka, fanouška nebo spolupracovníka
- oznamujete vítěze soutěže
- Poděkování někomu za případovou studii
- Odpovídání na dotazy zákazníků
- Sdílení něčího obsahu ve svém kanálu
- Označujte lidi, jen když je to relevantní. A snažte se neoznačovat pokaždé stejné lidi, abyste nepůsobili jako spam.
8. Zapojte se do komunikace s ostatními
Instagram je komunita, a pokud jste jejím aktivním členem, který věnuje čas lajkování a komentování obsahu, který vás zajímá, lidé vám to budou oplácet.
Podle těchto kroků můžete zvýšit míru zapojení:
- Pokud vás někdo sleduje, sledujte ho zpět. Je zřejmé, že se chcete vyhnout sledování spamových účtů.
- Pokud někdo komentuje vaši fotografii, odpovězte mu komentářem směřovaným k němu. V komentáři je zmiňte pomocí @.
- Lajkujte fotografie s hashtagy, které vás zajímají.
- Komentujte fotografie, které obsahují hashtagy, jež vás zajímají.
- Lajkujte komentáře ostatních lidí k fotografiím, které vás zajímají.
- Posílejte přímé zprávy lidem, kteří vás zajímají nebo kteří poskytují velkou hodnotu.
- Na fotografii označte uživatele, které znáte osobně nebo se kterými jste si na Instagramu vytvořili vztah.
- Ve svých příspěvcích pokládejte otázky nebo vyzývejte ke zpětné vazbě.
- Více sledujících znamená více očí na vaše příspěvky, což v konečném důsledku znamená více lajků.
9. Zveřejňujte obsah ve správný čas
Chcete-li maximalizovat počet lajků na Instagramu, potřebujete, aby vaše příspěvky vidělo co nejvíce lidí. Aby se tak stalo, musíte obsah zveřejňovat v době, kdy je vaše publikum online.
Velmi podrobně jsme se tomu věnovali v našem průvodci o nejlepších časech pro publikování na Instagramu ve Velké Británii, ale zde je přehled založený na 12 milionech příspěvků analyzovaných společností Later:
- Pondělí: 6:00, 10:00 a 22:00 hod.
- Úterý: 2 hodiny ráno, 4 hodiny ráno a 9 hodin ráno
- Středa: 7, 8 a 11 hodin ráno.
- Čtvrtek: 9, 12 a 19 hod.
- Pátek: 5 hodin ráno, 13 hodin a 15 hodin
- Sobota: 11, 19 a 20 hodin
- Neděle: 7, 8 a 16 hod.
- Celkově nejlepším dnem a časem pro publikování příspěvků z hlediska angažovanosti je podle společnosti Sprout Social středa v 11 hodin.
10. Požádejte o lajky
Poslední tip je možná nejjednodušší ze všech: Pokud chcete, aby se lidem vaše příspěvky líbily, požádejte je o to.
Když společnost Socialbakers analyzovala 350 283 tweetů od 3 792 značek na Twitteru, zjistila, že žádost o “RT” příspěvku vynesla lidem v průměru 73 retweetů, zatímco žádost “Prosím, retweetněte” vynesla v průměru 64 retweetů.
Společnost HubSpot zjistila podobný trend při zkoumání příspěvků na Facebooku. Příspěvky, které obsahují slovo “To se mi líbí”, získávají více lajků.
Studie společnosti HubSpot ukazující dopad zahrnutí výzvy k akci pro získání lajku.
Zdroj dat: Studie o počtu “lajků” na stránce, která byla zveřejněna v roce 2012: Hubspot
Twitter a Facebook se od Instagramu liší, ale chování lidí je stejné. Pokud je výzva k akci jasná, sledující ji s větší pravděpodobností uposlechnou.
Požádejte své sledující na Instagramu přímo, aby se zapojili do vašich příspěvků:
- Líbí se mi, pokud souhlasíte
- Líbí se mi, pokud se s tím ztotožňujete
- Označte přítele, kterému by se to líbilo
- Příspěvek na Instagramu s žádostí, aby sledující označili přítele
- Obrázek: Dobrá citace
Shrnutí
Lajky na Instagramu jsou známkou toho, že váš obsah má u sledujících ohlas. Když jich získáte více, dostane se váš obsah před větší publikum, což znamená více očí pro vaše sdělení a větší zájem o vaši značku.
Dodržování tipů uvedených v tomto příspěvku v rámci vaší strategie sociálních médií vám pomůže vytvářet obsah, který uživatelé Instagramu chtějí vidět, a zároveň jim usnadní jeho vyhledávání.
Nejlepší na tom je, že všechny tyto tipy jsou bezplatné a snadno proveditelné. Zavádějte je do svých příspěvků postupně a měřte, jak vám postupem času přibývají lajky. To vám pomůže zjistit, které taktiky u vašich sledujících fungují nejlépe a přinášejí dlouhodobý úspěch.