Jak získat sledující na Instagramu: 12 bezplatných a placených způsobů

Jak získat sledující na Instagramu: 12 bezplatných a placených způsobů

Jak získat sledující na Instagramu: 12 bezplatných a placených způsobů

Shrnutí článku

Jak získat sledující na Instagramu? To je jedna z největších výzev pro marketéry. Při hledání odpovědí na otázku, jak zvýšit počet sledujících, jsme analyzovali doporučení v průvodcích Instagramem a objevili recept na úspěch. Postupujte podle těchto kroků, abyste urychlili svůj růst na Instagramu a přilákali více sledujících.

Jak získat sledující na Instagramu
Jak získat sledující na Instagramu

Nejlepší internetový magazín o marketingu pro sociální sítě MrInsta.cz

Sníte o milionu nebo 5 000 aktivních sledujících na Instagramu?

Vcelku nezáleží na tom, kolik nových sledujících má váš účet v aplikaci Instagram, pokud vaše příspěvky nepřitahují angažované uživatele. V ideálním případě lidé, kteří sledují vaši stránku, navštěvují vaše webové stránky, nakupují vaše produkty nebo služby a propagují je v komunitě Instagramu.

<< Koupit sledující na Instagramu >>

<< Koupit Instagram Likes >>

Těchto výsledků můžete dosáhnout, pokud budete své sledující na Instagramu rozšiřovat organicky. V tomto článku nenajdete bezohledné prostředky, jak získat více sledujících pomocí botů nebo nákupem sledujících.

Zde je 12 legálních způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu. Pro více informací můžete kliknout na libovolný tip nebo si přečíst celý článek a vylepšit své propagační strategie nebo si vytvořit nové od základu.

Obsah:

  1. Vytvořte si strategii obsahu pro Instagram a dodržujte ji
  2. Optimalizujte informace na svém účtu na Instagramu
  3. Oblečte svůj účet na Instagramu do značkového motivu
  4. Experimentujte s formáty obsahu na Instagramu
  5. Vytvářejte vlastní samolepky pro Instagram Stories
  6. Spolupracujte s influencery
  7. Zmapujte strategii hashtagů
  8. Buďte aktivní
  9. Vyzkoušejte reklamy na Instagramu
  10. Zlepšete distribuci obsahu na Instagramu
  11. Buďte upřímní
  12. Bonusový tip

1. Vytvořte si strategii obsahu pro Instagram a dodržujte ji

Bez jasné marketingové strategie pro Instagram a bez toho, abyste měli v rukávu hromadu jedinečných nebo konkrétních nápadů, nemáte příliš šancí na růst počtu svých sledujících.

  • Proč jste tady?
  • Jakých cílů chcete dosáhnout?
  • Kdo je vaše cílová skupina?
  • Jaký obsah se jim líbí?

Odpovědí na tyto otázky se dozvíte, jak získat více odběratelů na Instagramu.

Stačí vám několik klíčových slov, která popisují váš obor, značku, produkt, službu nebo dokonce nějakou funkci.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Social-Media-Tool-Loved-By-Customers.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Každý člověk, který se o vás zmínil, nebo vaše značka je předmětem výzkumu – na základě takových ukazatelů, jako je věk, pohlaví a země. Navíc můžete odhadnout Sentiment jejich příspěvků.

Jakmile jste identifikovali své cílové publikum, je čas vytvořit plán obsahu Instagramu. Je třeba definovat:

  • Kdy a jak často budete na Instagramu zveřejňovat příspěvky;
  • jaká témata obsahu chcete pokrýt;
  • jaké vizuály vytvořit;
  • jaké hashtagy používat a kolik jich používat.

Ujasněním těchto bodů můžete určit svůj vizuální a textový styl, vytvořit značkové hashtagy, připravit a naplánovat příspěvek na Instagramu prostřednictvím specifických nástrojů. Může vás to povzbudit k tomu, abyste byli při zveřejňování na Instagramu konzistentní, což uživatelé ocení.

Například tento tým obchodu se svatebními šaty vytvořil značkový hashtag na Instagramu a vybídl klienty, aby jej replikovali pod svými fotografiemi. Jak vidíte, tato taktika funguje opravdu dobře.

2. Optimalizujte informace na svém účtu na Instagramu

V listopadu loňského roku Instagram vylepšil možnosti vyhledávání pro uživatele v šesti zemích, včetně USA, Kanady, Velké Británie a Irska. Nyní mohou pro vyhledávání na platformě používat nejen hashtagy, ale i klíčová slova.

Aby algoritmus Instagramu přinášel relevantní výsledky, zohledňuje kvalitu a typ obsahu a dobu, kdy byl zveřejněn. To znamená, že byste měli optimalizovat stránku své značky, abyste přilákali více sledujících.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je shutterstock-woman-looking-thoughtfully-out-window-1024x684.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Pokud chcete, aby se vaše stránka zobrazovala v horních výsledcích na kartě Prozkoumat, musíte svůj profil na Instagramu optimalizovat:

Podívejte se na název svého účtu na Instagramu. Měl by být jasný a souviset s vaší značkou. Doporučuje se snažit se v názvu vyhnout číslicím a speciálním znakům. Jinak bude pro uživatele těžko zapamatovatelný a rozpoznatelný;

Vyplňte svoje bio na Instagramu relevantními klíčovými slovy. Popište, o čem profil je a proč by měl uživatel stisknout tlačítko Sledovat. Jste omezeni 150 znaky;

přidejte odkaz na své webové stránky nebo vstupní stránku, kde uživatelé najdou více informací o vaší značce nebo nabídce. Odkaz navíc povede návštěvnost Instagramu na vaši webovou stránku;

povzbuzujte lidi k častějšímu označování, což je skutečně důležitý bod, nezapomeňte označovat ty, které zmiňujete, a také se snažte často zapojovat svou značku do spolupráce, hostujících příspěvků, abyste se častěji nechali označovat v něčích příspěvcích; vzájemné označování přináší větší viditelnost, dlouhodobé partnerství a zvyšuje počet návštěv na vašem profilu;

přemýšlejte o hashtagách jako o klíčových slovech, myslete na slova, která lidé mohou používat při hledání vaší niky, vašeho produktu, berte v úvahu také nedávné novinky a kampaně konkurence, které se ukázaly být populární mezi vaší cílovou skupinou;

dbejte na jedinečnou estetiku vaší značky, Instagram vyžaduje specifickou pozornost na vzhled profilu nebo zaměření na nějakou funkci. Vizuální obsah by měl být silně spojen s vaší značkou. Je na vás, jakým způsobem budete tuto estetiku raději realizovat, ale ujistěte se, že splňuje vaše standardy, a držte se jich (více o tom níže).

Tip pro profesionály

Víte, jak na svůj profil na Instagramu přidat více odkazů? Použijte služby jako Linktree, které umožňují zabalit několik odkazů do jednoho, které můžete zveřejnit ve svém bio. Kliknutím na tento odkaz se vaši sledující dostanou na stránku s dalšími. Je to opravdu skvělé řešení pro prázdninové kampaně a propagaci několika webových stránek na Instagramu.

Jako majitelé firemních účtů na Instagramu můžete označit svou polohu, sdílet kontakty a také uvést typ podnikání.

jak zvýšit počet sledujících na Instagramu
Jak získat sledující na Instagramu

Například bio tohoto profilu na Instagramu obsahuje dvě klíčová slova – keramika a hrnčířství. První z nich mi pomohlo stránku velmi rychle najít. Zamyslete se nad tím, jaké dotazy používají vaši potenciální sledující k nalezení vašeho obsahu, a přidejte je do svého bio na Instagramu.

Až se pustíte do optimalizace stránky, nezapomeňte na přidání klíčových slov také do popisků a hashtagů na Instagramu.

3. Oblečte svůj účet na Instagramu do značkového tématu

Instagram je o estetickém a kvalitním obsahu. Na této platformě sociálních médií chtějí uživatelé vidět krásné fotografie podobné obrazům slavných malířů, nikoli náhodné rozmazané záběry. Nezapomínejte, že o jejich pozornost soupeříte s profesionálními fotografy a kameramany. Pokud bude vaše stránka vypadat jako velké rodinné album s fotkami všech dob, formátů a barev, válku prohrajete.

Na druhou stranu používání lesklého obsahu může být odpovědí na vaši otázku, jak získat více sledujících na Instagramu. Existuje nepřeberné množství motivů pro vaši domovskou stránku. Liší se kompozicí, stylem, barvami, formáty a tak dále. Instagram se téměř zcela spoléhá na vizuální stránku, a tak vytvořením vlastního stylu a znalostí, jak jej nosit příspěvek po příspěvku, nepochybně přispějete k růstu počtu sledujících.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je feel-good-quotes.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Představte si, že vaše mřížka na Instagramu je výkladní skříní obchodu. Měla by být stylově zařízená a pro vaše diváky atraktivní. Můžete vycházet ze stylistického manuálu své značky. Používejte značkové barvy, kresby a veškerý obsah označte svým logem. Neexistují pro vás žádná přísná pravidla! Stačí si vybrat svůj styl a držet se ho. Pomůže vám to získat více sledujících na Instagramu, kteří si vaše vizuály zamilují.

4. Experimentujte s formáty obsahu na Instagramu

Váš kanál na Instagramu může obsahovat různé typy obsahu. Platforma poskytuje všechny funkce pro vytváření lákavých vizuálů a rok od roku je vylepšuje.

Algoritmus Instagramu vaše experimenty vyhodnocuje pozitivně a posouvá vaše příspěvky na začátek feedu nebo mezi doporučené příspěvky, kde je mohou vidět potenciální uživatelé.

Jaké typy obsahu na Instagramu můžete použít k přilákání organických sledujících:

Reels jsou 15-30vteřinová zábavná videa podobná TikToku. V současné době jde o jeden z trendů Instagramu. Můžete je natáčet, abyste představili své produkty, představili se jako odborník nebo se zúčastnili virální výzvy (pokud se chcete dozvědět, co je Instagram Reels podrobněji, přečtěte si tento článek).
Například tato pekárenská společnost natočila krátký příběh o svém podnikání a získala spoustu lajků a komentářů.

Série IGTV jsou ideální pro návody, odpovědi na nejčastější otázky, tutoriály nebo jiný vzdělávací obsah. Maximální délka videa je 60 minut.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je 209aa1f35f9adc5d799ecf4da658f264-1024x613.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Relace Instagram Live. Je to dobrý formát videa v reálném čase pro online události, prezentace nebo oborové talk show. Jako hostitele můžete pozvat influencery, abyste zvýšili zapojení, dosah a počet sledujících. Je to skvělá příležitost, jak přinést okamžité zaměření spousty sledujících na místního influencera, kuriózní místní událost nebo akci, kterou si prostě nelze nechat ujít a která by měla být vysílána v okamžiku, kdy nastane.

Dlouhé čtení v titulcích. Máte 2 200 znaků jako limit pro vyprávění fascinujícího příběhu opepřeného relevantními klíčovými slovy pro rychlé vyhledávání. Optimální je délka titulků u příspěvků mezi 1000 a 2000 znaky. Podle této studie se jim dostává největšího zapojení.
Také můžete vyhlásit soutěž, zveřejnit meme nebo infografiku – to vše chtějí uživatelé sdílet se svými přáteli prostřednictvím DM, označováním jejich účtů v komentářích nebo při publikování ve svých Instagram Stories.

Sponzorování obsahu vytvářeného uživateli (neboli UGC) kolem vaší značky prostřednictvím virální výzvy je dalším způsobem, jak na svou stránku přilákat nové sledující.

Pomocí analytických nástrojů Instagramu můžete měřit své výsledky a definovat nejlepší formáty pro své obchodní cíle.

5. Vytvářejte vlastní samolepky pro Instagram Stories

Téměř 500 milionů uživatelů na celém světě každý den vytvoří a zkontroluje alespoň nějaký příběh na Instagramu. Použití tohoto formátu je odpovědí na otázku “Jak získat nové sledující?”, protože mnoho uživatelů Instagramu raději sleduje aktualizace Stories než Feed. To můžete pozorovat i mezi členy svých sledujících.

Přidávejte do svých Příběhů na Instagramu samolepky, tuto funkci má mnoho lidí rádo. Podniky se s nimi snaží držet krok a poskytovat Stories také s trendovými a relevantními doplňky. A nedělejte to jednou týdně, pamatujte, že příběh je lepší zveřejňovat každý den. Můžete používat nejen hotové vložené samolepky, ale také vytvářet vlastní obrázky a GIFy. Můžete například digitalizovat svou tištěnou sadu samolepek pro Instagram.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je funny-instagram-captions-1024x511.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Jak si vytvořit vlastní samolepky? Nejprve vyberte obrázek, který chcete použít, a uložte jej do svého chytrého telefonu jako soubor .PNG s průhledným pozadím. Může to být logo vaší značky, maskot nebo chladný rukopis, který jen dodá vašemu profilu šmrnc vaší značky nebo osobnosti někoho, kdo ji reprezentuje. Poté jej můžete nahrát do svých Příběhů na Instagramu. Celý návod si přečtěte zde.

Samolepky GIF fungují ještě lépe, protože je může obsahovat knihovna samolepek Instagram s možností vyhledávání. Ostatní uživatelé je mohou najít a přidat do svých Stories, čímž se zvýší povědomí o vaší značce.

Chcete-li vytvořit samolepku GIF, musíte použít speciální službu – Giphy. Podívejte se na tuto lekci, jak ji krok za krokem vytvořit.

6. Spolupracujte s influencery

S růstem počtu sledujících na Instagramu vám mohou pomoci i špičkoví blogeři. Vsadím se, že na Instagramu existuje skupina influencerů v každém podnikatelském výklenku a kategorii. Plodná může být i spolupráce se značkami, které nejsou vašimi přímými konkurenty.

Samozřejmě můžete spustit placenou kampaň s účastí známých osobností, jak vám to dovolí váš marketingový rozpočet. Stejně dobře, ne-li lépe, však funguje spolupráce s mikroinfluencery, kteří mají v průměru 10-30 tisíc sledujících.

Důležitým kritériem je počet sledujících na Instagramu a míra zapojení. Při hledání influencerů však věnujte pozornost jejich pocitu, tónu a tomu, co ve svých příspěvcích oceňují. Musíte najít hlas, který doplňuje vaši značku. Ten nejlepší dokáže oslovit vaši cílovou skupinu a vybudovat si důvěru.

7. Zmapujte si strategii pro hashtagy

Na Instagramu navrhují hashtagy navigační systém. Vaším úkolem jako marketéra je do něj začlenit své příspěvky. Uživatelé Instagramu pak snadno najdou váš obsah kliknutím na příslušné hashtagy v jiných příspěvcích nebo vyhledáváním podle hashtagů, které je zajímají.

Instagram umožňuje přidat k jednomu příspěvku až 30 hashtagů, ale nepřehánějte to s jejich používáním. Snažte se vyhnout obecným slovům jako #jar, #město, #podnik. Lepší je vybírat ty trendové. Při tvorbě hashtagů na Instagramu se zaměřte na své téma, značku a obor.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je Become-a-Popular-Instagram-Influencer-1024x576.jpg.
Jak získat sledující na Instagramu

Například toto počítačové muzeum popisuje svou niku pomocí tematických hashtagů. Potenciální sledující mohou tento příspěvek najít jejich vyhledáváním.

Zde je několik tipů: Triky jako #followforfollowback a #tagforlikes mohou fungovat i na Instagramu. Nemůžete si však být předem jisti, že jimi přilákaní sledující Instagramu jsou vaše cílová skupina.

Nezapomeňte vždy zkontrolovat, zda hashtagy, které hodláte použít, nejsou zakázané, vybírejte ty správné a oblíbené a tento seznam neustále aktualizujte.

8. Buďte aktivní

Pokud chcete pěstovat úspěšný účet na Instagramu, musíte být na platformě sociální. Lidé se vždy zajímají o osobní, lidskou stránku značek. Vaším úkolem jako marketingového specialisty je najít jedinečný hlas značky, definovat její tón a emoce, kterými je naplněna.

Nebojte se na Instagramu komunikovat se svými sledujícími, reagovat na jejich dotazy a odpovědi. Podívejte se, jak to dělá společnost Nestlé.

Také můžete sledovat jiné účty – stránky svých konkurentů nebo zákazníků – a zanechávat komentáře, lajkovat příspěvky a sdílet uživatelský obsah související s vaší značkou pomocí Instagram Stories. Ve svých příspěvcích označujte lidi, například influencera Instagramu, se kterým chcete spolupracovat, nebo zajímavé profily Instagramu. Zmínky vždy přitáhnou pozornost!

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je bityly_influencer_platformblog-1024x576.png.
Jak získat sledující na Instagramu

Lidé ocení vaši aktivitu, pokud ukážete, že vaše značka má lidskou tvář. Tato strategie Instagramu však nefunguje, pokud máte příliš propagační účet zahlcený monotónním obsahem.

Abyste se tomu vyhnuli, snažte se co nejčastěji využívat výše zmíněný uživatelský obsah vytvořený vašimi sledujícími. Od toho jsou přece sociální sítě! Mluvte s lidmi a sdílejte jejich obsah, abyste podpořili jejich další snahy, protože to vytváří příležitosti pro další aktivity. Kampaně zahrnující obsah vytvářený uživateli jsou nesporně úspěšné, protože činí zákazníky součástí své značky nejen komerčním, ale i oduševnělým způsobem.

Nezapomeňte si zapnout upozornění, abyste svým sledujícím v případě potřeby poskytli okamžitou reakci.

Odpovídat na komentáře uživatelů je skvělé, ale věnovat trochu úsilí návštěvě jejich stránek a lajkování jejich příspěvků nebo udělování nějakých shout-outů je cenné a vaši sledující to jistě ocení.

9. Vyzkoušejte reklamy na Instagramu

V roce 2020 činil potenciální reklamní dosah Instagramu 1,16 miliardy uživatelů, jak uvedla společnost Hootsuite. Jedním z nejlepších formátů pro prezentaci vašeho produktu nebo služby jsou Instagram Stories se silnou výzvou k akci. V 89 % případů mají lepší výsledky.

Při plánování reklamních kampaní na Instagramu můžete kromě Instagram Stories zvolit také reklamy typu Photo, Video, Carousel, Collection, Explore, IGTV nebo Shopping. Každý typ reklamy má spoustu tlačítek CTA a pomáhá dosáhnout různých marketingových cílů, včetně zvýšení dosahu vašich příspěvků na Instagramu mezi potenciálními sledujícími. Díky tomu může každá firma úspěšně propagovat účty na Instagramu prostřednictvím reklamních nástrojů.

10. Zlepšení distribuce obsahu na Instagramu

Přemýšlíte-li o tom, jak zvýšit počet svých sledujících na Instagramu, musíte se postarat nejen o dobrý (a dobře vypadající) obsah, ale také se rozhodnout pro taktiku distribuce. Váš obsah by měl být dostatečně sebeprodejný, informativní nebo zábavný, aby jej sledující, jejichž pozornost zaujme, chtěli přirozeně sdílet. Není to snadný úkol, ale je to možné, popusťte uzdu své fantazii a oživte koncept svého obsahu.

Nejprve se snažte své příspěvky propagovat v rámci sociální platformy. Existuje spousta bezplatných způsobů, jak upoutat pozornost mimo reklamy. Například při plánování příspěvků na Instagramu nezapomeňte využít příležitosti a oznámit nový příspěvek na Instagram Stories nebo Instagram Reels. Také můžete spolupracovat s populárními účty a odborníky na vzájemnou propagaci.

Jak se stát influencerem
Jak získat sledující na Instagramu

Za druhé, pomocníkem vám bude mít i další sociální kanály. Synchronizace účtu na Instagramu se stránkou na Facebooku je jedním ze způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu. Příběhy nebo příspěvky na Instagramu můžete sdílet napříč propojenými stránkami během několika sekund. Dobře funguje také přidání odkazu do bio vašeho účtu na Twitteru, TikToku, LinkedIn, Twitchi a dalších sociálních médiích.

Kromě toho můžete na svém blogu vložit příspěvky z Instagramu do článků jako příklady. Dobrým nápadem je také sdílení odkazu na váš účet prostřednictvím vašich webových stránek nebo e-mailového podpisu. Nové příspěvky můžete svým sledujícím oznámit také v e-mailovém zpravodaji a během online akcí zmínit, jak najít svou stránku prostřednictvím aplikace Instagram.

K tomuto úkolu se hodí také offline marketingové materiály. Umístěte svou jmenovku na Instagramu nebo QR kód do prezentací ve formátu PDF, tištěných letáků, brožur, vizitek a dokonce i na značkové obaly. Nakonec si ji můžete vytisknout a vyvěsit ve svém obchodě!

11. Buďte upřímní

Někteří “odborníci” na SMM vám možná poradí, abyste si prostě koupili falešné sledující na Instagramu. Zdůvodňují to tím, že na stránku s několika málo odběrateli se potenciální sledující nepodívá. To není nejlepší z rad, přesto je to jeden z vrcholů mezi špatnými radami.

Ano, během několika dní můžete získat spoustu následovníků Instagramu bez úsilí. Místo důsledného dosažení úspěchu však tato nebezpečná strategie Instagramu vede ke špatným výsledkům v budoucnu a připomíná, že mít blízkého přítele, na kterého se můžete spolehnout, je lepší než mít řadu těch, kterým je to prostě jedno:

Ztrácíte důvěryhodnost nových sledujících
Na Instagramu existují tuny stránek plných botů a falešných sledujících. Lidé se naučili, jak podvodníky rozpoznat. Chlubit se spoustou sledujících na Instagramu pro ně není sociálním důkazem, pokud mají vaše příspěvky nízkou míru zapojení.

10 způsobů jak koupit sledující na instagramu
Jak získat sledující na Instagramu

Například tento obchod s pohovkami má přes 3 800 sledujících, ale jeho příspěvek dostane v průměru jen 5 lajků a žádný komentář. To není výsledek, kterého byste chtěli dosáhnout, že? Skuteční sledující by přinesli mnohem pohotovější reakce a každý si to hned uvědomí.

Vkládáte své peníze na stůl bez jakýchkoli záruk.
Vaše příspěvky na Instagramu by měly pracovat pro vaši značku – přivádět návštěvníky na vaše webové stránky, generovat potenciální zákazníky, zvyšovat povědomí o značce atd. Boti a placení instagramoví sledující vám k dosažení těchto marketingových cílů nepomohou. Navíc jsou extrémně nespolehliví, takže mohou každou chvíli kliknout na unfollow.

Kromě toho platforma booty pravidelně čistí. Nákupem sledujících na Instagramu tedy můžete vyhodit peníze.

Vynaložení úsilí na navázání skutečných vztahů s vašimi sledujícími je klíčem k dalšímu rozvoji. Přátelská a upřímná interakce je pro nové uživatele atraktivní. Sledující vědí, že zde budou vyslyšeni, bude jim pomoženo a dokonce jim budou poskytnuty nějaké příjemné tipy, nabídky, prodejní informace a slevy, zatímco stát se dalším sledujícím falešného profilu nebo účtu s nízkou angažovaností nepřinese žádný užitek jak novému sledujícímu, tak i ostatním sledujícím v seznamu.

Líbí se vám příspěvek? Je toho víc.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a dostávejte náš nejlepší obsah e-mailem.
Vaše e-mailová adresa

12. Bonusový tip

Pokud jste stále nenašli vhodný přístup k tomu, jak si vypěstovat velké množství sledujících na Instagramu, poslechněte si příběh, o který se podělil obchodní kouč Gary Vaynerchuk. Možná vám jeho originální strategie za 1,80 dolaru pomůže získat více sledujících na Instagramu. Spoiler: Tato metoda vyžaduje spoustu vašeho každodenního času!

Podrobnosti o příspěvcích na blogu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *