12 taktik jak získat followers na Instagramu

12 taktik jak získat followers na Instagramu

12 taktik jak získat followers na Instagramu

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

13 minut čtení
Dozvíte se:

  • Nejlepší praktiky, které vám pomohou rozšířit vaše publikum na Instagramu
  • Důležitost jedinečného hlasu značky na Instagramu
  • Jak zveřejňovat příspěvky konzistentně a ve správný čas, abyste si rozšířili publikum

<< Lze si pomoct například nákupem sledujících či likes, stačí kliknout zde >>

Trávíte hodiny plánováním a vytvářením obsahu pro Instagram. Na krátký okamžik po stisknutí tlačítka “Sdílet” je vše v pořádku. Jste si jisti, že jste zveřejnili něco skvělého.

Pak nastane ticho. Nebo pár lajků a komentářů od hrstky vašich sledujících. Jak ale získat followers na Instagramu, když ne publikováním skvělého obsahu?

Pro růst na Instagramu neexistuje žádný návod krok za krokem. Existují však osvědčené postupy, které vám pomohou oslovit širší publikum a získat nové sledující.

Zde je 12 způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu.

1. Optimalizujte svoje bio

Využijte těchto 150 znaků naplno. Vaše bio na Instagramu potenciálním sledujícím řekne, kdo jste, čím se zabýváte a jakou akci, jak doufáte, lidé po návštěvě vašeho profilu podniknou.

Vaše bio na Instagramu by mělo obsahovat:

  • Jasný popis toho, co děláte
  • náznaky vaší osobnosti
  • Výzvu k akci (nakupujte, přečtěte si více, kontaktujte nás atd.).
  • Odkaz

Odkaz v bio je váš jediný klikatelný odkaz na Instagramu, proto ho používejte s rozmyslem. Některé podniky uvádějí standardní odkaz na své webové stránky, jiné ho pravidelně mění podle posledních příspěvků. Pokud si to však chcete usnadnit, využijte nástroje pro link-in-bio, jako je Start Page, které umožňují proměnit jediný odkaz v katalog odkazů.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

CoolStays obsahuje všechny důležité aspekty skvělého bio na Instagramu.
Zvažte také zařazení značkového hashtagu. Například naše fanoušky vyzýváme, aby používali #BufferLove, když mluví o našich produktech. Přidáním značkového hashtagu do našeho bio lidem řekneme, který hashtag mají uvést, aby upoutali naši pozornost. Navíc když někdo na hashtag klepne, zobrazí se mu příspěvky od fanoušků, kteří ho použili.

Ve společnosti Buffer zařazujeme do svého bio na Instagramu náš hashtag #BufferLove.

Jak získat followers na Instagramu?

2. Najděte si nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu

Všimli jste si, že jsme neřekli najít nejlepší čas pro publikování na Instagramu? Pravdou je, že neexistuje univerzální odpověď na to, kdy na Instagramu zveřejňovat příspěvky, abyste oslovili co největší počet lidí. Existují však způsoby, jak zjistit ideální časy pro vaše sledující.

Za prvé, pomocí nástroje Instagram Insights zjistěte, kdy je vaše publikum online. Na svém firemním profilu na Instagramu klepněte na tlačítko “Insights”, přejděte na položku “Your Audience” a poté klepněte na “See All”. Odtud sjeďte až dolů a najděte nejaktivnější časy svého publika.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Služba Instagram Insights vám pomůže najít nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků.
Měli byste také zvážit, kdy bude váš obsah nejrelevantnější. Například video s receptem krok za krokem může mít lepší výkon mimo pracovní dobu, protože lidé budou pravděpodobněji vařit. Naproti tomu příspěvek z kavárny by se mohl dobře hodit kolem 14. hodiny, kdy lidé procházejí odpolední krizí. Experimentujte s různými časy zveřejňování a sledujte zapojení.

Pokud hledáte další vodítko, kdy zveřejňovat příspěvky, funkce Buffer Answers vám poskytne tři návrhy časů zveřejňování příspěvků pro maximalizaci dosahu na Instagramu.

Funkce Buffer Answers využívá údaje z vašich předchozích příspěvků a aktivity sledujících k výpočtu nejvhodnějšího času pro zveřejnění.
Podrobnější návod najdete v našem článku Jak zjistit nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu.

3. Zveřejňujte příspěvky důsledně

Studie 14 odvětví z roku 2021 ukazuje, že firmy sdílejí v průměru čtyři příspěvky na Instagramu týdně. Doporučujeme však zveřejňovat alespoň jednou denně. Značky, které se dostanou do pravidelného toku příspěvků na Instagramu, mají tendenci dosahovat nejlepších výsledků. Podle studie Tailwind získávají profily, které zveřejňují příspěvky denně, sledující Instagram rychleji než ty, které zveřejňují příspěvky méně často.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Vzhledem k algoritmické časové ose Instagramu je konzistence klíčovým prvkem k tomu, aby vaše příspěvky byly vidět. Pokud jsou vaše příspěvky pravidelně sdíleny a sbírají dobrou angažovanost, algoritmus Instagramu pravděpodobně zobrazí vaše příspěvky blízko horní části feedů vašich sledujících.

Kvalita je samozřejmě vždy důležitější než kvantita. Častější zveřejňování příspěvků nemusí nutně znamenat vyšší míru zapojení. Zaměřte se na tvorbu obsahu, který bude rezonovat s vaší cílovou skupinou – více o tom v části 9: Zapojte své publikum.

Nástroje pro plánování na Instagramu vám umožní zveřejňovat příspěvky konzistentně, aniž byste se museli starat o každodenní publikování přímo z aplikace. Podívejte se na článek Jak plánovat příspěvky na Instagramu, abyste ušetřili čas a zvýšili zapojení, kde najdete naše oblíbené nástroje pro plánování na Instagramu (bezplatné i placené) spolu s tipy pro plánování.

4. Zjistěte, jak funguje algoritmus Instagramu

Mnoho uživatelů Instagramu zpočátku panikařilo kvůli přechodu z chronologického kanálu na řazenou časovou osu. Od změny však průměrný příspěvek vidí o 50 % více sledujících než dříve. Zapomeňte tedy na to, že byste se učili, jak překonat algoritmus Instagramu. Místo toho se zaměřte na to, abyste se naučili, jak systém využít ve svůj prospěch.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

O tom, co se zobrazí na časové ose každého člověka, rozhoduje šest faktorů: zájem, aktuálnost, vztah, frekvence, sledování a používání.

Zde je stručný přehled toho, čeho se každý z těchto faktorů týká:

  • Zájem: Jak moc se Instagram domnívá, že se příspěvek bude dané osobě líbit, na základě předchozí aktivity.
  • Včasnost: Jaký je význam příspěvku pro uživatele? Jak čerstvý je příspěvek
  • Vztah: Účty, se kterými se osoba pravidelně stýká
  • Frekvence: Jak často osoba používá aplikaci Instagram
  • Sledovanost: Příspěvky z účtů, které osoba sleduje
  • Používání: Kolik času osoba na Instagramu stráví
  • Algoritmus Instagramu se snaží zobrazovat nejlepší obsah pro každého jednotlivého uživatele. Ačkoli se tedy šest samostatných faktorů může zdát jako velká starost, nejlepší, co můžete udělat, je konzistentně vytvářet vysoce kvalitní obsah.

Podrobněji se jednotlivým faktorům hodnocení věnujeme v článku Jak funguje algoritmus Instagramu v roce 2021: Vše, co potřebujete vědět. Obsahujeme také návod, jak vytvářet obsah, který vyhovuje jednotlivým faktorům, a sdílíme tipy, jak využít algoritmus Instagramu ve svůj prospěch.

5. Experimentujte s různými typy obsahu

Instagram je mnohem víc než jen fotografie. V průběhu let aplikace představila mnoho způsobů, jak na platformě sdílet obsah. Míchání s různými typy obsahu je jedním z nejlepších způsobů, jak získat followers na instagramu, protože vám dává možnost oslovit a spojit se s širším okruhem lidí.

Nezapomeňte: Algoritmus se dívá na zájem a snaží se lidem zobrazovat typy obsahu, se kterými nejčastěji komunikují. Pokud se tedy jedné osobě líbí a komentuje Instagram Reels častěji než jiné typy příspěvků, je pravděpodobné, že se jí ve feedu Instagramu zobrazí více Reels. Pokud však jiná osoba častěji interaguje s příspěvky typu carousel, uvidí na své časové ose více tohoto typu obsahu.

Každý typ obsahu má své výhody. Například Instagram Reels mají výhodu, protože jsou nejnovějším typem obsahu a Instagram vždy prosazuje nové funkce. Od uvedení Instagram Reels v roce 2020 aplikace přesunula tlačítko Reels na středovou pozici v panelu nabídek a na stránce Prozkoumat se Reels zobrazují větší než příspěvky s fotografiemi. Vzhledem k tomu, že stránku Explore každý den zkontroluje 200 milionů lidí, může mít tento dodatečný vizuální prostor velký vliv na to, kolik lidí oslovíte.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Videa Instagram TV (IGTV) se na stránce Explore také zobrazují 4x větší než fotografie. A protože videa IGTV mohou mít až 60 minut, je tento typ obsahu ideální pro dlouhé video.

Videa Instagram Reels a IGTV zabírají na stránce Instagram Explore více prostoru.
Instagram Stories po 24 hodinách zmizí, ale mají také své výhody. Padesát sedm procent značek se domnívá, že Stories byly “do jisté míry účinné” nebo “velmi účinné” jako součást jejich strategie sociálních médií. Pokud navíc máte ověřený účet nebo alespoň 10 000 sledujících, můžete do Stories přidat odkazy Instagram Swipe Up a přivést tak návštěvnost na konkrétní stránky.

Mezitím se karuselové příspěvky série až 10 obrázků/videí v jednom příspěvkuvyznačují nejvyšší mírou zapojení ze všech typů příspěvků. Představte si karusely jako mini příběh nebo upoutávku na delší obsah, například na blog. Můžete použít textové obrázky, fotografie, videa nebo kombinaci všeho v jednom tematickém příspěvku.

DLC Anxiety používá karuselový příspěvek k vysvětlení, jak přerámovat úzkostné myšlenky.
Jste zmateni všemi argumenty pro různé typy příspěvků? Lidem se líbí to, co se jim líbí. Takže i když vám studie mohou říct, jaká je průměrná míra zapojení pro jednotlivé typy obsahu, nebo argumentovat pro jeden na úkor druhého, nejlepší strategií je používat různé typy. Míchání obsahu na Instagramu vám umožní oslovit lidi s různými preferencemi a tento rozšířený dosah vám pomůže zvýšit počet sledujících na Instagramu.

6. Najděte hlas své značky a vytvářejte jedinečný obsah

Lidé nesledují vaši firmu na sociálních sítích proto, aby viděli prodejní nabídky. Sledují vaši značku, protože se jim líbí vaše osobnost a obsah, který vytváříte.

To, co funguje pro jednu firmu, nemusí vyhovovat vaší značce – a to i v případě, že podnikáte v podobných oborech. Například hobby farma Juggling Daisies a farma Such and Such se obě považují za jedinečné farmy. Juggling Daises sází na zábavné příběhy, roztomilé fotografie a zdravý obsah. Zatímco farma Such and Such má drsnější styl, který zahrnuje nadávky a humor.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

PŘINÁŠÍ

Publikujte bezchybně. Analyzujte bez námahy. Zapojte se autenticky.
Buffer je sada nástrojů pro sociální média se vším všudy, která vám umožní soustředit se na to, co vás v podnikání baví.

Začněte zdarma hned teď

Zeptejte se sami sebe, jaký chcete mít tón. Vtipný? Informativní? Hravý? Cynický? Vaše osobnost by také měla odrážet to, co vás baví. Farma Such and Such věří v udržitelně pěstované produkty, takže mnoho jejich příspěvků na Instagramu hovoří o jejich zemědělských postupech. Jakým tématům se věnujete vy svým obsahem na Instagramu? Vše, co sdílíte na svém firemním účtu, by mělo ukazovat osobnost a přesvědčení vaší značky.

Juggling Daisies ukazuje svou jedinečnou osobnost ve svém bio a v příspěvcích na Instagramu.

Přemýšlejte o svém firemním účtu jako o osobě. Navrhněte osobnost účtu a vytvořte si zásady pro budování značky, abyste mohli zůstat konzistentní. Směrnice pro tvorbu značky by měly obsahovat poznámky o tónu, stylu a hodnotách spolu s barvami a písmy vaší značky.

7. Pište skvělé popisky

Pěkné fotografie upoutají pozornost lidí – skvělé popisky na Instagramu ji udrží. Popisky vám dávají možnost poskytnout více souvislostí nebo podrobností o sdílené fotografii nebo videu. Použití klíčových slov v titulcích vám navíc může pomoci zobrazit se ve výsledcích vyhledávání v aplikaci.

Instagram followers
jak získat followers na Instagramu

Popisky na Instagramu mohou mít až 2 200 znaků. Samozřejmě ne každý popisek musí být napsán jako příspěvek na blogu. Pohrajte si s různou délkou. K některým fotografiím se hodí krátký, vtipný popisek s několika emotikony, zatímco jiným by mohl prospět nějaký delší a zamyšlenější.

Průměrná délka popisků na Instagramu roste, ale většina značek se stále neblíží limitu 2 200 znaků. V roce 2020 se předpokládá, že průměr bude 405 znaků, zatímco v roce 2016 to bylo 142 znaků.

Společnost OnlineDrea používá na Instagramu krátké i dlouhé popisky.

Kdy tedy přejít na dlouhé a kdy na jednoduché? Neexistuje žádné pevné pravidlo. Stejně jako u typů obsahu je nejlepší je kombinovat. Podívejte se na tyto dva příspěvky od Andréa Jonese ze společnosti OnlineDrea. Jeden příspěvek má krátký titulek, zatímco druhý vás výslovně odkáže na titulek s delším vysvětlením.

8. Zkoumejte a používejte hashtagy

Hashtagy jsme na blogu hodně zkoumali, ale zdá se, že nikde na sociálních sítích nejsou tak důležité jako na Instagramu. Správné hashtagy mohou váš obrázek vystavit velkému a cílenému publiku a zdá se, že uživatelé Instagramu nejsou hashtagy unaveni tak, jako na jiných sítích.

Začněte tím, že najdete hashtagy, které by oslovily vaši cílovou skupinu. Bezplatné nástroje Instagramu, jako jsou Display Purposes a AutoHash, vám pomohou najít relevantní hashtagy pro vaše příspěvky na Instagramu. Pomocí nástroje Display Purposes například jednoduše zadáte několik slov o svém obrázku a on vám doporučí nejlepší hashtagy, které můžete použít.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Pokud chcete získat více sledujících na Instagramu, jsou hashtagy nezbytné. Používání hashtagů umožňuje objevit váš obsah pomocí vyhledávání nebo filtrování, když lidé klepnou na stejný hashtag z jiného příspěvku. Lidé mohou dokonce sledovat své oblíbené hashtagy, takže se jim na časové ose Instagramu bude zobrazovat nejlepší obsah s tímto hashtagem.

Instagram povoluje až 30 hashtagů na jeden příspěvek, ale nepřidávejte si další jen proto, abyste se dostali na 30. TrackMaven doporučuje devět hashtagů pro maximální zapojení. Jen se ujistěte, že nepoužíváte stále stejných devět hashtagů. Místo toho seskupte své oblíbené hashtagy podle kategorií, abyste mohli ke každému příspěvku rychle přidat několik relevantních hashtagů.

Koupit Instagram Followers a Likes - 5 Let nejlepší na trhu
jak získat followers na Instagramu

Pomocí nástroje Buffer Hashtag Manager můžete vytvářet a ukládat skupiny hashtagů. Poté můžete vybírat z předem uložených skupin a přidávat hashtagy k naplánovaným příspěvkům na Instagramu.

Hashtag Manager vám pomůže vytvořit knihovnu skupin hashtagů, takže můžete získat větší dosah pro každý příspěvek na Instagramu.

9. Zapojte své publikum

Zapojení je pro růst na Instagramu klíčové. Mnoho značek dělá tu chybu, že se soustředí na lajky a komentáře, aniž by braly v úvahu lidi, kteří za těmito ukazateli stojí. Pokud chcete skutečně získat více sledujících na Instagramu, musíte své fanoušky zapojit do konverzace.

Mějte na paměti, že to, že někdo vidí váš obsah, ještě neznamená, že vás aktuálně sleduje. Pokud máte možnost s potenciálním sledujícím komunikovat, měli byste ji využít. Každý komentář je příležitostí, jak získat nového sledujícího (nebo si udržet stávajícího), proto nezapomeňte reagovat na každý komentář, který obdržíte. Pokud se vám už teď křečovitě svírají ruce při pomyšlení na vyťukávání na telefonu, nezoufejte. S nástrojem Buffer Engage můžete na komentáře odpovídat z počítače.

jak získat followers na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Nečekejte však jen na to, až vaši sledující zahájí konverzaci. Vytvářejte příležitosti k zapojení. Používejte instagramové samolepky, jako jsou otevřené otázky a ankety ve Stories Instagramu. Pokládejte otázky v popiscích fotografií. Vyzývejte lidi, aby v komentářích označovali své přátele pomocí výzev typu “Označte svou nejlepší kamarádku, kterou byste pozvali na tuto plavbu!” nebo “Označte svého kamaráda, který miluje víno a se kterým byste absolvovali tuto degustaci.”.

Potřebujete další nápady? Podívejte se na naše tipy pro zapojení na Instagramu, kde se dozvíte, jak získat více sledujících na Instagramu zvýšením zapojení.

10. Spolupracujte s ostatními

Dalším skvělým způsobem, jak získat sledující na Instagramu, je spolupráce s ostatními prostřednictvím partnerství nebo kampaní s influencery.

Skvělým příkladem je náš spotlight značky Blume. Blume získá přístup ke sledujícím společnosti Buffer prostřednictvím originálního příběhu Instagram Story a doprovodných Highlights. Mezitím bude Blume sdílet spotlight se svými fanoušky, což přivede jejich publikum ke společnosti Buffer. Je to výhodné pro obě strany.

Instagram Highlights spotlight s Janice Ayan ze společnosti Blume

Influencer marketing je další způsob, jak zvýšit počet svých sledujících na Instagramu. Pokud máte rozpočet, můžete tvůrcům obsahu platit za propagaci vaší značky. Pokud však doufáte, že to bude jednoduché (a s nízkým rozpočtem), mohou být velmi účinní mikroinfluenceři (1 000-10 000 sledujících). Obsah od mikroinfluencerů má totiž vyšší míru zapojení než obsah od větších účtů. Mikroinfluencery můžete vyhledat a navázat s nimi spolupráci nebo jednoduše znovu sdílet obsah generovaný uživateli (UGC).

Instagram likes
jak získat followers na Instagramu

Vzpomínáte si na značkové hashtagy, o kterých jsme mluvili v části 1: Optimalizujte svůj bio? Stačí jedno klepnutí na značkový hashtag a máte k dispozici celý katalog obsahu, ze kterého si můžete vybírat.

Když jsme poprvé spustili Instagram společnosti Buffer, vyzvali jsme fanoušky, aby používali #BufferStories a #BufferCommunity. Tyto hashtagy jsme používali k vyhledávání a opětovnému sdílení obsahu vytvořeného uživateli. Během jednoho roku jsme zvýšili počet našich sledujících na Instagramu ze 4 250 na 21 000.

Jona Woona jsme objevili díky našemu značkovému hashtagu a obsah jsme znovu sdíleli na našem vlastním účtu (se svolením původního tvůrce).
Proč je UGC tak populární? “Zprostředkovává autentické zkušenosti o produktech nebo službách značky od předchozích zákazníků, což zvyšuje důvěryhodnost značky,” říká Ramon Berrios ze společnosti Trend.

Jak získat Likes na Instagramu
jak získat followers na Instagramu

Spolupráce jsou také příležitostí ukázat své hodnoty a osobnost prostřednictvím asociací. Firmy a lidé, se kterými se spojíte a které podporujete, vypovídají hodně o vaší vlastní značce. Partnerství může být obzvláště silné také pro místní podniky. Zvažte partnerství se svými sousedy, abyste mohli oslovit hypercílené publikum.

Jak získat followers na Instagramu?

11. Odkazujte na svůj Instagram odjinud

Usnadněte lidem vyhledávání vašeho Instagramu. Nikdo by neměl lovit na stránkách vašeho webu, aby našel váš profil na Instagramu.

My používáme patičku našich webových stránek k propojení s účty na sociálních sítích společnosti Buffer.

Přidejte odkaz na svůj účet Instagram:

  • E-mailové zápatí
  • Zápatí a/nebo postranní panel vašeho webu
  • Biografie na jiných platformách sociálních médií
  • Příspěvky členů týmu na sociálních sítích

12. Analyzujte své výsledky

Jedním ze způsobů, jak zjistit, jak získat více sledujících na Instagramu, je podívat se, na co vaši současní fanoušci reagují. Několik metrik Instagramu můžete sledovat přímo v aplikaci Instagram Insights nebo prostřednictvím analytických nástrojů třetích stran, jako je například Buffer.

Jak získat více sledujících na instagramu
jak získat followers na Instagramu

Nebuďte posedlí marnivými metrikami, jako jsou lajky a komentáře. Místo toho se zamyslete nad tím, co vám tyto metriky říkají. Pokud například testujete nový hashtag, metriky jako noví sledující a dosah vám o hodnotě tohoto hashtagu řeknou více než lajky od vašich současných sledujících. Pokud však experimentujete s různými časy publikování, imprese vám mohou napovědět, kdy je největší pravděpodobnost, že váš obsah někdo uvidí. Váš konečný cíl určí, které metriky jsou nejdůležitější.

Analýza dat vám pomůže odhalit trendy a pochopit, jaký obsah má u vašeho publika ohlas.
Sledujte trendy. Má určitý typ obrázku více zobrazení nebo zapojení? Zveřejňujte více takových obrázků a sledujte, jak vaši sledující reagují. Vedou určité hashtagy k většímu počtu lajků od lidí, kteří vás nesledují? Používejte tyto hashtagy častěji a sledujte nové sledující.

Přečtěte si našeho průvodce Analytika Instagramu, kde se dozvíte více o metrikách Instagramu a o tom, jak je využít k podpoře své marketingové strategie.

Jak spravujete svůj marketing na Instagramu?

Pokud chcete stabilně růst na Instagramu, musíte svému cílovému publiku pravidelně poskytovat kvalitní obsah. Zatímco pro osobní účty jsou dílčí sociální média v pořádku, firmy musí být strategičtější. Všechny taktiky, o kterých jsme hovořili, vám pomohou získat více sledujících na Instagramu, ale nejsou to políčka, která si můžete jednorázově odškrtnout. Zásadní je udržet si přehled o strategii obsahu sociálních médií.

Koupit Instagram Followers a Likes - 5 Let nejlepší na trhu
jak získat followers na Instagramu

Plánování a rozvrhování příspěvků vyžaduje čas. A náročné může být i řízení zapojení. S aplikací Buffer můžete spravovat všechny aspekty své marketingové strategie na Instagramu, od plánování až po analýzu, přímo v jedné platformě.

Tak co, už víte Jak získat followers na Instagramu?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *