22 tipů, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024

22 tipů, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024

22 tipů, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024

22 tipů, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024
22 tipů, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu v roce 2024

Obsah

  1. Statistiky Instagramu
  2. Jak zvýšit počet sledujících na Instagramu
  3. Získejte více sledujících na Instagramu v 15 krocích
  4. Závěr

Instagram je jednou z nejoblíbenějších platforem sociálních médií na světě. S více než miliardou uživatelů poskytuje Instagram vaší značce publikum, které může konzumovat váš obsah a přeměnit ho na influencery, ambasadory a dokonce i zákazníky značky. Instagram je platforma, která oplývá velkým potenciálem.

Než se tedy dostaneme k tomu, jak byste mohli zvýšit počet svých sledujících na Instagramu, podívejme se na některé užitečné statistiky Instagramu.

Instagramové statistiky

  • Uživatelé Instagramu jsou v 64 % případů mladší než 34 let.
  • V červenci 2022 mohou inzerenti oslovit 1,440 miliardy uživatelů Instagramu, což jej řadí na čtvrté místo mezi “nejaktivnějšími” sociálními sítěmi na světě.
  • Každý den uživatelé Instagramu lajknou 4,2 miliardy příspěvků.
  • Příspěvky na firemních účtech Instagramu mají obvykle míru zapojení 0,83 %.
  • Nejvíce aktivních uživatelů Instagramu je v Indii (201 milionů), Spojených státech (157 milionů) a Brazílii (115 milionů).

Vše jasně ukazuje, jaké možnosti a potenciál Instagram nabízí. 

Podívejme se nyní na to, jak lze na Instagramu zvýšit počet sledujících.

Jak zvýšit počet sledujících na Instagramu

1. Využijte své bio

Vstřícný a poutavý životopis je první věc, kterou lidé uvidí, když se dostanou na vaši stránku na Instagramu. Svým způsobem je to něco jako domovská stránka vaší značky. Bio dává lidem představu o tom, co je vaše značka zač. Bio by také mělo obsahovat odkaz na vaše webové stránky nebo nejnovější obsah pro snadnou dostupnost. Do bio můžete také přidat relevantní hashtagy, které ještě více vzbudí zájem návštěvníků. Dobré bio má dlouhý dosah.

2. Používejte relevantní hashtagy pro svůj obsah

Hashtagy mohou váš obsah představit zcela novému publiku. Používejte značkové hashtagy (hashtagy specifické pro vaši značku) nebo hashtagy relevantní pro vaši cílovou skupinu. Čím relevantnější hashtagy uživatelé najdou, tím větší je pravděpodobnost, že budou vaši značku sledovat.

Insta tags how to increase followers on instagram

3. Váš obsah ve správný čas

Tím zajistíte větší viditelnost své značky. Podle průzkumu společnosti sprout social byl v době před zavedením technologie COVID nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu v pondělí, úterý a pátek v 11 hodin dopoledne a v úterý ve 14 hodin odpoledne.

4. Ukradněte sledující svým konkurentům

Své konkurenty můžete okrást o sledující tím, že se s nimi zapojíte. Vzhledem k tomu, jak uživatelé již sledovali vaši konkurenci, představují vysoce kvalitní publikum, které by se mohlo stát ambasadory vaší značky. Zapojte se do komunikace se zákazníky tím, že je budete sledovat, lajkovat a komentovat jejich obsah. Čím více se s nimi zapojíte, tím větší je pravděpodobnost, že budete rozvíjet svou značku.

5. Placení za sponzorované příspěvky a recenze produktů

Za prvé je důležité najít vlivné osoby působící ve vašem oboru. Jejich propagace vašeho obsahu jej vystaví širšímu publiku. Influenceři, kteří mají více než 20 000 odběratelů a ve svém životopise mají e-mailovou adresu, mohou mít zájem o spolupráci s vaší značkou. V případě unikátních produktů můžete influencerům poslat kopii produktu, aby ji zrecenzovali a zveřejnili.

/sponsored_post

6. Použití zeměpisných značek pro místní objevitelnost

Označte svou polohu v obsahu nebo příbězích a lidé, kteří danou polohu hledají, mohou narazit na váš obsah. Může to pomoci propagovat vaši firmu na místě, u příslušného publika. Můžete také přispívat svými příspěvky a příběhy souvisejícími s danou lokalitou.

7. Používejte Instagram Stories

Příběhy na Instagramu vám umožní zvýšit počet sledujících a rozšířit základnu uživatelů. Může zvýšit autenticitu vaší značky. Může také zvýšit interaktivitu a umožnit uživatelům nahlédnout do zákulisí vaší značky. Můžete podporovat své blogy, své příspěvky, zveřejňovat relevantní obory atd.

insta_story-stories_example

8. Zvýrazněte důležité příběhy

Funkce zvýraznění příběhů vám umožní uspořádat příběhy tak, abyste jim sdělili, o čem je vaše značka. Díky krátké životnosti příběhů dávají zvýraznění vašemu obsahu druhý život a povzbuzují uživatele, aby vaši značku sledovali. Jelikož jsou příběhy jakýmsi archivem, lze je pro snazší použití kategorizovat. 

insta highlights how to increase followers on instagram

Přejděme k tomu, jak lze zvýšit počet sledujících na Instagramu.

9. Požádejte o sledování

Lidem se může líbit váš obsah, ale nemusí nutně sledovat vaši značku. To, co potřebují, je malý impuls. Toho lze dosáhnout tím, že uživatele požádáte, aby vás sledovali. Můžete je také zapracovat do svých popisků a do sekce komentářů, čímž lidi vyzvete, aby vaši značku sledovali a zapojili se do ní.

10. Sledujte nejnovější trendy

Udržováním kontaktu s populárními trendy můžete zvýšit angažovanost a viditelnost. Přizpůsobte svůj obsah a hashtagy příslušným trendům. Ujistěte se však, že je váš obsah prezentován smysluplně a že jde o něco, co by vaše publikum mohlo zajímat.

11. Pořádání soutěží a dárků

Pořádáním soutěží a dárků můžete na stránku své značky přilákat větší počet lidí. Některé z věcí, které můžete udělat, jsou: požádat uživatele o lajkování, sdílení, komentář, použití určitého hashtagu, označení přítele atd.

Insta giveaways how to increase followers on instagram

12. Zůstaňte konzistentní s příspěvky

Ensure your posts follow a consistent schedule, and follow a theme. You can schedule your posts to create an engaging theme and tell users a story you want to tell. Scheduling posts also ensures that you can come up with content in advance, rather than winging it. 

13. Sledujte své sledující na Instagramu

Ensure that you keep track of your growth (or the lack thereof). Data analytics from Instagram gives you insight on where your shortcomings are, and where there is scope to improve. You can also grow your brand, by identifying what works in the successful posts. 

14. Používejte reklamy na Instagramu

Vzhledem k tomu, že společnost Facebook nyní vlastní Instagram, můžete pro reklamy na Instagramu používat správce reklamy Facebooku. Tyto reklamy umožňují zobrazit váš obsah širšímu publiku. Vaše reklamy se zobrazují zákazníkům na základě jejich zájmů, chování, demografických údajů, klíčových chování atd. Můžete spouštět fotoreklamy, videoreklamy, kolotočové reklamy, příběhové reklamy atd. Společně s se soutěží lze získat spoustu aktivních Instagram sledujících

Insta_ad-how_to_increase_followers_on_instagram

15. Vytváření vizuálně atraktivní reklamy

Vaše reklama na Instagramu nemůže být úspěšná, pokud nedokáže upoutat pozornost uživatelů. Mezi věci, na které se můžete zaměřit, patří: 

  • Používání přirozených obrázků, které jsou pro danou platformu přirozené.
  • Snížení množství textu v reklamách.
  • Zajistěte, aby popisky odpovídaly obrázku a vašemu publiku.
  • Používání hashtagů, aby se váš obsah zobrazil většímu publiku.

16. Používejte nástroje pro Instagram

Nástroje umožňují budovat a zapojovat publikum. Pomohou vám s plánováním příspěvků, poskytnou vám analytiku a přehled a určí správné hashtagy, které můžete pro své příspěvky použít. Mezi oblíbené nástroje, které lze použít, patří Hootsuite, Later, Linktree atd.

Insta tools how to increase followers on instagram

17. Rozvíjejte svůj styl

Vytvořte si vizuální styl, který vám umožní vyniknout před svým publikem. Díky tomu můžete vytvořit jedinečný styl své značky, který uživatelé okamžitě rozpoznají. Tento styl se stane součástí identity vaší značky, což následně zvýší její zapamatovatelnost.

18. Používejte obsah vytvořený uživateli

UGC (User-Generated Content) může pomoci zvýšit autenticitu vaší značky a ještě více ji polidštit. To následně pomáhá zlepšit váš vztah s publikem. Uživatelé mohou být požádáni, aby zveřejňovali obrázky týkající se jedinečného hashtagu, označovali své přátele atd. 

19. Používejte vysoce kvalitní obrázky a videa

Musí být použity snímky nejvyšší kvality, které jsou originální a autentické. Jejich zajištění může uživatelům pomoci vytvořit si k obrázkům osobní vztah. Videoobsah musí být zábavný, stručný a informativní, aby uživatelé neztratili zájem. 

20. Propagujte svůj obsah na dalších kanálech sociálních médií

K čemu jsou vám sociální sítě, když je nepoužíváte? Svůj profil na Instagramu můžete propagovat na jiných platformách sociálních médií. Propagace vaší stránky na offline akcích, jako je reklama v tisku a další události, má velký význam.

21. Použití klíčových slov pro zobrazení ve vyhledávání

Pro lepší nalezitelnost Instagram doporučuje používat v popiscích příspěvků vhodná klíčová slova. Důvodem je změna způsobu zobrazování výsledků vyhledávání. Dříve výsledky vyhledávání obsahovaly pouze relevantní účty, hashtagy a místa. Nyní jsou do výsledků vyhledávání zahrnuty i stránky s výsledky klíčových slov určené k prohlížení.

22. Navrhněte nádherný Instagram feed

Váš feed na profilu je příležitostí představit vaši atmosféru nebo značku někomu, kdo vás sleduje poprvé nebo kdo navštíví váš profil, aby se podíval na vaše věci. Mřížka vytváří první dojem pro návštěvníky a poskytuje pohled na historii příspěvků uživatele z ptačí perspektivy.

Získejte více sledujících na Instagramu v 15 krocích

Existuje způsob, jak poskytnout svému publiku poutavý, prvotřídní a osobitý zážitek bez ohledu na to, kde se nacházíte v procesu zvyšování počtu sledujících na Instagramu. Zde je několik kroků, které můžete podniknout, abyste rozšířili svůj dosah a získali nové sledující.

Krok 1: Rozhodněte se, jaký je celkový cíl vašeho účtu na Instagramu.

Krok 2: Vypracujte promyšlenou marketingovou strategii obsahu na Instagramu.

Krok 3: Vytvořte svůj profil pro co největší zapojení.

Krok 4: Sdílejte fotografie, které upoutají pozornost lidí.

Krok 5: Vložte do příspěvku dlouhé popisky k obrázkům.

Krok 6: Chcete-li přilákat nové uživatele, využívejte relevantní hashtagy.

Krok 7: Naplánujte si příběhy a harmonogram zveřejňování.

Krok 8: Najděte a sledujte své cílové publikum.

Krok 9: Sledujte každou hodinu 50 uživatelů.

Krok 10: Sledujte uživatele, kteří se na internetu objevují, a pak je sledujte: Staňte se aktivním členem komunity.

Krok 11: Spolupracujte s relevantními uživateli a zapojte se do křížové propagace.

Krok 12: Provádějte výzvy a soutěže.

Krok 13: Spusťte reklamu na Instagramu.

Krok 14: Propojte svůj účet na Instagramu se svými offline klienty.

Krok 15: Pokračujte ve zlepšování své výkonnosti sledováním toho, co funguje.

Shrnutí

V tomto článku o tom, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu, jsme se zabývali tématy, jako jsou důležité statistiky Instagramu, a některými tipy a triky, jako je využití vašeho bio, používání vhodných hashtagů, plánování příspěvků, používání reklam na Instagramu, používání geotagů, používání nástrojů Instagramu a tak dále. 

Máte nějaké otázky týkající se toho, jak můžete využít Instagram ke zvýšení počtu sledujících? Napište nám své dotazy do komentářů a naši odborníci se s vámi brzy spojí!