Jak růst na Instagramu v roce 2024
Jak růst na Instagramu
Ve světě sociálních médií je angažovanost určitou formou měny. Čím větší angažovanost má váš profil na Instagramu, čím více sledujících na Instagramu, tím vyšší je vaše online hodnota.
Koupit sledující můžete zde >>
V roce 2022 se všechny podniky snaží o vyšší engagement, protože s každým novým sledujícím, který s obsahem interaguje, je vyšší šance, že se zobrazí dalším uživatelům.
Pochopení prostředí digitálního marketingu je prvním krokem k pochopení toho, jak růst na Instagramu. Ať už se chcete zaměřit na růst počtu sledujících na Instagramu, nebo na využívání nástrojů, jako jsou Instagram reels, Instagram live a Instagram shopping, musíte nejprve pochopit potřeby a zájmy svého publika.
Statistiky Instagramu, které je třeba znát v roce 2022
Znalost současných trendů a prostředí sociálních médií vám napoví, jak na Instagramu růst.
Vezměte v úvahu některé nedávné statistiky sociálních médií a zapojení na Instagramu:
- V roce 2022 bude více než 50 % světové populace mladší 30 let.
- Více než 99 % dospělých ve věku 18-49 let má mobilní telefon připojený k internetu.
- Aplikace Instagram měla v roce 2021 více než 545 milionů stažení.
- Aplikaci Instagram používá každý měsíc více než 1 miliarda aktivních uživatelů.
- 8 z 10 uživatelů Instagramu sleduje alespoň jednu firmu.
- Jak růst na instagramu
(Naučit se růst na Instagramu vyžaduje pochopit, jak se přizpůsobit novým nástrojům, jako jsou Stories, Reels).
Jak zvýšit angažovanost na Instagramu v roce 2022
Jakýkoli podnikový marketing v roce 2022 by se měl velmi zaměřit na platformy, které mají největší pozornost a zapojení.
Instagram je dnes jedním z nejvlivnějších hráčů na trhu, z hlediska rostoucí popularity mu sekunduje TikTok.
Růst angažovanosti na Instagramu je samozřejmě široký pojem a není snadné ho dosáhnout jednou strategií. Naučit se růst na Instagramu vyžaduje využívat všechny dostupné nástroje a maximálně využívat vývoj platformy.
S ohledem na to vám přinášíme 11 osvědčených způsobů, jak dosáhnout většího růstu Instagramu u cílového publika a růstu vašeho podnikání v roce 2022.
1) Optimalizujte
Pokud provozujete firmu nebo osobní značku, musíte přejít na obchodní účet Instagram. Získáte tak mnohem větší kontrolu nad svým účtem na Instagramu a spoustu analytických údajů, které můžete využít k vylepšení své strategie.
S podnikatelským účtem přicházejí některé významné výhody.
Jednou z výhod je možnost přidat kontaktní tlačítko pro snadnější komunikaci ze strany uživatelů. Druhou možností je možnost spouštět reklamy. Reklamy = více návštěv a více konverzí. A ačkoli to není zaručeno, další výhodou je včasné beta testování nových funkcí.
V rámci přechodu na firemní účet se ujistěte, že jste k nalezení a všechny vaše údaje jsou přesné. Zde jsou některé z klíčových aspektů, které byste měli mít ve svém bio a profilu na Instagramu.
Adresa a kontaktní údaje (je to důležité pro geotagging).
Podrobnosti o tom, co děláte (vaše nabídka hodnoty).
Nabídka nebo přesvědčivý důvod, proč zůstat v kontaktu.
Způsob, jak vás kontaktovat mimo Instagram (obvykle vaše webové stránky).
2) Hashtagy
Pravděpodobně jste slyšeli, že hashtagy jsou důležité, ale je pravděpodobné, že je nepoužíváte efektivně. Algoritmus Instagramu se řídí daty a růst počtu sledujících lze podpořit používáním strategie hashtagů.
Možná jste slyšeli, že ideální počet je 9 nebo 11 hashtagů. Nebo že příliš mnoho hashtagů na Instagramu může působit jako spam. Klíčové je zde vybrat relevantní hashtag, který se vztahuje k obsahu Instagramu, který sdílíte.
Pravdou je, že pokud nepoužíváte maximální množství hashtagů, které se vztahují k vašemu ideálnímu publiku, přicházíte o šanci zvýšit angažovanost.
Pravidlem je udržovat počet hashtagů na 30. Více se jich ve vyhledávání nezobrazí.
Hashtag na Instagramu je pro algoritmus identifikátorem. Dodává vašim příspěvkům na Instagramu kontext a pomáhá algoritmu pochopit, komu se mají vaše příspěvky zobrazovat.
Věnujte nějaký čas tomu, abyste si promysleli, jaký typ příspěvku na Instagramu sdílíte a kdo je jeho ideálním publikem.
Zvažte také, jaké hashtagy souvisejí se zájmy vašeho publika, a snažte se svůj obsah utvářet tak, aby tomu odpovídal. Značkový hashtag může také fungovat, pokud je vaše společnost ve vašem oboru dostatečně známá.
Může se to zdát jako spousta práce, ale hodina strávená nad strategií hashtagů může pomoci mnohem přímějšímu zacílení na vaše publikum.
Pokud jde o hashtagy na Instagramu, nezapomeňte:
- Používejte všech 30 hashtagů – angažovanost roste, čím více jich používáte.
- Pokud je nechcete zobrazovat, můžete je skrýt pomocí pěti teček ve spodní části.
- Přidejte je k příspěvku (ne k prvnímu komentáři).
- Používejte hashtagy relevantní pro dané odvětví a sledované uživatele, věnujte čas jejich prvnímu průzkumu
- Sledujte hashtagy, abyste zjistili, co je pro dané publikum nejrelevantnější a nejhodnotnější
- Využívejte sílu méně populárních hashtagů s dlouhým ocasem.
- Pamatujte: pokud se zaměříte pouze na populárnější hashtagy, můžete se rychle ztratit v milionech dalších příspěvků. Pokud nejste velká značka, pravděpodobně se nedostanete mezi nejlepší příspěvky.
- Vedle zvýšení viditelnosti a dosahu vám hashtagy pomáhají generovat více lajků. Lajky na Instagramu jsou v podstatě hlasem, který ukazuje, že obsah u uživatele nějakým způsobem rezonoval.
3) Geotagování
Pokud provozujete firmu, která působí v určité oblasti, pak se ujistěte, že využíváte schopnosti Geotaggingu na Instagramu. Většina firem působí v určité lokalitě, takže pokud chcete, aby vás v dané oblasti našli noví sledující, je používání geotagů zásadní.
Geotagy zobrazí každému uživateli Instagramu adresu vaší firmy, kategorii podniku, provozní dobu, webové stránky a telefonní číslo.
Snadno jsou k vidění také obrázky podniku a videa, která ostatní uživatelé označili na svých snímcích.
Poskytnutí co nejvíce informací uživatelům zvýší šanci, že vás budou chtít navštívit! Je to součást každé inteligentní strategie růstu Instagramu a rozšíří vaše publikum na Instagramu.
Chcete-li to provést, stačí při vytváření příspěvku kliknout na možnost Přidat místo. Váš příspěvek se pak stane vyhledatelným pro danou lokalitu. To platí jak pro Příběhy Instagramu, tak pro příspěvky na Instagramu, takže geotagování obou může být velmi cenné.
4) Učte se od konkurence
Máte konkurenční společnost, která na Instagramu zřejmě dominuje? To je dobře! Místo toho, abyste žárlili, můžete toho využít ve svůj prospěch.
Začněte tím, že se podíváte, co dělají dobře a jak můžete převzít podobné strategie. Nechcete je přímo kopírovat, ale můžete se přizpůsobit jejich přístupu k obsahu na Instagramu a způsobu, jakým zapojují své publikum.
Postupem času můžete začít vytvářet strategie zapojení na Instagramu, díky kterým budete pro své publikum jedineční. Na začátku se však může vyplatit naučit se co nejvíce z osvědčených postupů vašich konkurentů.
Další strategií, kterou můžete přidat do svého arzenálu, je nejprve zjistit, které účty sleduje, lajkuje a komentuje vaše konkurence. Influencer marketing spočívá v přizpůsobování se aktuálním trendům a v používání nástrojů, jako jsou Instagram Reels, Instagram Live a IGTV. Všechny tyto nástroje jsou součástí vyvážené strategie růstu na Instagramu.
I když byste v žádném případě neměli tyto účty spamovat, můžete lajkovat a komentovat jejich příspěvky, abyste jim ukázali, že jste u nich.
Buďte slušní, zdvořilí a možná tím získáte i nového zákazníka.
5) Využívejte sponzorované příspěvky nebo funkce influencerů
Mnoho firem se vyhýbá placení za pozornost na sociálních sítích, protože se jim může zdát, že nezískají okamžitý prodej nebo výsledky. Sponzorované příspěvky však zvyšují povědomí a zapojení, které získáte od ideálního publika. Lidé často nenavštíví odkaz, když poprvé uvidí reklamu na Instagramu, ale navštíví profil. Ověří si, zda jste legitimní firma.
Jakmile navštíví váš profil, je pravděpodobnější, že při příští kampani uvidí více vašich reklam. Postupem času tak roste známost značky a vede k prodeji.
Propagované příspěvky se na Instagramu stávají normou a těší se velkému zájmu. Lidem se sponzorovaný příspěvek na Instagramu bude líbit stejně jako příspěvek ve feedu Instagramu. To znamená, že příležitost ke zviditelnění je v současné situaci obrovská.
Totéž platí pro placení za funkce s influencerem Instagramu. Využitím publika někoho jiného na Instagramu se můžete sladit s jeho značkou a zvýšit svou důvěru. Influenceři na Instagramu jsou často přehlíženým způsobem, jak si vybudovat publikum, a často vám zajistí zviditelnění, které se jinak těžko získává.
6) Lajkujte, komentujte, reagujte
Pokud chcete větší zapojení značky, pak nejjednodušší způsob je zapojit se! Může se to zdát příliš samozřejmé, ale je úžasné, jak málo to většina firem udělá. Značka je skupinová osobnost, je to spojení osobností vaší firmy.
Nebojte se chovat jako člověk, když reagujete účtem své značky. Uživatelé tíhnou ke značkám, které ukazují svou skutečnou, reálnější stránku. Nejsou to jen značky, které chtějí vydělat peníze; jsou to skuteční lidé žijící ve světě.
Udělejte si čas na lajkování příspěvků lidí, sledujte zpětně své followery a komentujte je. Pokud obdržíte komentář ke svým příspěvkům, pohotově na něj lidsky odpovězte. Přidávejte emotikony a používejte reálný jazyk. Buďte velkorysí a vděční za interakce, kterých se vám dostává.
Chcete-li zvýšit angažovanost, buďte angažovaní. Je to jednoduchý vzorec, ale dělá zázraky.
7) Příběhy na Insta
Příběhy na Instagramu (uživatelé je obvykle nazývají Insta Stories) se staly masivní součástí vývoje platformy Instagram. To, co bylo původně klonem příběhů Snapchatu, ovládlo trh.
V roce 2022 používá Instagram Stories denně více než 500 milionů uživatelů, včetně více než 2 milionů značek, které Instagram Stories používají. Výhoda Insta Stories je okamžitě jasná: nacházejí se v horní části hlavní obrazovky aplikace a také se zobrazují pomocí barevného kroužku, který obklopuje profilovou fotografii Instagramu. U většiny uživatelů vzbudí okamžitý zájem a jejich sledování trvá jen několik sekund.
Více než příspěvky a Instagram Story mají šanci rychle vyvolat zájem a zapojení. Protože jsou efemérní (což znamená, že do 24 hodin zmizí), mají v sobě naléhavost, která podporuje zapojení. Lidé si nemohou pomoci a podívají se.
Jsou také vynikajícím způsobem, jak ukázat, jak vaše značka funguje v zákulisí. Můžete sdílet vtipné, skutečné momenty z vaší společnosti během dne, které pomáhají budovat osobnost. Investice do několika jednoduchých příběhů na Instagramu denně může mít obrovský dopad na zapojení vašeho publika.
8) Reels na Instagramu
Instagram před dvěma lety oznámil Reels, aby pomohl okořenit aplikaci novým kreativním nástrojem. Podle Instagramu jsou “Reels krátká zábavná videa”, která pomáhají “vyjádřit vaši kreativitu a oživit vaši značku”.
Všichni samozřejmě vědí, že Reels jsou reakcí Instagramu na popularitu formátu krátkých videí TikTok. Možnost vytvářet krátká videa s hudbou, grafikou, textem a zábavnými filtry je velkým důvodem, proč se staly populárními.
Přidání hudby a efektů do krátkého formátu Instagram Reel může být způsob, jak přilákat nové lajky značky. Pokud děláte propagaci produktů, pak vám Instagram Reel může nabídnout způsob, jak vytvořit zábavné a poutavé minireklamy.
Vyplatí se vyzkoušet formát Instagram Reels a zjistit, zda můžete vytvořit zábavný poutavý obsah.
9) Videa IGTV
Instagram TV (zkráceně IGTV) je méně populárním nevlastním dítětem Instagram Stories a na platformě má zatím smíšený úspěch. Stojí však za zvážení jako způsob, jak rozšířit svůj video obsah. Ukázalo se, že videopříspěvky získávají téměř o 40 % větší zapojení než samotné obrázky.
Představte si IGTV jako youtube zabudovaný do Instagramu. Využívá video jako doplněk k funkcím telefonu a při každém zveřejnění epizody IGTV se mu dostává dodatečné pozornosti.
Pokud vytváříte videoobsah, zvažte jeho sestříhání nebo změnu jeho určení pro platformu IGTV, protože v roce 2021 a později bude stále relevantnější. Instagram do této platformy hodně investoval (IGTV má dokonce vlastní samostatnou aplikaci), takže v roce 2021 a v dalších letech budeme pravděpodobně svědky rostoucího zapojení.
Další tip: nezapomeňte propagovat svá videa IGTV pomocí Insta Stories (Instagram vám k tomu umožní odkaz). Je to skvělý způsob, jak zvýšit zájem o videa tím, že prostřednictvím svých příběhů ukážete malé úryvky z nich.
10) Konzistence
Důslednost při zveřejňování příspěvků je jedním z důležitějších prvků, na které je třeba dbát. Několik studií ukázalo, že zveřejňování příspěvků na Instagramu jednou nebo dvakrát denně přispěje k vašemu růstu. Uděláte tím víc než najmutím služby pro růst Instagramu nebo placením za falešné sledující (což nikdy není dobrý nápad).
Když dochází k častému zveřejňování, publikum vidí, že jste odhodláni jim pravidelně poskytovat skvělý obsah. Zvyknou si, že jste v jejich feedu, a stanete se “go-to” tvůrcem obsahu pro typy zábavy, produktů nebo služeb, které propagujete.
Růst počtu sledujících na Instagramu vyžaduje čas, a abyste si vytvořili angažované sledující, musíte být ve svém úsilí důslední a vytrvalí.
11) Síla DM
Tento poslední tip je možná stále nejlépe střeženým tajemstvím Instagramu. Díky možnosti posílat DM (přímé zprávy) jakémukoli uživateli na platformě Instagram dochází ke skutečnému zapojení. Lidé své DM čtou. I když na ně neodpoví, stále je vidí a zapamatují si interakci.
Jako značce nebo firmě mohou být přímé zprávy na Instagramu neuvěřitelně užitečné pro personalizovanou interakci se zákazníky. Konverzace, které na Instagramu probíhají v soukromí, vedou s mnohem větší pravděpodobností k prodeji a důvěře ve značku.
Využívejte přímé zprávy k zodpovídání otázek a k odměňování silného zapojení. Jednoduchá zpráva s pozdravem, která je zdvořilá a profesionální vůči fanouškovi, může být skvělým způsobem, jak udělat silný dojem.
Jedno upozornění: nespamujte své sledující prostřednictvím DM. Používejte ji hlavně jako způsob, jak odpovídat a komunikovat s uživateli Insta Stories, a vyhnete se tak vtíravosti nebo spamování.
Každá značka, která si najde čas na odpovědi a navazování kontaktů prostřednictvím DM, je značkou, která rozumí zapojení.
V roce 2022 funguje váš profil na Instagramu jako druhá webová stránka vaší firmy. V některých případech může dělat víc, než dokáže statická stránka. Je tvůrcem důvěryhodnosti značky, sociálního důkazu a skutečného zapojení vašich potenciálních zákazníků a zákaznic. Marketing na Instagramu je dokonalým obchodním nástrojem pro rok 2022 a nejchytřejší podniky ho plně využijí.