Jak získat Instagram sledující? 12 Taktik pro Instagramový růst.

Jak získat Instagram sledující? 12 Taktik pro Instagramový růst.
How to Get More Followers on Instagram: 12 Tactics for Instagram Growth

Jak získat Instagram sledující? 12 Taktik pro Instagramový růst.

Souhrn
Přečtěte si 12 nejlepších taktik, které vám mohou pomoci získat větší a angažovanější publikum pro vaši firmu na Instagramu.

13 minut čtení
Dozvíte se

  • Nejlepší praktiky, které vám pomohou rozšířit vaše publikum na Instagramu
  • Důležitost jedinečného hlasu značky na Instagramu
  • Jak zveřejňovat příspěvky konzistentně a ve správný čas, abyste zvětšili své publikum

Trávíte hodiny plánováním a vytvářením obsahu pro Instagram. Na krátký okamžik po stisknutí tlačítka “Sdílet” je všechno na světě v pořádku. Jste si jisti, že jste zveřejnili něco skvělého.

Pak nastane ticho. Nebo pár lajků a komentářů od hrstky vašich sledujících. Jak ale získat více sledujících na Instagramu, když ne publikováním skvělého obsahu?

Pro růst na Instagramu neexistuje žádný návod krok za krokem. Existují však osvědčené postupy, které vám pomohou oslovit širší publikum a získat nové sledující.

Zde je 12 způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu.

1. Optimalizujte svůj životopis

Využijte těchto 150 znaků naplno. V biografii na Instagramu potenciálním sledujícím řeknete, kdo jste, čím se zabýváte a jakou akci chcete, aby lidé po návštěvě vašeho profilu podnikli.

Vaše bio na Instagramu by mělo obsahovat:

jasný popis toho, co děláte

  • náznaky vaší osobnosti
  • Výzvu k akci (nakupujte, přečtěte si více, kontaktujte nás atd.).
  • Odkaz


Odkaz v bio je váš jediný klikatelný odkaz na Instagramu, proto ho používejte s rozmyslem. Některé podniky uvádějí standardní odkaz na své webové stránky, jiné ho pravidelně mění podle posledních příspěvků. Pokud si to však chcete usnadnit, využijte nástroje pro link-in-bio, jako je například Shop Grid, které umožňují proměnit jediný odkaz v katalog odkazů.

Instagram bio

Zvažte také zařazení značkového hashtagu. Například naše fanoušky vyzýváme, aby používali #BufferLove, když mluví o našich produktech. Přidáním značkového hashtagu do našeho bio sdělíme lidem, který hashtag mají uvést, aby upoutali naši pozornost. Navíc když někdo na hashtag klepne, zobrazí se mu příspěvky od fanoušků, kteří ho použili.

Branded Hashtag
Ve společnosti Buffer uvádíme hashtag #BufferLove v našem bio na Instagramu.

2. Zjistěte, kdy je nejlepší zveřejňovat příspěvky na Instagramu

Všimli jste si, že jsme neřekli, že je nejlepší čas na zveřejnění na Instagramu? Pravdou je, že neexistuje univerzální odpověď na otázku, kdy zveřejňovat příspěvky na Instagramu, abyste oslovili co největší počet lidí. Existují však způsoby, jak zjistit ideální časy pro vaše sledující.

Nebo můžete koupit sledující zde >>

Za prvé, pomocí nástroje Instagram Insights zjistěte, kdy je vaše publikum online. Na svém firemním profilu na Instagramu klepněte na tlačítko “Insights”, přejděte na položku “Your Audience” a poté klepněte na “See All”. Odtud sjeďte až dolů a najděte nejaktivnější časy svého publika.

Instagram Data
Služba Instagram Insights vám pomůže najít nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků.

Měli byste také zvážit, kdy bude váš obsah nejrelevantnější. Například video s receptem krok za krokem může mít lepší výsledky mimo pracovní dobu, protože lidé pravděpodobně vaří. Naproti tomu příspěvek o kavárně by mohl dobře fungovat kolem 14. hodiny, kdy lidé procházejí odpolední krizí. Experimentujte s různými časy zveřejňování a sledujte zapojení.

Pokud hledáte další vodítko, kdy zveřejňovat příspěvky, funkce Buffer Answers vám poskytne tři návrhy časů zveřejňování pro maximalizaci dosahu na Instagramu.

Answers
Funkce Buffer Answers využívá data z vašich předchozích příspěvků a aktivity sledujících k výpočtu nejvhodnějšího času pro zveřejnění.

Find more in-depth guidance in our article, How to Find Your Best Time to Post on Instagram.

3. Důsledné odesílání příspěvků

Studie ze 14 odvětví z roku 2021 ukazuje, že podniky sdílejí v průměru čtyři příspěvky na Instagramu týdně. Doporučujeme však zveřejňovat příspěvky alespoň jednou denně. Značky, které se dostanou do pravidelného toku příspěvků na Instagramu, mají tendenci dosahovat nejlepších výsledků. Podle studie Tailwind získávají profily, které zveřejňují příspěvky denně, sledující Instagram rychleji než ty, které zveřejňují příspěvky méně často.

tailwind instagram study

Vzhledem k algoritmické časové ose Instagramu je konzistence klíčovým prvkem k tomu, aby vaše příspěvky byly viditelné. Pokud jsou vaše příspěvky pravidelně sdíleny a mají dobrou sledovanost, algoritmus Instagramu bude pravděpodobně zobrazovat vaše příspěvky blízko horní části kanálů vašich sledujících.

Kvalita je samozřejmě vždy důležitější než kvantita. Častější zveřejňování příspěvků nemusí nutně znamenat vyšší míru zapojení. Zaměřte se na tvorbu obsahu, který bude rezonovat s vaší cílovou skupinou – více o tom v části 9: Zapojte své publikum.

Nástroje pro plánování na Instagramu vám umožní zveřejňovat příspěvky konzistentně, aniž byste se museli starat o každodenní publikování přímo z aplikace. Podívejte se na článek Jak plánovat příspěvky na Instagramu, abyste ušetřili čas a zvýšili zapojení, kde najdete naše oblíbené nástroje pro plánování na Instagramu (bezplatné i placené) spolu s tipy pro plánování.

4. Zjistěte, jak funguje algoritmus Instagramu

Mnoho uživatelů Instagramu zpočátku panikařilo kvůli přechodu z chronologického kanálu na časovou osu s řazením. Od změny však průměrný příspěvek vidí o 50 % více sledujících než dříve. Zapomeňte tedy na to, že byste se učili, jak porazit algoritmus Instagramu. Místo toho se zaměřte na to, abyste se naučili, jak systém využít ve svůj prospěch.

O tom, co se zobrazí na časové ose každého člověka, rozhoduje šest faktorů: zájem, aktuálnost, vztah, frekvence, sledování a používání.

Zde je stručný přehled toho, čeho se každý z těchto faktorů týká:

Zájem: Jak moc se Instagram domnívá, že se příspěvek bude dané osobě líbit, na základě předchozí aktivity.
Včasnost: Jaký je význam příspěvku pro uživatele? Jak čerstvý je příspěvek
Vztah: Účty, se kterými se osoba pravidelně stýká
Frekvence: Jak často osoba používá aplikaci Instagram
Sledovanost: Příspěvky z účtů, které osoba sleduje
Používání: Kolik času osoba na Instagramu stráví
Algoritmus Instagramu se snaží zobrazit nejlepší obsah pro každého jednotlivého uživatele. Ačkoli se tedy šest samostatných faktorů může zdát jako velká starost, nejlepší, co můžete udělat, je konzistentně vytvářet vysoce kvalitní obsah.

Podrobněji se jednotlivým faktorům hodnocení věnujeme v článku Jak funguje algoritmus Instagramu v roce 2021: Vše, co potřebujete vědět. Obsahujeme také návod, jak vytvářet obsah, který vyhovuje jednotlivým faktorům, a sdílíme tipy, jak využít algoritmus Instagramu ve svůj prospěch.

5. Experimentujte s různými typy obsahu

Instagram je mnohem víc než jen fotografie. V průběhu let aplikace představila mnoho způsobů sdílení obsahu na této platformě. Míchání různých typů obsahu je jedním z nejlepších způsobů, jak na Instagramu získat více sledujících, protože vám dává možnost oslovit a spojit se s širším okruhem lidí.

Nezapomeňte: Algoritmus se dívá na zájem a snaží se lidem zobrazovat typy obsahu, se kterými nejčastěji komunikují. Pokud se tedy jedné osobě líbí a komentuje Instagram Reels častěji než jiné typy příspěvků, je pravděpodobné, že se jí ve feedu Instagramu zobrazí více Reels. Pokud však jiná osoba častěji interaguje s příspěvky typu carousel, uvidí na své časové ose více tohoto typu obsahu.

Každý typ obsahu má své výhody. Například Instagram Reels mají výhodu, protože jsou nejnovějším typem obsahu a Instagram vždy prosazuje nové funkce. Od uvedení Instagram Reels v roce 2020 aplikace přesunula tlačítko Reels na středovou pozici v panelu nabídek a na stránce Prozkoumat se Reels zobrazují větší než příspěvky s fotografiemi. Vzhledem k tomu, že stránku Explore každý den zkontroluje 200 milionů lidí, může tento dodatečný vizuální prostor znamenat velký rozdíl v tom, kolik lidí oslovíte.

Videa Instagram TV (IGTV) se na stránce Explore také zobrazují 4x větší než fotografie. A protože videa IGTV mohou mít až 60 minut, je tento typ obsahu ideální pro dlouhé video.

Instagram Formats
Instagram Reels a IGTV zabírají na stránce Instagram Explore více prostoru.

Instagram Stories zmizí po 24 hodinách, ale mají i své výhody. Padesát sedm procent značek se domnívá, žeStories jsou “do jisté míry” nebo “velmi účinné” jako součást jejich strategie sociálních médií. Navíc pokud máte ověřený účet nebo alespoň 10 000 sledujících, můžete do Stories přidat odkazy Instagram Swipe Up a přivést tak návštěvnost na konkrétní stránky.

Mezitím se karuselové příspěvky – série až 10 obrázků/videí v jednom příspěvku – vyznačují nejvyšší mírou zapojení ze všech typů příspěvků. Představte si karusely jako minipříběh nebo upoutávku na delší obsah, například na blog. Můžete použít textové obrázky, fotografie, video nebo kombinaci všeho v jednom tematickém příspěvku.

Instagram Carousel
DLC Anxiety používá kolotočový příspěvek k vysvětlení, jak přerámovat úzkostné myšlenky.

Jste zmateni všemi argumenty pro různé typy příspěvků? Lidem se líbí to, co se jim líbí. Ačkoli vám tedy studie mohou říci, jaká je průměrná míra zapojení pro jednotlivé typy obsahu, nebo argumentovat pro jeden typ obsahu na úkor druhého, nejlepší strategií je používat různé typy. Míchání obsahu na Instagramu vám umožní oslovit lidi s různými preferencemi a tento rozšířený dosah vám pomůže zvýšit počet sledujících na Instagramu.

6. Najděte hlas své značky a vytvářejte jedinečný obsah

Lidé nesledují vaši firmu na sociálních sítích proto, aby viděli prodejní nabídky. Sledují vaši značku, protože se jim líbí vaše osobnost a obsah, který vytváříte.

To, co funguje pro jednu firmu, nemusí vyhovovat vaší značce – a to i v případě, že podnikáte v podobných oborech. Například hobby farma Juggling Daisies a farma Such and Such se obě považují za jedinečné farmy. Juggling Daises sází na zábavné příběhy, roztomilé fotografie a zdravý obsah. Zatímco farma Such and Such má drsnější styl, který zahrnuje nadávky a humor.

Zeptejte se sami sebe, jaký chcete mít tón. Vtipný? Informativní? Hravý? Cynický? Vaše osobnost by také měla odrážet to, co vás baví. Farma Such and Such věří v udržitelně pěstované produkty, takže mnoho jejich příspěvků na Instagramu hovoří o jejich zemědělských postupech. Jakým tématům se věnujete vy svým obsahem na Instagramu? Vše, co sdílíte na svém firemním účtu, by mělo ukazovat osobnost a přesvědčení vaší značky.

Instagram Persona
Juggling Daisies ukazuje svou jedinečnou osobnost ve svém bio a v příspěvcích na Instagramu.

Přemýšlejte o svém firemním účtu jako o osobě. Navrhněte osobnost účtu a vytvořte zásady pro tvorbu značky, abyste mohli zůstat konzistentní. Směrnice pro tvorbu značky by měly obsahovat poznámky o tónu, stylu a hodnotách spolu s barvami a písmy vaší značky.

7. Pište skvělé titulky

Pěkné fotografie upoutají pozornost lidí – skvělé popisky na Instagramu ji udrží. Popisky vám dávají možnost uvést více souvislostí nebo podrobností o sdílené fotografii nebo videu. Použití klíčových slov v popiscích vám navíc může pomoci zobrazit se ve výsledcích vyhledávání v aplikaci.

Popisky na Instagramu mohou mít až 2 200 znaků. Samozřejmě ne každý popisek musí být napsán jako příspěvek na blogu. Pohrajte si s různou délkou. K některým fotografiím se hodí krátký, vtipný popisek s několika emotikony, zatímco jiným může prospět něco delšího a zamyšlenějšího.

Průměrná délka popisků na Instagramu roste, ale většina značek se stále neblíží limitu 2 200 znaků. V roce 2020 se předpokládá, že průměr bude 405 znaků, zatímco v roce 2016 to bylo 142 znaků.

Instagram Captions
OnlineDrea používá na Instagramu krátké i dlouhé popisky.

Kdy se tedy vydat na dlouhou trať a kdy se držet při zemi? Neexistuje žádné pevné pravidlo. Stejně jako u typů obsahu je nejlepší je kombinovat. Podívejte se na tyto dva příspěvky od Andréa Jonese ze společnosti OnlineDrea. Jeden příspěvek má krátký titulek, zatímco druhý vás výslovně odkáže na titulek s delším vysvětlením.

8. Zkoumejte a používejte hashtagy

Na blogu jsme se hashtagy zabývali často, ale zdá se, že nikde na sociálních sítích nejsou tak důležité jako na Instagramu. Správné hashtagy mohou váš obrázek vystavit velkému a cílenému publiku a zdá se, že uživatelé Instagramu nejsou hashtagy unaveni tak jako na jiných sítích.

Začněte tím, že najdete hashtagy, které by oslovily vaši cílovou skupinu. Bezplatné nástroje Instagramu, jako jsou Display Purposes a AutoHash, vám pomohou najít relevantní hashtagy pro vaše příspěvky na Instagramu. Pomocí nástroje Display Purposes například jednoduše zadáte několik slov o svém obrázku a on vám doporučí nejlepší hashtagy, které můžete použít.

instagram hashtag tool display purpose

Pokud chcete získat více sledujících na Instagramu, jsou hashtagy nezbytné. Díky používání hashtagů je váš obsah objevitelný prostřednictvím vyhledávání nebo filtrování, když lidé klepnou na stejný hashtag z jiného příspěvku. Lidé mohou dokonce sledovat své oblíbené hashtagy, takže se jim na časové ose Instagramu bude zobrazovat nejlepší obsah s tímto hashtagem.

Instagram povoluje až 30 hashtagů na jeden příspěvek, ale nepřidávejte si další jen proto, abyste se dostali na 30. TrackMaven doporučuje devět hashtagů pro maximální zapojení. Jen se ujistěte, že nepoužíváte stále stejných devět hashtagů. Místo toho seskupte své oblíbené hashtagy podle kategorií, abyste mohli ke každému příspěvku rychle přidat několik relevantních hashtagů.

Pomocí nástroje Buffer Hashtag Manager můžete vytvářet a ukládat skupiny hashtagů. Poté můžete vybírat z předem uložených skupin a přidávat hashtagy k naplánovaným příspěvkům na Instagramu.

Hashtag Manager
Hashtag Manager helps you build a library of hashtag groups so you can get more reach for every Instagram post.

9. Zapojte své publikum

Pro růst na Instagramu je zásadní zapojení. Mnoho značek dělá tu chybu, že se soustředí na lajky a komentáře, aniž by braly v úvahu lidi, kteří za těmito ukazateli stojí. Pokud chcete skutečně získat více sledujících na Instagramu, musíte své fanoušky zapojit do konverzace.

Mějte na paměti, že to, že někdo vidí váš obsah, ještě neznamená, že vás aktuálně sleduje. Pokud máte možnost s potenciálním sledujícím komunikovat, měli byste ji využít. Každý komentář je příležitostí, jak získat nového sledujícího (nebo si udržet stávajícího), proto nezapomeňte reagovat na každý komentář, který obdržíte. Pokud se vám už teď křečovitě svírají ruce při pomyšlení na vyťukávání na telefonu, nezoufejte. S nástrojem Buffer Engage můžete na komentáře odpovídat z počítače.

Engagement Demo Loop

Nečekejte však jen na to, až konverzaci zahájí vaši následovníci. Vytvářejte příležitosti k zapojení. Používejte instagramové samolepky, jako jsou otevřené otázky a ankety ve Stories na Instagramu. Pokládejte otázky v popiscích fotografií. Vyzývejte lidi, aby v komentářích označovali své přátele pomocí výzev typu “Označte svou nejlepší kamarádku, kterou byste pozvali na tuto plavbu!” nebo “Označte svého kamaráda, který miluje víno a se kterým byste absolvovali tuto degustaci.”.

Potřebujete další nápady? Podívejte se na naše tipy pro zapojení na Instagramu, kde se dozvíte, jak získat více sledujících na Instagramu zvýšením zapojení.

10. Spolupráce s ostatními

Dalším skvělým způsobem, jak získat sledující na Instagramu, je spolupracovat s ostatními prostřednictvím partnerství nebo kampaní pro influencery.

Skvělým příkladem je náš spotlight značky Blume. Společnost Blume získá přístup ke sledujícím společnosti Buffer prostřednictvím originálního příběhu Instagram Story a doprovodných Highlights. Mezitím bude Blume sdílet spotlight se svými fanoušky, což přivede jejich publikum ke společnosti Buffer. Je to výhodné pro obě strany.

Instagram Takeover
Instagram Highlights spotlight s Janice Ayan z Blume

Dalším způsobem, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu, je marketing s vlivnými uživateli. Pokud máte rozpočet, můžete platit tvůrcům obsahu za propagaci vaší značky. Pokud však doufáte, že to bude jednoduché (a s nízkým rozpočtem), mohou být velmi účinní mikroinfluenceři (1 000-10 000 sledujících). Obsah od mikroinfluencerů má totiž vyšší míru zapojení než obsah od větších účtů. Mikroinfluencery můžete vyhledat a navázat s nimi spolupráci nebo jednoduše znovu sdílet obsah generovaný uživateli (UGC).

Vzpomínáte si na značkové hashtagy, o kterých jsme mluvili v části 1: Optimalizujte svůj bio? Stačí jedno klepnutí na značkový hashtag a máte k dispozici celý katalog obsahu, ze kterého si můžete vybírat.

Když jsme poprvé spustili Instagram společnosti Buffer, vyzvali jsme fanoušky, aby používali #BufferStories a #BufferCommunity. Tyto hashtagy jsme používali k vyhledávání a opětovnému sdílení obsahu vytvořeného uživateli. Během jednoho roku jsme zvýšili počet našich sledujících na Instagramu ze 4 250 na 21 000.

UGC
Jona Woona jsme objevili prostřednictvím našeho značkového hashtagu a obsah jsme znovu sdíleli na našem vlastním účtu (se svolením původního autora).

Proč je UGC tak populární? “Zprostředkovává autentické zkušenosti s produkty nebo službami značky od jejích předchozích zákazníků, což zvyšuje důvěryhodnost značky,” říká Ramon Berrios ze společnosti Trend.

Spolupráce jsou také příležitostí ukázat své hodnoty a osobnost prostřednictvím asociací. Firmy a lidé, se kterými se spojíte a které podporujete, vypovídají hodně o vaší vlastní značce. Partnerství může být obzvláště silné také pro místní podniky. Zvažte partnerství se svými sousedy, abyste mohli oslovit hypercílené publikum.

Usnadněte lidem vyhledávání vašeho Instagramu. Nikdo by se neměl prodírat stránkami vašeho webu, aby našel váš profil na Instagramu.

buffer footer
V zápatí našich webových stránek používáme odkaz na účty společnosti Buffer na sociálních sítích.

Přidejte odkaz na svůj účet na Instagramu:

  • E-mailové zápatí
  • Zápatí a/nebo postranní panel vaší webové stránky
  • Životopisy na jiných platformách sociálních médií
  • Příspěvky členů týmu na sociálních sítích

12. Analyzujte své výsledky

Jedním ze způsobů, jak zjistit, jak získat více sledujících na Instagramu, je zjistit, na co vaši současní fanoušci reagují. Několik metrik Instagramu můžete sledovat přímo v aplikaci Instagram Insights nebo prostřednictvím analytických nástrojů třetích stran, jako je například Buffer.

Nebuďte posedlí marnivými metrikami, jako jsou lajky a komentáře. Místo toho se zamyslete nad tím, co vám tyto metriky říkají. Pokud například testujete nový hashtag, metriky, jako jsou noví sledující a dosah, vám o hodnotě tohoto hashtagu řeknou více než lajky od vašich současných sledujících. Pokud však experimentujete s různými časy publikování, imprese vám mohou napovědět, kdy je největší pravděpodobnost, že váš obsah někdo uvidí. Váš konečný cíl určí, které metriky jsou nejdůležitější.

buffer analytics
Analýza dat vám pomůže odhalit trendy a pochopit, jaký obsah má u vašeho publika ohlas.

Sledujte trendy. Má určitý typ obrázku více zobrazení nebo zapojení? Zveřejňujte více takových obrázků a sledujte, jak na ně vaši sledující reagují. Vedou určité hashtagy k většímu počtu lajků od lidí, kteří vás nesledují? Používejte tyto hashtagy častěji a sledujte nové sledující.

Přečtěte si našeho průvodce Analýza Instagramu, kde se dozvíte více o metrikách Instagramu a o tom, jak je využít k podpoře své marketingové strategie.

Jak spravujete svůj marketing na Instagramu?

Pokud chcete na Instagramu stabilně růst, musíte svému cílovému publiku pravidelně poskytovat kvalitní obsah. Zatímco pro osobní účty jsou dílčí sociální média v pořádku, firmy musí být strategičtější. Všechny taktiky, které jsme popsali, vám pomohou získat více sledujících na Instagramu, ale nejsou to políčka, která si můžete jednorázově odškrtnout. Zásadní je udržet si přehled o strategii obsahu sociálních médií.</div>Jak spravujete svůj marketing na Instagramu?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *