12 taktik pro získání více followers na Instagramu
15 minut čtení
Špatnou zprávou je, že neexistují žádné definitivní „růstové hacky“ pro zvýšení počtu sledujících na Instagramu. Žádný návod krok za krokem vám nezaručí úspěch. Dobrá zpráva? Stále existují věci, které můžete udělat pro vytvoření strategie růstu na Instagramu.
Zde je 13 způsobů, jak organicky získat více sledujících na Instagramu – seřazených podle toho, na jaké úrovni se na Instagramu nacházíte.
Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující a likes, views nejvyšší kvality pro Váš profil!
Jak získat více followers na Instagramu pro začátečníky
Pokud s Instagramem pro své podnikání teprve začínáte, je prvním krokem dotáhnout šrouby a matice vaší přítomnosti na Instagramu. Zde je pět základních věcí, které je třeba správně nastavit, než přejdete k pokročilejším postupům:
1. Vložte klíčová slova do svého uživatelského jména a názvu.
Algoritmus Instagramu upřednostňuje výsledky vyhledávání obsahující klíčová slova v názvu a uživatelském jménu.
- Vaše uživatelské jméno je vaše uživatelské jméno na Instagramu (@name vašeho profilu): Abyste byli okamžitě identifikovatelní, musí být stejné jako název vaší společnosti a/nebo konzistentní s uživatelským jménem vašeho profilu na jiných sociálních kanálech.
- Vaše jméno je název vaší společnosti (nebo cokoli, co se vám líbí): Přidejte sem relevantní klíčová slova, abyste zlepšili svou viditelnost.
Například společnost Ursa Major přidává na Instagramu do svého názvu slovo „péče o pleť“, aby ji bylo snazší najít, když někdo hledá značky a řešení péče o pleť.
Přidání relevantního klíčového slova je také příležitostí, jak potenciálním zákazníkům na první pohled sdělit, kdo jste a co prodáváte, protože je to první věc, kterou někdo uvidí, když přistane na vašem profilu.
⚠️ Nezapomeňte: Ke svému jménu přidejte pouze jedno nebo maximálně dvě relevantní klíčová slova. Jejich nacpání může působit jako spam.
2. Optimalizujte své bio na Instagramu
Existují čtyři prvky, které musíte zvládnout, abyste si vytvořili dokonalé bio na Instagramu:
- Přímý popis toho, co děláte a/nebo co prodáváte.
- Osobnost značky
- Jasná výzva k akci
- Odkaz
Vaše bio na Instagramu má pouze 150 znaků. Ale je to to, co dělá nebo kazí váš první dojem na potenciální sledující a zákazníky. Věda, která se skrývá za životopisy na Instagramu, spočívá v tom, aby byly jasné, kreativní a úplné. Každý, kdo si ho přečte, by měl okamžitě vědět, čím se vaše společnost zabývá, jak mu může pomoci a kde se může dozvědět více.
Odd Giraffe, značka personalizovaných psacích potřeb, uhodila svým bio na Instagramu hřebíček na hlavičku.
.
Pro začátek, jejich „Dobrý den, papírová osoba“ nejenže dodává jejich životopisu charakter, který je pro ně jedinečný, ale také filtruje, s kým mluví: Někdo, kdo má rád papírenské zboží. Následující řádek je křišťálově jasnou výzvou k akci, která zdůrazňuje, co prodávají a čím se odlišují (více než 100 návrhů).
⚡Pro-tip: Sledujte, která výzva k akci vyvolává na Instagramu nejvíce kliknutí. Vytvoření dokonalého bio na Instagramu pro vaši firmu zahrnuje zkoumání různých iterací, abyste zjistili, co „kliká“ na vaše potenciální sledující.
Odkaz v bio je vaší šancí přesměrovat publikum na externí stránku. Můžete přidat webové stránky své společnosti nebo je průběžně aktualizovat na základě svých posledních příspěvků.
Nejen to: Úvodní stránku můžete také libovolně přizpůsobit, aby byla v souladu s vaší značkou, a sledovat, jak si jednotlivé odkazy vedou.
3. Křížová propagace vašeho účtu na Instagramu na jiných kanálech
Přesměrování potenciálních zákazníků z jiných kanálů na váš profil na Instagramu je nenáročná strategie, jak se stát objevitelným a rychle zvýšit počet svých sledujících.
Například ve společnosti Buffer přidáváme odkaz na Instagram do patičky našich webových stránek.
Nikdo by vás neměl ručně vyhledávat na Instagramu, pokud už vás sleduje na jiných místech. Přidejte odkaz na svůj účet na Instagramu:
- Obal vašeho produktu
- Vaše blogy (pokud je to relevantní)
- Marketingové a transakční e-maily
- zápatí a/nebo postranní panel vašich webových stránek
- příspěvky členů týmu na sociálních sítích
- Podpis vašeho e-mailu a e-mailů vašich zaměstnanců
- Životopisy na dalších platformách sociálních médií, jako je TikTok a YouTube
- Síťové akce a webináře (pro osobní akce použijte QR kód svého profilu na Instagramu).
Odkaz na Instagram nemusí být velký a křiklavý. Na většině míst stačí malá ikona Instagramu nebo váš QR kód.
5. Zjistěte, kdy je nejlepší publikovat na Instagramu
Kdy je nejlepší zveřejňovat příspěvky na Instagramu? Když je vaše publikum online.
Neexistuje jeden univerzální nejlepší čas pro sdílení obsahu na Instagramu. Místo toho se snažte určit ideální čas pro publikování pro své sledující.
Jak zjistíte, kdy je vaše publikum online? Instagram vám to prozradí prostřednictvím svých přehledů ve třech jednoduchých krocích.
Krok 1: Klepněte na možnost „Insights“ na svém profilu na Instagramu.
Krok 2: Přejděte na „Vaše publikum“.
Krok 3: Klepněte na „Zobrazit vše“
V dolní části najdete časy, kdy je vaše publikum nejaktivnější.
⚠️ Poznámka: Tato funkce je k dispozici pouze v mobilní aplikaci Instagram, nikoli na počítači.
Spolu s časem zvažte také to, kdy je váš obsah logicky relevantnější. Video s receptem krok za krokem bude lépe fungovat po pracovní době, kdy lidé vaří. Naopak příspěvek o kavárně si může vést lépe v odpoledním útlumu ve 14 hodin.
Experimentujte s časy zveřejňování, abyste zjistili, kdy máte největší dosah a zapojení.
Jak získat více followers pro středně pokročilé tvůrce Instagramu
Jakmile si založíte profil na Instagramu a budete dodržovat základní postupy pro růst publika, můžete přejít k pokročilejším metodám. Zde je pět způsobů, jak dosáhnout organického růstu vaší malé firmy na Instagramu:
6. Vytvoření marketingové strategie na Instagramu
Jasná představa o tom, jak Instagram zapadá do vaší celkové marketingové strategie na sociálních sítích, vám přinese nejen pozitivní obchodní výsledky, ale také vás nasměruje na to, co na Instagramu zveřejňovat.
Jak ale vytvořit strategii růstu Instagramu?
Krok 1: Upevněte si své cíle
Určete, zda chcete zvýšit povědomí o značce, podpořit přímé konverze, zvýšit návštěvnost webových stránek nebo něco jiného. Ujasnění si cíle určuje obsah, který zveřejníte, vaše výzvy k akci a udržuje vaši síť na Instagramu v souladu se značkou.
Krok 2: Získejte 360stupňový pohled na svou cílovou skupinu
Znalost základních demografických údajů je klíčová. Ale jděte také dál a do hloubky pochopte, s čím se vaše publikum potýká a jak mu můžete pomoci vyřešit jeho problémy pomocí strategie obsahu na Instagramu.
Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující a likes, views nejvyšší kvality pro Váš profil!
Natasha Pierre – moderátorka podcastu Shine Online a koučka video marketingu pro malé firmy – říká, že ztráta ideálního sledovatele ze zřetele výměnou za viralitu je největší chybou, které se tvůrci dopouštějí:
„Lidé se často tolik soustředí na to, aby se stali virálními a oslovili co nejvíce lidí, že ztratí ze zřetele ideálního sledujícího, kterého se snaží oslovit. Můžete být virální už dnes, a pokud oslovujete převážně nesprávné lidi:
Je pravděpodobné, že vás nebudou sledovat, a to: 1.
2) vedlo by to k následovníkovi, který není angažovaným členem komunity, pokud jste tvůrce, nebo by nikdy nebyl vřelým leadem, pokud jste malý podnik.
Když věnujete čas zamyšlení nad tím, kdo je váš ideální sledující, pomůže vám to vytvořit obsah specifický pro něj, což povede nejen k lepšímu růstu, ale i ke kvalitním novým sledujícím.“
Krok 3: Definujte hlas a estetiku své značky
Vytvořte si jedinečný marketingový hlas na sociálních sítích, aby uživatelé Instagramu mohli identifikovat vaše příspěvky, aniž by viděli uživatelské jméno.
Hlas značky je těžké sledovat nebo kvantifikovat, ale je neoddiskutovatelné, aby byl zapamatovatelný. Na Instagramu můžete spolu s hlasem značky definovat také svou estetiku. Používejte barvy značky, držte se konzistentního tématu obsahu a mějte svou osobnost.
⚠️ Pamatujte: Váš marketingový hlas na sociálních sítích by se neměl výrazně lišit od celkového hlasu vaší značky. Odrážejte hodnoty své společnosti v aplikaci i mimo ni.
Krok 4: Vytvořte témata obsahových pilířů a držte se jich
Rozhodněte se, jaký bude mít váš účet na Instagramu výklenek. Stanovte si několik zastřešujících témat, o kterých budete psát, a příliš se od nich neodchylujte. Má to mnoho výhod:
- Nemusíte neustále vymýšlet nové nápady na obsah.
- Vaše komunita na Instagramu vás začne uznávat za typ obsahu, který vytváříte.
- Nenecháte se rozptylovat novými, žhavými a nablýskanými věcmi a nebudete neustále revidovat svou strategii pro Instagram.
⚡Pro-tip: Přicházejí nejlepší nápady při mytí nádobí nebo venčení psa? Použijte aplikaci Nápady z vyrovnávací paměti a ukládejte si myšlenky, kdykoli se objeví kreativní nápady.
Krok 5: Vytvořte si obsahový kalendář a důsledně zveřejňujte příspěvky
Jak často byste měli zveřejňovat příspěvky na Instagramu?
Doporučujeme zveřejňovat příspěvky alespoň jednou denně – ať už se jedná o kolotoč, naviják nebo příběh. Šéf Instagramu Adam Mosseri doporučuje zveřejňovat dva příspěvky do feedu týdně a dva příběhy denně.
7. Napište přesvědčivé titulky
Je lákavé šetřit na popiscích na Instagramu, když jste se namáhali s vytvořením dokonalého kolotoče nebo videa. Popisky na Instagramu však mají větší váhu, než si myslíte: mohou někoho pobídnout, aby vás sledoval, nebo aby vás prošel, aniž by se podíval.
Například wellness značka Cosmix na své příspěvky na Instagramu nepíše jen „nakupujte na našich webových stránkách!“. Vysvětluje, jaké ingredience používá, jak její produkty pomáhají při konkrétních problémech, a zmiňuje studie, které jejich tvrzení podporují.
Nepleťte si však dlouhé popisky s lepšími: podle zprávy HubSpot 2023 Instagram Engagement Report mají popisky na Instagramu nejlepší výkon, pokud jsou buď velmi dlouhé, nebo velmi krátké (20 znaků vs. 2 000 znaků).
Při psaní dokonalého popisku na Instagramu jde spíše o pochopení publika a kontextu příspěvku než o snahu trefit se do počtu znaků. Pokud píšete vzdělávací příspěvek, má smysl mít delší popisek. Pokud však sdílíte estetický obrázek produktu, kratší je sladší.
⚡Pro-tip: Nezapomeňte, že první řádek je důležitý, ať už píšete krátký, nebo dlouhý titulek. Při rolování feedu na Instagramu vidíte pouze jeden až dva řádky popisku, takže titulek, který zanechá mezeru pro zvědavce a zastaví rolování, je klíčový.
7. Používejte relevantní hashtagy
Správné hashtagy mohou vaše příspěvky na Instagramu vystavit velkému a cílenému publiku.
Kolik hashtagů byste měli používat? Limit je až 30, ale Instagram doporučuje používat pouze tři až pět hashtagů.
Nejde však o kvantitu – abyste z hashtagů na Instagramu vytěžili co nejvíce, musíte je umět zařadit. Proč? Mnoho lidí sleduje hashtagy proto, aby viděli příspěvky na určité téma nebo hledali něco konkrétního. Vaším cílem je, abyste se na první pohled objevili na stránce Prozkoumat, když někdo použije hashtag z vašeho výklenku.
Správnou strategií je používat hashtagy s kombinací populárních a niche – tak se neztratíte v moři spamu nebo nezůstanete skryti ve svém malém koutku Instagramu.
Jak najít hashtagy, které by oslovily vaši cílovou skupinu? Použijte bezplatné generátory hashtagů, které vám pomohou najít relevantní hashtagy pro váš příspěvek na Instagramu. Přidejte několik slov o svém obrázku nebo videu a tyto nástroje vám doporučí nejlepší hashtagy, které se k němu hodí.
⚡Pro-tip: Používejte hashtagy specifické pro danou značku, abyste na jednom místě shromáždili veškerý obsah generovaný uživateli (UGC) o vaší malé firmě.
8. Rozumějte své analytice
Pravidelná kontrola analytiky Instagramu je klíčem k pochopení toho, co vám funguje a co ne. Možná zjistíte, že vaše publikum nejlépe reaguje na zábavné Reels, ale vzdělávací příspěvky fungují nejlépe jako carousely. Zjištění trendů je vodítkem pro vaši strategii tvorby obsahu, abyste z Instagramu získali maximální návratnost investic.
Kterou metriku je nejdůležitější sledovat? To záleží na vašich cílech a strategii Instagramu. Pokud například testujete nový hashtag, je znalost počtu nových sledujících důležitější než sledování lajků od stávajících sledujících. Pokud ale experimentujete s časy zveřejňování, je důležitější sledovat imprese.
9. Spolupráce s tvůrci Instagramu nebo jinými malými podniky
Spolupráce s dalšími tvůrci prostřednictvím influencer marketingu nebo partnerství s malými firmami je výhodná pro obě strany, protože oběma stranám přináší novou komunitu. Rozhodující je zajistit, abyste spolupracovali s firmou nebo tvůrcem, který se shoduje s vašimi hodnotami a jehož demografické údaje a zájmy se překrývají s vaší cílovou skupinou.
Například aplikace pro sledování periody Flo spolupracovala s Charity Ekezie a vytvořila sarkastický, vtipný a placený příspěvek na Instagramu, aby upozornila na sociální iniciativu společnosti, v rámci které jsou prémiové funkce v několika zemích od Etiopie po Haiti k dispozici zdarma.
Tyto příspěvky se zobrazují na obou účtech, což znamená, že všichni sledující vašeho partnera tvůrce uvidí sdílený příspěvek (a tím i váš profil na Instagramu a malou firmu).
Pokud jsou influenceři s více než sto tisíci sledujícími mimo váš rozpočet, spusťte kampaň pro mikroinfluencery. Menší tvůrci mají často úzce propojenou komunitu, která důvěřuje jejich doporučením.
Jak tyto influencery najít? Můžete projít ručním vyhledáváním na Googlu nebo hledat pomocí hashtagů a klíčových slov na Instagramu. Chytřejším přístupem je použití nástrojů pro vyhledávání influencerů, jako je Modash, které ušetří čas a najdou relevantní tvůrce.
Není nutné se omezovat na spolupráci s jednotlivými tvůrci. Můžete také navázat partnerství s dalšími malými podniky – například LinkedIn a Headspace spolupracovaly na vytvoření příspěvku o zotavení ze ztráty zaměstnání.
Ani příspěvky v rámci spolupráce na Instagramu nemusí být nutně sdílené. Můžete také:
- Žijte s tvůrcem
- Převzetí účtu na Instagramu
- Repostovat obsah Instagramu z profilu influencera
- Zveřejněte jimi vytvořená videa nativně na svém účtu značky
Jak získat více followers na Instagramu pro profesionály
Možná děláte všechno správně, a přesto se vám nedaří získat více sledujících na Instagramu. Nebo jste zaznamenali prudký nárůst a teď jste se na několik měsíců zasekli v nejistotě. Zde jsou tři způsoby, jak se dostat zpět do pohody (nebo ji zvýšit):
10. Experimentujte s různými typy příspěvků na Instagramu
Instagram už není aplikací pro focení. Platforma zavedla mnoho formátů, včetně Instagram Reels, připnutých příspěvků, Story Highlights a karuselových příspěvků.
Který typ příspěvku zvýší vaši angažovanost na Instagramu? Studie ukazují, že nejvyšší angažovanost mají karuselové příspěvky na Instagramu, ale je to složitější. Vaše publikum může preferovat Instagram Reels pro kousavé zábavné příspěvky a karuselové příspěvky pro vše vzdělávací.
Pokud máte pocit, že váš Instagram neroste, experimentujte s různými druhy příspěvků. Nejlepší je všechny druhy kombinovat, jako to dělá značka péče o pleť 100percentpure.
⚡Pro-tip: Experimentujte také s různými druhy obsahu, jako je oživování memů, které se hodí k vaší značce, naskakování na trendová audia a mluvení v Reels. Využívejte Trend Report Instagramu a jeho účet tvůrce, abyste měli přehled o algoritmu Instagramu a nových trendech.
11. Mluvte se svým publikem v komentářích a Příbězích
Zapojte se do komunikace se svým publikem na Instagramu, abyste pochopili jeho problémy, odpověděli na jeho otázky a získali nápady na obsah.
Elise Darma – profesionální instagramová lektorka pro majitele firem – říká, že mluvení s publikem je nedostatečně využívanou strategií pro růst na Instagramu (i když je to zřejmé):
„Nečekejte, až za vámi všichni přijdou. Vůbec nejlepším hackem je proaktivně se zapojit do komunikace s ostatními lidmi na Instagramu, kteří jsou takoví, jakým vaše firma pomáhá. Představte si, že byste byli na koktejlovém večírku a chtěli si tam najít přátele. Nejchytřejší strategií by nebylo čekat, až za vámi všichni přijdou; kdybyste převzali iniciativu a s lidmi se dali do řeči, představili se jim a zeptali se jich na něco o sobě, odešli byste z toho večírku s mnohem více přáteli, než kdybyste tuto akci nepodnikli.“
Jak mluvíte se svým publikem na Instagramu? Základem je odpovídat na komentáře a zprávy, které dostáváte – zejména pokud jde o dotazy potenciálních zákazníků. Dobrým příkladem je značka jogurtů Chobani. Reagují téměř na každý komentář, který obdrží.
Odpovídat na každý komentář a DM není reálné, jakmile jich začnete dostávat tisíce, ale snažte se odpovídat na všechny dotazy.
Kromě komentářů a zpráv DM buďte aktivní i v aplikaci Instagram Stories. Je zde tolik funkcí, které mohou inspirovat úžasné nápady na obsah – například položení otázky, interaktivní nálepky, ankety, odpočítávání a dokonce i přidávání odkazů. Například značka výživy Bulletproof dělá na svém účtu na Instagramu každý týden otázky a odpovědi, aby odpověděla na nejčastější dotazy svého publika týkající se jejich produktů.
Nemáte čas nebo mozek na vymýšlení nápadů na Instagram Story? K dispozici je mnoho šablon Instagram Stories, které vám pomohou ušetřit čas a vytvořit estetické návrhy.
To nejlepší na Stories? Můžete si jich vytvořit skupinu a vytvořit z nich Instagram Highlights – ty zůstanou ve vašem profilu navždy, místo aby za 24 hodin zmizely. Použijte je k vytvoření sekce zdrojů s odpověďmi na všechny běžné dotazy zákazníků, abyste snížili překážky při prodeji svých produktů na Instagramu.
12. Získejte ověření na Instagramu
Kýžené modré zaškrtnutí u vašeho účtu na Instagramu je odznakem okamžité důvěryhodnosti. Pomáhá vám vyniknout ve výsledcích vyhledávání, zamezuje vydávání se za někoho jiného, a dokonce vám zajistí vyšší míru zapojení.
Pokud je vaším cílem zvýšit míru růstu na Instagramu, získání ověření vám v tom nepochybně pomůže. Jak ale získat ověření na Instagramu? Je to jednoduché: Koupíte si předplatné prostřednictvím svého profilu na Instagramu – musíte však splnit určité podmínky, například dodržet požadavky na minimální aktivitu Meta.
Získání více followers na Instagramu není jednorázová záležitost
S těmito 12 tipy jste jistě lépe připraveni na to, abyste mohli na Instagramu zvýšit počet svých sledujících. Není to však jednorázová záležitost. Udržení růstu na Instagramu vyžaduje pravidelné publikování kvalitního obsahu a udržování strategie sociálních médií na vrcholu.
Zvládnout plánování, zveřejňování, zapojování a sledování ručně je časově náročné a pracné.
Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující a likes, views nejvyšší kvality pro Váš profil!