4 tipy jak získat followers na Instagramu

4 tipy jak získat followers na Instagramu

4 tipy jak získat followers na Instagramu

Jak získat followers na Instagramu – tipy, jak získat followers na Instagramu. Jak získat sledující na instagramu? Instagram pokořil magickou hranici 1 miliardy měsíčně aktivních uživatelů. Počet uživatelů neustále přibývá a prostoru pro každého z nich na této platformě ubývá. Jak dosáhnout větší vizibility instagramového profilu a získávat nové sledující rychleji bez placené reklamy? Přivítejte Instagram SEO! Instagram je ve své podstatě vyhledávač fotek a videí, který stejně jako internetové vyhledávače disponuje algoritmem. Dosáhnout toho, aby se vaše příspěvky zobrazily širšímu publiku, už dávno není tak jednoduché, jak bývalo. (Tip: Přečtěte si, jak funguje Instagram algoritmus). Stejně jako se optimalizují webové stránky pro vyhledávače, aby se zobrazily na co nejvyšší pozici v SERPu, lze optimalizovat i instagramový profil, aby byl lépe nalezitelný pro ostatní uživatele. Stane se Instagram podobným gigantem, jakým je například Google? Možná je ten pravý čas si tuto otázku položit. Získávat followers organickou cestou je dřina a úplně zadarmo to nebude. Pravděpodobně vás to bude stát větší úsilí než spustit placenou reklamu. A pokud ne úsilí, tak minimálně čas. Pamatujte ale, že organičtí followers (ti, které získáte bez placené podpory – budeme jim pro účely tohoto článku tak říkat) bývají daleko aktivnější a loajálnější. Ještě než doscrollujete k instagramovým SEO praktikám, které vám pomohou zvýšit visibilitu vašeho instagramového profilu a získávat nové organické followers rychleji, je dobré znát odpověď na následující otázky.

1. Za jakým účelem chci získávat nové followers?

Důvodů může být nespočet, např:

  • Jsem e-shop a chci prostřednictvím Instagramu komunikovat produkty.
  • Jsem bloger a chci mít více placených spoluprací.
  • Jsem influencer a chci mít větší vliv.
  • Vsadil jsem se s kámošem, že budu mít 500 sledujících dříve než on.

2. Pro jaké followers by mohl být můj profil zajímavý?

Víte, jakou cílovou skupinu chcete svým instagramovým účtem oslovit? Nezáleží, zda vedete účet firemní, nebo osobní. Každý má a měl by znát svou cílovku.

3. Z jakých důvodů by vás tito lidé mohli začít sledovat?

Co (ideálně unikátního) jim nabízíte? Proč by měli dát své follow právě vám? Opět přidávám několik příkladů.

Chci:

  • informovat potenciální zákazníky, že dorazila do e-shopu nová kolekce,
  • dávat tipy na nejlepší kavárny v Praze,
  • inspirovat svou fitness rutinou a nakopnout ostatní jedince začít na sobě makat.

4. Jaký benefit jim poskytnete pouze vy a nikdo jiný?

Jaká je vaše konkurenční výhoda? Čím je váš profil odlišný od statisíce dalších?

Vaše jméno (Instagram name) lze připodobnit nadpisu nejvyšší úrovně (H1) Ano, vaše (instagramové) jméno a uživatelské jméno není to samé, přestože při vyhledávání na Instagramu plní obdobnou funkci. Pokud by mě někdo hledal podle názvu mého blogu či mého celého jména, „vyjede“ mu právě můj profil. Pokud se vrátíme k původnímu příkladu, tedy vyhledáváme na Instagramu frázi social media, pak můžete na fotce níže vidět, jaké další profily by vám „vyjely“ (všimněte si tmavě modrého podtržení). Tyto profily mají ve svém jménu zmíněný obor, respektivé zmíněné klíčové slovo social media. Navíc v případě, že si vaše jméno, či vaši firmu uživatel zadá do Googlu, může se mu mezi výsledky vyhledávání zobrazit i odkaz na váš profil na Instagramu. Právě vaše Instagram name se do výsledků vyhledávání propisuje. Přemýšlejte, pod jakými jmény / frázemi / obory by mohli lidé na Instagramu váš profil hledat. Uvažujte o Instagramu jako o dalším možném vyhledávači. Využijte oddělující znaky a uveďte do svého jména více klíčových slov. Instagram @username (uživatelské jméno) je jako vaše doména Instagram username je vaše uživatelské jméno na Instagramu, které se zobrazuje za znakem @. Vaše uživatelské jméno slouží jako vaše nejdůležitější klíčové slovo, dle kterého chcete, aby vás lidé primárně hledali. Jedná se v podstatě o vaší doménu. Myslete na dobrou vyhledatelnost svého profilu a přizpůsobte tomu svůj Instagram @username. Vyhněte se přílišné generalizaci. Například firmy by měly zachovávat jména svých značek, protože je s vysokou pravděpodobností budou takto uživatelé na Instagramu hledat.

Bez dobrého obsahu to nepůjde A na Instagramu už vůbec ne. Sdílená fotka je to první (a mnohdy to poslední), na co uživatelům padne zrak. Fotka musí zaujmout natolik, aby si přečetli její popisek a posléze navštívili váš profil. Ten musí upoutat zrovna tak, aby se uživatelé rozhodli dát vám své follow. Z vašeho feedu by mělo být patrné, jaký obsah od vás mohou lidé očekávat. Mohou to být tipy na recepty, turistické destinace, obchody s oblečením… To už je na vás. Obsah (fotka) vždy na první místě. Myslete „globálně“. Follow získáte, pokud zaujmete feedem. Buďte rozpoznatelní. Ideální je využívat stejný preset či filtr na všech fotkách. Sdílejte pravidelně. Není ale třeba to přehánět – raději méně často a kvalitně. Sdílejte konzistentně. Neměli byste příliš odbíhat od tématu. Vaši followeři od vás očekávají určitý typ obsahu. A pokud jste doteď sdíleli motorky a najednou by byl váš profil plný štěňátek, asi by byli překvapeni.

Nepodceňujte „přehledy“ Instagram sice neposkytuje rozsáhlé analýzy příspěvků či profilů, ale pro naše účely jsou úplně dostačující. Analytická data (v Instagramu je najdete pod názvem přehledy) získáte pouze, pokud budete mít svůj profil v režimu business profile. Přehledy vašeho profilu najdete na Instagramu dle návodu na fotce. Každý samostatný instagramový post pak nabízí vlastní přehledy, kde získáte data vztahující se k danému příspěvku (např. jaký měl dosah, kolik lidí skrze něj navštívilo váš profil, kolik lidí se posléze prokliklo na váš web atd.). Práce social media specialisty je poměrně dost analytická. (O tom jsem se rozepsala i na svém blogu v článku Co obnáší práce Social Media Managera). Je třeba neustále vyhodnocovat, na jaký typ obsahu vaši followers reagovali nejlépe a který je pro ně nejzajímavější. Sledujte, jaké sdílené příspěvky měly největší dosah a imprese (zasáhly nejvíce lidí), případně které měly nejvíce interakcí a zamyslete se, co mají společného. Poznejte své followers (demografické přehledy) a servírujte jim obsah v čase, kdy jsou nejvíce online.

Alt texty (optimalizace obrázků) nyní i na Instagramu Pokud máte alespoň trochu zkušeností s oblastí SEO, tak jste se s pojmem alt text jistě setkali. Vyhledávač (respektive robot) nedokáže „procházet“ obrázky, ale přečte atributy alt. Je třeba zadat klíčové slovo do názvu obrázku a značky alt, aby dokázal robot příslušný obrázek na dané klíčové slovo nalézt. Alt texty kromě SEO funkce plní i funkci informativní. Pokud máte slabé připojení k internetu a obrázky nelze načíst, zobrazí se právě alt texty. Kromě zmíněných funkcí slouží také pro zrakově postižené. Speciální čtečky jim kromě samotného článku předčítají i to, co je vyobrazeno na fotkách. Alt text už by měl ale zajímat i všechny social media specialisty anebo ty, kteří chtějí na socialu vyniknout. Na Instagramu i Facebooku lze nově přidávat k fotkám i alt text. Dle oficiálního sdělení slouží právě zrakově postiženým. Osobně se ale domnívám (a tuto informaci potvrzuje i mnoho zahraničních zdrojů), že plní i další důležité funkce. Alt text pomáhá algoritmu Instagramu pochopit, co je na fotce. Instagram využívá technologii pro rozpoznávání toho, co je na vaší fotografii. Váš příspěvek díky tomu zobrazí vícero uživatelům, kteří projevili zájem o tento typ obsahu. (I proto se vám doporučují fotky relevantní, přestože nemají v popisku hashtagy.) S alt textem může být váš příspěvek ještě silnější a bude se algoritmu Instagramu snadněji „luštit“. To znamená, že se váš příspěvek dostane organickou cestou k většímu počtu lidí. Alt text umožní zobrazit vaší fotku také na Googlu. Stejně jako robot prochází alt texty v obrázcích na webech, tak dokáže projít alt texty i v instagramových příspěvcích. Pokud tedy někdo zadá do vyhledávače na Googlu „recept na borůvkový cheesecake“ a vy jej budete mít v alt textu instagramového příspěvku, může v Google obrázcích nalézt právě váš intagramový post. Jak vyplníte alt texty na Instagramu? Pokud sdílíte zcela novou fotku, tak jej vyplníte v tzv. pokročilých nastaveních (zobrazuje se v oblasti, kde přidáváte lokalitu, tagy a další atributy fotky) – viz fotka vpravo. Starší příspěvek stačí tzv. upravit – viz fotka vlevo. Díky alt textům se lidé se zrakovým postižením pomocí speciální čtečky dozví, co je na fotkách vyobrazeno. Algoritmus Instagramu snadněji rozpozná, co je na vaší fotografii a doporučí ji relevantním uživatelům. Vaše fotky z Instagramu obsahující alt texty budou k nalezení také na Googlu.

Ve dvou se to lépe táhne Najděte si parťáka, který se zaměřuje na podobný „niche“ jako vy. U firem se v podstatě jedná o influencer marketing (spojení značky a influencera, kteří mají společný niche). U lidí mě napadá „spojená partnerství“ nebo možná přátelství?  Online tvůrci se nebojí odkazovat na cizí tvorbu a vzájemně se podporují. Chodí společně pořizovat snímky, odkazují na své blogy, vytváří videa. Spojte se s těmi, kteří se zaměřují na stejný či podobný tržní výklenek.

Neseď panenko v koutě, tam nenajdou tě Pokud budete pouze sdílet fotky a čekat až si vás followeři najdou sami, nebude to fungovat. Instagram je sociální síť, nikoliv galerie pěkných fotek, což si žádá nejen odpovídání na komentáře pod vašimi fotkami a reagování na zprávy. Ideální způsob, jak o svém instagramové profilu dát vědět, je aktivně ,,lajkovat” a komentovat cizí profily. Pochvalte té holčině pěknou postavu, hezky nafocený dezert nebo fotku u Eiffelovky. Poděkujte za cestovatelský tip, nebojte se dát někomu follow, reagujte na cizí stories. Vždy reagujte na komentáře i přímé zprávy (tedy samozřejmě ty neobtěžující nebo nespamující). Lajkujte a komentujte cizí příspěvky. Nešetřete komplimenty. Nebojte se dát někomu follow.

Sharing is caring. Líbil se vám něčí článek? Inspiruje vás něčí instagramový profil? Sdílejte a odkazujte na cizí tvorbu a cizí profily – zejména ve vašich Instagram Stories. Nová funkce umožňuje repostovat cizí stories, pokud vás v ní někdo označí. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že osoba, kterou v ní označíte, ji do své Instastory přesdílí. Vás profil tak zase může objevit někdo nový. Odkazovat na cizí tvorbu a profily můžete samozřejmě i v popisku příspěvků nebo v článcích na svém webu. Využijte té možnosti! Nebojte se někomu polechtat ego! Odkazujete na cizí účty v Instastories, v příspěvcích na sociálních sítích nebo na webu. Nezapomeňte danou osobu označit.

Hashtag is the king Zase ty hashtagy – buzzword, který polovina lidí nemůže cítit. Bohužel jsou právě ony důležité pro získávání nových organických followerů. Lze je připodobnit ke klíčovým slovům, které se využívají hlavně v oboru SEO. Lidé mohou na základě hashtagu na Instagramu vyhledávat. Instagram zároveň sleduje, jaké hashtagy používáte u příspěvků. Fotky pak zobrazuje lidem, kteří sledují a využívají podobné. Hashtagy si můžete také představit jako filtrační pomocníky, který veškerý sdílený obsah na Instagramu uspořádávají do tématicky relevantních celků. Hashtagy jsou různého typu a slouží k různým účelům: Industry Tags – ty nejširší hashtagy, které zařadí vaši fotku do příslušné škatulky, podle které mohou uživatelé fotky či profily objevovat (#Restaurant, #Blogger, #Digitalmarketing, #SEOagentura). Niche Tags – tyto hashtagy zařadí vaší fotku již do užšího výběru. Lidé hledající pod těmito hashtagy už zpravidla vědí, co chtějí nalézt (#fitnessblogger #brownie #italianfood #travelinspiration). Branded Tags – brandové hashtagy slouží k identifikaci vaší firmy, osoby či vašich produktů na Instagramu. Může jimi být název vaší firmy, vašeho blogu, kampaně atd. My v eVisions využíváme například následující: #Copypes (důležitý člen našeho týmu, který se účastní všech copy školení), #SEObakers (nepečeme jen v online marketingu, ale také v kuchyni), #klucizeVisions (aby si mohly slečny vyfiltrovat, jak pěkný a šikovný kluky v týmu máme). Community Tags – díky nim se stanete součástí užší komunity lidí. Profily komunit pak většinou ty nejlepší fotky přesdílí na svém účtu (#travelawesome #dnescestujem #bloggersre). Location Tags – myslete globálně, jednejte lokálně! Nezapomeňte připsat hashtagy lokality daného příspěvku (#praguerestaurant #liberec #vyhlidkamaj). Event Tags – pořádáte nějaký event? Konferenci, party, workshop, festival? Vytvořte pro něj speciální tag, pod kterým budou moci lidé příspěvky sdílet a současné jiné najít. Pokud jste účastník daného eventu, mate šanci, že vaše fotka přiláká nové sledující (#mktfest #KVIFF #Socialrestart). Nezapomeňte opět vyhodnocovat. V přehledech konkrétního instagramového příspěvku zjistíte, kolika lidem se zobrazila fotka právě díky hashtagům. Hashtagy jsou klíčové pro získávání organických followerů. Hashtagy nejsou zlo, díky nim je na sociálních sítích „uklizeno“.  Kombinujte různé typy hashtagů pro optimální výsledky.  Analyzujte, jaké hashtagy zasáhly nejvíce lidí.

Ani jedno políčko nazmar! Nezapomeňte před sdílením fotky vyplnit všechna políčka, která můžete. Zejména: lokalitu, tagy (označujte profily osob, míst, podniků, komunit atd. – mohou fotky presdílet), popisky, hashtagy. Vždy vyplňte lokalitu dané fotografie. Lidé často hledají příspěvky u daných lokalit, aby se sami inspirovali pro tvorbu fotek. Označujte na svých fotkách cizí profily (samozřejmě ty relevantní!). Tzn. profily míst, eventů, komunit atd.

Kam čert nemůže, nastrčí Instagram Pokud máte web, nezapomeňte na své stránky vložit svůj instagramový profil a vyzvat ke sledování. Řeknete lidem, co chcete, aby udělali! Při psaní článku využívejte možnost vložit instagramový příspěvek. Zvýšíte tak šanci, že se skrze něj čtenáři prokliknou na váš profil. Když je zaujme, máte vyhráno. Nezapomeńte samozřejmě na multichannel. Odkazujte na svůj profil v e-mailingu, na svých profilech na jiných sociálních sítích. Neopomíjejte ani offline kanály (zejména pokud máte kamennou prodejnu, pořádáte školení, vystupujete na přednáškách atd.) Odkazujte na svůj instagramový profil na jiných sociálních sítích i na webu. Využívejte multichannel.

Napsat komentář