5 způsobů jak zvýšit zapojení na Instagramu v roce 2024
5 způsobů, jak zvýšit zapojení na Instagramu v roce 2024. S příchodem roku 2024 se prostředí sociálních médií stále vyvíjí. Pomineme-li nedávný rozruch kolem Meta a metaversa, jako nejzajímavější platforma pro marketéry se v roce 2023 ukazuje TikTok, který v září překonal hranici 1 miliardy uživatelů, což je 45% nárůst od začátku roku.
Na druhou stranu Instagram ztratil část půvabu, který kdysi měl. Ačkoli od roku 2018 – kdy překročil 1 miliardu uživatelů – neaktualizoval svá oficiální čísla, odhaduje se, že v současné době má přibližně 1,38 miliardy uživatelů. Netřeba dodávat, že zatímco TikTok je nyní v jednom ohni, Instagram zůstává silou, se kterou je třeba počítat.
Možná ještě důležitější je, že největší demografickou skupinou Instagramu jsou mileniálové – 33,1 %. Tato demografická skupina má také velký podíl na kupní síle na trhu – 91 % mileniálů dává přednost nakupování online. Tyto poznatky ve spojení s obrovskou velikostí publika Instagramu znamenají, že tento kanál nelze v dohledné době ignorovat.
S ohledem na výše uvedené není vyniknutí značky a získání smysluplné pozornosti na Instagramu tak intuitivní jako dříve. Zde je pět způsobů, jak zvýšit svou angažovanost v roce 2024.
1. Využijte co nejvíce novou funkci Collab.
Když Instagram představí novou funkci, není zaručeno, že bude mít pro marketéry všeobecný ohlas. Funkce Collab je výjimkou z pravidla, protože poskytuje širokou hodnotu ve všech oblastech jako smysluplný nástroj pro maximalizaci dopadu spolupráce s ostatními uživateli a přímější oslovení nového publika.
Díky funkci Collab se každý spolupracovník zobrazí jako spoluautor jednoho příspěvku a každý spolupracovník má možnost okamžitě sdílet stejný příspěvek. Tam, kde by dříve bylo ke zvýraznění takové spolupráce potřeba dvou samostatných příspěvků, umožňuje funkce každému spolupracovníkovi mít ve svém kanálu stejný příspěvek spolu se stejnými lajky a komentáři. Výsledkem je nepřerušená cesta ke sledujícím vašeho spolupracovníka a zvýšení legitimity díky asociaci. Případy okamžitého použití zahrnují spolupráci s influencery, partnerství se značkami a speciální oznámení.
2. Spojte dárky s influencery
Hodnota giveaways na Instagramu není žádným tajemstvím. Jedna studie zjistila, že giveaways mohou pomoci zvýšit počet sledujících účtu až o 70 % rychleji, s 64krát více komentáři a 3,5krát více lajky než typické příspěvky. Spolupráce s influencerem však váš dosah ještě více rozšiřuje.
Osvojte si těchto 5 zásad inkluzivního marketingu, abyste získali více zákazníků
Marketing s influencery je na vzestupu. Odhaduje se, že do konce roku bude mít odvětví influencer marketingu hodnotu 13,8 miliardy dolarů. A nejoblíbenější platformou je Instagram, který 68 % značek považuje za nejdůležitější platformu pro influencer marketing. Připočtěte k tomu skutečnost, že mnoho spotřebitelů je závislých na doporučeních influencerů, a máte velmi silný marketingový nástroj. Kombinace hodnoty, kterou influenceři přinášejí, s výhodami dárků je osvědčeným receptem na úspěch.
3. Podporujte více obsahu vytvářeného uživateli
Stejně jako influenceři mohou pomoci propůjčit legitimitu vaší značce, tak i obsah vytvářený uživateli, zkráceně UGC. Výsledkem UGC je podobný výstup jako u příspěvků od influencerů v tom smyslu, že žádáte spolupracovníka, který se shoduje s vaším cílovým trhem, aby vám poskytl obsah, který vypadá přirozeněji než tradiční reklama.
S vzestupem TikToku hledá publikum v obsahu autenticitu. To je patrné i v případě Instagram Reels. Reels, založené na příspěvcích ve stylu TikToku, zaznamenaly v posledních dvou letech prudký nárůst popularity. Proč? Protože jsou typicky organické, nekurátorovatelné a více “spontánní”. Nepřipadají mi jako reklama, což zase může vést k většímu zapojení a delší době sledování.
Jakýkoli druh UGC je vynikajícím doplňkem profilu na Instagramu, protože dodává vaší značce legitimitu. Ukázka skutečných lidí, kteří používají váš produkt nebo službu v reálných situacích, dokáže navázat kontakt s publikem na hlubší úrovni než standardní reklama. Iniciativy, jako jsou programy ambasadorů značky, mohou být skvělým způsobem, jak vytvářet konzistentní, vysoce kvalitní UGC, které lze pravidelně využívat.
4. Naslouchejte svému publiku
Nikdy nepodceňujte hodnotu kladení otázek a naslouchání svému publiku. Díky tomu se cítí zapojeni a může to poskytnout cenné informace o vašem produktu nebo službě.
Rychlým a snadným způsobem, jak toho dosáhnout, jsou ankety. Příběhy na Instagramu jsou pro značky již nyní mocným nástrojem. 58 % lidí tvrdí, že se o produkt začnou více zajímat, jakmile ho uvidí v příběhu. Dotazování publika prostřednictvím příběhu má potenciál být ještě efektivnější, protože můžete získat okamžitou zpětnou vazbu, kterou lze využít mnoha způsoby.
Účinným nástrojem pro konzistentní zpětnou vazbu od vašich nejvěrnějších zákazníků mohou být také programy ambasadorů značky. Vytvořením skupin na Instagramu, kde můžete s ambasadory přímo komunikovat, vám mohou pomoci získat puls toho, co si zákazníci myslí na místní úrovni. Nasloucháním zpětné vazbě od ambasadorů mají značky větší šanci navázat kontakt se svým cílovým trhem jako celkem a urychlit růst loajální fanouškovské základny.
5. Poskytněte opakující se hodnotu
I když by si to marketéři přáli, lidé nesledují značky na Instagramu proto, aby jim byly neustále prodávány – chtějí také něco hodnotného, ať už jde o zábavu, znalosti nebo pobídky. Chcete, aby vaše publikum mělo důvod se vašemu obsahu věnovat pravidelně. Ať už se jedná o týdenní tematické dárky, sérii videí ze zákulisí nebo užitečné tipy a triky, poskytování hodnoty vašim zákazníkům zajistí, že se budou zapojovat bez ohledu na to, kde se nacházejí v zákaznické cestě.
Instagram nelze v roce 2024 ignorovat
To, že TikTok prudce roste na popularitě, ještě neznamená, že byste do něj měli vrhnout veškeré své marketingové úsilí. Instagram zůstává pro značky oblíbenou platformou pro navázání kontaktu s publikem, zejména s mileniály. Jeho nové funkce spolu se zavedenou základnou uživatelů a marketingovými nástroji dělají z Instagramu cenný nástroj, který byste v roce 2024 neměli ignorovat. TikTok je sice nováčkem v bloku, ale Instagram je zavedeným veteránem.