6 trendů v marketingu na Instagramu které musíte znát v roce 2024
Připoutejte se, protože v příštích 12 měsících se toho na Instagramu stane hodně. Obchodování vedené tvůrci má způsobit revoluci v tom, jak nakupujeme online, chronologický feed se vrátí – a hlavně se dočkáme mnohem více navrhovaného obsahu. A to je jen špička ledovce. Jste připraveni získat náskok? Zde je šest největších marketingových trendů na Instagramu, které byste měli znát v roce 2024: Vaše oči vás neklamou: chronologický feed se možná brzy vrátí. Co to tedy znamená pro Instagram v roce 2024? Vsázíme na nový kanál Home, který bude mít možnost přepínat mezi kanálem “Suggested For You” a chronologickým kanálem “Following”. Zní vám to povědomě? No, to proto, že je. TikTok už tomuto formátu vydláždil cestu a evidentně funguje; TikTok je nyní mezi uživateli generace Z v USA oficiálně populárnější než Instagram. TLDR: Do Instagramu přicházejí kanály s navrhovaným obsahem – ale bude zde také možnost zobrazit chronologický kanál. Spravujte svůj Instagram jako profesionál – plánujte, rozvrhujte a automaticky publikujte příspěvky s předstihem pomocí funkce Later. Začni ještě dnes – je to zdarma! Instagram už sloučil IGTV do Feed Videa – ale my se jistíme, že v roce 2024 bude nabídka videí na Instagramu ještě přehlednější. Vzhledem k tomu, že ve hře stále zůstávají Feed videa, Reels a Instagram Stories, je velmi pravděpodobné, že Instagram přejde k jednotnějšímu přístupu. Vypadá to podobně jako Reels, že? Je zřejmé, že tento nový formát je v současné době v testovacím režimu – ale teď, když jsme ho viděli, se nám nezdá, že by bylo příliš vhodné mít jeden feed, který by spojoval videa z feedu, Reels a Stories. Pokud jste si mysleli, že se Instagram mění v nákupní platformu, připravte se, protože jste ještě nic neviděli. Proč? Protože v roce 2024 Instagram ve větší míře rozjede svůj nativní partnerský program pro tvůrce, který bude pro influencery všech velikostí významnou finanční pobídkou k prodeji produktů jménem značek. Zavedení affiliate (neboli “provizních”) příjmů na Instagramu odstraní potřebu složitých dohod a smluv – díky tomu se do influencerského marketingu v aplikaci zapojí každý mnohem snadněji. A to není všechno. Instagram se chystá zpřístupnit “Creator Shops” více uživatelům platformy – a poskytnout tak influencerům a tvůrcům nové místo, kde budou moci prezentovat produkty od značek, které mají rádi (a zároveň získávat provize z prodeje, k němuž inspirují). Shrnutí: nakupování pod vedením tvůrců se brzy stane hlavním proudem – tak se nedivte, až vaše příjmy z Instacartu dosáhnou v roce 2024 nových výšin. Pryč jsou doby, kdy Instagram sloužil výhradně ke sdílení esteticky líbivých obrázků. Nyní je aplikace domovem něčeho mnohem působivějšího: komunity a konverzace. Přesně tak, Instagram vrací do sociálních médií slovo “sociální”. Co to znamená pro značky a tvůrce? Stručně řečeno to znamená, že je čas vnést do komunikace svou osobnost. Ať už to znamená ukázat se ve Stories na Instagramu, vnést svůj hlas do popisků na Instagramu nebo být kreativní před kamerou pro Instagram Reels. Ve společnosti Later chodí každý týden jeden člen našeho týmu na Instagram Stories, aby se podělil o klíčové poznatky týkající se trendového tématu sociálních médií. Je to neformální, upovídané a plné osobnosti. Díky tomu jsme schopni navázat hlubší kontakt s našimi nejvytíženějšími sledujícími – budujeme tak silnější pocit komunity a podporujeme zapojení. Memy budou navždy receptem na okamžitý úspěch – ale v roce 2024 to na Instagramu rozjedou videomemy. Video memy jsou stejně jako statické memy – něco abstraktního, vtipného nebo roztomilého ve spojení s relativním sentimentem – ale v dynamičtějším a poutavějším formátu. “Vývoj k videomeme je přirozeným vývojem,” sdílí Mel Mckechnie, manažerka sociálních médií společnosti Later. “Video memy umožňují, aby vtipy šly trochu hlouběji a aby se pomocí tohoto formátu vyprávěl větší příběh. Také udrží vaše publikum u příspěvku déle a čeká na další relativitu.” Vzhledem k tomu, že Instagram nadále upřednostňuje krátká videa před všemi ostatními formáty, budou videomemy jednou z horkých vstupenek na virální úspěch. Naplánujte si svůj video a foto obsah s předstihem pomocí služby Later – zaregistrujte se ještě dnes! Publikujte svá videa v nejvhodnější dobu díky plánování pomocí služby Later – bez nutnosti upozornění! ZAČÍNÁME Pokud jde o podněty ke konverzaci, nikdo to neumí tak dobře jako Instagram. Od reakcí emoji po interaktivní nálepky příběhů – Instagram ví, jak vést konverzaci a budovat komunitu – a to je jedna z výhod, kterou nehodlá v roce 2024 ohrozit. Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je image-1-20×21.jpeg. Dále předpokládáme, že odpovědi na komentáře budou poutavější a interaktivnější – s možností odpovědět prostřednictvím videa nebo hlasové poznámky. Co z toho plyne? Pokud stále považujete Instagram za platformu pro sdílení fotografií, poslouchejte, protože věci se VELMI změnily. Instagram je pohlcující komunikační kanál, a pokud chcete v roce 2024 uspět, je čas vyhrnout si rukávy, postavit se před červené světlo a nechat zazářit svou osobnost. Čím dynamičtější, osobnější a poutavější bude váš obsah, tím lépe!
Trend č. 1: Zavedení chronologických a navrhovaných obsahových kanálů
Plánovač Instagramu zdarmaTrend č. 2: Formáty videa se budou slučovat
Trend č. 3: Obchod vedený tvůrci změní způsob, jakým nakupujeme
Trend č. 4: Vzestup osobností značek
Trend č. 5: Video memy budou kralovat
Plánujte videa na Instagram automaticky!Trend č. 6: Nové a vylepšené funkce pro zapojení komunity
Čeho bychom se tedy mohli dočkat v příštích 12 měsících? V první řadě předpovídáme, že do chatu Reels vstoupí samolepky podporující angažovanost (jako je například samolepka Question).