6 způsobů, jak vydělat peníze na Instagramu?

6 způsobů, jak vydělat peníze na Instagramu?

6 způsobů, jak vydělat peníze na Instagramu?

Pravděpodobně jste už slyšeli příběhy o tom, jak instagramisté vydělávají na fotografiích, které každý den fotí a sdílejí. Možná jste se dokonce podívali na své vlastní početné sledující a pomysleli si: “Možná bych to mohl dělat taky na plný úvazek.”

ig design2

Stejně jako blogeři, youtubeři a všichni, kdo si kolem obsahu, který vytvářejí, nashromáždili publikum, mají influenceři vymyšlený dosah a vliv – dvě věci, se kterými se mnoho firem potýká.

Dosah a vliv společně nabízejí tvůrcům na Instagramu možnost prozkoumat více zdrojů potenciálních příjmů, ať už chtějí vybudovat impérium, nebo si jen vydělat nějaké peníze navíc a věci zdarma.

Kolik sledujících na Instagramu potřebujete, abyste vydělali peníze?

Pokud vás teď zajímá, kolik sledujících potřebujete, abyste začali přinášet skutečné příjmy, krátká odpověď zní: “Ne tolik, kolik si myslíte.”

Dlouhá odpověď závisí na faktorech, které se pohybují od:

V jaké niche se pohybujete a jak snadno ji můžete přímo spojit s kategorií produktů (podle nejčastějších hashtagů na Instagramu jsou oblíbené niky móda, jídlo, krása a fitness).
Jak angažovaní jsou vaši sledující.
Které kanály příjmů zkoumáte
Samozřejmě platí, že čím více angažovaných sledujících máte, tím lépe. Podívejte se na naše tipy, jak získat více sledujících na Instagramu.

Zatímco špičkoví influenceři vydělávají tisíce dolarů za jeden příspěvek, i ti s malými, ale angažovanými sledujícími o velikosti 1 000 mají potenciál začít vydělávat peníze.

Jak vydělávat peníze na Instagramu

V závislosti na vaší jedinečné značce obsahu na Instagramu, cílové skupině a míře vašeho nasazení můžete Instagram využívat k vydělávání peněz následujícími způsoby:

Spolupracujte se značkami na sponzorovaných příspěvcích
Stát se partnerem
Otevřít si vlastní e-shop
Vytvořit obchod na Instagramu
Prodávat své fotografie online nebo na věcech
Vydělávejte na svém obsahu
Krásné na tom je, že honba za jedním zdrojem příjmů nemusí nutně vylučovat jiný.

Začněme tedy nejběžnějším přístupem k zpeněžení Instagramu: partnerstvím se značkami jako influencer.

Spolupráce se značkami na sponzorovaném obsahu

Pojem “influencer na Instagramu” se v dnešní době často skloňuje.

Influencer je v podstatě každý, kdo si vybudoval online pověst tím, že dělá a sdílí úžasné věci online. Pro své publikum jsou influenceři tvůrci vkusu, určovatelé trendů a důvěryhodní odborníci, jejichž názory na určitá témata jsou respektovány.

Mnoho značek s tím prostě nemůže soupeřit, a tak spolupracují s influencery na sponzorovaném obsahu, jako jsou příspěvky a Stories, které pomáhají šířit informace o jejich produktech.

Značky však nechtějí jen počet sledujících a dosah vašeho účtu na Instagramu, ale také důvěru publika a jeho zapojení do kvalitního obsahu.

Může být těžké najít rovnováhu mezi příjmy jako influencer a integritou jako tvůrce, ale pokud se nespoléháte na své příjmy z marketingu na Instagramu, abyste se udrželi nad vodou, máte vždy možnost vybírat si značky, se kterými spolupracujete, stejně jako si značky budou vybírat instagramery, se kterými spolupracují.

Jak se rozhodnout, kolik si účtovat jako influencer

Obvykle tyto dohody s influencery zahrnují vytvoření obsahu – reklamy na Instagramu, příspěvku, videa nebo příběhu – a někdy zahrnují povolení značky použít tento obsah na svých vlastních stránkách nebo v reklamě.

Většina těchto dohod je předmětem jednání a může zahrnovat jeden příspěvek nebo celou kampaň výměnou za poplatek, produkt zdarma, službu, dárek, příslib zviditelnění nebo nějakou kombinaci těchto možností.

Při vyjednávání mějte na paměti, že nenabízíte jen obsah, ale i přístup k publiku – potenciálně velký dosah na jedné z nejoblíbenějších platforem sociálních médií – a práva na používání.

Průměrný influencer, který má až 100 000 sledujících, si účtuje v průměru až 500 dolarů za příspěvek. Jen pro představu, kolik jsou některé značky ochotné zaplatit a jak vyjednávat na základě toho, jaké karty máte v ruce.

Sledující můžete jednoduše zakoupit zde >>

(Jedná se o skvělý začátek)

V neposlední řadě je důležité, abyste jako influencer znali také své vlastní publikum.

Jaké je složení vašeho publika a jaká je vaše míra zapojení (celkové zapojení děleno počtem vašich sledujících)? Čísla, která vám to potvrdí, můžete vyšťourat v přehledu služby Instagram Analytics, pokud jste přešli na firemní účet. To vám pomůže být připraveni, až přijde čas vyjednávání.

Jak najít značky, se kterými můžete spolupracovat

Pokud jste dostatečně velcí, je pravděpodobné, že si vás značky najdou. Můžete ale také hledat značky, se kterými budete spolupracovat a které jsou na podobné osobnostní a hodnotové úrovni, takže vaše publikum nebude mít pocit, že se “zaprodáváte”.

Můžete je oslovit přímo a pokusit se s nimi dohodnout, ale můžete se také zaregistrovat na některém z mnoha tržišť pro influencery, abyste zvýšili své šance na objevení, např:

Fohr. Propojte svůj Instagram, blog, kanál YouTube a další sociální platformy a vytvořte si “kartu” influencera, která ukáže vaše různé profily a celkový dosah pro značky, které hledají partnerství. Máte také přístup k seznamu značek a jejich přání, takže můžete převzít iniciativu a oslovit je také.
Grapevine Village. Pokud máte 5 000 a více sledujících, můžete se zapsat na tržiště Grapevine Village a získat tak možnost spolupracovat s podobně zaměřenými značkami.
Crowdtap. Plňte drobné úkoly spojené s tvorbou obsahu a získávejte odměny. To je skvělé, pokud máte menší publikum. K dispozici pouze v USA.
IndaHash: V rámci služby indaHash se můžete zapojit do různých projektů, např. Značky zveřejňují kampaně, kterých se můžete zúčastnit. Zveřejněte na Instagramu obrázek s určenými hashtagy a získejte peníze. Abyste měli nárok, musíte mít alespoň 700 zapojených sledujících.
Pravidla se u sponzorovaného obsahu liší, ale abyste byli na bezpečné straně a respektovali důvěru svého publika, zvažte přidání hashtagu #sponsored k označení sponzorovaných příspěvků.

Příklady sponzorovaných příspěvků a toho, jak instagramisté začleňují značky do svých příběhů nebo popisků, najdete vyhledáním #sponsored na Instagramu, jako je tento od účtu How He Asked, který sdílí příběhy o žádosti o ruku a spolupracuje s firmou zabývající se výrobou šperků:

Instagram má také značku “Placené partnerství s”, která viditelně označuje sponzorované příspěvky, což některé značky mohou vyžadovat, abyste zveřejnili svůj vztah s nimi.

Staňte se partnerem (affiliate)

Na rozdíl od influencera se affiliate partner více podílí na prodeji partnerské značky, nikoli pouze na vytváření povědomí o ní – výměnou za provizi.

To se obvykle děje pomocí sledovatelného odkazu nebo jedinečného promo kódu, aby se zajistilo, že se kliknutí skutečně promění v prodej. Používejte kombinaci klikacích odkazů v bio profilu na Instagramu a ve Stories na Instagramu pomocí funkce Swipe Up nebo prostřednictvím samolepek. Vzhledem k tomu, že do příspěvků na Instagramu nemůžete vkládat odkazy, můžete vytvářet promo kódy, abyste mohli vydělávat peníze z různých úhlů pohledu.

Zvažte oslovení některého z mnoha online obchodníků, kteří nabízejí partnerské programy. Nebo můžete prozkoumat oblíbená tržiště, jako např:

ClickBank. Partnerská platforma s úrovňovou provizí, která je otevřená všem.
RewardStyle. Síť módních a lifestylových influencerů, která nabízí 20% provize pouze pro zvané.
Amazon Associates. Oblíbená možnost, která vyplácí 10% provizi.
Ačkoli to zní jako hra čísel, affiliate marketing je také umění a větší šanci na úspěch budete mít, pokud se do něj pustíte s plánem a rozšíříte svou online přítomnost o webové stránky a další marketingové kanály.

Tip: Doporučuji použít zkracovač URL, jako je Bitly, zejména pokud se odkazy nacházejí v bio na Instagramu.

Otevřete si vlastní e-shop

Teď už by se mohlo zdát, že jediným způsobem, jak může instagramista vydělat peníze, je prodat se a spolupracovat s jinými značkami.

Ale tvůrci všeho druhu mají dobrou příležitost “prodat se” se svými vlastními produkty: fyzickým zbožím, službami nebo digitálními předměty, které mohou být rozšířením jejich značky, a vybudovat si tak firmu, jejímž středobodem je publikum.


Je třeba investovat nějaký čas předem, ale v dnešním světě je pro tvůrce téměř přirozené udělat skok k podnikání. To je s rostoucím seznamem nástrojů Instagramu, které jsou k dispozici pro budování publika, stále snazší.

Stačí se podívat na vlčáka Lokiho, jednoho z největších instagramových podnikatelů své

Díky prodeji vlastního zboží se nemusíte starat o začlenění zpráv od jiných značek do své strategie zveřejňování. A co víc, můžete na prodávané produkty umístit svou vlastní značku.

Fanoušci vám mohou projevit svou lásku a podpořit vaši práci tím, že si u vás koupí – nákup, ze kterého mohou mít dobrý pocit.

Existuje několik způsobů, jak prodávat vlastní zboží:

Můžete využít službu tisku na zakázku a vytisknout a odeslat vlastní trička, polštáře, hrnky na kávu, nástěnné obrazy a další.
Můžete prodávat služby, jako je fotografování nebo poradenství, a použít svůj životopis, který zájemce odkáže na kontaktní e-mail nebo odkaz na vaše profesionální webové stránky.
Můžete prodávat digitální produkty, jako jsou kurzy, elektronické knihy nebo designové šablony.
Svůj účet na Instagramu můžete využít k založení firmy prodávající vlastní originální produkty nebo dokonce knihu.
Pokud plánujete prodávat několik položek ve vlastním obchodě Shopify, můžete nákupy prostřednictvím Instagramu umožnit i na svých webových stránkách pomocí některé z dostupných aplikací pro galerie Instagram.


Nastavení služby Instagram Shopping

Posledních několik let bylo pro značky a tvůrce e-shopů, kteří chtějí prodávat na sociálních sítích, velkým přínosem. Instagram uvolnil spoustu funkcí pod hlavičkou Instagram Shopping, které umožňují lidem snadno nakupovat videa a obrázky vaší firmy na platformě.

Vše začíná instagramovým obchodem, neboli vaší výlohou. V něm můžete sdílet svůj příběh a prodávat produkty. Instagram poskytuje nakupujícím elegantní prostředí pro prohlížení a nákup vašich kolekcí. Vše, co potřebujete k nastavení služby Instagram Shopping, je účet Business our Creator.

Svůj obchod si můžete přizpůsobit vytvořením kolekcí nebo vybraných produktů prezentovaných v tématech. Mezi běžná témata patří novinky, dárky nebo sezónní trendy.

Stejně jako v internetovém obchodě můžete i ve svém obchodě vytvořit stránky s popisem produktu. Zde můžete uvést všechny důležité informace o produktu, jako jsou ceny a popisy. Můžete lidi poslat na své webové stránky, aby dokončili nákup, nebo je nechat nakoupit přes aplikaci pomocí pokladny Instagram.

Tím to ale nekončí. Lidé mohou vaše produkty nakupovat i na Instagramu prostřednictvím funkcí, jako jsou:

Shoppable posts a Stories. Pomocí produktových značek můžete ve videích a obrázcích prezentovat položky z vašeho katalogu. Lidé jednoduše musí klepnout, aby se o položce dozvěděli více.
Nakupovatelné reklamy. Značky produktů můžete přidávat i do reklam a rozšířit tak dosah svých shoppable příspěvků. Nastavení je jednoduché v aplikaci Ads Manager nebo můžete posílit stávající příspěvky na Instagramu ve svém kanálu.
Karta Instagram Shop. Nákupní karta Instagramu je cílem lidí, kteří chtějí objevit nové značky, které jsou pro ně relevantní. Díky tomu můžete v aplikaci snadněji oslovit nové zákazníky.
Nákupy v reálném čase. Máte rádi živě vysílaný obsah? Pak vám živé nakupování na Instagramu pomůže vydělávat peníze na Instagramu. Stačí přejít do živého vysílání a označit produkty z vašeho katalogu (nebo obchodu na Facebooku), které chcete ve vysílání představit. Produkt se zobrazí ve spodní části obrazovky, kde ho lidé mohou klepnutím okamžitě zakoupit.

A to nejlepší? Založení obchodu na Instagramu je zdarma. Provizi zaplatíte pouze v případě, že někdo nakoupí přes instagramovou pokladnu.

Prodej fotografií online nebo na internetu

Někdo se může proslavit na Twitteru vyprávěním vtipů o 140 znacích, ale Instagram je ve své podstatě aplikace pro sdílení fotografií. A fotografie jsou majetkem, který lze licencovat, tisknout a prodávat různými způsoby.

Pokud vás fotografie přivedly ke hře na Instagramu jako první, můžete své fotografie uvést na tržištích, jako je 500px nebo Twenty20, kde si je značky a vydavatelé mohou licencovat.

Své fotografie však můžete prodávat také jako výtisky a na jiných fyzických produktech podobným způsobem, který byl popsán v minulé části. Služby jako Printful a Teelaunch vám umožní umístit vaše fotografie na plakáty, pouzdra na telefony, polštáře a další, postarají se o vyřízení objednávek a zákaznický servis, takže jediné, o co se musíte skutečně starat, je realizace prodeje.

Vezměte si příběh Daniela Arnolda, který se podle rozhovoru v časopise Forbes dostal od “pojídání toastů třikrát denně” k výdělku 15 000 dolarů za 24 hodin tím, že nabídl k prodeji výtisky svých populárních, ale kontroverzních fotografií. Pokud už máte poptávku, stačí převzít iniciativu a nabídnout svému publiku možnost koupit si od vás vaše fotografie.

Vydělávejte na svém obsahu

IGTV ads

Reklamy na IGTV jsou jedním ze způsobů, jak zpeněžit obsah sociálních médií.

V březnu 2021 Instagram uvolnil reklamy IGTV pro tvůrce v USA, Velké Británii a Austrálii. Tyto reklamy se zobrazí, když lidé přejdou na sledování IGTV z kanálu tvůrce. Video je vhodné pro mobilní zařízení a trvá maximálně 15 sekund.

V rozhovoru pro The Verge provozní ředitel Instagramu Justin Osofsky uvedl, že tvůrci dostávají 55% podíl z veškeré reklamy na IGTV, což je stejná míra jako na YouTube. Díky tomu je Instagram pro tvůrce atraktivním způsobem, jak získat pasivní příjem ze svého obsahu a vydělat si na živobytí.

Podle influencerky Avani, která se věnuje make-upu: “IGTV mi poskytla prostor, kde mohu svým fanouškům ukázat více ze své kreativity a osobnosti, což mi pomohlo rozvíjet mou osobní značku. Možnost vydělávat peníze z obsahu, který už vytvářím, mi dává ještě větší motivaci sdílet se svými sledujícími na IGTV více ze sebe.”

Live badges

Živé odznaky jsou novější funkcí, která pomáhá tvůrcům a influencerům vydělávat peníze na Instagramu. Populární koncept převzatý z Twitche a TikToku představuje odznaky Instagram Live jako tipy, které můžete získat během živého vysílání.

Díky této funkci si diváci mohou během živého vysílání zakoupit odznak, který se zobrazí v komentářích a odemkne funkce, včetně místa na seznamu odznaků tvůrců a přístupu ke speciálnímu srdci.

Lidé si mohou zakoupit:

Jedno srdce za 0,99 USD
Dvě srdce za 1,99 USD
Tři srdce za 4,99 dolaru

Placení na Instagramu i mimo něj

To, co začalo jako koníček – rozesmívání lidí, hloupé focení se psem nebo sdílení fotek jídla – se může proměnit v příležitost, jak ze své stránky na Instagramu udělat zdroj příjmů, který bude poháněn vašimi zaujatými sledujícími. Ale proč se u toho zastavit?

Tvůrci mají na webu spoustu možností, jak vydělávat peníze. Pokud si chcete otevřít další zdroje příjmů na internetu, určitě si přečtěte naše tipy, jak vydělávat na YouTube. Vaši sledující na Instagramu se k vám určitě přidají i na dalších kanálech. Musíte jim jen otevřít dveře, kterými mohou projít.


Vydělávat peníze na Instagramu FAQ

Dostávají uživatelé Instagramu zaplaceno?

Ano, na Instagramu můžete dostat zaplaceno následujícími způsoby:

  • Vytváření sponzorovaných příspěvků pro značky, které se chtějí dostat do povědomí vašeho publika
  • Stát se partnerem a získat provizi z prodeje produktů jiných značek
  • Creating and selling a physical or digital product or offering a paid service
  • Vytvoření a prodej fyzického nebo digitálního produktu nebo nabídka placené služby.
  • Prodej licencí pro vaše fotografie nebo videa
  • Zpeněžení obsahu

Kolik sledujících potřebujete, abyste na Instagramu vydělávali peníze?

Čím více sledujících na Instagramu máte, tím více peněz můžete vydělat. Sazby se také odvíjejí od angažovanosti, kvality obsahu, známosti jména, demografického složení publika a dovedností. Standardem je 10 dolarů za 1 000 sledujících, ale může se lišit v závislosti na vaší smlouvě a sponzorovi.

Kolik peněz přináší 10 tisíc sledujících na Instagramu?

Mikroinfluencerům, tedy účtům s 10 000 nebo méně sledujícími, může jeden příspěvek na Instagramu vynést přibližně 88 dolarů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *