Jak se zobrazit ve foryou na TikToku

Jak se zobrazit ve foryou na TikToku

Jak se zobrazit ve foryou na TikToku

Po otevření aplikace TikTok se zobrazí stránka s videi, která TikTok označuje jako “Pro vás”. Jedná se o přizpůsobenou sbírku videí, které TikTok vybral a o kterých se domnívá, že odpovídají vašemu vkusu a zajímají vás. Převážná část těchto videí bude pravděpodobně od lidí, které neznáte, a pokud se vám videa líbí, můžete nakonec začít sledovat jejich účty. Stránka TikToku “Pro vás” je plná videí, která sestavil algoritmus TikToku a která jsou navržena tak, aby vám na základě vašeho předchozího chování v aplikaci představila kolekci videí, která by se vám měla líbit.

Jak se zobrazit ve "#foryou" na TikToku
Jak se zobrazit ve “#foryou” na TikToku

Pro mnoho lidí je zobrazení vašeho obsahu na stránce “Pro vás” svatým grálem úspěchu v aplikaci TikTok. Znamená to, že TikTok uznává kvalitu vašeho obsahu oproti všem ostatním videím, která lidé každý den nahrávají. Poskytuje vám to vynikající způsob, jak získat uznání a nechat svá videa zobrazit širšímu publiku. Pomáhá vám také posunout se dále na cestě k získání statusu influencera TikToku.

Jak ale docílit toho, aby TikTok vybral vaše videa na stránky “Pro vás”? Jistě, nemůžete jen natáčet videa a doufat v úspěch. Na YouTube je mnoho videí a na internetu je mnoho článků, které naznačují triky a úskoky, které můžete vyzkoušet, abyste zvýšili své šance. Klíč k úspěchu na TikToku se však nijak neliší od jiných sociálních platforem. Čím kvalitnější obsah vytvoříte a čím více se zapojíte, tím větší je pravděpodobnost, že TikTok bude vaše videa považovat za hodná přidání na stránky “Pro vás”.


Jak se zobrazit ve “#foryou” na TikToku

  • Stránka TikToku “Pro vás” je podobná stránce Instagramu “Prozkoumat”.
  • Jak funguje algoritmus TikToku
  • Co byste měli udělat, abyste se dostali na stránku TikTok “For You”?
  • Ne všechny teorie fungují v praxi
  • Často kladené otázky

Stránka “Foryou” na TikToku je podobná stránce “Prozkoumat” na Instagramu

Jak se zobrazit ve "#foryou" na TikToku
Jak se zobrazit ve “#foryou” na TikToku

TikTok drží podrobnosti svého algoritmu v tajnosti. Přiznává pouze, že je založen na tom, co se vám líbí a koho sledujete. Rozpoznává váš vkus a preference a podle toho upravuje doporučovaná videa.

Uživatelé Instagramu poznají, že úvodní stránka TikToku “Pro vás” je velmi podobná stránce “Prozkoumat” Instagramu. Obě stránky slouží ke stejnému účelu – navrhovat uživatelům nový obsah na základě typů položek, které si v minulosti prohlíželi a líbily se jim.

Obě sociální aplikace mají jeden významný rozdíl ve způsobu, jakým tyto doporučující stránky používají. Když otevřete Instagram, je vaší úvodní vstupní stránkou kanál s příspěvky lidí, které sledujete, tj. důraz je kladen na vyhledávání obsahu vašich přátel a lidí, které sdílíte. Na stránku Explore přejdete pouze tehdy, pokud máte chuť zobrazovaný obsah rozšířit. V aplikaci TikTok je však vaší vstupní stránkou stránka “Pro vás”, která vás vybízí k vyzkoušení obsahu od cizích lidí předtím, než se podíváte na videa, která možná nahráli vaši přátelé od doby, kdy jste aplikaci naposledy otevřeli.

To je jeden z důvodů, proč se ti, kteří chtějí zvýšit počet svých sledujících v aplikaci TikTok, musí zaměřit na to, aby jejich videa byla zařazena na stránky “Pro vás”. Každý začíná svou aplikaci prohlížením těchto stránek, což je pro lidi ideální způsob, jak se poprvé setkat s vašimi videi, a pokud se jim líbí, sledovat váš účet.


Jak funguje algoritmus TikToku

How TikTok’s Algorithm Works

Algoritmus TikToku je jednou z největších příčin úspěchu aplikace. Jedním z důvodů je to, že neustále vyhledává nové písně, které by mohla sdílet se svými diváky, místo aby neustále recyklovala písně stávajících celebrit a influencerů. Díky tomu si lidé mnohem snadněji budují publikum a získávají slávu, i když to znamená, že musí neustále pracovat na tom, aby jejich videa byla viditelná pro nové lidi. Jak řekl influencer TikToku, KevboyPerry, časopisu Rolling Stone: “Udržujte své publikum soustředěné na vaše video, místo aby od něj odbíhalo – čím déle se dívá, tím lépe to funguje. TikTok vás odměňuje za to, že udržujete publikum v aplikaci.”

Kdykoli někdo vytvoří a nahraje video, TikTok ho posunuje dávce diváků. Část těchto lidí si video prohlédne a algoritmus TikToku vyhodnotí jeho “hodnocení výkonu”. “Hodnocení výkonnosti” je založeno na poměru dokončení videa (tj. procento videa, které zhlédnou první diváci), sdílení, komentářích a lajcích. Pokud je výsledný “Performance Ratio” dostatečně vysoký, TikTok bude video dále posouvat další skupině diváků.

Poměr dokončení je nejkritičtější částí rovnice. Proto musíte zajistit, aby vaše video bylo dostatečně kvalitní, aby ho lidé sledovali až do konce – nezapomeňte, že se jedná pouze o krátká videa.


Co byste měli udělat abyste se dostali na TikToku do Foryou?

1. Vytvářejte vysoce kvalitní obsah

Pravděpodobně nejdůležitější podmínkou pro to, aby se váš obsah zobrazoval na stránkách uživatelů TikToku “Pro vás”, je, abyste vytvářeli vysoce kvalitní obsah. TikTok nehodlá zpřístupnit ostatním ke zhlédnutí a sdílení záběry s nízkým rozlišením, špatně natočené, rozmazané nebo zrnité, které nemají čím zaujmout diváka.

I levné telefony dnes dokážou vytvářet vysoce kvalitní HD video a většina zemí vám nabízí dostatečnou šířku pásma pro nahrávání videí ve vysokém rozlišení, zejména proto, že videa TikTok jsou krátká.

Chcete, aby vaše videa byla pro potenciální diváky esteticky příjemná, aby sledovali každou sekundu vašeho videa.


2. Vytvářejte kratší videa

Vzhledem k tomu, že míra dokončení je v algoritmu TikToku tak důležitým faktorem, dává smysl, abyste vytvářeli videa, která budou lidé rádi sledovat až do konce, a ne je přeskakovat. Čím kratší je vaše video, tím snáze toho dosáhnete. To samozřejmě nepřebíjí potřebu kvalitního obsahu – vaše video musí být stále dostatečně dlouhé, aby sdělilo zamýšlené sdělení.

@khaby.lame

Ahhhhh wooooww ??‍♂️ ? Khaby Move is Back! ? #learnfromkhaby #learnontiktok @TikTok @tiktok creators @lindagonzales686

♬ original sound – Khabane lame

3. Přidání hudby do videí

TikTok (a jeho předchůdce Musicall.ly) začínaly jako platformy pro synchronizaci hudby. Hudba je pro typického uživatele TikToku stále důležitá.

TikTok je pravděpodobně vhodnější pro hudební pozadí než jakákoli sociální síť nebo platforma pro sdílení videa. Uzavřeli smlouvu s většinou významných hudebních studií, která na platformě povolují krátké hudební úryvky (nezapomeňte, že žádná videa nejsou delší než minutu).

Díky tomu máte v rámci TikToku přístup k obrovské knihovně hudebních skladeb, které můžete snadno přidat jako doprovod ke svým videím. Pokud v rámci TikToku žádnou nenajdete, stále můžete do svých videí upravovat hudbu, a to i originální skladby.

Stejně jako v případě výzev a preferovaných typů obsahu zjistíte, že oblíbené hudební žánry se v TikToku pravidelně mění. Zahrnutí trendové hudby do vašich videí by mělo zvýšit vaše šance na to, že algoritmus TikToku, zařadí vaše videa na stránky “Pro vás” lidí.


4. Nezapomeňte přidat oblíbené hashtagy

Hashtagy jsou na TikToku velmi důležité. I když se při otevření stránky “Pro vás” nevyhledává podle hashtagů, je přesto důležité, abyste uváděli populární hashtagy, které se vztahují k obsahu vašeho videa.

Někteří lidé tvrdí, že několik cílených tagů, jako například #foryou nebo #foryoupage, pomáhá zvýšit vaše šance u algoritmu TikToku, ale jiní s tím nesouhlasí.


5. Vytvářejte poutavý obsah

Jak se zobrazit ve "#foryou" na TikToku
Jak se zobrazit ve “#foryou” na TikToku

Bez ohledu na fyzickou kvalitu vašich videí musí být jejich obsah zajímavý pro lidi. Nezapomeňte, že TikTok přizpůsobuje stránku “Pro vás” každé osobě tak, aby odpovídala jejímu vkusu a zájmům.

Máte dva způsoby, jak se na to dívat. Buď můžete vytvářet a sdílet videa obecného zájmu, která budou zajímat široké publikum, nebo se můžete zaměřit na specializovaná videa, která zajímají menší skupinu nadšenců.

Pokud se rozhodnete pro videa obecného zájmu, bude pro vás těžší proniknout na stránky “Pro vás”, protože budete mít mnohem větší konkurenci. Pokud však budete vytvářet vynikající videa, máte šanci oslovit široké publikum.

Na druhou stranu se vaše úzce specializovaná videa budou objevovat ve feedech jen malého počtu lidí, ale je mnohem pravděpodobnější, že je vaše videa zaujmou a budou vás chtít sledovat, aby viděli vaši další produkci.

Pamatujte, že čím větší radost potenciálnímu publiku uděláte, tím větší je pravděpodobnost, že se zapojí, a to zlepší vaše hodnocení a šance na úspěch s budoucími videi.


6. Držte krok s trendy

TikTok appears to favor videos that fit in with the prevailing trends and challenges. You are likely to boost your chances of ranking on the “For You” page if you keep up to date with the favored types of videos and enter any suitable hashtag or other challenges.

Jak se zobrazit ve "#foryou" na TikToku
Jak se zobrazit ve “#foryou” na TikToku

Trendy výzvy s hashtagy mohou být ideální pro povzbuzení diváků, aby se dívali až do konce videa, zejména pokud je strukturujete tak, aby osoba splnila výzvu až v posledních sekundách videa. Původní video s výzvou může někdy získat vynikající sledovanost, protože lidé si video znovu pustí, aby jim ukázalo, co musí udělat, aby výzvu splnili.


7. Nezapomeňte se zapojit

Sociální média mají být jednoznačně sociální. Nemůžete očekávat úspěch na TikToku, YouTube, Instagramu, Facebooku ani na žádné jiné sociální platformě, pokud budete pouze vysílat svůj obsah. Dokonce i špičkoví influenceři na TikToku, jako jsou Charli D’Amelio (@charlidamelio), Loren Gray (@lorengray) a Zach King (@zachking), komunikují se svými sledujícími a ostatními, kteří si najdou čas na sledování jejich videí.

TikTok rozpoznává vaše lajky, komentáře a další interakce a jejich algoritmus vás za tyto aktivity zřejmě odměňuje.


Ne všechny teorie fungují v praxi

Vzhledem k tomu, že společnost TikTok je tak zdrženlivá při sdílení podrobností o svém algoritmu, mohou lidé pouze “odhadovat”, co pravděpodobně zvýší šance, že se vaše videa zobrazí na vstupní stránce “Pro vás”. To vedlo k mnoha teoriím a jen omezeným důkazům o tom, co funguje a co ne. Mnohé z toho, o čem jsme zde hovořili, dává logický smysl, ale chybí empirické důkazy.

Na síti se setkáte s mnoha teoriemi a nápady. Některé se zdají být logické, jiné jsou pochybnější, zejména ty, které naznačují, že můžete hrát systém. Nezapomeňte, že TikTok uznal pouze dva faktory, které ovlivňují pravděpodobnost, že se vaše video objeví na stránce “Pro vás”: je to založeno na tom, co se vám líbí, a koho sledujete. Má tedy smysl, abyste vytvářeli videa, která se líbí velkému publiku (alespoň ve vámi preferovaném výklenku), a aby byla atraktivní pro typy lidí, které chcete, aby vás sledovali.

Dříve zmíněné používání hashtagů jako #foryou, #foryoupage nebo #fyp je příkladem toho, že lidé sledují mýty, protože se jim to zdá jako dobrý nápad. Jediné, co používáním těchto značek děláte, je, že necháváte méně příležitostí k použití užitečných hashtagů, které se vztahují k tématu vašich videí.

Jedním z návrhů, se kterými jsme se setkali, je vytváření nekonečných smyček videí. Teorie říká, že tato videa vás oklamou, abyste se na ně podívali více než jednou, čímž dosáhnete více než 100% míry dokončení. Teorie sice zní věrohodně, ale můžete to udělat jen několikrát, než si lidé uvědomí, co děláte, a přestanou se o vaše videa zajímat.

Mohlo by Vás zajímat:

Jakou hodnotu mají coiny na TikToku?

Jak a kde koupit followers na Instagramu?

10 nejsledovanějších Instagram účtu na světě

Jak publikovat na Instagramu z počítače nebo mobilního zařízení

TikTok vs. Instagram – porovnání uživatelů a statistik pro rok 2023

Nejlepší aplikace pro získání likes na Instagramu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *