Jak získat více sledujících na Instagramu: 12 taktik pro růst Instagramu
Souhrn
Jak získat více sledujících na Instagramu: 12 taktik pro růst Instagramu. Čtěte dále a zjistěte 12 nejlepších taktik (s nástroji a příklady), které vám mohou pomoci získat na Instagramu větší a angažovanější publikum pro vaše podnikání.
13 min čtení naučíte se:
- Osvědčené postupy, které vám pomohou rozšířit vaše Instagramové publikum
- Důležitost jedinečného hlasu značky na Instagramu
- Jak zveřejňovat příspěvky důsledně a ve správný čas, abyste rozšířili své publikum
Trávíte hodiny plánováním a vytvářením obsahu pro Instagram. Na krátký okamžik poté, co stisknete „Sdílet“, je svět v pořádku. Jste si jistý, že jste zveřejnili něco skvělého.
Pak rádiové ticho. Nebo pár lajků a komentářů od vaší hrstky následovníků. Jak ale získat více sledujících na Instagramu, pokud ne publikováním skvělého obsahu?
Neexistuje podrobný průvodce pro růst Instagramu. Existují však osvědčené postupy, které vám pomohou oslovit širší publikum a získat nové stoupence.
Tady je 12 způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu.
1. Optimalizujte své bio
Využijte těchto 150 znaků na maximum. Vaše biografie na Instagramu sděluje potenciálním následovníkům, kdo jste, o čem jste a o čem doufáte, že lidé podniknou po návštěvě vašeho profilu.
Váš Instagram popis by měl obsahovat:
- Jasný popis toho, co děláte
- Přiblížení vaší osobnosti
- Výzva k akci (nakupujte, přečtěte si více, kontaktujte nás atd.)
- Odkaz
Váš odkaz v biografii je váš jediný klikatelný odkaz na Instagramu, takže jej používejte moudře. Některé podniky obsahují standardní odkaz na své webové stránky, zatímco jiné jej pravidelně mění, aby odrážely nedávné příspěvky. Pokud si to však chcete usnadnit, využijte nástroje link-in-bio, jako je Shop Grid, které vám umožní proměnit jeden odkaz v katalog odkazů.
Zvažte také zahrnutí značkového hashtagu. Doporučujeme například našim fanouškům používat #BufferLove, když mluví o našich produktech. Přidání značkového hashtagu do našeho životopisu řekne lidem, který hashtag má zahrnout, aby upoutal naši pozornost. Navíc, když někdo klepne na hashtag, zobrazí se mu příspěvky od fanoušků, kteří jej použili.
2. Najděte si nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu
Všimněte si, jak jsme neřekli, že najdete nejlepší čas na zveřejnění na Instagramu? Pravdou je, že neexistuje žádná univerzální odpověď na to, kdy zveřejnit příspěvek na Instagramu, abyste oslovili nejvyšší počet lidí. Existují však způsoby, jak zjistit ideální časy pro vaše následovníky.
Nejprve pomocí Instagram Insights zjistěte, kdy je vaše publikum online. Klepněte na tlačítko „Statistiky“ ve svém obchodním profilu Instagramu, přejděte na „Vaše publikum“ a poté klepněte na „Zobrazit vše“. Odtud přejděte dolů a najděte nejaktivnější časy publika.
Měli byste také zvážit, kdy bude váš obsah nejrelevantnější. Například video s podrobným receptem by mohlo fungovat lépe mimo pracovní dobu, protože lidé častěji vaří. Naproti tomu příspěvek v kavárně by mohl dělat dobře kolem 14:00. když lidé procházejí odpoledním propadem. Experimentujte s různými časy zveřejňování a sledujte zapojení.
Pokud hledáte nějaké další pokyny ohledně toho, kdy zveřejnit příspěvek, funkce Bufferovy odpovědi vám poskytne tři návrhy času zveřejnění, abyste maximalizovali svůj dosah na Instagramu.
3. Postujte pravidelně
Studie 14 odvětví z roku 2021 ukazuje, že podniky sdílejí v průměru čtyři příspěvky na Instagramu týdně. Doporučujeme však zveřejňovat příspěvky alespoň jednou denně. Značky, které se s příspěvky na Instagramu dostávají do pravidelného toku, mají obvykle nejlepší výsledky. Podle studie Tailwind získávají profily, které denně zveřejňují, instagramové sledovatele rychleji než ty, které zveřejňují méně často.
Díky algoritmické časové ose Instagramu je konzistence klíčovým prvkem k tomu, aby se vaše příspěvky zobrazily. Pokud jsou vaše příspěvky pravidelně sdíleny a získávají dobré zapojení, algoritmus Instagramu pravděpodobně zobrazí vaše příspěvky v horní části zdrojů vašich sledujících.
Kvalita je samozřejmě vždy důležitější než kvantita. Častější zveřejňování příspěvků nemusí nutně znamenat vyšší míru zapojení. Zaměřte se na vytváření obsahu, který bude rezonovat s vaším cílovým publikem – více v části 9: Zapojte se do svého publika.
Nástroje pro plánování Instagramu vám umožňují konzistentní zveřejňování příspěvků, aniž byste se museli starat o zveřejňování příspěvků přímo z aplikace každý den. Podívejte se na Jak naplánovat příspěvky Instagramu, abyste ušetřili čas a posílili zapojení, a objevte naše oblíbené nástroje pro plánování Instagramu (zdarma a placené) spolu s tipy na plánování.
4. Zjistěte, jak funguje algoritmus Instagramu
Mnoho uživatelů Instagramu zpočátku zpanikařilo z přechodu z chronologického kanálu na hodnocenou časovou osu. Od změny však průměrný příspěvek vidí o 50% více sledujících než dříve. Takže zapomeňte na to, jak se naučit porazit algoritmus Instagramu. Místo toho se zaměřte na učení, jak využívat systém ve svůj prospěch.
Existuje šest faktorů, které určují, co se na časové ose každého člověka objeví: zájem, včasnost, vztah, frekvence, sledování a využití.
Zde je stručný přehled toho, na co každý z těchto faktorů odkazuje:
- 1. Zájem: Kolik si Instagram myslí, že se člověku bude líbit příspěvek na základě předchozí aktivity
2. Včasnost: Jak aktuální je příspěvek
3. Vztah: Účty, se kterými se člověk pravidelně setkává
4. Frekvence: Jak často člověk používá aplikaci Instagram
5. Následující: Příspěvky z účtů, které osoba sleduje
6. Použití: Kolik času člověk stráví na Instagramu
7. Algoritmus Instagramu si klade za cíl vytvořit nejlepší obsah pro každého jednotlivého uživatele. Přestože se šest samostatných faktorů může zdát jako spousta starostí, nejlepší věcí, kterou můžete udělat, je konzistentní vytváření vysoce kvalitního obsahu.
Každému hodnotícímu faktoru se podrobněji věnujeme v článku Jak funguje algoritmus Instagramu v roce 2021: Vše, co potřebujete vědět. Zahrnujeme také pokyny, jak vytvořit obsah, který vyhovuje každému faktoru, a sdílet tipy, jak využít algoritmus Instagramu ve svůj prospěch.
5. Experimentujte s různými typy obsahu
Instagram je mnohem víc než fotografie. V průběhu let aplikace zavedla mnoho způsobů sdílení obsahu na platformě. Smíchání s různými typy obsahu je jedním z nejlepších způsobů, jak získat více sledujících na Instagramu, protože vám dává šanci oslovit a spojit se s širším spektrem lidí.
Pamatujte: Algoritmus sleduje zájem a snaží se lidem ukázat typy obsahu, s nimiž nejčastěji komunikují. Pokud tedy jedna osoba lajkuje a komentuje Instagram Reels častěji než jiné typy příspěvků, pravděpodobně uvidí ve svém Instagram feedu více Reels. Pokud však někdo jiný častěji interaguje s příspěvky karuselu, uvidí na své časové ose více tohoto typu obsahu.
Každý typ obsahu má své výhody. Například navijáky Instagram mají výhodu, protože jsou nejnovějším typem obsahu a Instagram vždy přináší nové funkce. Od spuštění Instagram Reels v roce 2020 aplikace přesunula tlačítko Reels do středové polohy v řádku nabídek a způsobila, že Reels vypadají větší než příspěvky na fotkách na stránce Prozkoumat. Vzhledem k tomu, že stránku Prozkoumat každý den kontroluje 200 milionů lidí, může další vizuální nemovitost významně ovlivnit počet lidí, které oslovíte.
Videa Instagram TV (IGTV) se na stránce Prozkoumat také zobrazují 4x větší než fotografie. A protože videa IGTV mohou trvat až 60 minut, je tento typ obsahu ideální pro dlouhotrvající video.
Příběhy Instagramu zmizí po 24 hodinách, ale mají také své výhody. Padesát sedm procent značek se domnívá, že Příběhy byly „poněkud účinné“ nebo „velmi účinné“ jako součást jejich strategie sociálních médií. Navíc, pokud máte ověřený účet nebo alespoň 10 000 sledovatelů, můžete přidat odkazy Instagramu Swipe Up na Stories, abyste zvýšili provoz na konkrétních stránkách.
Mezitím se karuselové příspěvky – série až 10 obrázků / videí v jednom příspěvku – mohou pochlubit nejvyšší mírou zapojení ze všech typů příspěvků. Představte si kolotoče jako mini-příběh nebo upoutávku k delšímu obsahu, jako je blog. V jednom tematickém příspěvku můžete použít textové obrázky, fotografie, video nebo kombinaci všeho.
Jste zmateni všemi argumenty pro různé typy příspěvků? Lidé mají rádi to, co mají rádi. Zatímco studie vám mohou říci, jaká je průměrná míra zapojení pro každý typ obsahu, nebo argumentovat pro jeden nad druhým, nejlepší strategií je použít různé. Smíchání obsahu Instagramu vám umožní oslovit lidi s různými preferencemi a tento rozšířený dosah vám pomůže posílit vaše instagramové sledovatele.
6. Najděte svůj hlas značky a vytvořte jedinečný obsah
Lidé nesledují vaši firmu na sociálních médiích, aby viděli možnosti prodeje. Sledují vaši značku, protože se těší z vaší osobnosti a obsahu, který vytváříte.
To, co funguje pro jeden podnik, nemusí vyhovovat vaší značce – i když jste v podobném odvětví. Například Juggling Daisies Hobby Farm a Such and Such Farm se považují za jedinečné farmy. Juggling Daises je o zábavných příbězích, roztomilých fotografiích a zdravém obsahu. Mezitím má Taková a taková farma drsnější styl, který zahrnuje kletby a humor.
Zeptejte se sami sebe, jaký chcete mít tón. Legrační? Informativní? Hravý? Cynický? Vaše osobnost by měla odrážet i to, pro co jste vášniví. Taková a taková farma věří v udržitelně pěstované produkty, takže mnoho jejich příspěvků na Instagramu hovoří o jejich zemědělských postupech. Jakým tématům se věnujete svým obsahem na Instagramu? Všechno, co sdílíte na svém obchodním účtu, by mělo předvést osobnost a přesvědčení vaší značky.
Představte si svůj firemní účet jako osobu. Navrhněte osobnost účtu a vytvořte pokyny pro branding, abyste zůstali konzistentní. Pokyny pro používání značky by měly zahrnovat poznámky o tónu, stylu a hodnotách spolu s barvami a písmem vaší značky.
7. Pište dobré popisky
Pěkné fotografie upoutají pozornost lidí – skvělé titulky Instagramu to udrží. Titulky vám dávají šanci poskytnout více kontextu nebo podrobností o fotografii nebo videu, které sdílíte. Navíc použití klíčových slov v titulcích vám pomůže zobrazit se ve výsledcích vyhledávání v aplikaci.
Titulky Instagramu mohou mít až 2200 znaků. Ne každý titulek se samozřejmě musí číst jako příspěvek na blogu. Hrajte si s různými délkami. Některé fotografie se pěkně spárují s krátkým, vtipným titulkem s několika emodži, zatímco jiné mohou těžit z něčeho delšího a reflexivnějšího.
Průměrná délka titulků na Instagramu roste, ale většina značek stále nedosahuje hranice 2200 znaků. V roce 2020 se předpokládalo, že průměr bude 405 znaků, oproti 142 v roce 2016.
Kdy tedy půjdete dlouho a kdy to zjednodušíte? Neexistuje žádné tvrdé a rychlé pravidlo. Stejně jako u typů obsahu je nejlepší to zamíchat. Podívejte se na tyto dva příspěvky od Andréy Jonesové z OnlineDrea. Jeden příspěvek má krátký titulek, zatímco druhý vás konkrétně přesměruje na titulek pro delší vysvětlení.
8. Vyhledejte a používejte správné hashtagy
Na blogu jsme hodně prozkoumali hashtagy, ale zdá se, že nikde na sociálních médiích nejsou tak důležité jako na Instagramu. Správné hashtagy mohou vystavit váš obrázek velkému a cílenému publiku a zdá se, že uživatelé Instagramu nedostávají únavu hashtagů stejným způsobem jako v jiných sítích.
Začněte tím, že najdete hashtagy, které by oslovily vaše cílové publikum. Bezplatné nástroje Instagramu, jako jsou Display Purpose a AutoHash, vám pomohou najít relevantní hashtagy pro vaše příspěvky na Instagramu. Například u Display Purpose jednoduše napíšete pár slov o svém obrázku a doporučí k použití nejlepší hashtagy.
Pokud chcete získat více sledujících na Instagramu, jsou hashtagy zásadní. Pomocí hashtagů je váš obsah viditelný pomocí vyhledávání nebo filtrování, když lidé klepnou na stejnou hashtag z jiného příspěvku. Lidé mohou dokonce sledovat své oblíbené hashtagy, aby se na jejich časové ose Instagram zobrazil špičkový obsah s tímto hashtagem.
Instagram umožňuje až 30 hashtagů na příspěvek, ale nehrajte se na bonusy, jen abyste zasáhli 30. TrackMaven doporučuje devět hashtagů pro maximální zapojení. Jen se ujistěte, že znovu a znovu nepoužíváte stejných devět hashtagů. Místo toho seskupte své hashtagy podle kategorie, abyste mohli ke každému příspěvku rychle přidat několik relevantních hashtagů.
S Buffer Hashtag Manager můžete vytvářet a ukládat skupiny hashtagů. Poté si můžete vybrat ze svých předem uložených skupin a přidat do svých naplánovaných příspěvků na Instagram hashtagy.
9. Zapojte se do publika
Zapojení je pro růst na Instagramu zásadní. Mnoho značek dělá chybu, když se zaměřuje na lajky a komentáře, aniž by bralo v úvahu lidi, kteří za těmito metrikami stojí. Pokud opravdu chcete získat více sledujících na Instagramu, musíte zapojit své fanoušky do konverzace.
Pamatujte, že to, že někdo vidí váš obsah, neznamená, že vás aktuálně sleduje. Pokud máte šanci komunikovat s potenciálním následovníkem, měli byste ji využít. Každý komentář je příležitostí k získání nového sledovatele (nebo k udržení aktuálního), takže na každý obdržený komentář nezapomeňte odpovědět. Pokud už vaše ruce křeče při pomyšlení, že si klepnete na telefon, nebojte se..
Ale nečekejte jen na to, až vaši následovníci zahájí konverzaci. Vytvářejte příležitosti k zapojení. V Instagram Stories použijte samolepky Instagram, jako jsou otevřené otázky a hlasování. Zeptejte se ve svých titulcích k fotkám. Vyzvěte lidi, aby v komentářích označili přátele výzvami jako „Označte své BFF, které byste na tuto plavbu pozvali!“ nebo „Označte svého přítele milujícího víno, se kterým byste ochutnávali toto víno.“
Potřebujete další nápady? Podívejte se na naše tipy na zapojení Instagramu, kde se dozvíte, jak získat více sledujících na Instagramu zvýšením zapojení.
10. Spolupracujte s ostatními
Další skvělý způsob, jak získat stoupence Instagramu, je spolupráce s ostatními prostřednictvím partnerství nebo ovlivňovacích kampaní.
Náš značkový reflektor s Blume je skvělým příkladem. Blume získává přístup k následovníkům Bufferu prostřednictvím původního příběhu Instagramu a doprovodných Highlights. Blume mezitím sdílí reflektor se svými fanoušky, což přivádí jejich publikum do Bufferu. Je to win-win.
Influencer marketing je další způsob, jak rozšířit sledování vašeho Instagramu. Pokud máte rozpočet, můžete platit tvůrcům obsahu za propagaci vaší značky. Pokud však doufáte, že to bude jednoduché (a nízkorozpočtové), mohou mít mikroinfluenceri (1 000–10 000 sledujících) velký dopad. Ve skutečnosti má obsah mikroinfluencerů vyšší míru zapojení než obsah z větších účtů. Můžete vyhledat mikropůsobitele, kteří by nastavili spolupráci, nebo jednoduše znovu sdílet obsah vytvářený uživateli (UGC).
Pamatujete si ty značkové hashtagy, o kterých jsme mluvili v části 1: Optimalizujte své bio? Jediným klepnutím na značkovou hashtag budete mít na výběr celý katalog obsahu.
Když jsme poprvé spustili Bufferův Instagram, vyzvali jsme fanoušky, aby používali #BufferStories a #BufferCommunity. Tyto hashtagy jsme použili k vyhledání a opětovnému sdílení obsahu vytvářeného uživateli. Během jednoho roku jsme zvýšili počet sledujících na Instagramu z 4 250 na 21 000.
Proč je UGC tak populární? „Přenáší autentické zážitky z produktů nebo služeb značky od předchozích zákazníků, což zvyšuje důvěryhodnost značky,“ říká Ramon Berrios ze společnosti Trend.
Spolupráce jsou také příležitostí předvést své hodnoty a osobnost prostřednictvím asociace. Podniky a lidé, se kterými se spojujete a podporujete, říkají hodně o vaší vlastní značce. Partnerství může být obzvláště silné i pro místní podniky. Zvažte partnerství se svými sousedy, abyste mohli oslovit vysoce cílené publikum.
11. Odkaz na váš Instagram odjinud
Umožněte lidem snadno najít váš Instagram. Nikdo by nemusel hledat stránky vašeho webu, aby našel váš profil na Instagramu.
Přidejte odkaz na svůj účet Instagram do:
- E-mailová zápatí
- Zápatí nebo postranní panel vašeho webu
- Bios na jiných platformách sociálních médií
- Příspěvky členů týmu na sociálních médiích
12. Analyzujte výsledky
Jedním ze způsobů, jak zjistit, jak získat více sledujících na Instagramu, je podívat se na to, na co vaši současní fanoušci reagují. Můžete sledovat několik metrik Instagramu přímo v aplikaci pomocí Instagram Insights nebo prostřednictvím analytických nástrojů třetích stran, jako je Buffer.
Neobtěžujte metriky marnosti, jako jsou lajky a komentáře. Místo toho se zamyslete nad tím, co vám říkají metriky. Pokud například testujete nový hashtag, metriky, jako jsou noví sledovatelé a zásah, vám řeknou více o hodnotě tohoto hashtagu než lajky od vašich současných sledovatelů. Pokud však experimentujete s různými časy zveřejňování, zobrazení vám mohou poskytnout představu o tom, kdy bude váš obsah s největší pravděpodobností vidět. Váš konečný cíl určí, na kterých metrikách záleží nejvíce.
Sledujte trendy. Získává určitý typ obrázku více zobrazení nebo zapojení? Zveřejněte více těchto obrázků a podívejte se, jak reagují vaši sledující. Výsledkem určitých hashtagů je více lajků od lidí, kteří vás nesledují? Používejte tyto hashtagy častěji a sledujte nové sledující.
V našem průvodci Instagram Analytics se dozvíte více o metrikách Instagramu a o tom, jak je používat k podpoře vaší marketingové strategie.