S počátkem roku 2022 vás možná zajímá, co se chystá pro platformy sociálních médií a jaké marketingové trendy budete muset sledovat. Instagram se stal nejvýnosnější platformou sociálních médií.
Obsah
Marketingové trendy na Instagramu v roce 2024
- Nákupní funkce budou vládnout
- Influencer marketing bude důvěryhodnější
- Funkce zapojení komunity budou populárnější
- Videopříběhy na Instagramu nikam nezmizí
- Používání navijáků bude stoupat
- Kolotoče na Instagramu tu zůstanou
- Autentický obsah stále vládne
- Živý obsah na Instagramu bude relevantnější
- Osobnosti značek jsou na vzestupu
- Nálepka s odkazem je zajímavá funkce, která se bude používat v roce 2022
- Analytické nástroje jsou klíčové
- Závěrečné myšlenky
V současné době je Instagram nejlepší sociální sítí pro sdílení fotografií a videí, kde 90 % uživatelů Instagramu sleduje alespoň jednu firmu, přičemž více než 200 milionů uživatelů navštíví každý den alespoň jeden firemní profil.
15 tipů, jak získat sledující na Instagramu
Vzhledem k tomu, že Instagram je na vzestupu, víme, že se toho na něm v příštích 12 měsících hodně stane, zejména pokud jde o marketingové trendy na Instagramu.
V tomto článku se ponořím do trendů Instagramu předpovídaných na příští rok a do toho, jak se můžete dostat dopředu.
1. Nákupní funkce budou kralovat
Pokud jste si mysleli, že se Instagram mění v nákupní platformu, měli jste asi pravdu.
Cílem těchto nákupních funkcí je překlenout mezeru mezi marketéry, kteří chtějí tuto platformu používat jako marketingový nástroj, aby ji mohli využívat i jako kanál pro e-commerce.
Například nákupní funkce ve Stories byla spuštěna v roce 2019 a pomáhá inzerentům umístit ikonu nákupní tašky na jakýkoli produkt nebo službu, kterou propagují.
Toto je příklad nákupní funkce Instagramu.
Díky této možnosti mohou marketéři cílit na své publikum, aby kliklo na ikonu nákupní tašky a zobrazilo si obrázek produktu, informace a odkaz na webové stránky, kde si produkt může koupit.
Zde můžete koupit kvalitní Instagram sledující >>
Zde můžete koupit kvalitní Instagram likes >>
Vzhledem k tomu, že Instagram Stories denně používá více než 400 milionů uživatelů, mohou inzerenti tuto marketingovou funkci využít ke spojení se svými cílovými klienty.
V roce 2022 Instagram spustí svůj nativní partnerský program pro tvůrce, který jim umožní získávat provize za prodeje, které uskuteční.
2. Influencer marketing bude důvěryhodnější
Influencer marketing je jedním z těch trendů na Instagramu, které se staly mainstreamem, protože většina značek jej považuje za jeden z nejlepších způsobů, jak oslovit své cílové publikum.
Instagram v roce 2021 představil několik způsobů, jak mohou tvůrci obsahu na platformě vydělávat.
Jak získat likes na Instagramu
Podle zprávy společnosti Nielsen spotřebitelé důvěřují doporučením od jednotlivců (i když je neznají) více než značkám.
Využívání lidí, kteří jsou důvěryhodní, mají dobrou pověst a jsou sympatičtí, je skvělou strategií, kterou můžete využít k propagaci své značky.
Jak již bylo zmíněno, Instagram nyní testuje novou funkci, která umožní tvůrcům obsahu objevovat produkty dostupné na pokladně, sdílet je se svým publikem a získávat provize za nákupy, k nimž na platformě inspirují.
To znamená, že v roce 2022 budou nákupy vedené tvůrci velmi populární, takže byste se tohoto marketingového trendu měli chopit!
3. Funkce pro zapojení komunity budou stále populárnější
Není žádným tajemstvím, že Instagram vyniká, pokud jde o podněty ke konverzaci a míru zapojení.
Díky své hravé povaze Instagram vždy přichází s novými a vzrušujícími způsoby interakce se svými uživateli: od reakcí emoji a interaktivních nálepek Story až po instagramové ankety, platforma rozhodně ví, jak rozproudit konverzaci a udržet ji.
A všichni víme, že klíčem k angažovaným komunitám jsou neustálé a upřímné konverzace.
Pro další zvýšení angažovanosti můžete využít funkce Instagram Story, jako je například samolepka s otázkou – ta vám pomůže zjistit názor vašich sledujících na vaši značku.
Zde je několik nápadů: přejetí nahoru, dozvědět se více, vidět více, zjistit více, odkaz v bio atd.
Předpovídáme, že tento trend marketingu na Instagramu nezmizí ani v roce 2022. Ve skutečnosti je velmi pravděpodobné, že odpovědi na komentáře budou ještě poutavější a interaktivnější a značky budou mít k dispozici nové funkce, se kterými si budou moci hrát.
4. Videopříběhy na Instagramu nikam nezmizí
Nastal čas zapnout kameru?
Bez ohledu na to, kolik má značka na Instagramu sledujících, vede používání videí ve Stories ke zvýšení angažovanosti.
Podle naší studie Instagram Stories značky zveřejňují v průměru 15 až 16 příběhů na Instagramu měsíčně, přičemž zveřejnění až pěti příběhů denně zajistí míru udržení více než 70 %.
Rok 2021 byl rokem masivní spotřeby videoobsahu, zejména na Instagramu. Podle našich údajů značky publikovaly 49,02 % videí Instagram Story a 50,98 % obrázků Instagram Story.
Studie také odhalila, že videa Instagram Story byla úspěšnější v udržení diváků v napětí než obrázky Instagram Story.
Studie také odhalila, že videa Instagram Story mají o 0,80 % nižší míru tapforward než obrázkové příběhy, což znamená, že jsou úspěšnější v udržování diváků v napětí než obrázky Instagram Story.
Co to všechno znamená? Že popularita videí Instagram Stories roste a v roce 2022 budou jistě žhavým marketingovým trendem.
5. Používání videoklipů bude stoupat
Dalším důležitým trendem Instagramu, na který byste v roce 2022 neměli zapomínat, jsou Instagram Reels.
Funkce Instagram Reels vznikla jako reakce na konkurenční službu Instagramu, TikTok. Stejně jako TikTok je to funkce, ve které můžete sdílet krátká a dynamická videa.
Při nahrávání 15sekundového videa můžete využít text, samolepky, efekty kamery a hudbu.
Vaše značka by měla mít při používání Instagram Reels navrch už jen proto, že se jedná o stále čerstvou aktualizaci, ze které těžíte.
Všechny tyto nástroje rozšiřují flexibilitu vaší značky, což se projeví ve větším dosahu a zapojení.
Jak vytvořit chytlavé Instagram Reels se dozvíte zde ? Kompletní průvodce Instagram Reels.
6. Instagramové carousely jsou tu, aby zůstaly
Instagramové karusely jsou pravděpodobně nejlepší funkcí v arzenálu vaší značky.
Analýzou 22 360 021 celkových příspěvků, z nichž 2 949 312 tvořily kolotoče, jsme zjistili, že v roce 2017 tvořily kolotoče pouze 3 až 4 % příspěvků na Instagramu. V roce 2020 jsme však zaznamenali nárůst popularity, a to v průměru na 19,44 %.
Růst popularity této funkce je odůvodněn zapojením, které přináší.
Karusely převyšují obrázky a videa a dosahují průměrné míry zapojení na příspěvek 1,92 %, zatímco u obrázků je to 1,74 % a u videí 1,45 %.
Průměrná angažovanost typu příspěvku
Jak pravděpodobně víte, Instagram umožňuje přidat až 10 karuselových snímků.
Zjistili jsme, že pokud použijete 10 snímků a vytvoříte kombinaci obrázků a videí, angažovanost se zvýší.
Zapojení podle počtu snímků
7. Autentický obsah stále vládne
Asi vás nepřekvapí, když vám řekneme, že při plánování marketingové strategie na Instagramu stále kraluje obsah. Jaký druh obsahu je však nejoblíbenější?
Vezměte si k srdci následující: autenticita je v roce 2022 cennou dovedností. Instagram bude upřednostňovat značky, které vytvářejí více instagramových životů a méně uhlazeného obsahu.
Po dlouhou dobu značky na Instagramu zveřejňovaly silně vyleštěná videa, aby přilákaly zákazníky. Většina uživatelů Instagramu však nemá zájem o prohlížení vysoce naleštěných videí.
Začněte se letos na svém firemním profilu soustředit na autenticitu místo pouhého zveřejňování „dokonalého“ obsahu. Upřímný obsah je na vzestupu – lidé chtějí vidět lidský aspekt vaší značky.
Na základě analýzy nejnovějších trendů na Instagramu vám musíme říct, že pokud chcete vytvářet autentický obsah, musíte svými popisky vyprávět příběhy a používat funkce Stories, jako jsou emoji, posuvník, gif nebo nálepka s otázkami.
Vezměte si například společnost Wholefoods. Nahrávají autentické fotografie s jídlem a DIY recepty.
Zde je příklad dobrého příspěvku na Instagramu.
8. Živý obsah na Instagramu bude relevantnější
Instagram Live je jedním z těch nových nástrojů, se kterými Instagram přišel a které v roce 2020 i v roce 2021 raketově vzrostly.
Podle serveru Business Insider se v dubnu 2020 zvýšilo používání služby Instagram Live o více než 70 % za jediný měsíc.
To není vůbec překvapivé, vzhledem k tomu, že pandemie a sociální distanční příkazy přiměly lidi k hledání nových způsobů komunikace.
Výzkumníci tvrdí, že tento nárůst je způsoben tím, že lidé nejsou stavěni na to, aby zůstávali dlouhou dobu v izolaci.
Aby lidé pocítili ono lidské spojení, obrátili se v době pandemie na sociální média. A z tohoto trendu samozřejmě profitují i podniky, protože mohou snadno rozšiřovat své publikum a propagovat své produkty.
Díky tomu můžeme celkem bezpečně říci, že Instagram Live nikam nezmizí.
9. Osobnosti značky jsou na vzestupu
To, co začalo jako aplikace pouze pro sdílení fotografií na sociálních sítích, je dnes mnohem víc než to.
Není žádným tajemstvím, že Instagram už není jen o sdílení estetických fotografií, ale je o komunitě, zapojení a konverzaci.
Stručně řečeno, Instagram je nyní více o „sociálním“ než o „mediálním“.
Jak to ovlivní přítomnost podniků a tvůrců obsahu? Znamená to, že budou muset předstoupit před publikum se svou osobností.
Ať už se rozhodnete vytvářet více Instagram Stories, být kreativní na Instagram Reels, nebo přejít na živé vysílání, přinést svou osobnost je v roce 2022 nutností.
Podívejte se na příklad níže. WRONG je digitální agentura, která na Instagram Stories ráda ukazuje svou osobnost, od relativních a vtipných memů až po obsah ze zákulisí.
Tohle-je-skvělý-příklad-jak-značky-můžou-ukázat-svou-osobnost-na-Instagramu .
10. Nálepka odkazu je zajímavá funkce, kterou lze použít v roce 2022
V srpnu loňského roku Instagram odstranil ze Stories funkci swipe-up a nahradil ji zajímavější funkcí, tzv. nálepkami odkazů.
Zpočátku byla tato funkce dostupná pouze pro ověřené účty nebo pro účty s 10 tisíci sledujících.
V říjnu 2021 však Instagram oznámil, že tato funkce bude dostupná pro všechny účty bez ohledu na jejich sledovanost.
Přidání samolepek odkazů do Instagram Stories je bezpečný způsob, jak propagovat svou práci a zajistit, aby se vaše stránky dostaly k vašemu publiku.
Podívejte se na obrázek níže a zjistěte, jak přidávat samolepky odkazů do Stories v roce 2022!
Přidáním odkazu do svých Stories můžete propagovat svůj obsah
11. Analytické nástroje jsou klíčové
Ještě než začnete plánovat rozpočet na marketing na Instagramu, používejte pokročilé nástroje pro měření, abyste mohli sledovat a vykazovat své výsledky.
Pokud chcete, aby vaše obsahová strategie byla v roce 2022 na Instagramu úspěšná, musíte používat analytické nástroje, abyste mohli měřit celkový výkon a porovnávat své úsilí s konkurencí.
Zde můžete koupit kvalitní Instagram sledující >>
Zde můžete koupit kvalitní Instagram likes >>
Budete tak vědět, zda vaše marketingové strategie fungují, a pokud ne, budete vědět, které oblasti je třeba zlepšit. V tom vám může být skvělým pomocníkem Socialinsider ?.
Přístrojový panel Socialinsider
Závěrečné myšlenky
Vybudování silné přítomnosti značky na Instagramu v roce 2022 je pro úspěšnou marketingovou strategii nutností.
Tento průvodce se zabývá nejžhavějšími trendy na Instagramu, které by měl každý marketér v roce 2022 sledovat.
Tento rok bude pro tohoto giganta sociálních médií vzrušující. Díky tolika funkcím je Instagram TÍM, koho byste měli používat k propagaci své značky a sdělení.
9 způsobů, jak získat followers na Instagramu
Jak získat sledující na Instagramu