20 nejlepších tipů pro Instagram
Popularita Instagramu je neuvěřitelná. Jediným problémem platformy, která se může pochlubit více než 2 miliardami aktivních uživatelů (leden 2023), je zajistit, aby vaše příspěvky našli lidé, kteří mají zájem o to, co chcete říct (nebo prodat) – napadá mě jehla a kupka sena!
Doby, kdy se k příspěvku přidalo několik náhodných hashtagů, jsou dávno pryč – stává se z toho mnohem větší věda. Proto musíte mít strategii.
Zde jsou mé nejlepší tipy pro Instagram pro firmy.
1. Jasně sdělte, co děláte
Správně nastavte svůj profil. Použijte skvělý profilový obrázek, ujistěte se, že vaše instagramové heslo okamžitě vyjadřuje, co děláte, a nezapomeňte uvést adresu URL svých webových stránek!
Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující a likes, views nejvyšší kvality pro Váš profil!
Napište dobrý životopis. Snažte se spíše ukázat trochu osobnosti než být příliš nevýrazní a korporátní. Pokuste se do něj vmíchat několik klíčových frází, které by mohly pomoci každému, kdo hledá druhy produktů nebo služeb, které nabízíte.
2. Dodejte svým příspěvkům osobitý vzhled
Instagram je velmi vizuální platforma, takže ji využijte ve svůj prospěch. Používání stejného podpisového filtru a udržování stejného stylu fotografií dodá vašim příspěvkům jednotný styl, díky němuž budou okamžitě rozpoznatelné.
Kdykoli je to možné, snažte se opakovat vizuální identitu své značky – přejímejte stejné barvy, písma a styl obrázků, které používáte na svých webových stránkách -, aby byl dojem z vaší značky konzistentní od jednoho komunikačního kanálu k druhému.
Věděli jste, že 61 % uživatelů TikToku si něco koupilo poté, co to viděli na TikToku?
3. Buďte aktivní!
Náhodným lajkováním příspěvků pravděpodobně mnoho nedosáhnete. Pokud si však uděláte průzkum, můžete dosáhnout toho, že lajky budou pro vaši firmu opravdu dobře fungovat.
Dobře se podívejte, co na Instagramu dělají vaši konkurenti – a hlavně se podívejte, kdo jejich příspěvky komentuje. Pravděpodobně se jedná o váš cílový trh. Má tedy smysl se s nimi zapojit a sledovat je.
Tímto způsobem si začnete budovat publikum, které se aktivně zajímá o to, co vaše firma nabízí.
4. Hashtagy jsou rozcestníky Instagramu
Hashtagy pomáhají lidem orientovat se v milionech příspěvků a najít to, co je zajímá. Výzkumy ukázaly, že je dobré používat více než 10 hashtagů, ale nechoďte příliš daleko – příliš mnoho jich vypadá trochu jako spam, a méně je více rozhodně platí!.
Vyplatí se analyzovat úspěšné účty na Instagramu, zejména konkurenční účty, které mají velkou sledovanost. Poučte se z toho, jak používají hashtagy, a napodobte/upravte to, co dělají, pro své vlastní účely. Ujistěte se, že zvolené hashtagy jsou relevantní pro vaši firmu a publikum, které se snažíte oslovit.
Nemusí se vám to podařit hned, ale pokud najdete hashtagy, které jsou populární a zároveň relevantní pro vaše podnikání, získáte okamžitý přístup k angažovanému publiku. Kolem některých hashtagů vyrůstají virtuální fóra – výklenkové komunity, které se o vás budou zajímat.
5. Moudře používejte speciální hashtagy
Doporučuji zvolit několik speciálních hashtagů, které podpoří větší počet sledujících. Například:
- L4L znamená “lajk za lajk” – tj. když mě lajkneš ty, já ti to oplatím a budu lajkovat tvé příspěvky.
- follow a #followme jsou zřejmou a transparentní žádostí.
6. Hashtagy mohou vypadat nepřehledně
Jejich umístění na konec příspěvku udržuje pořádek. Ještě lepší je zachovat čistotu příspěvku a vložit je hned do prvního komentáře.
7. Usnadněte si život!
Uložte si běžné hashtagy pro svou firmu do chytrého telefonu pomocí standardní aplikace Poznámky (většina chytrých telefonů ji má).
Díky tomu je mnohem snazší připravit si hashtagy a pokaždé je snadno a důsledně zveřejnit.
8. Značkujte své hashtagy
Nezapomeňte přidat název své značky jako jeden z hashtagů. Snažte se používat 4-5 základních hashtagů, které vystihují vaši firmu – používejte je pokaždé.
9. Titulky k obrázkům a videím
A vneste do něj trochu osobnosti. Tím nemyslím zveřejňování obrázku toho, co jste včera jedli k večeři! Každý příspěvek by měl být relevantní pro vaši firmu a musíte najít způsob, jak svým příspěvkům přidat hodnotu. Přemýšlejte proto, jaký komentář můžete přidat, který lidi povzbudí k tomu, aby jej lajkovali a znovu publikovali. K růstu může dojít neuvěřitelně rychle, pokud budou mít vaši sledující pocit, že sledováním vašeho účtu mohou něco získat.
10. Kontrola kvality je důležitá
Ujistěte se, že vaše fotografie vypadají úžasně. Buďte nemilosrdní – upravte je, vyřaďte vše, co vypadá špatně nebo je rozmazané kvůli chvění fotoaparátu. Zachovejte jednoduchost a fotografujte přímo z chytrého telefonu, abyste mohli snadno publikovat.
11. Použití rozvržení a úhlů
Aplikace Instagram Layout (pro iPhone nebo Android) je opravdu dobrá pro vytváření zajímavých montáží, zejména pokud chcete zveřejnit sekvenci snímků nebo ukázat návod krok za krokem. Nástroje jako Canva a Visme můžete použít k vytvoření vlastních zajímavých Instagram Stories.
12. Používání odkazů a vstupních stránek
Pravděpodobně používáte příspěvky na Instagramu k tomu, abyste své sledující přiměli něco udělat , ať už si přečíst váš nejnovější příspěvek na blogu, objevit vaši novou elektronickou knihu, zúčastnit se soutěže nebo se přihlásit k odběru e-mailového zpravodaje.
Ať už děláte cokoli, ujistěte se, že máte na svém webu vhodnou vstupní stránku, která je bude vybízet k dokončení akce.
Omezení spočívající ve zveřejnění pouze jednoho odkazu v bio můžete obejít. Podívejte se na Linktree, nástroj, pomocí kterého můžete vytvořit jeden odkaz v bio, který pak vaše sledující pošle tam, kam chcete.
13. Sdílejte lásku
Růst na Instagramu do jisté míry závisí na tom, zda jste zapojeni do konkrétní komunity na Instagramu. Vyplatí se označovat obchodní partnery, příslušné členské organizace, oborová sdružení nebo účty, které chcete rozvíjet.
14. Požádejte o odpověď
Instagram je – nebo může být – oboustranný dialog, takže požádejte své sledující, aby na vaše příspěvky reagovali. Vy pak samozřejmě musíte reagovat na všechny komentáře. Jde o aktivní zapojení, ne jen o pasivní sledování.
15. Najděte hybatele a hybatelky ve svém okolí
Pokuste se zjistit, kdo má na Instagramu klíčový vliv ve vašem tržním výklenku. Prozkoumejte, jak byste s nimi mohli spolupracovat na zlepšení své vlastní viditelnosti na Instagramu.
16. Naplánujte si příspěvky
Stejně jako u blogu má smysl plánovat aktivity na Instagramu.Sestavte si průběžný tříměsíční plán obsahu pro všechna sociální média a vyčleňte si čas na úpravu obrázků, popisků a hashtagů.
17. Používání nástrojů pro plánování
Na výběr je jich spousta, ale doporučuji se podívat na Hootsuite, Buffer, Sked Social a Later.Všechny mají své výhody a nevýhody, takže je třeba vybrat si ten, který vám vyhovuje.
18. Sledujte, co funguje
Služba Google Analytics vám ukáže, jakou návštěvnost a konverze z Instagramu získáváte.Pokud máte firemní účet na Instagramu, máte navíc bonus v podobě služby Instagram Insights, která ukazuje, jak efektivní jsou vaše příspěvky.
Dalšími nástroji, které stojí za zvážení, jsou Socialbakers, Sprout Social, Union Metrics a squarelovin.
19. Reklamy na Instagramu zvyšují viditelnost
Reklama na Instagramu funguje pro firmy velmi dobře.
Bez ohledu na to, jak omezený je váš marketingový rozpočet, stojí za to se do ní ponořit a zjistit, jakého úspěchu můžete pro svou firmu dosáhnout.
Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující a likes, views nejvyšší kvality pro Váš profil!
Na výběr jsou čtyři formáty – od jednoduchého jednoho obrázku až po 60sekundové video – a díky možnosti výběru bannerů pro výzvu k akci nemůže být jednodušší začít inzerovat.
20. Mějte na svých webových stránkách kanál s obrázky z Instagramu
Vkládejte je, nejen na ně odkazujte.
Nyní máte možnost zvýšit počet svých sledujících na Instagramu přímo ze svých webových stránek, ale nenechte se zlákat k tomu, abyste to udělali se všemi svými obrázky na Instagramu – vytvořte si ochutnávku!
Mohlo by Vás zajímat:
Jak získat více followers na Instagramu v roce 2023
10 nejlepších influencerů v Německu podle počtu followers
Odpovědi na 60 nejčastějších otázek o Instagramu
Jak přepnout na PRO TikTok účet
Jak zvýšit Instagram followers
Jak zapnout tmavý režim na Instagramu v iOS a Androidu