23 tipů pro zvýšení zapojení na Instagramu

23 tipů pro zvýšení zapojení na Instagramu

23 tipů pro zvýšení zapojení na Instagramu

Prozatím zůstává Instagram miláčkem marketérů na scéně sociálních médií. A není těžké pochopit proč, protože je na něm 13 % všech lidí na Zemi a 80 % z nich sleduje značky.

Podle společnosti Oberlo se angažovanost – měřená podle lajků, sdílení a komentářů spotřebitelů – také vymyká z průměru a může se pochlubit mírou 4,21 %. To je 10krát více než na Facebooku, 54krát více než na Pinterestu a 84krát více než na Twitteru.

23 tipů pro zvýšení angažovanosti na Instagramu
23 tipů pro zvýšení angažovanosti na Instagramu

Kromě těchto působivých čísel se objevují problémy, které poukazují na to, že marketingový potenciál Instagramu klesá kvůli snížené míře zapojení a konkurenci nových vyzyvatelů, jako je TikTok.

Nejlepší stránka pro nákup sledujících na Instagramu a Instagram Likes www.kupfollowers.cz

Kupte například 10 000 Instagram sledujících a nakopněte, tak svůj profil a staňte se influencerem!

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

V této situaci proaktivní marketéři hledají způsoby, jak zvýšit angažovanost na Instagramu i přes některé neúspěchy. Proto jsme pro vás připravili těchto 23 tipů, které vám pomohou zajistit, aby vaše placené i organické marketingové kampaně i nadále dosahovaly svého cíle, a ochránit vaše marketingové taktiky na Instagramu nyní i v budoucnu. Pojďme se do toho ponořit.

  1. Příspěvek důsledně.
  2. Nekázat – místo toho vyprávět příběhy.
  3. Vybudujte si silnou značku.
  4. Mějte vizuálně konzistentní kanál.
  5. Zvolte správné hashtagy.
  6. Zaměřte se na obsah vytvářený uživateli.
  7. Prozkoumejte celou škálu formátů videa na Instagramu.
  8. Používejte titulky a skryté titulky k videím Instagram.
  9. Aktivujte funkce Instagram Reels.
  10. Využívejte filtry rozšířené reality Instagram.
  11. Využívejte reklamní formáty videa Instagram.
  12. Dejte šanci gifům.
  13. Využijte návštěvnost Instagramu ke zvýšení návštěvnosti webových stránek.
  14. Využijte SEO k “vítězství” na Instagramu.
  15. Spolupracujte s mikroinfluencery, abyste vytvořili autenticitu značky.
  16. Uspořádejte soutěž na Instagramu.
  17. Přeměňte sledující Instagramu na e-mailové odběratele.
  18. Přijměte Instagram Stories.
  19. Přidejte odkaz na Instagram Stories.
  20. Efektivně používejte emotikony.
  21. Propagujte svůj kanál na Instagramu na dalších sociálních účtech.
  22. Přidávejte CTA, a to všude.
  23. Sledujte svůj nejúspěšnější obsah na Instagramu a učte se z něj.

1. Důsledně postujte

Značky musí být aktivní, aby přilákaly sledující a zvýšily míru zapojení – ale jak moc aktivní?

Podle studií je nejlepším řešením konzistentní zveřejňování 1-2 příspěvků denně. Tímto způsobem zůstane váš kanál čerstvý a relevantní a budete mít více příležitostí přilákat k vašemu obsahu diváky. Znalost nejvhodnějšího času pro zveřejňování příspěvků na Instagramu je také velmi důležitá, zejména pokud se jedná o algoritmickou časovou osu Instagramu.

Doporučené časy zveřejňování příspěvků se mohou značně lišit v závislosti na tom, kterému odborníkovi nasloucháte. Někteří obhajují 8:00 – 9:00 nebo 14:00 – 17:00 pro váš první příspěvek až dokonce po 5:00 pro druhý příspěvek, tato nejednotnost může u plánovačů obsahu vyvolat skutečný zmatek.

Stačí se podívat na FashionNova a National Geographic. FashionNova, globální online prodejce módy, zveřejňuje příspěvky v průměru 30krát denně – to je přibližně jeden příspěvek každých 30 minut! Může to znít jako přehnaná snaha, ale 17,3 milionu sledujících této značky si to zřejmě nemyslí. Při takovém počtu sledujících je míra zapojení 0,07 %.

Brandwatch image

Zveřejňování až 30krát denně zajistilo, že cílové publikum uvidí každý den alespoň několik příspěvků Fashion Nova.

Naproti tomu National Geographic sází na mnohem konvenčnější strategii: značka zveřejňuje příspěvky až 5-7krát denně. Se 135 miliony sledujících je jejich míra zapojení 0,24 % velkým úspěchem.

Brandwatch image

Co z toho plyne? Dvě velmi úspěšné značky, dvě velmi odlišné strategie.

Neexistuje tedy žádný zázračný recept na to, kdy nebo kolik příspěvků na Instagramu nejlépe zveřejnit.

Co byste měli udělat, je odhalit zvyky svých vlastních sledujících na Instagramu pomocí funkce Insights na svém účtu Instagram Business nebo Creator.

To vám pomůže zjistit, kdy jsou vaši sledující nejaktivnější, a umožní vám to naplánovat podle toho, aby se vaše příspěvky i nadále zobrazovaly na prvních místech jejich feedů.

2. Nekázat – místo toho vyprávět příběhy

Instagram je zaplaven průměrnými sděleními značek, které zapomínají, že tato sociální síť má být “platformou pro vizuální inspiraci”.

Měli byste zaujmout publikum prostřednictvím obrázků, videí a textů, ne mu jen kázat marketingové slogany.

Chcete-li zvýšit míru zapojení, staňte se místo toho vypravěčem příběhů a nabídněte “mikropříběhy” prostřednictvím svých popisků, videí, příběhů na Instagramu a profilu.

Lidé dnes touží po spojení a vyprávění příběhů je způsob, jak tento zážitek vytvořit. Když lidé pocítí emocionální spojení s vaším obsahem, je mnohem pravděpodobnější, že si ho koupí a budou ho sdílet se svými vrstevníky.

Pro inspiraci sledujte inovativní vypravěče příběhů na Instagramu, jako jsou Airbnb, Red Bull, Lego, Patagonia a Nike. Můžete si také prohlédnout tyto příklady, které vám pomohou nastartovat vaši kreativitu.

Jedním ze způsobů, jak do své strategie na Instagramu vložit prvky storytellingu, je sdílení obsahu generovaného uživateli, který rezonuje s vaší značkou. Dalším způsobem je zaměřit se na vyprávění příběhu pomocí popisků.

Delší popisky s prvky vyprávění příběhu a autenticity jsou obzvláště silné, protože umožňují značkám působit lidštěji a budovat hlubší vazby s cílovým publikem.

Při správném provedení slovní popisky také zastaví rolující uživatele a prodlouží dobu, kterou stráví prohlížením vašeho příspěvku.

Dlouhé popisky se staly tak trochu trendem, který si nejprve osvojili influenceři, kteří používají popisky na Instagramu jako mikroblogy.

Podle influencerky na Instagramu Christiny Galbato, která spolupracovala se značkami jako Revolve, Four Seasons a Olay, jsou “mikroblogovací popisky skvělé, protože jsou velmi poutavé, pomáhají vám v algoritmu a podporují ukládání a sdílení”.

Kromě toho, že jsou dlouhé popisky trendem, jsou součástí většího posunu směrem k autenticitě a přinášejí větší důvěryhodnost platformě, která byla dlouho kritizována za přílišnou povrchnost.

Značky se tohoto posunu pomalu chytají.

Vezměme si jako příklad společnost Patagonia. Tato značka udržitelného svrchního oblečení je mistrem vyprávění příběhů a její účet se hemží obsahem o životním prostředí, přírodě a outdoorových sportech.

V tomto příkladu se Patagonia rozhodla pro zasvěcený titulek o ochraně původních oblastí v Kanadě.

Dalším příkladem skvělého storytellingu je Airbnb. Tato značka využívá Stories k prezentaci zajímavých hostitelů, zážitků a míst.

Brandwatch image

Poučení? Nezveřejňujte pouze obrázky produktů a prodejní nabídky – poskytněte obsah, který je v souladu s tím, co vaše publikum zajímá, nebo mu pomůže s jeho problémy. Udělejte to dobře tím, že využijete různé formáty obsahu, jako jsou příběhy, IGTV, videa, fotografie a popisky.

3. Vybudování silné značky

Jasnost, kreativita a konzistence jsou pro podniky, které chtějí budovat povědomí o značce na Instagramu, klíčové. Nepravidelný a nahodilý přístup prostě nefunguje.

Snažte se zaměřit na základní oblasti, jako je prezentace profilu, vytváření stylových vzorců, díky kterým budou vaše snímky vypadat svěže, a zvládnutí používání hashtagů. Měli byste také pravidelně komunikovat se svými sledujícími, abyste si vybudovali angažovanost a loajalitu.

Pokud si naplánujete své procesy a osvědčené postupy pro značku Instagram, můžete cílovému publiku prezentovat pozitivní a konzistentní značku.

4. Mějte vizuálně konzistentní kanál Instagramu

Instagram je vizuálně orientovaná platforma, která oceňuje estetický obsah. Přestože lesklá dokonalost vychází z módy, srdcem Instagramu je vizuální obsah a to se nikdy nezmění.

Uživatelé dnes tíhnou k autentickému vyjádření a různým perspektivám.

Vizuálně vysoce nasycené filtry a dokonale umístěné avokádové toasty byly nahrazeny upřímnými snímky, tlumenými, zemitými tóny a nenáročným stylem úprav.

Oblíbené je snížení světel a zvýšení jasu fotografií, aniž by se příliš zasahovalo do samotných barev, což vede k přirozenému vzhledu. Někteří lidé dokonce volí “úpravu bez úprav”.

Důležitější než dodržovat nějaký konkrétní styl úprav je však mít vizuálně konzistentní zdroj.

Podle zprávy společnosti WebDam o sociálních médiích má 60 % nejúspěšnějších značek na Instagramu při každém zveřejnění konzistentní vzhled.

Váš vzhled by měl odpovídat identitě vaší značky a oslovovat publikum, které se snažíte zaujmout.

Jako příklad si vezměte Five Minute Journal. Jejich kanál navozuje pocit klidného, přemýšlivého zamyšlení – stejně jako jejich značka.

Brandwatch image

Naproti tomu společnost Glossier je konzistentní a autentická, protože zveřejňuje fotografie produktů, detailní záběry a memy, které jsou upřímné a přirozené. Bez efektních úprav a profesionálního focení působí jejich obsah přízemně a přístupně.

Brandwatch image

Pro dosažení konzistentního vzhledu (ať už se snažíte o uhlazený vzhled, nebo o úpravu bez úprav) je klíčové používat aplikace pro úpravu fotografií, jako je VSCO Cam a Adobe Lightroom. Záviděníhodný estetický vzhled vám mohou dodat také aplikace pro staré fotoaparáty, jako je Huji Cam, které záměrně přidávají do fotografií zrnitost a prach, oblíbené zejména u generace Z.

5. Zvolte správné hashtagy

Výběr nejlepších hashtagů pro vaše příspěvky na Instagramu může znamenat rozdíl mezi tím, zda se objeví na předních místech, nebo se beze stopy propadnou na konec kanálu.

Pokud budou vaše hashtagy příliš obecné – například #christmas nebo #fashion -, bude váš příspěvek čelit konkurenci milionů dalších. Místo toho použijte kombinaci trendových a oborově specifických hashtagů, abyste našli ten nejlepší hashtag, který vás spojí s cílovými sledujícími.

Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, prozkoumejte jednotlivé hashtagy. Podívejte se na typ obsahu a počet lajků u jeho nejúspěšnějších příspěvků – pokud se váš obsah shoduje, máte vítězný hashtag.

Rozhodující je také počet nasazených hashtagů. Instagram jich sice umožňuje až 30, ale hrozí, že množství tagů pod vaším titulkem bude vypadat necíleně a neprofesionálně. Podle některých mají největší interakci příspěvky s více než 11 hashtagy. Dokonce i jeden hashtag může zvýšit angažovanost vašeho příspěvku až o 12,6 %.

Abyste se mohli rozhodnout, který počet je pro vaši značku ten správný, zjistěte, kolik hashtagů obvykle používají vaši konkurenti a sektoroví influenceři, a pak experimentujte s různým objemem hashtagů ve svých příspěvcích, dokud nenajdete svůj “sweet spot”.

Nejlepší stránka pro nákup sledujících na Instagramu a Instagram Likes www.kupfollowers.cz

Kupte například 10 000 Instagram sledujících a nakopněte, tak svůj profil a staňte se influencerem!

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Nezapomeňte, že algoritmus Instagramu penalizuje “spamové” chování, takže měňte počet a typ používaných hashtagů, abyste snížili pravděpodobnost, že se tak stane.

Stejně tak se ujistěte, že vybrané hashtagy jsou skutečně tím, čím se zdají být. Některé značky se dostaly do trapných situací, když nevinně použily hashtagy, které ve skutečnosti patřily určitým internetovým subkulturám a komunitám.

Značkový hashtag je často klíčovou součástí úspěšné marketingové strategie na Instagramu.

Nejlepším výchozím bodem je obecný značkový hashtag. Měl by být krátký, zapamatovatelný a měl by obsahovat název vaší značky v nějaké podobě. Vzpomeňte si na #FrankEffect od Frank Body nebo #ColourPopMe od Colour Pop Cosmetics.

Výhody značkového hashtagu spočívají v lepší objevitelnosti vašeho obsahu, zvýšení návštěvnosti vašeho profilu a vytvoření silnější komunity kolem vaší značky. Pomůže vám také uspořádat váš obsah, takže bude snadno dohledatelný a sledovatelný.

Umístěte hashtag do svého bio, aby byl snadno viditelný pro každého, kdo navštíví váš profil.

A nikdo neříká, že musíte mít jen jeden hashtag. Můžete také vytvořit hashtagy pro konkrétní kampaň nebo soutěž, prezentovat zastánce značky nebo podporovat obsah vytvářený uživateli.

Vezměte si jako příklad značku Athleta, která se zabývá sportem. Značka se rozhodla pro hashtag #PowerofShe, který přesně zapadá do jejího poslání posilovat postavení žen.

Brandwatch image

Dalším příkladem je prodejce nábytku West Elm a jeho hashtag #mywestelm. Tento hashtag podporuje obsah vytvářený uživateli tím, že slibuje sdílení nejlepších záběrů.

Brandwatch image

6. Zaměření na obsah vytvářený uživateli

Obsah vytvářený uživateli na Instagramu je pro marketéry svatým grálem. Je to příležitost pro sledující, aby se hlouběji zapojili do vztahu se značkou, a zároveň snižuje náklady na marketing, protože obsah vytváří a schvaluje vaše publikum.

Je to přístup, který se nejlepším kampaním s obsahem generovaným uživateli vyplatil. Například soutěž #RedCupContest společnosti Starbucks je dokonalým příkladem přeměny sledujících na zastánce značky.

Kampaň, která se spouští každý rok v prosinci, žádá své sledující o zaslání kreativních fotografií slavného červeného vánočního kelímku společnosti Starbucks. K dnešnímu dni má hashtag 37 000 příspěvků, takže se dá říci, že je úspěšný.

Z obsahu vytvářeného uživateli může těžit prakticky každé odvětví. Stačí se podívat na Santander a jeho kampaň “Prosperita”.

Kampaň využila emocí a humoru každodenního života tím, že si vyžádala krátké klipy generované uživateli od svých stoupenců, které spojila do videoklipu o tom, co pro její zákazníky znamená prosperita.

Výsledkem byla srdceryvná a působivá kampaň, které se podařilo pozvednout image značky.

7. Prozkoumejte celou škálu formátů videa na Instagramu

Obrázek možná vydá za tisíc slov, ale video za 1,8 milionu.

Ačkoli milovníci Shakespeara mohou s takovou statistikou vehementně nesouhlasit, účinnost a popularitu online videoobsahu nelze zpochybnit. Instagram si to uvědomuje a nabízí marketérům sadu možností, jak videa nasadit.

Od Instagram Stories, které dokáží spojit videa a fotografie do jedné reklamy, až po samostatná 60sekundová videa ideální pro dlouhé funkce, nezapomeňte využít silné stránky jednotlivých videoformátů.

Zvažte například možnost živého videa v rámci Instagram Stories pro otázky a odpovědi nebo velká odhalení nových produktů či služeb nebo použijte předem nahranou reklamu, abyste svým sledujícím nabídli autentické příběhy ze zákulisí a zvýšili tak angažovanost na Instagramu.

Brandwatch image

Instagram Reels jsou v těchto dnech největší hvězdou Instagramu a tato platforma se snaží konkurovat TikToku.

8. Používání titulků a skrytých titulků u videí na Instagramu

Podle Instagramu je 60 % příběhů zobrazeno se zapnutým zvukem… což znamená, že 40 % je zobrazeno bez zvuku.

Vzhledem k tomu, že video stále více dominuje online prostoru, zvuk se stal chudým příbuzným, přičemž značná část uživatelů raději zvuk při prohlížení videa nezapíná. Proto se titulky staly pro marketéry tak zásadní, protože umožňují předávat hlavní sdělení na obrazovce spolu s vizuálními efekty.

Výzkum společnosti Facebook (mateřské společnosti Instagramu) ukazuje, že titulky u videí prodlužují průměrnou dobu jejich sledování o 12 %. Výrazně se také zvyšuje účinnost sdělení, která se může pochlubit 82% úspěšností ve srovnání s 18 % při zapnutém zvuku a nulových titulcích. Jiná studie zjistila, že 80 % lidí uvedlo, že díky titulkům by se pravděpodobněji podívali na celé video.

Na Facebooku můžete vytvořit video s automatickými titulky, které můžete uložit a zveřejnit na Instagramu (nezapomeňte však zkontrolovat, zda v něm nejsou chyby), případně si můžete vytvořit vlastní speciální soubor s titulky. Další informace o tom, jak přidat skryté titulky, najdete zde.

Ačkoli nikdo nemůže popřít, že titulky přitahují pozornost, oficiálně nejsou součástí osvědčených postupů Instagramu pro příběhy.

Většina příběhů se stále sleduje se zapnutým zvukem. A jakmile uživatel jednou zvuk zapne, zůstane zapnutý, dokud ho nevypne – proto je důležité stále investovat do poskytování skvělého zvukového zážitku.

9. Aktivace reels na Instagramu

Když už mluvíme o videích, využili jste už sílu Instagram Reels? Tato funkce videí je na Instagramu od loňského roku a stala se nesmírně populární. Jedná se o klon zábavných videí TikTok, který umožňuje vaší značce zapojit se do komunikace s komunitou v krátkých klipech do 30 sekund.

Aplikace vám umožňuje hrát si s kreativními nástroji a přidávat efekty a hudbu, takže se vaše video může stát absolutní hvězdou Instagramu.

Dovolte si být kreativní a aktivujte své natáčení na Instagramu pro ukázání autenticity vaší značky. Můžete například poodhrnout závěsy a zábavnou formou ukázat, co se děje v zákulisí. Zde je ukázka od společnosti Sephora:

Od krátkých tutoriálů přes představení vašeho týmu až po upoutávková produktová videa – Instagram Reels může být skvělým hřištěm pro prezentaci vaší značky. Zde je skvělý příklad od společnosti GoPro, jak můžete tuto funkci využít ke sdílení poutavého obsahu vytvořeného uživateli.

Nedávno Instagram spustil také Reel Ads, takže nyní můžete investovat do ještě lepšího oslovení a zapojení svého publika. Pokud se chcete o Instagram Reels dozvědět více, podívejte se na tohoto průvodce pro začátečníky, kde najdete inspiraci.

10. Přijměte filtry AR Instagramu

Instagram zpřístupnil tvorbu filtrů rozšířené reality veřejnosti prostřednictvím aplikace Spark AR Studio. Od té doby AR vzala aplikaci útokem a některé z nejlepších filtrů mají více než 1 miliardu zobrazení.

Ačkoli jsou stále populární především mezi mladšími uživateli, kolem filtrů AR roste průmysl a mnoho značek se rozhodlo pro výrobu vlastních.

Stačí se podívat na kosmetiku NARS, která vyrobila několik filtrů umožňujících uživatelům virtuálně si vyzkoušet jejich odstíny rtěnek.

Brandwatch image

Filtry rozšířené reality na Instagramu se v poslední době vyvinuly nad rámec efektů, které se přidávají na obličej.

Nejoblíbenější filtry AR se nyní zaměřují na třídění barev a vylepšování videa. Takže podobně jako byste přidali filtr na fotografii, můžete nyní přidat filtr AR, abyste zkrášlili svá videa.

Jako značka zkuste vytvořit efekty AR videa, které umožní vašim sledujícím zažít váš produkt nebo ztvárnit váš vizuální styl.

11. Využijte reklamní formáty videa na Instagramu

Vzhledem k tomu, že 75 % uživatelů Instagramu uvádí, že po ovlivnění příspěvkem provedou akce, jako je návštěva stránek, vyhledávání nebo sdělení příteli, je zvládnutí řady reklamních formátů této platformy zásadní. Zatímco fotografické reklamy zůstávají stálicí platformy, videoformáty Instagramu jsou stále neocenitelnějším nástrojem pro zacílení na vybrané publikum.

Platforma nabízí několik klíčových videoformátů pro tvorbu reklam na Instagramu: jednotlivé videoreklamy nabízejí možnost vytvořit až 60sekundové reklamy, karusely umožňují více prostoru pro sdělení tím, že sledující mohou přejíždět prstem po dalších obrázcích nebo videích, a Instagram Stories nabízejí vertikální celoobrazovkový formát, kde lze obrázky a videa spojit dohromady a vytvořit tak vizuálně poutavé reklamy.

Konkrétní informace o tom, jak propagovat svou firmu na Instagramu pomocí videoreklamy, najdete v tomto průvodci krok za krokem.

12. Dejte šanci GIFům

Výzkumy ukazují, že více lidí se dívá až do konce videí, která mají 15 sekund nebo méně, proto by se marketingová oddělení měla povinně naučit vytvářet a zveřejňovat GIFy.

Formát GIF, který v roce 2017 oslavil 30. výročí svého vzniku, je atraktivnější než fotografie – GIFy jsou sdíleny více než formáty JPEG nebo PNG – a jsou nákladově i časově efektivnější než výroba videí.

Je to také médium, které zjevně inspirovalo Instagram k vytvoření vlastní riffu na GIF – Boomerangu – který zaznamenává krátkou sekvenci snímků před jejich spojením a následným přehráním do smyčky dozadu a dopředu, připravené k nahrání na Instagram.

Vzhledem k tomu, že dnes existuje více než 1 miliarda gifů, jsou tato videa jistě gifem, který se stále opakuje.

13. Využití návštěvnosti Instagramu ke zvýšení návštěvnosti webových stránek

Návštěvnost Instagramu může pomoci zvýšit návštěvnost vašich webových stránek díky tomu, že platforma umožňuje umístit do vašeho bio jediný klikatelný odkaz.

Maximalizujte potenciál svého odkazu pomocí speciálních nabídek a propagačních akcí, které povzbudí sledující k prokliku. Měli byste také kombinovat silné výzvy k akci s vaší adresou URL v textovém překryvu na všech obrázcích nebo videích.

Nejlepší stránka pro nákup sledujících na Instagramu a Instagram Likes www.kupfollowers.cz

Kupte například 10 000 Instagram sledujících a nakopněte, tak svůj profil a staňte se influencerem!

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Do příběhů na Instagramu můžete vložit odkaz s CTA “Swipe Up”, pokud máte více než 10 tisíc sledujících.

Nezapomeňte, že všechny reklamní formáty Instagramu nabízejí tlačítko s výzvou k akci, na které mohou sledující kliknout a které je přenese na vaše webové stránky.

Pokud jste navázali spolupráci s influencery, spolupracujte s nimi na propagaci vaší adresy URL i v jejich vlastním obsahu.

A konečně, abyste si mohli zobrazit relevantní statistiky návštěvnosti, nasaďte analytický software, který vám umožní získat přehled o tom, který obsah Instagramu vede k návštěvnosti vašich webových stránek, abyste mohli kampaň dále cílit.

14. Využijte SEO k “vítězství” na Instagramu

Instagram a SEO se nemusí zdát jako nejzřetelnější spojení, ale vytvoření SEO strategie pro váš účet na Instagramu je na této stále konkurenčnější platformě životně důležité.

Dvěma klíčovými oblastmi, které ovlivňují SEO, jsou rukojeť a název účtu. První z nich je jméno “@”, pod kterým se zaregistrujete a které by mělo jasně odrážet odvětví, v němž vaše firma působí. Udělejte ho krátké, sladké a zapamatovatelné.

Dále je to jméno účtu, které se zobrazuje pod vaší profilovou fotografií a mělo by odrážet váš handle účtu a odvětví. Když lidé vyhledávají na Instagramu pomocí slov nebo emotikonů, je to právě název vašeho účtu, podle kterého bude Instagram vyhledávání kontrolovat.

Abyste tuto funkci využili co nejlépe, vložte do pole pro název svůj obor nebo klíčové slovo související s vaším podnikáním. Klíčové je zde přemýšlet o slovech, která by lidé při vyhledávání na Instagramu použili.

Brandwatch image

Vztah mezi sociálními sítěmi a SEO je oboustranný. Nejenže chcete optimalizovat svůj profil pro vyhledávače ve svém kanálu, ale také byste měli vzít v úvahu, že signály ze sociálních sítí (jako jsou lajky, sdílení a komentáře) mohou hrát roli ve vašem hodnocení SEO.

Ačkoli společnost Google oficiálně nepotvrzuje, že sociální signály jsou součástí jejího algoritmu hodnocení, studie prokázaly významnou korelaci mezi zapojením do sociálních sítí a hodnocením v Googlu.

15. Spolupracujte s mikroinfluencery, abyste vytvořili autenticitu značky.

Stále větší význam získává marketing vlivných osobností na Instagramu, který umožňuje marketérům spolupracovat s klíčovými vůdčími osobnostmi ve svém oboru a šířit sdělení značky mezi širší publikum.

Vzhledem k tomu, že influenceři jsou vnímáni jako “nezávislí”, může sladění vaší značky s jejich autoritativním hlasem dodat vašim sdělením skutečnou autenticitu.

Jak vybrat správného influencera však může být náročné. Marketéři mohou propadnout kouzlu spolupráce s celebritou, místo aby se zaměřili na to, co jim influencer může skutečně přinést.

Je důležité, aby marketéři pochopili definici toho, co je to v první řadě influencer, a naplánovali strategii pro influencery, která bude obsahovat krátké zkušební období kampaně, aby zjistili, jak je síť sledujících influencera vnímavá k vaší značce.

Všichni si vzpomínáme na odpor, kterému čelila společnost Pepsi, když se snažila využít sociální hnutí, jako je Black Lives Matter, se svou kampaní s Kendall Jenner. Přestože dosah takové celebrity, jako je Jennerová, je obrovský, nebyla tím správným influencerem pro vedení kampaně, která již byla považována za neautentickou a kooptující revoluci BLM.

Spotřebitelé jsou dnes stále více znecitlivělí vůči tradiční reklamě, neuvěřitelně dobře si uvědomují sociální problémy a mají jemně vyladěné BS-filtry, takže autenticita je pro značky hlavním požadavkem.

Místo utrácení za známá jména může být partnerství s mikroinfluencery zlatou vstupenkou k vytvoření autentické značky.

Mikroinfluenceři jsou obecně cenově dostupnější, mají osobnější vztah ke svému publiku a jsou vnímáni jako autentičtější. Ve skutečnosti mají mikro-influenzoři trvale vyšší míru zapojení kolem 2-3 % ve srovnání s průměrnou mírou 1,7 % u makro-influencerů.

Sand Cloud je dokonalým příkladem toho, jak lze mikroinfluencery využít k budování autentické značky. Tato společnost vyrábějící plážové osušky využívá mikroinfluencery a běžné zákazníky jako ambasadory značky a téměř veškerý obsah získává od svých sledujících. Tato strategie se osvědčila, protože značku sleduje 775 tisíc uživatelů Instagramu a k dnešnímu dni se může pochlubit obratem přes 20 milionů dolarů.

Nezapomeňte zajistit, aby váš influencer dostal správné nástroje, zdroje a vedení, které potřebuje k tomu, aby mohl efektivně plnit svou roli a pracovat na kampani ruku v ruce s vámi jako skuteční partneři.

16. Uspořádejte soutěž na Instagramu

Soutěže jsou na Instagramu silným nástrojem zapojení, který generuje větší zapojení než běžné příspěvky.

Obzvláště oblíbeným typem soutěže na Instagramu je giveaway. Jedná se o rozdávání produktu nebo služby a uživatelé se do soutěže zapojí tak, že sledují váš účet, lajknou příspěvek a označí své přátele ve vašem příspěvku. Pokud je giveaway dobře proveden, může se jednat o účinnou taktiku, která zvýší zapojení a povědomí o značce.

Jak spustit soutěž na Instagramu vyžaduje plánování, od spolupráce s jinou značkou za účelem zvýšení dosahu a určení pravidel a cílů soutěže – například “přihlaste se, abyste vyhráli”, “lajkujte, abyste vyhráli” nebo “sledujte, abyste vyhráli” – až po vytvoření poutavého soutěžního příspěvku.

Jakmile je soutěž připravena k nasazení, vymyslete strategii její propagace; vedle reklamy na Instagramu myslete na e-mailové rozesílání, bannery na webových stránkách, pluginy na sociálních sítích a další.

Brandwatch image

Zásadní je také sledování soutěže v době, kdy je spuštěna. Ke sledování výsledků soutěže používejte hashtagy, upozornění Google a platformy pro správu sociálních médií. Po jejím skončení propagujte výsledky na sociálních sítích.

17. Konverze Instagram sledujících na odběratele e-mailů

E-mail zůstává faktickým kanálem pro budování skutečně hlubokých vztahů se zákazníky.

To je důvod, proč se značky snaží přeměnit sledující Instagramu na e-mailové odběratele prostřednictvím tří zavedených kroků určených k vytvoření efektivního Instagram marketingu pro e-mail.

Nejprve vytvořte v příspěvcích na Instagramu klikatelný podnět v závislosti na cílové skupině. Zvažte například nabídku ceny, obsahu zdarma nebo slevy.

Za druhé, jakmile publikum klikne, zajistěte, aby vstupní stránka obsahovala silnou výzvu k akci spojenou s formulářem pro odeslání e-mailu.

Zatřetí, vytvořte si mailing list, abyste efektivně získali nové e-mailové odběratele a mohli s nimi začít rozvíjet smysluplnější vztahy.

18. Přijměte Instagram Stories

Příběhy na Instagramu se staly nejoblíbenější funkcí platformy, kterou každý den využívá 500 milionů uživatelů. Dokonce se mluví o tom, že se příběhy stanou hlavní funkcí Instagramu, a dokonce nahradí hlavní kanál.

Příběhy umožňují zveřejnit kombinaci fotografií a obrázků v jediném příspěvku, který po 24 hodinách zmizí. Jejich přínos však může trvat mnohem déle pro váš dosah a míru zapojení, což zvyšuje vaše šance objevit se v sekci Explore a pomáhá vám při tom získávat nové sledující.

Díky používání příběhů může vaše značka působit autentičtěji a přístupněji a vytvářet pocit naléhavosti, díky kterému se k vám uživatelé budou vracet, aby se s vámi zapojili.

Živé příběhy jsou ideální pro přilákání lidí, protože se odehrávají v daném okamžiku, zatímco předem nahrané příběhy jsou ideální pro hloubkové pokrytí vašich produktů, jednorázové rychlé propagační akce nebo sdílení vyprávění.

Některé z nejlepších příběhů využívají efektu “FOMO”, který příběhy vyvolávají, a nabízejí náhledy nebo využívají interaktivní prvky a chytré vyprávění příběhu, aby uživatele udržely u obrazovky.

Nezapomeňte, že 60 % příběhů na Instagramu je sledováno se zapnutým zvukem, takže nezapomeňte investovat do kvalitního ozvučení pro své publikum.

Brandwatch image

Airbnb je mistrem ve využívání příběhů na Instagramu.

19. Přidání odkazu na Instagram Stories

Dříve byly odkazy v příbězích dostupné pouze pro majitele ověřených účtů na Instagramu, nyní jsou k dispozici všem.

Chcete-li přidat odkaz, musíte na Instagram nahrát fotografii nebo video jako dříve. Poté klepnete na ikonu odkazu v horní části obrazovky. Zadejte odkaz, proveďte rychlý náhled, abyste zkontrolovali, zda je vše v pořádku, a stiskněte tlačítko “hotovo”. Nezapomeňte do příběhu přidat CTA, aby uživatelé věděli, pro co si mají přejet prstem nahoru.

Může se to zdát jako jednoduchá možnost, ale je to zásadní možnost, jak přivést ještě více návštěvníků Instagramu na vaše webové stránky.

20. Efektivní používání emotikonů

Síla obrázků nad slovy platí i pro emoji – zejména na Instagramu. Vzhledem k tomu, že jsou k dispozici tisíce emotikonů (a jejich počet stále stoupá), je nezbytné vytvořit strategii, jak emotikony používat, aby vystihovaly vaši značku a nepůsobily příliš neformálně.

Při správném použití vám emodži pomohou vložit do vaší značky osobitost a zábavu a pomohou vám vybudovat emocionálnější spojení s vaším publikem. Ve skutečnosti jsou mileniálové a generace Z natolik zvyklí na emodži, že zprávy bez nich vnímají jako více “chladné”.

Nejprve zvažte, zda by vaše značka měla emodži vůbec nasazovat – například pokud nabízíte například službu finanční pomoci, jsou vhodné?

Zadruhé si ověřte, zda rozumíte jejich významu, abyste zajistili, že jejich použití zůstane vhodné, a posuďte, kolik jich má být použito a jak často, aby se zvýšila angažovanost na Instagramu.

A konečně, nezapomeňte, že emotikony mají oboustranný význam a odrážejí to, co si sledující myslí o vašich příspěvcích, takže sledujte komentáře a hledejte v nich emotikony, které můžete použít jako ukazatele sentimentu.

Chcete-li se dozvědět vše, co marketér potřebuje vědět o emodži, přečtěte si naši zprávu Emodži a emoce.

21. Propagujte svůj kanál na Instagramu na dalších sociálních účtech

Šířte informace o svém kanálu na Instagramu co nejvíce. Propagujte svůj účet na Instagramu například na Facebooku tím, že tam zveřejníte oznámení s klikatelným odkazem na svou stránku na Instagramu.

Můžete také využít nástroje automatického zveřejňování a křížové propagace Instagramu. Nástroje pro křížovou propagaci umožňují okamžitě zveřejňovat příspěvky z Instagramu na Facebooku, Twitteru, Tumblru a dalších sítích, čímž se spojí sledující z různých sociálních sítí.

Nezapomeňte, že nesmíte všechny své příspěvky z Instagramu křížově propagovat na jiných sociálních kanálech, jinak hrozí, že svůj obsah “kanibalizujete”, čímž zanikne potřeba, aby sledující váš kanál na Instagramu vůbec navštívili.

22. Přidejte všude CTA

Sledovatelé mohou vaše reklamy na Instagramu milovat, ale ujistěte se, že všechna ta láska skutečně někam vede, a to pomocí silné výzvy k akci na Instagramu.

Ačkoli CTA lze zavést do vašeho profilu, obrázků nebo kopií popisků, nejpřímějším způsobem, jak zvýšit míru interakce a postrčit sledující určitým směrem, je využít oficiální tlačítka CTA, která Instagram dává k dispozici podnikům.

Ta se zobrazují pod vaším příspěvkem a jsou ideální pro poskytování krátkých, úderných CTA, jako jsou “Zjistit více” a “Zavolejte hned”, které upoutají pozornost sledujících. Nejlepší příklady výzev k akci na Instagramu a návod na jejich vytvoření najdete zde.

23. Sledujte svůj nejúspěšnější obsah na Instagramu a učte se z něj.

Naučte se “vzorec” obsahu, který zvýší míru zapojení na Instagramu, a použijte jej k dalšímu zdokonalení své marketingové strategie na Instagramu. Existuje mnoho způsobů, jak toho dosáhnout, ať už prostřednictvím určení nejúčinnějších hashtagů a vizuálních stylů, nebo prostřednictvím zjištění, kdy je nejlepší zveřejňovat příspěvky.

Prostřednictvím takového sledování můžete vytvořit osvědčené postupy pro svou vlastní značku. Zvažte také nasazení balíčku pro sociální média, jako je Brandwatch. Sociální naslouchání a analýza vám pomohou doladit marketingovou strategii a zvýšit zapojení na Instagramu.

A náš poslední bonusový tip?

Uvědomte si, že vaše cesta Instagramem nikdy nekončí.

I když to může znít skličujícím způsobem, váš profil na Instagramu je jako vaše firma – podnik, který neustále roste a vyvíjí se, přičemž si vytváří stále hlubší vazby se svými sledujícími.

Dodržováním těchto tipů pro zlepšení angažovanosti na Instagramu můžete maximalizovat potenciál svého kanálu Instagram. Takže bez ohledu na to, jak se síť vyvíjí, můžete zvýšit angažovanost na Instagramu a udržet si příliv lajků, sdílení a komentářů.

Nejlepší stránka pro nákup sledujících na Instagramu a Instagram Likes www.kupfollowers.cz

Kupte například 10 000 Instagram sledujících a nakopněte, tak svůj profil a staňte se influencerem!

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>


TikTok plánuje vytvořit program sdílení příjmů, protože růst počtu uživatelů se zastavil
10 Tipů, jak získat 10K Instagram sledujících
Zjistěte jaká je aktuální míra zapojení uživatelů na příspěvek pro firmy
Jak se stát virálním na TikToku: 11 nejlepších tipů (a proč fungují)

Čtěte také:

Jak si koupit sledující na IG?

10 tipů jak rychle získat sledující na Instagramu

KDE SI KOUPIT SLEDUJÍCÍ NA INSTAGRAMU?

Můžete si koupit Instagram sledující?

Kde koupit Instagram followers?

Je možné si koupit Instagram sledující?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *