Jak zvýšit sledovanost na Instagramu?

Jak zvýšit sledovanost na Instagramu?

Dosah Instagramu se může zdát jako kouzlo. Jak to, že někteří tvůrci mají tuny zobrazení, zatímco jiní je vidí jen zřídka? A proč se zdá, že některé rychlé, spontánní příspěvky mají více zhlédnutí než jiné, jejichž tvorbou strávíte hodiny?

Jak zvýšit sledovanost na Instagramu
Jak zvýšit sledovanost na Instagramu

Jak zvýšit sledovanost na Instagramu?

Není to jen kouř a zrcadla. V tomto článku se s vámi podělíme o 14 způsobů, jak získat více zobrazení a zvýšit dosah vašeho obsahu na Instagramu.

Co vůbec znamená “sledovanost na Instagramu”?

Sledovanost na Instagramu je počet unikátních lidí, kteří si prohlížejí (a doufejme, že i interagují) s vašimi příspěvky na Instagramu. Sledovanost Instagramu můžete sledovat pro jeden příspěvek, pro svůj profil na Instagramu nebo pro kampaň na sociálních sítích. Spolu s počtem jedinečných návštěvníků získáte také přehled o demografických údajích lidí, kteří viděli váš příspěvek nebo profil.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Tento dosah může být organický nebo placený. Organický je takový, kdy algoritmus Instagramu zobrazuje vaše příspěvky podobnému publiku. Placený dosah je takový, když si zakoupíte reklamu na Instagramu, která sponzoruje váš obsah – je k němu připojeno označení “sponzorováno” nebo jiné označení CTA.

Sponsored posts showcasing how to get more views on Instagram

Jade Beason, kouč tvůrců a odborník na digitální marketing, říká, že největším mýtem je přesvědčení, že placený dosah je stejný jako organický dosah.

“Když lidi oslovíte organicky, je mnohem pravděpodobnější, že nejen oslovíte to správné publikum, ale také udržíte jeho pozornost. Je to proto, že lidé mají tendenci ignorovat placenou reklamu více než organický obsah.”

V tomto článku se zabýváme způsoby, jak zvýšit organický dosah na Instagramu.

Jaká je míra dosahu Instagramu?

Míra dosahu Instagramu je procento sledujících, kteří vidí váš příspěvek na Instagramu. Na rozdíl od dosahu Instagramu je jedinečný pouze pro vaše sledující a nezahrnuje nesledující, kteří si váš příspěvek zobrazí.

Míra dosahu Instagramu se vypočítá jako: (celkový dosah / počet sledujících) * 100

Pokud je například váš dosah 500 a máte 5 000 sledujících, je míra dosahu Instagramu: (500/5000)*100 = 10 %.

Jaká je dobrá sledovanost Instagramu?

Správná odpověď? Záleží na vašem profilu a typu příspěvku na Instagramu, který hodnotíte. Podívejme se na některá data.

Jedna studie z června 2022 kategorizovala průměrný dosah na základě počtu sledujících, které tvůrce na Instagramu má.

  • Tvůrci Instagramu s 500 až 2 000 sledujícími oslovili 292 lidí prostřednictvím příspěvků ve feedu, 114 lidí prostřednictvím Instagram Stories a 1 600 lidí prostřednictvím Instagram Reels.
  • Tvůrci Instagramu s 2 000 až 10 000 sledujícími oslovili 964 lidí prostřednictvím příspěvků ve feedu, 244 lidí prostřednictvím Instagram Stories a 3 400 lidí prostřednictvím Instagram Reels.
  • Tvůrci Instagramu s 10 000 až 50 000 sledujícími oslovili 4 400 lidí prostřednictvím příspěvků ve feedu, 698 lidí prostřednictvím Instagram Stories a 16 800 lidí prostřednictvím Instagram Reels.

Další analýza 876 firem zjistila, že značky s menším počtem sledujících (méně než 501 tisíc) by měly prostřednictvím příspěvků oslovit 34 % svého publika a 7,5 % svých sledujících prostřednictvím Instagram Stories.

Nezapomeňte: Neberte tato čísla za bernou minci. Dosah se může výrazně lišit v závislosti na odvětví, změnách algoritmu, cílech kampaně a lokalitě.

Jak se liší sledovanost Instagramu od imprese Instagramu?

Sledovanost Instagramu a imprese Instagramu se často používají zaměnitelně, ale jedná se o různé pojmy.

Zobrazení na Instagramu je počet zobrazení vašeho příspěvku. Na rozdíl od sledovanosti Instagramu se “imprese” neskládají z jedinečných lidí. Pokud stejná osoba uvidí váš příspěvek na Instagramu třikrát, bude se počítat jako tři imprese, ale jeden dosah.

Když už máme terminologickou diskusi za sebou, pojďme probrat, jak získat více zobrazení na svých Instagram Reels.

Jak získat více zobrazení na Instagramu

Reels Instagramu jsou známé tím, že jsou hlavním nástrojem pro zvýšení dosahu Instagramu. Zde se dozvíte, jak je můžete využít ke skokovému zvýšení své sledovanosti:

Upoutejte pozornost během prvních 3 sekund

Lidé mají na kartě Instagram Reels maraton. Musíte upoutat jejich pozornost během prvních tří sekund, abyste je přiměli zastavit posouvání.

Zbavte se úvodních slov – například “ahoj lidi!”. – A přejděte rovnou k věci. Napovězte, co diváci dostanou, pokud si váš reel pustí, abyste vzbudili zvědavost – a tento slib splňte.

Několik dobrých nápadů na háčky, které můžete přizpůsobit pro své navijáky na Instagramu, abyste zvýšili počet zhlédnutí videa:

  • Tento tip/fakta vám vyrazí dech
  • Potýkáte se s [problém, se kterým se potýká vaše cílová skupina]? Postupujte podle těchto X tipů
  • Těchto X věcí vás brzdí v dosažení [výsledku, kterého chce vaše cílová skupina dosáhnout].
  • Věděli jste, že [překvapivý fakt, který by vaše publikum rádo znalo, ale možná o něm neví].
  • Jak na [něco, co se vaše publikum chce naučit] zdarma / v X snadných krocích
  • Tajemství, jak dosáhnout [něco, čeho chce vaše publikum dosáhnout]

Dobrým příkladem je tvůrkyně Erin McGoffová – všechny její Instagram Reels zdůrazňují mezeru zvědavosti a začínají výbuchem, který lidi upoutá.

Inspirace je známá tím, že přichází náhodně – když venčíte psa, sledujete seriál nebo připravujete večeři. Uložení nápadu vám zaručí, že nikdy neztratíte nit.

Použití trendových zvuků a témat na Instagramu může výrazně zvýšit váš dosah na Instagramu. Jak tyto trendy najdete?

  • Po nahrání snímku klepněte na tlačítko “Trending”. Zobrazí se vám 50 nejoblíbenějších skladeb, které jsou v aplikaci právě teď k dispozici. (Všimněte si, že tato nová funkce se stále zavádí, takže vám možná ještě nebude k dispozici. Vydržte – brzy by měla přistát ve vaší aplikaci!)
  • Sledujte svůj kanál Reels (dostanete se tam klepnutím na ikonu videa v dolní části aplikace Instagram). Váš kanál Reels je pro vás jedinečný a je nejlepším místem, kde najdete trendy Reels od tvůrců obsahu, které sledujete, i od těch, které nesledujete.
  • Sledujte účet @creators na Instagramu. Je to zlatý důl inspirace a trendů!

“Neopovažujte se [udělat určitou věc] jako video Wese Andersona” je dobrým příkladem toho, co je “trendy” obsah. Tvůrci z celého světa do něj vkládají vlastní osobitost, humor a niku a vytvářejí Instagram Reels v podobném formátu.

Vedle trendového obsahu byste měli vytvářet také originální, evergreenový obsah, ve kterém mluvíte přímo na kameru o konkrétním tématu. To buduje komunitu, spojení a skutečnou hodnotu pro vaše publikum.

Ankita Chawla, marketingová konzultantka a tvůrkyně obsahu, se řídí poměrem 60:40 – kdy se v 60 procentech případů zaměřuje na tvorbu originálních instagramových koláží mluvených na kameru.

“Originální obsah musí být objemnější ve srovnání s trendovým obsahem. Rychlost, s jakou vás vaše komunita pozná a začne vám důvěřovat, bude mnohem vyšší, pokud bude vašeho originálního obsahu více,” říká.

3. Vytvářejte na Instagramu videa, která lidé komentují, ukládají a sdílejí.

Angažovanost na Instagramu se zvyšuje, když se mu dostává velké pozornosti – v podobě komentářů, uložení a sdílení.

  • Další komentáře: Vyzvěte publikum k akci, která se ho zeptá, co si myslí o určitém tématu ve vašem oboru. Nebo je požádejte, aby okomentovali svou oblíbenou část/tip z vašeho Instagramu Reel. Dalším skvělým způsobem, jak zvýšit počet komentářů na vašich Instagram Reels, jsou dárky – požádejte své sledující, aby okomentovali něco konkrétního a zúčastnili se soutěže. Nebojte se zde být kreativní! Dobrým příkladem výzvy k akci řízené komentářem je tento Instagram Reel od Michaely.
  • Pro další úspory: Sdílejte Instagram Reels, které sdílejí rady, seznamy zdrojů nebo nástrojů, ke kterým se vaši sledující mohou později vrátit. Přemýšlejte: Co by si moje cílová skupina nemohla zapamatovat jen z videa, ale chtěla by se na něj v budoucnu odkázat? Tento Instagram Reel od Maeve je vynikajícím příkladem toho, jak zabalit informace do videa, které by si vaše publikum rádo uložilo.
  • Pro další sdílení: Jaké video by vaše publikum rádo sdílelo se svými přáteli? Vtipný a relativní obsah je nejsdílenější ze všech – přemýšlejte o memech, které můžete vytvořit ve svém oboru. Kromě humoru se můžete spolehnout také na estetické, informační a vzdělávací instagramové kotouče, které zvýší sdílení vašeho videa. Společnost Tl;dv, která se zabývá umělou inteligencí, často vytváří na svých Instagram Reels vtipné sady, které by jejich diváci DM posílali svým přátelům.

4. Pište na Instagram promyšlené popisky.

Pokud hook (hook = “něco co upoutá pozornost”) upoutá pozornost publika, titulek na Instagramu zajistí, že ji neztratíte po prvních třech vteřinách.

Je diskutabilní, zda by vaše popisky na Instagramu měly být krátké nebo dlouhé.

  • Na jedné straně není snadné přečíst text pod Reels – obhajuje zkrácení titulků. Lidé také nemusí dávat přednost čtení dlouhých titulků, protože na kartu Reels přicházejí kvůli videoobsahu.
  • Na druhou stranu popisky – pokud jsou dobře naformátované – poskytují více kontextu k vašemu Reelu a mohou vaše Reely učinit lépe objevitelnými, protože je čte vyhledávací panel Instagramu. Navíc pokud vaši sledující objeví váš reel ve svém domovském kanálu, a ne na kartě Reels, popisek je snadno čitelný.

Studie z roku 2023 zjistila, že nejlépe fungují popisky na Instagramu, které jsou buď velmi dlouhé (více než 2 000 znaků), nebo velmi krátké (méně než 20 znaků).

Správná odpověď zní: Záleží na tom. Pokud váš Instagram Reel vyžaduje dlouhý titulek, neomezujte se na něj. Pokud si ale vaše video vystačí s krátkým a sladkým popiskem, nerozvádějte ho. Katie Gatti Tassin je tvůrce, který má správnou délku popisků (s jasným CTA) – ani příliš dlouhé, ani příliš krátké.

Nejlepší je experimentovat a zjistit, co vaše publikum preferuje. Zaznamenáváte zvýšení dosahu, když píšete delší titulky? Pokud ano, pokračujte v uvádění dalších podrobností pod svými instagramovými titulky. Pokud ne, zůstaňte u kratších popisků.

Profesionální rada: Nepoužívejte v titulku výzvy k akci typu “nabídka je k dispozici po omezenou dobu”, protože vaše Instagram Reels mohou po nějaké době začít nabírat na přitažlivosti. Váš titulek u jakéhokoli příspěvku by se neměl stát irelevantním, pokud několik týdnů po zveřejnění zaznamenáte zvýšení dosahu na Instagramu. Pokud chcete napsat časově omezený titulek, aktualizujte ho, až nabídka skončí.

5. Sdílejte svůj Instagram Reel ve svých Příbězích na Instagramu

Snadný způsob, jak zvýšit počet zhlédnutí vašich videí na Instagramu, je sdílet je ve Stories na Instagramu. Když si lidé zobrazí váš příběh, bude se to počítat jako další zobrazení vašeho videa.

Sdílení vašeho Instagramového reelu na Instagram Stories je důležité také proto, že všichni vaši sledující nemusí mít váš nový reel ve svém feedu – a Stories jsou skvělým způsobem, jak jim dát vědět, že jste do svého feedu přidali něco nového.

Pokud jste si mysleli, že Instagram bude jen o navijácích, Adam Mosseri (vedoucí Instagramu) přichází s novinkami: Fotky jsou stále ve hře pro zvýšení vašeho dosahu. Karusely jsou příspěvky na Instagramu, do kterých můžete přidat až deset fotografií nebo videí v jednom příspěvku. Vaše publikum přejede prstem doleva, aby se zobrazil další snímek.

Po analýze více než 5 milionů příspěvků na Instagramu odeslaných prostřednictvím služby Buffer, jejímž cílem bylo odhalit nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu, jsme také zjistili, že Carousely generují mnohem větší engagement než příspěvky s jednou fotografií i Reels!

Zde jsou tři způsoby, jak zvýšit dosah svých carousels na Instagramu:

6. Vytvořte příběh, návod nebo seznam, který lidi přiměje k tomu, aby si ho přečetli.

Největší problém, na který je třeba u karuselů Instagramu dbát, je, že lidé neustále přejíždějí na další snímek. Tanishaa Bhansali, instagramová koučka, vysvětluje proč:

“Začátek příspěvku v Carouselu musí být hook a celý příspěvek musí být jako příběh sešitý dohromady. Lidé by měli cítit to svrbění, tu zvědavost číst dál, dokud se nedostanou k poslednímu snímku. Tím se zvýší doba sledování příspěvku Carousel a ten se dostane k více vašim sledujícím.”

Existuje mnoho poutavých nápadů na příspěvky Carousel, se kterými můžete experimentovat, např:

  • Návody, jak může vaše cílová skupina něco udělat pomocí vašeho produktu.
  • Vyprávějte příběh pomocí grafiky a/nebo textu
  • Obrázky před/po

Účet Cosmix Wellness na Instagramu je skvělým místem pro inspiraci příspěvků z kolotoče. Tato wellness značka často sdílí fotografie před/po, svědectví zákazníků a příběhy ze zákulisí uvádění nových produktů na trh.

Právě teď používá generace GenZ TikTok jako vyhledávač. Není daleko den, kdy uživatelé Instagramu začnou tuto platformu sociálních médií používat stejným způsobem. Instagram již nyní používá klíčová slova v příspěvcích Carousel k pochopení tématu – ujistěte se tedy, že vaše příspěvky Carousel obsahují slova, která by vaše cílová skupina mohla hledat.

7. Udržujte svůj design čistý

Značkový design je vynikající pro oznámení uvedení produktu na trh, sdílení spokojených referencí nebo upozornění na něco ve vaší společnosti. Pokud však sdílíte vzdělávací a sdílené karusely, doporučujeme zachovat čistý a jednoduchý design.

Proč? Uživatelé Instagramu mají různé názory na to, co představuje “dobrý design”, a představa o estetice je subjektivní. Možná nebudou chtít sdílet značkový obsah nebo design, který jim nepřipadá dostatečně atraktivní, aby se s ním ztotožnili.

Vaše Carousely na jednoduchém bílém nebo barevném pozadí s čitelným písmem jsou bez rizika těchto osobních preferencí. Trivarna Hariharan je dobrým příkladem toho, že implementace tohoto postupu může vést k širokému dosahu – na svém účtu nemá žádné Instagram Reels, pouze Carousels. Má 191 000 sledujících a toto číslo rychle roste.

To neznamená, že se musíte držet pouze bílé barvy, zejména pokud chcete, aby mřížka vynikla. Vylepšete své obrázky na sociálních sítích pomocí barev své značky jako pozadí pro karusely na Instagramu, které jsou vzdělávací a sdílené.

Tip pro profesionály: Používání předpřipravených šablon může ušetřit spoustu času

Kdo řekl, že příspěvky v Carouselu musí zůstat omezené na text? Propojte obrázky, videa a text a vytvořte lákavý a zajímavý kolotoč na Instagramu.

Různé typy obsahu lidi zaujmou a “ukážou” jim věci, což je lepší zážitek než pouhý text. Morgan Starr-Riestis, holistická wellness terapeutka, často používá kolotoče, které začínají on-brandovým titulkem nebo tweetem, ale přechází do relevantních memů a komiksů.

To neznamená, že je zakázáno používat pro karusely na Instagramu pouze text. Co byste měli do příspěvku Carousel zahrnout, často závisí na tématu a hlasu vaší značky. Rozhodně však doporučujeme experimentovat s používáním emotikonů, interaktivních prvků, obrázků a videí pro vaše Instagram Carousels a sledovat, zda tyto příspěvky mají větší dosah ve srovnání s příspěvky pouze s textem.

Jak získat více zobrazení na svých Příbězích na Instagramu

Příběhy na Instagramu jsou podceňovaným typem obsahu, který zvyšuje váš dosah na Instagramu. Možná nejsou tak relevantní jako příspěvky typu Instagram Reels nebo Carousel pro oslovení nesledovatelů – protože se nezobrazují na stránce prozkoumávání -, ale přesto mají zásadní význam pro oslovení vašich stávajících sledujících.

Zde se dozvíte, jak zvýšit sledovanost svých Příběhů na Instagramu:

9. Používejte interaktivní prvky ve svých příbězích na Instagramu

Nejlepší na Příbězích Instagramu je, že obsahují mnoho interaktivních prvků, které vaše sledující zaujmou – samolepky s otázkami, ankety, hudbu, odkazy, GIFy a Instagram stále přichází s dalšími.

To exponenciálně rozšiřuje možnosti využití Instagram Stories. Instagram Stories se mohou hodit pro:

  • Ptát se publika na jejich dotazy k určitému tématu.
  • Dotazování vašich sledujících na to, co by od vás rádi viděli
  • Sdílení zákulisních informací o vašem podnikání s vaším publikem
  • Spouštění zábavných kvízů, které vám pomohou sdílet znalosti o tématu z vašeho oboru.
  • Informování publika o nových příspěvcích ve vašem kanálu jejich opětovným sdílením ve Stories na Instagramu.
  • Upozornění na nadcházející příspěvek ve feedu Carousel, Instagram Reel nebo uvedení produktu na trh pomocí časovače odpočítávání.
  • Navázání osobního vztahu s publikem sdílením střípků z vašeho osobního života (pokud se na to cítíte dobře).

Zde jsou příklady tří příběhů Loe Haley, Katie Gatti Tassin a Sarah Yudkin, které využívají různé funkce Instagram Stories ke komunikaci se svým publikem.

Stories showing examples of using stickers to increase your Instagram reach

Čím více lidí bude s vašimi Příběhy interagovat (odpovídat v DM, odpovídat na anketu, klást otázky, klepat na nálepku), tím větší je šance, že algoritmus Instagramu posune vaše Příběhy mezi vaše sledující na první místo.

Nezapomeňte: Lidé sledují Instagram Stories, aby poznali tvůrce, které sledují. Sdílejte střípky ze svého života a povzbuzujte své publikum, aby s vámi komunikovalo tím, že se budete pravidelně objevovat ve Stories na Instagramu.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

10. Přidávání textu do Příběhů na Instagramu

Tento ukazatel je nejvhodnější pro mluvení do kamery ve Stories na Instagramu nebo pro zobrazení něčeho prostřednictvím zadní kamery.

Uživatelé Instagramu často prohlížejí Příběhy Instagramu během polední pauzy, při čekání ve frontě na veřejných místech nebo když se nudí. Nemusí slyšet vaše video, ale mohou si přečíst text. Instagram umožňuje přidat živý přepis na všechny vaše Příběhy Instagramu – což byste měli využít, aby byly vaše Příběhy přístupnější.

Téma svého příběhu na Instagramu přidejte také jako text v horní části, aby vaši sledující okamžitě pochopili, o jakém tématu mluvíte. Pomocí textu je zaujmete, přidáte výzvu k akci a přidáte nuance, které byste při mluvení na videu mohli vynechat.

Tyto Příběhy na Instagramu od Shreyi Pattar a Carleigh Bodrug jsou skvělým příkladem přidání témat a shrnutí toho, o čem ve svých Příbězích mluvíte.

Stories showing examples of using stickers to increase your Instagram reach

11. Nechte své Příběhy na Instagramu vypršet

Instagram Stories jsou aktivní pouze 24 hodin. Pokud nahrajete Příběh každé dvě hodiny od rána do večera, bude na vašem kanálu vždy alespoň jeden Příběh.

Problémem je, že po prvním příběhu dne může počet zobrazení Instagram Story klesnout – zejména pokud první příběh nebyl dostatečně poutavý, aby vaši sledující klikli na další příběh. Můžete si všimnout prudkého poklesu zobrazení Instagram Story u prvního příběhu za den oproti desátému.

Chcete-li resetovat algoritmus Instagramu, nechte své Příběhy zcela vypršet, než znovu nahrajete další dávku nebo dokonce jeden Příběh Instagramu. Než nahrajete další Příběh Instagram poté, co jste zaznamenali pokles zobrazení Příběhu Instagram, dejte si alespoň několik hodin (nebo 24 hodin, pokud chcete) pauzu.

Tento reset můžete také zkusit provést bez ohledu na pokles počtu zobrazení Příběhu Instagram. Pozorujte, zda několikahodinová pauza mezi jednotlivými úkony zvýší počet zobrazení vašeho Příběhu. Pokud ano, cvičte se v tom, abyste nechali své Příběhy Instagram vypršet každý den.

Jak zvýšit sledovanost svého profilu na Instagramu

Věnovali jsme se mnoha tipům, jak zvýšit dosah konkrétních typů obsahu na Instagramu. Nejsou to však jediné způsoby, jak znásobit dosah na Instagramu. Zde jsou tři tipy, jak zvýšit dosah vašeho profilu na Instagramu jako celku:

12. Optimalizujte své jméno nebo uživatelské jméno tak, aby bylo jasné a vhodné pro vyhledávání.

Je to jedna z nejjednodušších strategií růstu a dosahu Instagramu: Přidejte klíčová slova ke svému uživatelskému jménu a názvu na Instagramu.

(Pak v bio na Instagramu přesně uveďte, co děláte a komu sloužíte.)

Nemusí se vám podařit přidat relevantní klíčová slova do obou. Možná budete chtít, aby vaše uživatelské jméno bylo konzistentní napříč platformami sociálních médií, nebo aby to bylo vaše jméno namísto názvu vaší firmy. I tak ale můžete kromě svého jména použít klíčová slova, která ukáží, o čem je váš profil na Instagramu.

Podívejte se například na jména Emily Durham, Nisha Vora a Sam Bently na Instagramu. Vedle svého jména přidali, čím se zabývají a o čem publikují.

Instagram profile examples to help you get more views on Instagram

Do svého jména nebo uživatelského jména na Instagramu můžete přidat svou profesi, to, o čem píšete, nebo to, za čím si stojíte. Váš profil se zobrazí, když lidé vyhledávají klíčová slova vložená do vašeho jména nebo uživatelského jména, takže se ujistěte, že používáte něco, co vaše publikum často vyhledává.

Upozornění: V případě, že se vám podařilo získat informace o svém profilu na internetu, můžete se obrátit na tzv: Splňte slib, který jste dali do svého jména nebo uživatelského jména na Instagramu. Pokud jste na svůj profil na Instagramu přidali klíčové slovo “zdravé recepty”, ujistěte se, že většina obsahu, který na Instagramu vytváříte, je ze zdravých receptů nebo kolem tohoto tématu.

13: Spolupráce s dalšími tvůrci hodnotových shod

Spolupráce s dalšími tvůrci ve stejném oboru, kteří sdílejí vaše hodnoty, je nejjednodušší způsob, jak získat nové publikum. Můžete společně vytvořit nový kotouč, přejít na živé vysílání najednou, provádět převzetí účtu a mnoho dalšího. Nápady a tvůrčí potenciál jsou nekonečné.

Například Emily Durhamová a Blake Johnston spolupracovali na vytvoření vtipného instagramového kotouče o rozhovoru s finančním bratrem.

Oba tvůrci se k sobě hodili, protože se jejich publikum, které se rádo baví a informuje, překrývá. Jejich hlasy a tón jsou také podobné – což jen přispívá k zábavě.

Partnerství se však neomezuje jen na spolupráci tvůrce s jiným tvůrcem. Pokud jste malá firma, můžete spolupracovat s influencery i na recenzích svých produktů nebo sdílení obsahu vytvořeného uživateli.

14. Publikujte, když je vaše publikum online

Neexistuje jediný nejlepší čas pro zveřejnění příspěvku na Instagramu, abyste dosáhli většího dosahu. Vaše publikum může být online v jinou dobu, než očekáváte. Jediný spolehlivý způsob, jak správně načasovat své příspěvky, je zkontrolovat si přehledy Instagramu a zjistit “nejaktivnější časy” svého publika a naplánovat své příspěvky – ať už se jedná o kolotoče nebo kotouče – pouze na tento čas.

Kromě těchto praktických tipů existuje mnoho dalších otázek a debat o nejlepších postupech, které je třeba dodržovat, abyste zvýšili dosah na Instagramu. Zde jsou jejich odpovědi:

Jak často byste měli zveřejňovat příspěvky na Instagramu, abyste zvýšili dosah?

Adam Mosseri, vedoucí Instagramu, v otázkách a odpovědích na účtu @creator na Instagramu uvedl, že ideální frekvence zveřejňování příspěvků je “několik příspěvků týdně a několik Instagram Stories denně”.

Vede zveřejňování většího množství obsahu na Instagramu ke zvýšení dosahu? Ano. Pokud ale nebudete zveřejňovat kvalitní obsah, nakonec se dosah sníží.

Neexistují zde žádné hacky. Zaměřte se na číslo, které je pro vás realistické – ať už je to pro začátek jeden příspěvek týdně. Klíčem je být konzistentní a vyhnout se tvůrčímu vyhoření.

Shannon McKinstrie, školitelka sociálních médií, zdůrazňuje, že je třeba se vždy zaměřit na vytváření vysoce kvalitního obsahu a ne na střílení na kvantitu.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

“Algoritmus Instagramu upřednostňuje účty s angažovaným publikem, a když se zaměříte na kvantitu, kvalita vašeho obsahu často utrpí ránu, a pak už jen víte, že vaše míra angažovanosti prudce klesá, a když se to stane, Instagram vám neprospěje. Proto je nejlepší zaměřit se na kvalitní obsah, který má u vašeho publika odezvu, a publikovat zhruba čtyřikrát týdně. Statické příspěvky vydrží v newsfeedu zhruba tři dny a Reels mohou vydržet i několik měsíců, pokud mají dobrou výkonnost. Takže mi věřte… kvalita má vždy přednost před kvantitou.”

Některé věci, které mohou pomoci s urychlením tvorby obsahu:

  • Dávkové vytváření obsahu a jeho plánování předem
  • Přepracujte svůj stávající obsah do příspěvků na Instagramu
  • Repostujte svůj starý vysoce výkonný obsah (ano, dělejte to bez ostychu!).
  • Najděte si možnost “Použít šablonu”, která je k dispozici v některých Reels, abyste mohli snadno naskočit na trendy
  • Dělejte epizodický obsah (například “pátky na sociálních sítích”), abyste mohli důsledně hovořit o jednom tématu

Dobrou strategií sociálních médií je vytvářet část měsíčního nebo týdenního obsahu dávkově a po zbytek času se řídit trendy. Nechte si prostor pro spontánnost.

Opakující se série – jako jsou například epizody Scrappy Cooking Carleigh Bodrugové – jsou vynikajícím způsobem, jak budovat komunitu, soustavně generovat nápady na obsah a vytvářet evergreen obsah.

Dominik, podnikatel v sociální oblasti, kreativec a majitel SMM agentury, souhlasí:

“Mít nějakou opakující se sérii, která přirozeně nutí lidi, aby si váš obsah přehrávali, je něco, co v poslední době vidíme znovu a znovu, jak lidem vybuchuje. Jakýkoli typ obsahu, kde mají lidé pocit, že jsou součástí něčeho, uprostřed něčeho, nebo cokoli, co sleduje nějakou dějovou linii, je to, co teď rozhodně docela dobře funguje. Samozřejmě, že takový obsah se vytváří mnohem déle než průměrný sedmivteřinový trendový audio Reel, ale takové věci mají trvanlivost.”

Jaký typ obsahu byste měli na Instagramu upřednostnit?

Instagramové kolotoče nebo kotouče – na co byste se měli zaměřit více? Záleží na tom, co vaše publikum chce.

Neexistuje jedna správná odpověď. Algoritmus Instagramu sleduje aktivitu vašich sledujících a zobrazuje obsah, který je zaujal. Pokud má vaše publikum rádo příspěvky typu Carousel, bude jim ve feedu Instagramu zobrazovat více takových příspěvků. Pokud mají rádi videa, bude jim Instagram zobrazovat Reels.

Když jsme se zeptali Meagen Harrimanové, strategičky Instagramu a tvůrkyně obsahu, jestli jsou příspěvky Carousel zásadní pro růst na Instagramu, odpověděla:

“Neřekla bych, že je to životně důležité, ale je to chytrý typ obsahu, který byste měli zahrnout do své strategie, pokud chcete mít větší šanci na úspěch. Každý by je měl zkusit používat a sledovat své poznatky, aby zjistil, jak si vedou. Pokud je vyzkoušíte a zjistíte, že nefungují dobře a jejich tvorba vás nebaví – nepoužívejte je dál!”

Zeptali jsme se jí také na ideální poměr Reelů a Carouselů.

“Co se týče poměru Reels vs. Carousel, i ten se bude lišit podle jednotlivých účtů a tvůrců, ale kdybych měla zvolit “ideální” poměr, řekla bych, že na každé dva až tři Reels sdílejte jeden carousel,” řekla.

Měli byste mít na Instagramu firemní účet nebo účet tvůrce?

Firemní profil na Instagramu je určen pro značky, které chtějí provozovat reklamy. Má firmám pomoci navázat kontakt s potenciálními zákazníky. Účty tvůrců jsou určeny pro veřejně známé osobnosti, umělce a influencery. Jsou vhodné pro spolupráci se značkami a budování komunity.

Záleží na tom, zda máte pro získávání nových sledujících a zvyšování svého dosahu firemní účet na Instagramu, nebo účet tvůrce na Instagramu? Instagram říká, že ne.

Instagram business vs creator account

Na dosah by nemělo mít vliv, jaký typ účtu máte, takže si jej nastavte podle svých požadavků.

Má nákup modrého zaškrtávátka váš dosah na Instagramu?

Získat ověření na Instagramu je nyní snadné. Modré zaškrtnutí si můžete koupit pomocí aplikace. (Poznámka: To mohou udělat pouze jednotlivci, nikoli značky, protože to vyžaduje ověření vaší totožnosti.)

Má ale získání ověření vliv na dosah?

Šéf Instagramu řekl, že ano, čelil kvůli tomu reakci a na základě obdržené zpětné vazby svá slova upravil. Krátká odpověď: Získání ověření by nemělo mít na váš dosah žádný vliv.

Lia Habermanová to také testovala a neřekla nic o tom, že by byla svědkem (nebo nebyla svědkem) zvýšení dosahu – i když uvedla, že je snazší vyniknout v oznámeních s modrým zaškrtnutím. Tato výhoda by však byla k dispozici pouze do té doby, než se zakoupení modrého zaškrtávacího znaménka stane druhou přirozeností a každý druhý účet ho bude mít.

Přesto není ostuda koupit si modrý kontrolní znak ověřený Instagramem. Výhody, jako je monitorování vydávání se za někoho jiného a podpora živého chatu, jsou dostatečně pádnými důvody, proč si odznak koupit, pokud o to stojíte.

Jakou roli hrají hashtagy na Instagramu při zvyšování dosahu Instagramu?

Vztah mezi dosahem a hashtagy na Instagramu je stále velmi složitý. Creator coach Jade říká, že hashtagy stále mohou pomoci s dosahem, ale není to jejich primární účel. Jediným účelem hashtagů je pomoci vám zviditelnit se, když uživatelé Instagramu aktivně vyhledávají hashtagy, které jste použili.

Účet tvůrce Instagramu obsahuje mnoho tipů týkajících se hashtagů. Doporučují používat tři až pět relevantních hashtagů – jakýkoli další vám nepřinese žádné zvýšení distribuce.

Pro získání cílových hashtagů použijte kombinaci populárních a specializovaných kategorií hashtagů. S vyhledáním těchto hashtagů vám pomohou bezplatné generátory hashtagů a správce hashtagů služby Buffer vám pomůže hashtagy kategorizovat a seskupovat.

Měli byste používat hashtagy? Ano. Ale ne více než pět. A nestrávíte mnoho času nad strategií hashtagů, protože nejsou tím hlavním, co vám zajistí dosah.

Balíčky pro Influencery -> Instagram sledující likesviews nejvyšší kvality pro Váš profil!

Koupit Instagram Followers >>

Koupit Instagram Likes >>

Koupit Instagram Views >>

Snižuje publikování s vodoznakem TikTok váš dosah na Instagramu?

Mohlo by. Instagram vede tvůrce k tomu, aby nezveřejňovali Instagram Reels s vodoznakem. To neznamená, že nemůžete křížově zveřejňovat svá videa z TikToku nebo jiný videoobsah. Nejprve je však exportujte v surovém stavu a napište stejný text pomocí editoru Reel na Instagramu.

Je normální, že váš dosah na Instagramu kolísá nahoru a dolů.

Nezapomeňte, že je normální, že váš dosah na Instagramu trochu stoupá a klesá. Není to vždy o vašem obsahu: Někdy mohou změny algoritmu ovlivnit váš dosah. Jindy může jít o sezónní vlivy (například lidé tráví na sociálních sítích méně času během prázdnin).

Neklaďte “zvýšení dosahu” jako jediné zaměření své marketingové strategie na sociálních sítích. Zvýšení dosahu je výstupem naslouchání vašemu publiku, vytváření obsahu, který s ním rezonuje, a přizpůsobení se algoritmu Instagramu.

Tipy uvedené v tomto článku vám rozhodně mohou pomoci – jejich předpokladem je však vytváření kvalitního obsahu a budování komunity.

Mohlo by Vás zajímat:

Jak používat Instagram Stories: Odpovědi na 14 záludných otázek

Koupit TikTok Followers: Jak Zvýšit Dosah a Zaujetí na TikToku – Kompletní Průvodce

Top 10 nejlepších influencerů v Německu

Seznam 10 nejsledovanějších Instagram účtu na světě

Jak získat followers na Instagramu: Váš komplexní průvodce organickým růstem

Tipy jak zvýšit počet Instagram followers v roce 2024

13 tipů jak zatraktivnit své příspěvky na Instagramu

Jak se stát virálním na TikToku: 10 funkčních tipů, které fungují

20 tipů, jak získat prvních 1000 Instagram Followers

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *